Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Sossar ee lata
Thetaxpayer
F.I.S.T
Secrist
Infra
Sniperace
DirtyDog
Dao
RedCloud
13 posters

    Heder åt......

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Sniperace 2013-11-11, 16:09

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Var censurerar du mitt inlägg?  Evil or Very Mad 

    Varför påstår du att jag framfört en åsikt som jag helt tydligt INTE har framfört?

    Kan det bero på att du "tolkat" mitt inlägg fel?  Varför läser du inte bara vad jag skriver?

    Varför är du en sån ärkefjant som gnäller som en försmådd barnrumpa varje gång någon annan gör precis det som du gör nu och sen skriver du långa inlägg om detta beteende från vår sida. Vi har alltid sagt att ni gör likadant men då har ni slagit ifrån er.

    VAR antyder jag att antisemitism på andra ställen är OK?

    Då vi här ofta skriver om judehatet som är starkt i mellan-östern så var det relevant att jämföra vår egen antisemitism med deras. Självklart anser jag att antisemitism är lika vidrig på Island eller Hawaii men det kändes knappast relevant att ta upp det.
    Oj, trampade uppenbarligen på en öm tå här.

    Du nämnde enbart två regioner, och jag undrade bara vad ditt syfte med det var!

    Du svarade på det i ditt sista stycke här. Väljer att fokusera på det, istället för dina försök till martyrskap i resten av inlägget! Smile
    så du märkte alltså inte att han gjorde precis som DU så ofta gör, han kopierade DITT sätt att debattera *asg*
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 16:11

    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Och oddsen för att renodlade nazister i en stabil demokrati som Sverige får makten är...?
    Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...

    när folk vaknar upp kan det vara för sent
    Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.
    Så du menar att vi ska behandla svenska nazister med silkesvantar då,
    eftersom de är så "välartade" och små. Är det inte från dig, förresten,
    som låter höra jubelrop så fort de passerar gränsen för "3:e största parti."
     


    https://acbladet.swedishforum.se/t55458-sd-tredje-storsta-partiet
    SD är inte nazister, det var inget jubelrop bara ett konstaterande och varför skulle våld lösa allt? Våld ska användas i självförsvar.
     Jasså inte? För dig är bara nazistisk våld värt att kallas självförsvar. Om Palestinas
    urinvånare använder våld mot intränglingar, angripare och förtryckare går det
    inte an i din värld. Du står på förtryckarnas sida.  
    Och vad har palestina att göra med en nynazistisk demonstration i Stockholm med en handfull deltagare att göra? Ska du inte blanda in USA också? Rolling Eyes 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 16:12

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.
    Situationen behöver inte vara en blåkopia med hur det var där och då! Tyvärr är jag också starkt oroad åt de moderna fascisternas framväxande styrka idag. Och att ni till höger ÅTERIGEN försöker förminska problemet gör mig verkligen skräckslagen.

    Snacka om att inte lärt sig av sin egen historia!!!!
    Jag är inte mer rädd för att nazister ska få makten i sverige än att jag är rädd för att sverige blir ett nytt sovjet om vänsterpartiet får makt.

    Eller finns den risken menar du? Rolling Eyes 
    Ja, den finns - men inte på kort sikt. Grejen är den att NÄSTA GÅNG fascismen kommer att ta åt sig makten, så kommer de inte att heta vare sig "fascister" eller "nazister", utan ha ett namn som är gångbart för just VÅR kontext. Namnet kommer att antingen ha en nationell prägel eller ha begrepp som "demokrati" i sig - eller både ock!

    Sedan kommer de att utnyttja och utveckla ett hat mot antingen ett folk eller en nation, som just här och nu är gångbart och allmänt accepterat. Hitlers nazister vann inte så mycket på judehatet, även om det bidrog, men väl på hårdheten som de beskrev freden i första världskriget och det politikerförakt detta födde.

    Idag finns där Ryssland att vara "rädd" för, även om den inte är så aktuell just nu. Hatet mot romerna fungerar inte heller, då vi har för få romer i Sverige.

    Men däremot "invandrare" och muslimer!

    De verkar vara hårdvaluta för en nyfascistisk rörelse idag!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 16:17

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.
    Situationen behöver inte vara en blåkopia med hur det var där och då! Tyvärr är jag också starkt oroad åt de moderna fascisternas framväxande styrka idag. Och att ni till höger ÅTERIGEN försöker förminska problemet gör mig verkligen skräckslagen.

    Snacka om att inte lärt sig av sin egen historia!!!!
    Jag är inte mer rädd för att nazister ska få makten i sverige än att jag är rädd för att sverige blir ett nytt sovjet om vänsterpartiet får makt.

