Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+20
fingubben
Potatiskungen
DMustaine
berralarzon
Kakmonstret
RedCloud
pompoo
croz
Secrist
Corven
MartinLindgren
Regndrottning
x-medborgare
lazy
KickTheRasist
Sniperace
F.I.S.T
Infra
Dao
ANNA2LINK
24 posters

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty 100%

    Inlägg  Secrist 2010-04-19, 00:04

    Vad som helst Anna, men skyll inte på invandrarna, det är till 100% skolledningarnas beslut.

    Nja, det var lite väl naivt. Men visst är det också ett stort problem med ryggradslösa skolledningar. Men det finns också människor som vägrar låta sina barn ta del av en svensk avslutning om det närmar sig något kyrkligt. I dotterns klass firade de avslutningen i kyrkan. Då förvägrades en somalisk klasskompis att delta av dennes föräldrar. Det var knappt han fick åka med på deras klassresa först på grund av att skolan inte kunde garantera att det inte skulle vara någon tjej som sov i samma lokal. Efter lite förhandlingar så löste det sig hjälpligt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-19, 00:11

    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    lazy skrev:
    Skulle folk rösta in dina islamister till politisk makt, ja då är det demokrati. Och hur förmätna är vi som skall bestämma hur andra vill ha det? Vi kan ju inte ens bestämma hur vi vill ha det...

    Kanske var det därför som c gjorde processen kort med Mahmoud Aldebe. Wink

    Det kan jag inte yttra mig om.

    Som vanligt vill säga.

    Jag är inte som du. Jag yttrar mig inte om sådant jag inte känner till.

    Som vanligt vill säga.

    Javisst är det vanligt att du pratar om saker du inte vet något om. Jag visste väl vi kunde vara överens om något! lol!

    Till skillnad från dig så läser jag mycket och tar reda på saker och ting. Allt som kommer att hända sverige har hänt förr i andra länder. Hur tror du annars Islam spridit sig.

    Till skillnad från mig? Hur vet du vad jag gör?

    Islam har spridit sig, ja. Det har även kristendomen..... Så din poäng är vad? Att du inte vet vad jag vet och gör? Något infantilt, i min åsikt. Det är ingen som begär att du skall veta vad jag vet. Så det är något förmätet av dig att antaga att du är mer förmer än mig, baserat på din egen okunskap om mig.

    Som jag sade... du kanske missade... Jag är inte som du, jag yttrar mig inte om sådant jag inte känner till. Vilket du har bevisat du gör... lol!

    Det är ju bara att se dina inlägg, du låtsas vara allvetande om det mesta. Det var samma dravel på AB. Så du menar att Islam är en sund "religion", är det så jag ska tolka dig?

    Det som verkar göra FG mest upprörd är när folk argumenterar, och diskuterar... då är man "översittare"b eller "låtsas vara allvetande" ... då vore det ju bättre om FG försökte med argument som rörde ämnet, än att gå in på vad han sitter ovch fantiserar om andras privatliv
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-19, 01:18

    Secrist skrev:Vad som helst Anna, men skyll inte på invandrarna, det är till 100% skolledningarnas beslut.

    Nja, det var lite väl naivt. Men visst är det också ett stort problem med ryggradslösa skolledningar. Men det finns också människor som vägrar låta sina barn ta del av en svensk avslutning om det närmar sig något kyrkligt. I dotterns klass firade de avslutningen i kyrkan. Då förvägrades en somalisk klasskompis att delta av dennes föräldrar. Det var knappt han fick åka med på deras klassresa först på grund av att skolan inte kunde garantera att det inte skulle vara någon tjej som sov i samma lokal. Efter lite förhandlingar så löste det sig hjälpligt.


