Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
+9
Sossar ee lata
Thetaxpayer
F.I.S.T
Secrist
Infra
Sniperace
DirtyDog
Dao
RedCloud
13 posters
Heder åt......
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 2
Sv: Heder åt......
RedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 3
Kan bara hålla med. Antisemiter är vidriga oavsett om de kommer från Sverige eller mellan-östern.RedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 4
JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
- Inlägg 5
Men antisemitism på andra ställen är OK?DirtyDog skrev:Kan bara hålla med. Antisemiter är vidriga oavsett om de kommer från Sverige eller mellan-östern.RedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
Bara undrar varför just DE två regionerna...
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 6
Inga nazister på våra gator.RedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
- Inlägg 7
Varför ska nazister behandlas med silkesvantar? Vi vet alla vadSniperace skrev:JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
de gör när de väl kommer till makten - tar i med hårdhandskarna.
För dom är demokratin bara en transportsträcka.
- Inlägg 8
Det är bara nazisterna som tjänar på dessa våldsmetoder!Infra skrev:Varför ska nazister behandlas med silkesvantar? Vi vet alla vadSniperace skrev:JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
Tyvärr...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 9
Och oddsen för att renodlade nazister i en stabil demokrati som Sverige får makten är...?Infra skrev:Varför ska nazister behandlas med silkesvantar? Vi vet alla vadSniperace skrev:JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
- Inlägg 10
vafgör skule då kommunister behandlas med silkesvantar, båda är samma PACK när de är på gatorna och ställer til jävelskapInfra skrev:Varför ska nazister behandlas med silkesvantar? Vi vet alla vadSniperace skrev:JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
och demokratin tillåter alla att säga sin mening så länge de inte bär hand eller hotar.
så, inga nassar och inga kommunister på våra gator tack!!
det med transportsträcka har vi upplevt att DET är kommunismens mål, inte ett enda kommuniststyrt land har varit en fri demokrati eller hur?
- Inlägg 11
Sniperace skrev:vafgör skule då kommunister behandlas med silkesvantar, båda är samma PACK när de är på gatorna och ställer til jävelskapInfra skrev:Varför ska nazister behandlas med silkesvantar? Vi vet alla vadSniperace skrev:JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
och demokratin tillåter alla att säga sin mening så länge de inte bär hand eller hotar.
det med transportsträcka har vi upplevt att DET är kommunismens mål, inte ett enda kommuniststyrt land har varit en fri demokrati eller hur?
Snipern skrev:så länge de inte bär hand eller hotar
Tja, men att bära hand på, att hota och döda tycks ju utgöra
själva kärnverksamheten i alla nazzerörelser. Se bara på brunblå
järnrörshögern i Sverige.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 12
Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
Och oddsen för att renodlade nazister i en stabil demokrati som Sverige får makten är...?
när folk vaknar upp kan det vara för sent
- Inlägg 13
oj är negrer järnrörshöger? det var en sådan som mördade två med sådant ett Barn och en vuxen samt misshandlade fleraInfra skrev:Sniperace skrev:vafgör skule då kommunister behandlas med silkesvantar, båda är samma PACK när de är på gatorna och ställer til jävelskapInfra skrev:Varför ska nazister behandlas med silkesvantar? Vi vet alla vadSniperace skrev:JAg håller också med, men med ett förbehåll, ingen som helst heder åt dem som demonstrerade med VÅLDSMETODER och vrålande, sådant är bara kontraproduktivtRedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
det med transportsträcka har vi upplevt att DET är kommunismens mål, inte ett enda kommuniststyrt land har varit en fri demokrati eller hur?Snipern skrev:så länge de inte bär hand eller hotar
Tja, men att bära hand på, att hota och döda tycks ju utgöra
själva kärnverksamheten i alla nazzerörelser. Se bara på brunblå
järnrörshögern i Sverige.
- Inlägg 14
nazismen en gång. kommunismen i ett flertal länder och alltid maktmvertagande med våld.F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
Och oddsen för att renodlade nazister i en stabil demokrati som Sverige får makten är...?