    Eller finns den risken menar du? Rolling Eyes 
    Ja, den finns - men inte på kort sikt. Grejen är den att NÄSTA GÅNG fascismen kommer att ta åt sig makten, så kommer de inte att heta vare sig "fascister" eller "nazister", utan ha ett namn som är gångbart för just VÅR kontext. Namnet kommer att antingen ha en nationell prägel eller ha begrepp som "demokrati" i sig - eller både ock!

    Sedan kommer de att utnyttja och utveckla ett hat mot antingen ett folk eller en nation, som just här och nu är gångbart och allmänt accepterat. Hitlers nazister vann inte så mycket på judehatet, även om det bidrog, men väl på hårdheten som de beskrev freden i första världskriget och det politikerförakt detta födde.

    Idag finns där Ryssland att vara "rädd" för, även om den inte är så aktuell just nu. Hatet mot romerna fungerar inte heller, då vi har för få romer i Sverige.

    Men däremot "invandrare" och muslimer!

    De verkar vara hårdvaluta för en nyfascistisk rörelse idag!
    Fjanterier. Sverige har aldrig någonsin varit grogrund för nynazism eller kommunism. Ska man sitta och snickra ihop vildsinta hypotetiska scenarion så kan ju vad som helst hända. Vänsterpartiet får makten som sedan leder till att Sverige blir ett nytt råkommunistiskt Nordkorea. Det blir lite mycket RKU-nivå på den debatten va?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 16:32

    Secrist skrev:Fjanterier. Sverige har aldrig någonsin varit grogrund för nynazism eller kommunism. Ska man sitta och snickra ihop vildsinta hypotetiska scenarion så kan ju vad som helst hända. Vänsterpartiet får makten som sedan leder till att Sverige blir ett nytt råkommunistiskt Nordkorea. Det blir lite mycket RKU-nivå på den debatten va?  
    Knappast hypotetiskt, för det är SÅ fascism liksom fungerar, som jag beskrev!

    Fascismen tar det namn som för stunden fungerar bäst, och låtsas följa den ideologi som just då fungerar bäst för att propagandan skall fungera.

    Det spelar faktiskt ingen roll om de kallar sig för "nazister" eller "kommunister", eller "liberaler".

    Bara de får makt!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  RedMentalCase 2013-11-11, 18:45

    Så daoren säger alltså att dagens fascister, det är daoren och co.

    Som om vi inte visste det innan.Smile

    Ingen på detta forum vill ha nazister på våra gator, vad säger vår vänster om att det finns islamister och afa-typer på våra gator, ok?
    De är av samma skrot och korn dom.

    " jag stödjer afa..." Roffan
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  RedCloud 2013-11-11, 19:14

    psykfallet Dani skrev:De är av samma skrot och korn dom
    avd: historielös ultrahöger....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 20:13

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Fjanterier. Sverige har aldrig någonsin varit grogrund för nynazism eller kommunism. Ska man sitta och snickra ihop vildsinta hypotetiska scenarion så kan ju vad som helst hända. Vänsterpartiet får makten som sedan leder till att Sverige blir ett nytt råkommunistiskt Nordkorea. Det blir lite mycket RKU-nivå på den debatten va?  
    Knappast hypotetiskt, för det är SÅ fascism liksom fungerar, som jag beskrev!

    Fascismen tar det namn som för stunden fungerar bäst, och låtsas följa den ideologi som just då fungerar bäst för att propagandan skall fungera.

    Det spelar faktiskt ingen roll om de kallar sig för "nazister" eller "kommunister", eller "liberaler".

    Bara de får makt!
    De kan inte få mer makt än svenska folket är beredda att ge dem. Och svenska folket ger inte makt till nazister och kommunister.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 20:18

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Fjanterier. Sverige har aldrig någonsin varit grogrund för nynazism eller kommunism. Ska man sitta och snickra ihop vildsinta hypotetiska scenarion så kan ju vad som helst hända. Vänsterpartiet får makten som sedan leder till att Sverige blir ett nytt råkommunistiskt Nordkorea. Det blir lite mycket RKU-nivå på den debatten va?  
    Knappast hypotetiskt, för det är SÅ fascism liksom fungerar, som jag beskrev!

    Fascismen tar det namn som för stunden fungerar bäst, och låtsas följa den ideologi som just då fungerar bäst för att propagandan skall fungera.

    Det spelar faktiskt ingen roll om de kallar sig för "nazister" eller "kommunister", eller "liberaler".