    Ja och varför ska religionen styra barnens liv när religionen går till överdrift, när föräldrar bestämmer att deras barn inte får vara med klassen i olika sammanhang?Vi skrev tidigare om att vi svenskar ska lära känna invandrare och då måste det ju ändå vara så att invandrarna bör kunna lära känna oss också. Gå halva vägen var...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-19, 01:23, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-19, 01:22

    Vi har också muslimer här i sverige som lever sina nya svenska liv, i stort sett är det bara julskinkan som är bytt mot en kalkon!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-19, 01:31

    MartinLindgren skrev:Vi har också muslimer här i sverige som lever sina nya svenska liv, i stort sett är det bara julskinkan som är bytt mot en kalkon!

    Ja det har du rätt Martin och det är en minoritet av muslimer som är fanatiker samtidigt som det är en minoritet av kristna som är fanatiker... Fast dom som är fanatiker syns och märks ibland för mycket och det är dom som förstör för alla andra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-19, 01:44

    Jag tror också att vi måste stäcka ut handen mot nyanlända invandrare, för många gånger beror nog av förståelse deras ovilja och rädsla att närma sig ungefär som talesättet säger, bränt barn skyr elden,
    ?
    Så räcker vi ut handen och visar vägen fram till halva vägen är nog mycket vunnet?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-19, 01:52

    MartinLindgren skrev:Jag tror också att vi måste stäcka ut handen mot nyanlända invandrare, för många gånger beror nog av förståelse deras ovilja och rädsla att närma sig ungefär som talesättet säger, bränt barn skyr elden,
    ?
    Så räcker vi ut handen och visar vägen fram till halva vägen är nog mycket vunnet?


    Ja säkert...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Skolan

    Inlägg  Secrist 2010-04-19, 07:46

    Ja och varför ska religionen styra barnens liv när religionen går till överdrift, när föräldrar bestämmer att deras barn inte får vara med klassen i olika sammanhang?Vi skrev tidigare om att vi svenskar ska lära känna invandrare och då måste det ju ändå vara så att invandrarna bör kunna lära känna oss också. Gå halva vägen var...

    Absolut. Tyvärr finns det alldeles för många fega rektorer som är så paniskt rädda för att bli kallade rasister och främlingsfientliga att de fjäskar för den radikala islamismen som trots allt återfinns bland vissa. En lärare jag hörde på radion beklagade sig över att inte kunna agera konsekvent när han hörde grovt antisemitiska uttalanden bland eleverna. Eftersom detta var ungdomar med invandrarbakgrund så är det många lärare som inte vågar agera på grund av att dra på sig en rasiststämpel.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-19, 08:08

    fingubben skrev:Till skillnad från dig så läser jag mycket och tar reda på saker och ting. Allt som kommer att hända sverige har hänt förr i andra länder. Hur tror du annars Islam spridit sig. Islam är ingen religion, det är en totalitär och teokratisk ideologi som har en religion.

    Är det din isntällning betyder det att du trots allt vet i stort sett ingenting!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-19, 08:10

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Vad som helst Anna, men skyll inte på invandrarna, det är till 100% skolledningarnas beslut.

    Nja, det var lite väl naivt. Men visst är det också ett stort problem med ryggradslösa skolledningar. Men det finns också människor som vägrar låta sina barn ta del av en svensk avslutning om det närmar sig något kyrkligt. I dotterns klass firade de avslutningen i kyrkan. Då förvägrades en somalisk klasskompis att delta av dennes föräldrar. Det var knappt han fick åka med på deras klassresa först på grund av att skolan inte kunde garantera att det inte skulle vara någon tjej som sov i samma lokal. Efter lite förhandlingar så löste det sig hjälpligt.


    Ja och varför ska religionen styra barnens liv när religionen går till överdrift, när föräldrar bestämmer att deras barn inte får vara med klassen i olika sammanhang?Vi skrev tidigare om att vi svenskar ska lära känna invandrare och då måste det ju ändå vara så att invandrarna bör kunna lära känna oss också. Gå halva vägen var...

    I nuläget går invandrarna hela vägen, fram tills de inte orkar mer och slutar bry sig!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Dao 2010-04-19, 08:11

    Secrist skrev:Ja och varför ska religionen styra barnens liv när religionen går till överdrift, när föräldrar bestämmer att deras barn inte får vara med klassen i olika sammanhang?Vi skrev tidigare om att vi svenskar ska lära känna invandrare och då måste det ju ändå vara så att invandrarna bör kunna lära känna oss också. Gå halva vägen var...

