Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+20
fingubben
Potatiskungen
DMustaine
berralarzon
Kakmonstret
RedCloud
pompoo
croz
Secrist
Corven
MartinLindgren
Regndrottning
x-medborgare
lazy
KickTheRasist
Sniperace
F.I.S.T
Infra
Dao
ANNA2LINK
24 posters

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 13:51

    Utan att vara rasist så händer det att jag bli lite ledsen över när jag ser muslimska flickor bära slöja i det svenska samhället och då menar jag barn. Barn i Sverige borde få vara just barn och bestämma själva här. Faktum är ju att det är så att dessa muslimska flickor inte får vara med i simhallar när klasser badar och dyl. Detta kan jag faktikt bli irriterad på. Varför är det så?

    Förbjuder Islam sina flickor att bada med andra barn så anser jag att detta är fel och jag anser att det är fel att dessa flickor ibland är täckta med slöja och det ibland också är mot sin vilja. Detta med slöja bör vara frivilligt och jag är ganska säker på att i dom flesta fallen är det inte det.

    Det finns dom muslimska kvinnor som bär slöja pga att dom vill. Men hur ska vi veta om dom bär det pga sin vilja eller att dom är tvingade av det hemifrån?

    Slöjan får aldrig vara ett tvång. Men tyvärr så tror jag att det är det i dom flesta fallen.

    Det jag baserar mina tankar på är att om jag själv var muslim och kom till ett fritt land som Sverige så tror inte jag att jag skulle vilja bära slöja. jag skulle nog vilja anpassa mig till det land som jag bor i. Sen har jag sett mycket muslimska flickor(barn) som bär slöja...

    Att det måste vara fritt att bära slöja eller inte i Sverige är självklart. Ärligt talat så tror jag inte att dom flesta muslimska flickor som är barn vill bära dessa utan dom är just tvingade till det många och det är fel.

    Sen det här med att bada tillsammans måste ju barn få göra oavsätt kultur... I Sverige.

    Kanske är det så att jag reagerar starkt på detta för att jag själv är kvinna som alltid har gjort så som jag vill själv och det måste vi kvinnor få göra oavsätt religion...
    Dessa muslimska flickor borde få vara med i badhuset och inte förbjudas att inte vara med...
    Jag hoppas att detta inte låter rasistiskt. Jag själv är inte rasist men man måste få tycka och tänka om saker här i Sverige utan att just vara det.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-14, 14:18

    Vad är det som säger att de inte bestämt själva, Anna?

    Varför tror du slöjan är ett tvång i de flesta fallen? För att DU inte skulle kunna tänka dig ha en?

    På vilket sätt anpassar man sig till det svenska samhället genom att inte bära slöja?

    Varför måste alla bada tillsammans?

    Ditt inlägg tycker jag INTE är rasistiskt ett dugg, utan naturliga och självklara frågor. Hoppas du inte anser att mina motfrågor är ett sätt att försöka tysta dig!

    En fråga jag undrar är hur du får till det att slöja och könsuppdelade bad skulle vara tvång, men inte det motsatta!

    Är det ett måste att tjejer och killar skall bada tillsammans, oavsett vad de själva vill? Skall det vara tvång att inte få ha en slöja?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 14:27

    Dao skrev:Vad är det som säger att de inte bestämt själva, Anna?

    Varför tror du slöjan är ett tvång i de flesta fallen? För att DU inte skulle kunna tänka dig ha en?

    På vilket sätt anpassar man sig till det svenska samhället genom att inte bära slöja?

    Varför måste alla bada tillsammans?

    Ditt inlägg tycker jag INTE är rasistiskt ett dugg, utan naturliga och självklara frågor. Hoppas du inte anser att mina motfrågor är ett sätt att försöka tysta dig!

    En fråga jag undrar är hur du får till det att slöja och könsuppdelade bad skulle vara tvång, men inte det motsatta!

    Är det ett måste att tjejer och killar skall bada tillsammans, oavsett vad de själva vill? Skall det vara tvång att inte få ha en slöja?