    Bara de får makt!
    De kan inte få mer makt än svenska folket är beredda att ge dem. Och svenska folket ger inte makt till nazister och kommunister.
    Det trodde man inte i Tyskland heller en gång...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 20:19

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Fjanterier. Sverige har aldrig någonsin varit grogrund för nynazism eller kommunism. Ska man sitta och snickra ihop vildsinta hypotetiska scenarion så kan ju vad som helst hända. Vänsterpartiet får makten som sedan leder till att Sverige blir ett nytt råkommunistiskt Nordkorea. Det blir lite mycket RKU-nivå på den debatten va?  
    Knappast hypotetiskt, för det är SÅ fascism liksom fungerar, som jag beskrev!

    Fascismen tar det namn som för stunden fungerar bäst, och låtsas följa den ideologi som just då fungerar bäst för att propagandan skall fungera.

    Det spelar faktiskt ingen roll om de kallar sig för "nazister" eller "kommunister", eller "liberaler".

    Bara de får makt!
    De kan inte få mer makt än svenska folket är beredda att ge dem. Och svenska folket ger inte makt till nazister och kommunister.
    Det trodde man inte i Tyskland heller en gång...
    Eller i Sovjet. Om du tror det så borde du ju vara engagerad i att stoppa kommunister också. Verkar vara dåligt ställt med det engagemanget dock.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  RedCloud 2013-11-11, 20:24

    rasistäcklet SDsecrist skrev:Eller i Sovjet.
    Och där kom den, kungen av fokusförskjutning har gjort det IGEN. HURRA cheers cheers cheers 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 20:24

    Secrist skrev:Eller i Sovjet. Om du tror det så borde du ju vara engagerad i att stoppa kommunister också. Verkar vara dåligt ställt med det engagemanget dock.
    Fokusförskjutning igen!

    Påminner mig faktiskt att jag glömde den absoluta viktigaste skälet till att högern i Tyskland lyfta fram nazismen till regeringsställning, och att högern i Sverige inte fullt ut tog ställning mot nazismen:

    De var antikommunister!

    Nu tänker Secrist upprepa detta, igen! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 20:27

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Eller i Sovjet. Om du tror det så borde du ju vara engagerad i att stoppa kommunister också. Verkar vara dåligt ställt med det engagemanget dock.
    Fokusförskjutning igen!

    Påminner mig faktiskt att jag glömde den absoluta viktigaste skälet till att högern i Tyskland lyfta fram nazismen till regeringsställning, och att högern i Sverige inte fullt ut tog ställning mot nazismen:

    De var antikommunister!

    Nu tänker Secrist upprepa detta, igen! Very Happy
    Historieförfalskaren är i farten igen. Utan rösterna från den vanlige arbetaren så hade Hitler aldrig kommit i närheten av någon makt.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 20:34

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Eller i Sovjet. Om du tror det så borde du ju vara engagerad i att stoppa kommunister också. Verkar vara dåligt ställt med det engagemanget dock.
    Fokusförskjutning igen!

    Påminner mig faktiskt att jag glömde den absoluta viktigaste skälet till att högern i Tyskland lyfta fram nazismen till regeringsställning, och att högern i Sverige inte fullt ut tog ställning mot nazismen:

    De var antikommunister!

    Nu tänker Secrist upprepa detta, igen! Very Happy
    Historieförfalskaren är i farten igen. Utan rösterna från den vanlige arbetaren så hade Hitler aldrig kommit i närheten av någon makt.
    Det stämmer. Men utan högern hade han inte fått NÅGON makt!

    Och deras anledning: Han var bra att utnyttja mot kommunismen!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 20:43

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Eller i Sovjet. Om du tror det så borde du ju vara engagerad i att stoppa kommunister också. Verkar vara dåligt ställt med det engagemanget dock.
    Fokusförskjutning igen!

    Påminner mig faktiskt att jag glömde den absoluta viktigaste skälet till att högern i Tyskland lyfta fram nazismen till regeringsställning, och att högern i Sverige inte fullt ut tog ställning mot nazismen:

    De var antikommunister!

    Nu tänker Secrist upprepa detta, igen! Very Happy
    Historieförfalskaren är i farten igen. Utan rösterna från den vanlige arbetaren så hade Hitler aldrig kommit i närheten av någon makt.
    Det stämmer. Men utan högern hade han inte fått NÅGON makt!