    Absolut. Tyvärr finns det alldeles för många fega rektorer som är så paniskt rädda för att bli kallade rasister och främlingsfientliga att de fjäskar för den radikala islamismen som trots allt återfinns bland vissa. En lärare jag hörde på radion beklagade sig över att inte kunna agera konsekvent när han hörde grovt antisemitiska uttalanden bland eleverna. Eftersom detta var ungdomar med invandrarbakgrund så är det många lärare som inte vågar agera på grund av att dra på sig en rasiststämpel.

    Vilken korkad lärare...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Regndrottning 2010-04-19, 08:58

    Det som verkar göra FG mest upprörd är när folk argumenterar, och diskuterar... då är man "översittare"b eller "låtsas vara allvetande" ... då vore det ju bättre om FG försökte med argument som rörde ämnet, än att gå in på vad han sitter ovch fantiserar om andras privatliv

    Exakt så!

    Han förväxlar åsikter med fakta. Och iom han gör så tror han att han besitter stor kunskap. Andras åsikter är 'trams' och 'dravel' och har inte lika mycket värde som hans åsikter.

    Och allt detta för att jag inte ville yttra mig om något som jag erkände att jag inte känner till. Men, det finns de som tror de kan allt... eller inte vågar säga att de inte vet.
    lol!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  lazy 2010-04-19, 09:10

    Vilken korkad lärare...

    Det är jag inte alls så säker på, det räcker att titta på forum och bloggar
    hur många som blir effektivt tystade med "rasiststämpeln", det finns
    invandrare som skriver mindre behagliga sanningar och genast blir anklagade
    för samröre med/draghjälp åt diverse mer el. mindre främlingsfientliga
    grupper, helt godtyckligt.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Korkat?

    Inlägg  Secrist 2010-04-19, 09:18

    Vilken korkad lärare...

    Eller så är det samhället som har byggt upp en rädsla för att stå upp för vissa åsikter. Vilket är betydligt mer obehagligt.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  fingubben 2010-04-19, 09:21

    Regndrottning skrev:
    Det som verkar göra FG mest upprörd är när folk argumenterar, och diskuterar... då är man "översittare"b eller "låtsas vara allvetande" ... då vore det ju bättre om FG försökte med argument som rörde ämnet, än att gå in på vad han sitter ovch fantiserar om andras privatliv

    Exakt så!

    Han förväxlar åsikter med fakta. Och iom han gör så tror han att han besitter stor kunskap. Andras åsikter är 'trams' och 'dravel' och har inte lika mycket värde som hans åsikter.

    Och allt detta för att jag inte ville yttra mig om något som jag erkände att jag inte känner till. Men, det finns de som tror de kan allt... eller inte vågar säga att de inte vet.
    lol!

    Jag kan inte blunda för verkligheten så som du gör. Om du vill låtsas vara from och övermänskligt, det gynnar ingen öht. Det kan jag säga på engång.


    Senast ändrad av fingubben den 2010-04-19, 09:28, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  fingubben 2010-04-19, 09:26

    lazy skrev:
    Vilken korkad lärare...

    Det är jag inte alls så säker på, det räcker att titta på forum och bloggar
    hur många som blir effektivt tystade med "rasiststämpeln", det finns
    invandrare som skriver mindre behagliga sanningar och genast blir anklagade
    för samröre med/draghjälp åt diverse mer el. mindre främlingsfientliga
    grupper, helt godtyckligt.

    Exempel: rapparen Kenny Ring.

    http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article89861.ece
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Regndrottning 2010-04-19, 09:30

    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det som verkar göra FG mest upprörd är när folk argumenterar, och diskuterar... då är man "översittare"b eller "låtsas vara allvetande" ... då vore det ju bättre om FG försökte med argument som rörde ämnet, än att gå in på vad han sitter ovch fantiserar om andras privatliv

    Exakt så!