    Nej jag tror inte det eftersom barn är barn och vill ofta ha det som andra barn. Barn är rädda för att bli mobbade och slöjan kan vara en anledning till att barn blir mobbade. Sen tycker jag att det är konstigt att i svenska skolan dela upp barnen o olika grupper. Varför ska dessa muslimska flickor bli särbehandlade när det gäller detta? Det är ju faktiskt Sverige och ett fritt land som vi lever i. Vi lever inte i ett muslimskt land...


    Eftersom jag tror att dom flesta flickor faktisk är tvingade att bära slöja så anser jag inte att dessa flickor ska tvingas att bara slöja i skolan och då menar jag barn.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 14:42

    Som barn så vet man inte ofta vad man vill med sitt liv och man vet inte vem man är innan man är vuxen. Man gör ofta så som dom vuxna säger åt en att göra och tror att det är det enda rätta, fast det kanske inte är så ibland...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-14, 15:32

    Var inte ledsen Anna. De var säkert inte svårtrugade. Jag ser
    det mer som att de leker vuxenlekar i sina slöjor. Vilken liten
    tjej leker inte vuxenlekar. Jag tror de gärna bär samma kläder
    som sina mödrar. Ingen tvingar dem. Däremot skulle det bli klagan
    och tandagnissla om någon tog slöjan ifrån dem. Ta det inte så hårt.
    Det kan ju vara motiverat att svepa in även sina döttrar i skylande
    tyger med tanke på alla lystna pedofiler som går lösa och spanar
    in offer.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 15:34

    Infra skrev:Var inte ledsen Anna. De var säkert inte svårtrugade. Jag ser
    det mer som att de leker vuxenlekar i sina slöjor. Vilken liten
    tjej leker inte vuxenlekar. Jag tror de gärna bär samma kläder
    som sina mödrar. Ingen tvingar dem. Däremot skulle det bli klagan
    och tandagnissla om någon tog slöjan ifrån dem. Ta det inte så hårt.
    Det kan ju vara motiverat att svepa in även sina döttrar i skylande
    tyger med tanke på alla lystna pedofiler som går lösa och spanar
    in offer.


    Men Infra att dessa flickor inte får vara med och bada tillsammans med andra barn anser inte du att det är fel? Jag tror fortfarande att många är tvingade att bära slöja, likaså en del mödrar och tvång är fel...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Infra 2010-04-14, 15:43

    Du har rätt i det där med simundervisning. Klart att
    tösernas skall lära sig simma. Jag tror man har lösningen
    på det där i simhallar runt om i Sverige - speciella badmössor.

    Sedan tror jag det är omöjligt att tvinga på en kvinna kläder
    hon inte vill ha. Jag skulle åtminstone inte klara det. Kraven
    kan komma från maken, visst. Men skillsmässa är alternativ.
    Åtminstone i Sverige. Kanske lätt att säga men om man tycker det är hemskt.

    Däremot tror jag det kan vara svårt att stå emot förväntningar,
    konventioner och sociala krav. Trycket kan bli nog så hårt. Jag
    tror dock att de flesta slöjbärande bär det frivilligt och envist
    av religösa skäl, mycket svårt för en sekulär svensk att förstå.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-14, 15:47

    ANNA2LINK skrev:
    Infra skrev:Var inte ledsen Anna. De var säkert inte svårtrugade. Jag ser
    det mer som att de leker vuxenlekar i sina slöjor. Vilken liten
    tjej leker inte vuxenlekar. Jag tror de gärna bär samma kläder
    som sina mödrar. Ingen tvingar dem. Däremot skulle det bli klagan
    och tandagnissla om någon tog slöjan ifrån dem. Ta det inte så hårt.
    Det kan ju vara motiverat att svepa in även sina döttrar i skylande
    tyger med tanke på alla lystna pedofiler som går lösa och spanar
    in offer.


    Men Infra att dessa flickor inte får vara med och bada tillsammans med andra barn anser inte du att det är fel? Jag tror fortfarande att många är tvingade att bära slöja, likaså en del mödrar och tvång är fel...

    Jag har oxå funderingar kring detta med slöja och burka osv. Men det är naturligt att vi funderar och tycker det är konstigt. Men däremot inte fördöma deras kultur.
    Det har vi inget att vinna på.
    För övrigt så tror jag vi blir hemmablinda. Tror att vårt sätt att leva är så överlägset genetemot tex Islam. För det första Anna, det du kallar för "tvinga"...
    Vilka är det som bestämmer i en vuxen barn relation, en förälder barn relation i Sverige ?? ... Är detta tvång ??

