F.I.S.T 2010-04-18, 22:33
Sniperace skrev: F.I.S.T skrev:Jag upplever det som vissa känner sig hotade av detta med att det kommer in främmande element i vårt samhälle ... är det så ?
Och varför, i så fall ?
Vari ligger hotet ?
Och Nisse på Ljusterö får ju äta sina kräftor om han vill, och Lisa i Piteå får ju fira sin midsommar om hon vill, och supa sig redlös. Och Anders i Akalla får ju åka på sin semester enligt svensk tradition och supa skallen av sig och vara otrogen....
Och Svenne från Lidingö får ju fira den traditionellt "svenska traditionen" Lucia, och supa skallen av sig...
Och Fredrik och Fillippa vill vi slippa ... men de får ju oxå på traditionellt sätt supa skallen av sig under julhelgen
Och Seel får dricka sin sprit närhelst han vill
Länge leve svensk tradition !
Sprit verkar vara den starkaste tradition svensken har det sups så fort tillfälle ges
Du tror inte det är en generalisering?
det är nog inte en majoritet eller ens nära detta som verkligen super skallen av sig vid olika tillfällen.....
ja du ... nu blev det generalisering helt plötsligt, när vi talar om en kultur ett folkslag vi faktiskt vet något om ... vår egen ..
Ja det är inte alla som super skallen av sig men det är väldigt vanligt, och än vanligare blir det om du räknar in de som inte går så lång att de blir dyngfulla, men ändå fulla eller onyktra....
Och detta är bilden som tex Spanjorer och Greker har av svensken varför... jo för att det är det enda de ser av svenskar ...
OCH DETTA ÄR INTRESSANT .... när det kommer till debatten om Islam och slöjor osv...
Kan det då vara så att VI INTE ÄR TILLRÄCKLIGT INSATTA i deras traditioner, syn på livet och kvinnor..... för att få rätt bild av dem ?? ...
Det hävdar jag är så !!!
För övrigt så uppfattade RD rätt vad gäller mina ex det finns inget kulturellt hot !