    Han förväxlar åsikter med fakta. Och iom han gör så tror han att han besitter stor kunskap. Andras åsikter är 'trams' och 'dravel' och har inte lika mycket värde som hans åsikter.

    Och allt detta för att jag inte ville yttra mig om något som jag erkände att jag inte känner till. Men, det finns de som tror de kan allt... eller inte vågar säga att de inte vet.
    lol!

    Jag kan inte blunda för verkligheten så som du gör. Om du vill låtsas vara from och övermänskligt, det gynnar ingen. Det kan jag säga på engång.

    Vem blundar? Att jag inte känner till allt, erkänner jag. Det gör inte du heller.

    Innebär faktumet att man inte känner till allt att man blundar?

    Om du inte har förstått så låtsas jag inte vara något annat än människa. Jag vet inte allt, kan inte allt och jag uttrycker mig inte när jag inte vet något om det givna ämnet. Är det fel, menar du?

    Fler saker jag inte vet någonting om: När Idol börjar, tidigare vinnare på Idol, Nästa veckas väder, statsöverhuvudet i Honduras, kvantfysik, bilmotorer, vem som vann vad i OS......

    Skulle jag vilja veta något om ovanstående så slår jag upp det. Tills dess sker så är jag ovetande....

    Men, jag vet vem Kreti och Pleti var! Gör du?
    lol!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-19, 09:48

    Kanaljen skrev:Jag kan inte blunda för verkligheten

    Och vad får dig att tro att just DIN version av verkligheten skulle vara den gällande ?

    Att sitta uppe i en gudsförgäten avlägsen by i norrland och tala om en kommande islamisering har ju löjets skimmer över sig...

    Tro inte allt som står på SDs hemsidor är ett bra tips...
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  fingubben 2010-04-19, 09:49

    Regndrottning skrev:
    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det som verkar göra FG mest upprörd är när folk argumenterar, och diskuterar... då är man "översittare"b eller "låtsas vara allvetande" ... då vore det ju bättre om FG försökte med argument som rörde ämnet, än att gå in på vad han sitter ovch fantiserar om andras privatliv

    Exakt så!

    Han förväxlar åsikter med fakta. Och iom han gör så tror han att han besitter stor kunskap. Andras åsikter är 'trams' och 'dravel' och har inte lika mycket värde som hans åsikter.

    Och allt detta för att jag inte ville yttra mig om något som jag erkände att jag inte känner till. Men, det finns de som tror de kan allt... eller inte vågar säga att de inte vet.
    lol!

    Jag kan inte blunda för verkligheten så som du gör. Om du vill låtsas vara from och övermänskligt, det gynnar ingen. Det kan jag säga på engång.

    Vem blundar? Att jag inte känner till allt, erkänner jag. Det gör inte du heller.

    Innebär faktumet att man inte känner till allt att man blundar?

    Om du inte har förstått så låtsas jag inte vara något annat än människa. Jag vet inte allt, kan inte allt och jag uttrycker mig inte när jag inte vet något om det givna ämnet. Är det fel, menar du?

    Fler saker jag inte vet någonting om: När Idol börjar, tidigare vinnare på Idol, Nästa veckas väder, statsöverhuvudet i Honduras, kvantfysik, bilmotorer, vem som vann vad i OS......

    Skulle jag vilja veta något om ovanstående så slår jag upp det. Tills dess sker så är jag ovetande....

    Men, jag vet vem Kreti och Pleti var! Gör du?
    lol!

    Jag har alltid sett dig som en kappvändare. Du vänder kappan efter vinden som låtsas vara övermänsklig.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Regndrottning 2010-04-19, 09:55

    Jag har alltid sett dig som en kappvändare. Du vänder kappan efter vinden som låtsas vara övermänsklig
    .

    *asg*

    Hahahahahahaha!

    Jag står för mina åsikter, menar du? Eller.... jag håller inte med dig?

    Jag gissar att du kan påvisa att jag vänder kappan efter vinden? Annars så är det bara en åsikt, din åsikt.