    Och man får gärna ha åsikter om detta..... det har jag oxå. MEN jag försöker även ifrågasätta mina egna åsikter, syna dom, och se efter om jag kanske kan se det från nåt annat håll. Det kan hända ofta då att man INTE förändrar sin åsikt, MEN det är alltid viktigt att ifrågasätta ... inte bara andra kulturer, utan även egna värderingar ... sånt skapar utveckling.

    Man kan tycka saker om Islam och slöjor,... och jämställdhet där... Men titta lite närmare med lupp på hur vi lever i väst !
    Hur många skilsmässor har vi i väst jämfört med islamländer ?? ... och vilka blir i första hand drabbade av det ... jo barnen.

    Så jag ifrågasätter benämningen tvång här !

    Och ibland kan man bara betrakta och konstatera ... Jaha så tänker dom, så tänker inte jag


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-04-14, 15:49, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 15:48

    Infra skrev:Du har rätt i det där med simundervisning. Klart att
    tösernas skall lära sig simma. Jag tror man har lösningen
    på det där i simhallar runt om i Sverige - speciella badmössor.

    Sedan tror jag det är omöjligt att tvinga på en kvinna kläder
    hon inte vill ha. Jag skulle åtminstone inte klara det. Kraven
    kan komma från maken, visst. Men skillsmässa är alternativ.
    Åtminstone i Sverige. Kanske lätt att säga men om man tycker det är hemskt.

    Däremot tror jag det kan vara svårt att stå emot förväntningar,
    konventioner och sociala krav. Trycket kan bli nog så hårt. Jag
    tror dock att de flesta slöjbärande bär det frivilligt och envist
    av religösa skäl, mycket svårt för en sekulär svensk att förstå.


    Ja det med simundervisningen borde vara annolunda. Visst är det så att vi har svårt att förstå detta. Dom som bär slöja av fri vilja är det rätt för, men inte för andra i vilket fall. Är skiljmässa det enda alternativet så kanske det måste bli det i vissa fall och dom muslimska kvinnorna ska inte råka illa ut om det blir så. Dom ska aldrig behöva vara rädda i Sverige.


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-14, 15:49, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 15:49


    Du har rätt i det där med simundervisning. Klart att
    tösernas skall lära sig simma. Jag tror man har lösningen
    på det där i simhallar runt om i Sverige - speciella badmössor.

    Nej, det lär inte hjälpa, där gäller det inte slöjan, biten med klädsel är löst sedan länge, men nu gäller att flickor får INTE bada tillsammans med pojkar, hur klädda de än är...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 15:50

    Sniperace skrev:

    Du har rätt i det där med simundervisning. Klart att
    tösernas skall lära sig simma. Jag tror man har lösningen
    på det där i simhallar runt om i Sverige - speciella badmössor.

    Nej, det lär inte hjälpa, där gäller det inte slöjan, biten med klädsel är löst sedan länge, men nu gäller att flickor får INTE bada tillsammans med pojkar, hur klädda de än är...


    Det är jättedumt at det är så här i Sverige. Det är fel och de är bl. a här som det blir kulturkrockar.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  KickTheRasist 2010-04-14, 16:05

    Bra inlägg ANNA . Men vi kan säge så här också ..


    Jag tycker synd om barn som blir påtvingade att vara kristendomens tjänare och det förblir dem genom dop inte sant??
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 16:06

    KickTheRasist skrev:Bra inlägg ANNA . Men vi kan säge så här också ..


    Jag tycker synd om barn som blir påtvingade att vara kristendomens tjänare och det förblir dem genom dop inte sant??


    Tack! Ja det är likadant där.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 16:09

    KickTheRasist skrev:Bra inlägg ANNA . Men vi kan säge så här också ..


