Förbjuder Islam sina flickor att bada med andra barn så anser jag att detta är fel och jag anser att det är fel att dessa flickor ibland är täckta med slöja och det ibland också är mot sin vilja. Detta med slöja bör vara frivilligt och jag är ganska säker på att i dom flesta fallen är det inte det.
Det finns dom muslimska kvinnor som bär slöja pga att dom vill. Men hur ska vi veta om dom bär det pga sin vilja eller att dom är tvingade av det hemifrån?
Slöjan får aldrig vara ett tvång. Men tyvärr så tror jag att det är det i dom flesta fallen.
Det jag baserar mina tankar på är att om jag själv var muslim och kom till ett fritt land som Sverige så tror inte jag att jag skulle vilja bära slöja. jag skulle nog vilja anpassa mig till det land som jag bor i. Sen har jag sett mycket muslimska flickor(barn) som bär slöja...
Att det måste vara fritt att bära slöja eller inte i Sverige är självklart. Ärligt talat så tror jag inte att dom flesta muslimska flickor som är barn vill bära dessa utan dom är just tvingade till det många och det är fel.
Sen det här med att bada tillsammans måste ju barn få göra oavsätt kultur... I Sverige.
Kanske är det så att jag reagerar starkt på detta för att jag själv är kvinna som alltid har gjort så som jag vill själv och det måste vi kvinnor få göra oavsätt religion...Dessa muslimska flickor borde få vara med i badhuset och inte förbjudas att inte vara med...
Jag hoppas att detta inte låter rasistiskt. Jag själv är inte rasist men man måste få tycka och tänka om saker här i Sverige utan att just vara det.