    Och nej, jag låtsas inte vara övermänslig. Jag gissar att du inte kan backa upp detta påståendet heller?
    lol!

    Jag skulle gärna vilja fortsätta slänga käft med dig men jag skall iväg och jobba nu.... Hej så länge!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sniperace 2010-04-19, 10:26

    MartinLindgren skrev:Vi har också muslimer här i sverige som lever sina nya svenska liv, i stort sett är det bara julskinkan som är bytt mot en kalkon!

    det är till och med så att det finns de som INTE ens bytt ut julskinkan mot något.....
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  fingubben 2010-04-19, 10:40

    Regndrottning skrev:
    Jag har alltid sett dig som en kappvändare. Du vänder kappan efter vinden som låtsas vara övermänsklig
    .

    *asg*

    Hahahahahahaha!

    Jag står för mina åsikter, menar du? Eller.... jag håller inte med dig?

    Jag gissar att du kan påvisa att jag vänder kappan efter vinden? Annars så är det bara en åsikt, din åsikt.

    Och nej, jag låtsas inte vara övermänslig. Jag gissar att du inte kan backa upp detta påståendet heller?
    lol!

    Jag skulle gärna vilja fortsätta slänga käft med dig men jag skall iväg och jobba nu.... Hej så länge!


    Jag har nog mest troligt läst allt ditt dravel, jag håller inte med dig. Med "övermänsklig" så menar just att du i alla lägen låtsas vara övergod och ska beskydda allt och alla. Det blir ett löjesskimmer av allt. Läs dina egna inlägg för sjutton. Nu måste även jag i väg.
    avatar
    croz


    Antal inlägg : 278
    Join date : 09-03-24

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  croz 2010-04-19, 11:06

    ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:
    Jag förstår inte riktigt hur USA kom in i det här. USA är inte direkt ett föregångsland när det gäller mycket, trotts detta så "lyssnar" vi på det landet. Vet inte vad du vill att jag ska kommentera här?

    ANNA, USA är "stora satan" och Israel är "lilla satan" och alla diskussioner, oavsett vad de än har handlat om innan, måste ha med en av de här två. Wink

    Nej så är det inte ! Cool... exemplet finns med som en jämförelse....och att jag ifrågasätter om det verkligen är förlorandet av våra traditioner det handlar om....
    eller om det är vissa traditioner vi inte gillar, och vissa vi är rädda för...

    Så om det vore för att Anna var ledsen över att vi förlorar våra traditioner, skulle Anna vara tokdeprimerad över all tradition vi tagit över från USA, och lagt våran åt sidan....

    Anna ....Jag har inte påstått att du varken gillar eller ogillar USA... läs jämförelsen, ang USA, Sverige, och traditioner !


    Jag kan känna mig ledsen för både och F.I.S.T.

    Okej .... Vad är då Svenska traditioner ? .... vad är svenskt ? det är en intressant fråga..

    När du synar i princip ALLA "traditioner" vi har i Sverige, så har de någon gång Anammats eller snappats upp från utlandet, eller invandrare ...

    Det senaste exemplen har ju med Mammon att göra Halloween kom som RC konstaterade från USA nyligt.... varför, för att USA tycker vi ska ha en mysig tradition ? .. Nej för att det är big business... thats why....


    Svenska tratitioner är framförallt midsommar, kräftpremiär(som människor gör hur som helst med i dag), Skolavslutningar i kyrkan i en del skolor... Ja det var lite av dom svenska traditionerna... Har du någon tradition att tillägga F.I.S.T?

    För det första så är min poäng att traditioner förändras genom århundradena ... och påverkas av olika kulturer, invandrare och genom resor i världen.. och därför är det lika svårt och meningslöst att försöka utröna vad som är Svenska traditioner eller inte ... Lika svårt och onödigt som det är att försöka tala om hur man skall vara, eller klä sig för att räknas som svensk.