    Jag tycker synd om barn som blir påtvingade att vara kristendomens tjänare och det förblir dem genom dop inte sant??

    vilka förblir det genom dop, har man inte tron på en levande gud är man inte religiös, som ex kristen, eller muslim, båda beteckningarna är något som förutsätter att de har en gud de tror på, och det är bara Islam som förespråkar dödsstraff för dem som lämnar religionen.

    men jag har INGET till övers för de föräldrar som genom hot och straff påtvingar sina barn en religion...
    sedan kvittar det vilken religion detta rör sig om
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  KickTheRasist 2010-04-14, 16:12

    citat:
    "vilka förblir det genom dop"

    Spelar du dum igen eller ??
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-14, 16:12

    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:Bra inlägg ANNA . Men vi kan säge så här också ..


    Jag tycker synd om barn som blir påtvingade att vara kristendomens tjänare och det förblir dem genom dop inte sant??

    vilka förblir det genom dop, har man inte tron på en levande gud är man inte religiös, som ex kristen, eller muslim, båda beteckningarna är något som förutsätter att de har en gud de tror på, och det är bara Islam som förespråkar dödsstraff för dem som lämnar religionen.

    men jag har INGET till övers för de föräldrar som genom hot och straff påtvingar sina barn en religion...
    sedan kvittar det vilken religion detta rör sig om


    På ett sätt blir man ju det om man döps som bäbis. Nej sant: Ingen ska bli påtvingad religion!


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-15, 00:53, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 16:16

    KickTheRasist skrev:citat:
    "vilka förblir det genom dop"

    Spelar du dum igen eller ??

    Absolut inte, om en som barn blir döpt, i vuxen ålder blir Muslim, är denne då en kristen muslim?



    ett dop är INGET som tvingar en människa att fortsätta vara Kristen, det är inte mer än en symbolisk handling som på intet sätt förändrar eller binder en människa....

    en männsika kan, och har rätten att SJÄLV avgöra om denne vill vara kristen, muslim, ateist eller vad du nu kan komma på, det kan INGEN tvinbga dem till, mer än som det görs i vissa Islamskt styrda diktaturer, genom att avrätta avfällingar...


    med det förändrar ändå INTE vad människan själv beslutat, eller är du av annan uppfattning?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-14, 16:19

    ANNA2LINK skrev:

    Nej jag tror inte det eftersom barn är barn och vill ofta ha det som andra barn. Barn är rädda för att bli mobbade och slöjan kan vara en anledning till att barn blir mobbade. Sen tycker jag att det är konstigt att i svenska skolan dela upp barnen o olika grupper. Varför ska dessa muslimska flickor bli särbehandlade när det gäller detta? Det är ju faktiskt Sverige och ett fritt land som vi lever i. Vi lever inte i ett muslimskt land...


    Eftersom jag tror att dom flesta flickor faktisk är tvingade att bära slöja så anser jag inte att dessa flickor ska tvingas att bara slöja i skolan och då menar jag barn.



    Om alla skall rätta sig efter jantelagen får vi ett väldigt tråkigt samhälle må jag säga...

    Jag tvivlar starkt på att barn blir tvingade på en slöja i Sverige. Det förekommer troligen, men jag tror inte det är speciellt utbrett...

    Det har forskats lite i detta, och jag frågade en av de som forskade när jag läste teologi i Uppsala. Mycket av detta med slöja, och andra synliga tribut för sin gamla kultur, oftast är en KONSEKVENS av utanförskapet. Alltså inte orsaken till detta!

    Skolorna har inga större problem med slöjan, är min erfarenhet. Med samtal så förstår alla i klasserna att det är så det är, och det accepteras. Det handlar inte om någon särbehandling alls, att de har slöja på. Däremot blir det negativ särbehandling om de skall tvinga sig av med denna - enbart för ett principskäl!

    Frågan jag ställde dig var, bland andra, om du är för ett slöjförbud i skolan?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 16:20

    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:Bra inlägg ANNA . Men vi kan säge så här också ..


    Jag tycker synd om barn som blir påtvingade att vara kristendomens tjänare och det förblir dem genom dop inte sant??

    vilka förblir det genom dop, har man inte tron på en levande gud är man inte religiös, som ex kristen, eller muslim, båda beteckningarna är något som förutsätter att de har en gud de tror på, och det är bara Islam som förespråkar dödsstraff för dem som lämnar religionen.

    men jag har INGET till övers för de föräldrar som genom hot och straff påtvingar sina barn en religion...
    sedan kvittar det vilken religion detta rör sig om


    På ett sätt blir man ju det om man döps som bebis. Nej sant: Ingen ska bli påtvingad religion!