    Och deras anledning: Han var bra att utnyttja mot kommunismen!
    Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  RedCloud 2013-11-11, 20:45

    rassepajasen SDsecrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Historielösa klubbens ständige ordförande har talat.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 20:45

    RedCloud skrev:
    rassepajasen SDsecrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Historielösa klubbens ständige ordförande har talat.....
    Säger han som tror de har demokratiska val på Kuba.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 20:51

    Secrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Jag menar de högerpolitiker som satt i riksdagen!

    Det visste du antagligen, men återigen börjar du flamsa runt när du saknar argument...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 21:30

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Jag menar de högerpolitiker som satt i riksdagen!

    Det visste du antagligen, men återigen börjar du flamsa runt när du saknar argument...
    Så de gav honom makten utan något folkligt stöd?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 22:12

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Jag menar de högerpolitiker som satt i riksdagen!

    Det visste du antagligen, men återigen börjar du flamsa runt när du saknar argument...
    Så de gav honom makten utan något folkligt stöd?
    Varje parti representerade ett visst antal väljare. Vänsterpartierna ville inte ha med nazisterna att göra. Högern gjorde!

    ...då också!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-11, 22:32

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Jag menar de högerpolitiker som satt i riksdagen!

    Det visste du antagligen, men återigen börjar du flamsa runt när du saknar argument...
    Så de gav honom makten utan något folkligt stöd?
    Varje parti representerade ett visst antal väljare. Vänsterpartierna ville inte ha med nazisterna att göra. Högern gjorde!

    ...då också!
    Att kommunisterna inte ville ha med Hitler att göra berodde ju på att de var politiska motståndare. Inte för att de var sanna demokrater.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-11, 23:11

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Jag menar de högerpolitiker som satt i riksdagen!

    Det visste du antagligen, men återigen börjar du flamsa runt när du saknar argument...
    Så de gav honom makten utan något folkligt stöd?
    Varje parti representerade ett visst antal väljare. Vänsterpartierna ville inte ha med nazisterna att göra. Högern gjorde!

    ...då också!
    Att kommunisterna inte ville ha med Hitler att göra berodde ju på att de var politiska motståndare. Inte för att de var sanna demokrater.
    Och högern var inte fiende till Hitler, för att de ansåg honom som en bra kille mot kommunismen, samt - i vanlig ordning - bra för affärerna!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Secrist 2013-11-12, 00:35

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Om du med höger menar rika så lär de knappast ha räckt till för att rösta fram honom. Såvida du inte tror att Tyskland var nerlusat med rika människor.
    Jag menar de högerpolitiker som satt i riksdagen!

    Det visste du antagligen, men återigen börjar du flamsa runt när du saknar argument...
    Så de gav honom makten utan något folkligt stöd?
    Varje parti representerade ett visst antal väljare. Vänsterpartierna ville inte ha med nazisterna att göra. Högern gjorde!

    ...då också!
    Att kommunisterna inte ville ha med Hitler att göra berodde ju på att de var politiska motståndare. Inte för att de var sanna demokrater.
    Och högern var inte fiende till Hitler, för att de ansåg honom som en bra kille mot kommunismen, samt - i vanlig ordning - bra för affärerna!
    Du vet om att det du så föraktfullt kallar "bra för affärerna" är det som skapar jobb va?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Dao 2013-11-12, 01:25

    Secrist skrev:Du vet om att det du så föraktfullt kallar "bra för affärerna" är det som skapar jobb va?
    Bland annat. För högern har ofta krig och diktatur varit bra för affärerna!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Infra 2013-11-12, 03:09

    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Och oddsen för att renodlade nazister i en stabil demokrati som Sverige får makten är...?
    Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...

    när folk vaknar upp kan det vara för sent
    Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.
    Så du menar att vi ska behandla svenska nazister med silkesvantar då,
    eftersom de är så "välartade" och små. Är det inte från dig, förresten,
    som låter höra jubelrop så fort de passerar gränsen för "3:e största parti."
     


    https://acbladet.swedishforum.se/t55458-sd-tredje-storsta-partiet
    SD är inte nazister, det var inget jubelrop bara ett konstaterande och varför skulle våld lösa allt? Våld ska användas i självförsvar.
     Jasså inte? För dig är bara nazistisk våld värt att kallas självförsvar. Om Palestinas
    urinvånare använder våld mot intränglingar, angripare och förtryckare går det
    inte an i din värld. Du står på förtryckarnas sida.  
    Och vad har palestina att göra med en nynazistisk demonstration i Stockholm med en handfull deltagare att göra? Ska du inte blanda in USA också? Rolling Eyes 
    . Nu var det din egen slaffsmentalitet som avsågs, inte ett rövarpack i huvudstan

    Sponsored content


    Heder åt...... - Sida 2 Empty Sv: Heder åt......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:30