    För det andra så de två traditionerna Kräftpremiär och Midsommarfirande skiljer sig så till vida, från skolavslutningen, att de är HELT FRIVILLIGA....
    Alltså ... Utifrån att det är så få kristna svenskar, så förstår jag inte vikten av att vara i kyrkan på den officiella avslutningen....
    Hade vi varit 80 % religiösa Svenskar, hade det inte funnits lika många argument för att skippa skolavslutningen i kyrkan...

    Och vad gäller de traditioner du tog upp, så har Midsommar långväga historiska anor,,... MEN har förändrats genom åren ... den oxå...http://sv.wikipedia.org/wiki/Midsommar

    Och vad gäller kräftpremiären så uppkom den som ett förbud mot att fiska kräftor under sommaren, för att inte utrota kräftan...http://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A4ftpremi%C3%A4r

    Båda är dock högst frivilliga.. och har inget med den statliga skolgången att göra...


    Vi kanske ska göra en undersökning på vart svenksr vill fira skolavslutningar. Varför inte? Jag tror att flertalet är för en avslutning där. Men jag kan ju inte veta hur det är. En undersökning kanske inte är helt fel?

    Vad ska vi göra med dom som inte vill ha det i kyrkan... och dom vars religion inte tillåter detta ? ................äta kräftor är inget nån måste ...


    Det är ju där som "skon klämmer" just att det finns religioner som inte tillåter det... Vart i t ex koranen står det att muslimer inte får besöka kyrkor? Jag tycker att det är märkligt.

    Men ska det vara en anledning för att alla vi andra ska avstå ifrån det? Dom behöver inte vara med inne i kyrka. Ingen kan tvingas till någonting.

    Finns det någon som har sagt till dig Anna att du måste avstå från kyrkan? Precis som du säger så kan ingen tvingas till någonting, det är bara att gå dit och be och sjunga psalmer precis när du vill. Du kan till och med bjuda med barnens kompisar och fira att sommarlovet börjar.

    Men jag som är uppväxt med att sjunga på skolgården i solen och som inte är så förtjust i kyrkor vill inte att det ska vara ett tvång för barnen att gå dit. Och om det är pga att "akustiken är så bra" så kan väl barnen sjunga i en moské istället, dem som vill alltså =)
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-19, 11:06

    fingubben skrev:
    Regndrottning skrev:
    Jag har alltid sett dig som en kappvändare. Du vänder kappan efter vinden som låtsas vara övermänsklig
    .

    *asg*

    Hahahahahahaha!

    Jag står för mina åsikter, menar du? Eller.... jag håller inte med dig?

    Jag gissar att du kan påvisa att jag vänder kappan efter vinden? Annars så är det bara en åsikt, din åsikt.

    Och nej, jag låtsas inte vara övermänslig. Jag gissar att du inte kan backa upp detta påståendet heller?
    lol!

    Jag skulle gärna vilja fortsätta slänga käft med dig men jag skall iväg och jobba nu.... Hej så länge!


    Jag har nog mest troligt läst allt ditt dravel, jag håller inte med dig. Med "övermänsklig" så menar just att du i alla lägen låtsas vara övergod och ska beskydda allt och alla. Det blir ett löjesskimmer av allt. Läs dina egna inlägg för sjutton. Nu måste även jag i väg.

    You got nothing on her ! Cool
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  lazy 2010-04-19, 11:18

    fingubben skrev:
    lazy skrev:
    Vilken korkad lärare...

    Det är jag inte alls så säker på, det räcker att titta på forum och bloggar
    hur många som blir effektivt tystade med "rasiststämpeln", det finns
    invandrare som skriver mindre behagliga sanningar och genast blir anklagade
    för samröre med/draghjälp åt diverse mer el. mindre främlingsfientliga
    grupper, helt godtyckligt.

    Exempel: rapparen Kenny Ring.

    http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article89861.ece

    Nima Dervish är en annan och Kadaffi Hussein en tredje men det finns många
    fler.

    http://www.newsmill.se/artikel/2010/04/01/sluta-fjaska-for-sekten-unga-muslimer

    Sponsored content


    Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja... - Sida 20 Empty Sv: Jag bli ledsen när jag ser muslimska flickor(barn) bära slöja...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 07:01