    är du döpt som bäbis?
    tror du att GUD finns och att jesus lever?

    om du uppfyller BÅDA dessa kriterier är du Kristen, men uppfyller du bara det första är du INTE kristen...

    Själv är jag motståndare till barndop eftersom detta barn inte själv tar det steget, det vore mer riktigt med enbart en barnvälsignelse om man ser det så....
    det är ju mer spom en önskan att det må gå detta barn väl i livet osv...

    samma sak med muslimer, de bör ta steget själva om de vill anse sig tillhöra denna religion och har tron att Allah är den ende guden och att Mohammed är hans profet, tror man inte detta ska man inte placeras i ett religiöst faqck
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  KickTheRasist 2010-04-14, 16:21

    citat:
    "Absolut inte, om en som barn blir döpt, i vuxen ålder blir Muslim, är denne då en kristen muslim?"

    Nu har du förvrängt saker och thing väldigt mycket .... så mycket jag vet är att ingen kan dopa dig för att bli en muslim ..

    Dop är ett Kristet företeelse är du me eller ??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-14, 16:23

    Ärligt talat förstår jag inte problematiken här.

    Anna har fått för sig att barnen blir tvingade till något av sina föräldrar. Inget tyder på att slöjorna är mer tvång än andra saker som ingår i en barns uppfostran.

    Sedan detta med att bada tillsammans.

    MÅSTE verkligen tjejer och killar bada tillsammans?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  lazy 2010-04-14, 16:26

    Frågan jag ställde dig var, bland andra, om du är för ett slöjförbud i skolan?

    Vi kommer aldrig behöva ett slöjförbud i den vanliga skolan, de flickor
    som bär slöja hamnar i muslimska friskolor.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  KickTheRasist 2010-04-14, 16:27

    Hej Dao !!

    citat:
    "Ärligt talat förstår jag inte problematiken här."

    Tja jag var på bara att belysa att det är eventuellt icke enbart muslimer som blir påtvingade tron än att det faktisk händer även hos oss dagligen.

    Till exempel dop och även indoktrineringen genom skolan , just nu min son kan nämna alla dem heliga apostolar och han går i femma !!

    Förstår du vad jag menar??



    citat:
    "Sedan detta med att bada tillsammans.

    MÅSTE verkligen tjejer och killar bada tillsammans?"

    För vissa verkar det vara ett måste kolla bara på SD fanatiker Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 16:31

    KickTheRasist skrev:citat:
    "Absolut inte, om en som barn blir döpt, i vuxen ålder blir Muslim, är denne då en kristen muslim?"

    Nu har du förvrängt saker och thing väldigt mycket .... så mycket jag vet är att ingen kan dopa dig för att bli en muslim ..

    Dop är ett Kristet företeelse är du me eller ??

    *asg*

    läste du INTE om ett barn blir döpt av KRISTNA föräldrar, då är detta barn inte medvetet om ett eget val eller hur?

    men OM detta barn nu i vuxen ålder väljer att bli MUSLIM blir denna människa då en Kristen Muslim?

    om nu dopet påtvingar denne att vara kristen.....

    på samma sätt ska eg en muslim genom att uttala trosbekännelsen att "det finns ingen gud utom Allah, och mohammed är hans profet", detta motsvarar på ett sätt det kristna dopet.

    men ett problem ärt att det är förbjudet att sedan avfalla från Islam.....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-14, 16:32

    Dao skrev:Ärligt talat förstår jag inte problematiken här.

    Anna har fått för sig att barnen blir tvingade till något av sina föräldrar. Inget tyder på att slöjorna är mer tvång än andra saker som ingår i en barns uppfostran.

    Sedan detta med att bada tillsammans.

    MÅSTE verkligen tjejer och killar bada tillsammans?

    varför skulle de INTE få detta, varför ska vissa barn vara uteslutna att gå till sjön och bada pga att det finns människor av annat kön där?

    måste barn tvingas bada åtskilda?

    Sponsored content


    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 05:17