- Inlägg 15
Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
- Inlägg 16
Så du menar att vi ska behandla svenska nazister med silkesvantar då,Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
eftersom de är så "välartade" och små. Är det inte från dig, förresten,
som låter höra jubelrop så fort de passerar gränsen för "3:e största parti."
https://acbladet.swedishforum.se/t55458-sd-tredje-storsta-partiet
- Inlägg 17
Situationen behöver inte vara en blåkopia med hur det var där och då! Tyvärr är jag också starkt oroad åt de moderna fascisternas framväxande styrka idag. Och att ni till höger ÅTERIGEN försöker förminska problemet gör mig verkligen skräckslagen.Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.
Snacka om att inte lärt sig av sin egen historia!!!!
- Inlägg 18
Varför blandar du ihop SD (som väl inte är kända för att hata judar) med nazister?Infra skrev:Så du menar att vi ska behandla svenska nazister med silkesvantar då, eftersom de är så "välartade" och små. Är det inte från dig, förresten, som låter höra jubelrop så fort de passerar gränsen för "3:e största parti."Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
Vad menar du med "silkesvantar" i detta fall? Låter polisen dessa idioter att bryta mot lagen?
Nej, ALLA som genomför olagliga demonstrationer eller STÖR lagliga dito bör behandlas med ALLT annat än silkesvantar. Dock skulle detta främst drabba AFA och liknande organisationer som satt detta beteende i system.
- Inlägg 19
Var censurerar du mitt inlägg?Dao skrev:Men antisemitism på andra ställen är OK?DirtyDog skrev:Kan bara hålla med. Antisemiter är vidriga oavsett om de kommer från Sverige eller mellan-östern.RedCloud skrev:Heder åt de Stockholmare som protesterade mot den nazistiska demonstrationen på 75-årsdagen av Kristallnatten.
Bara undrar varför just DE två regionerna...
Varför påstår du att jag framfört en åsikt som jag helt tydligt INTE har framfört?
Kan det bero på att du "tolkat" mitt inlägg fel? Varför läser du inte bara vad jag skriver?
Varför är du en sån ärkefjant som gnäller som en försmådd barnrumpa varje gång någon annan gör precis det som du gör nu och sen skriver du långa inlägg om detta beteende från vår sida. Vi har alltid sagt att ni gör likadant men då har ni slagit ifrån er.
VAR antyder jag att antisemitism på andra ställen är OK?
Då vi här ofta skriver om judehatet som är starkt i mellan-östern så var det relevant att jämföra vår egen antisemitism med deras. Självklart anser jag att antisemitism är lika vidrig på Island eller Hawaii men det kändes knappast relevant att ta upp det.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 20
F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
Intressant att extremvänstern är rädd för att några 100 fjantar som springer omkring och heilar skall bli det nya tredje riket och börja gasa alla judar.
Att det kommer in hundratusentals mörkermän från mellanöstern där många har en liknande agenda som nazisterna har och som redan börjat att bygga upp parallella samhällen i Sverige och andra delar av Europa ser de bara som en berikning. Vänstern är i sanning konstiga.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 21
Inga nazister eller kommunister på våra gator! JÄVLA PACK är vad det är!!
- Inlägg 22
Jag är inte mer rädd för att nazister ska få makten i sverige än att jag är rädd för att sverige blir ett nytt sovjet om vänsterpartiet får makt.Dao skrev:Situationen behöver inte vara en blåkopia med hur det var där och då! Tyvärr är jag också starkt oroad åt de moderna fascisternas framväxande styrka idag. Och att ni till höger ÅTERIGEN försöker förminska problemet gör mig verkligen skräckslagen.Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.
Snacka om att inte lärt sig av sin egen historia!!!!
Eller finns den risken menar du?
- Inlägg 23
SD är inte nazister, det var inget jubelrop bara ett konstaterande och varför skulle våld lösa allt? Våld ska användas i självförsvar.Infra skrev:Så du menar att vi ska behandla svenska nazister med silkesvantar då,Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
- Inlägg 24
Jasså inte? För dig är bara nazistisk våld värt att kallas självförsvar. Om PalestinasSecrist skrev:SD är inte nazister, det var inget jubelrop bara ett konstaterande och varför skulle våld lösa allt? Våld ska användas i självförsvar.Infra skrev:Så du menar att vi ska behandla svenska nazister med silkesvantar då,Secrist skrev:Fast skillnaden melan dagens sverige och Tyskland på 20-30-talet är astronomiska. Utan den grogrunden så finns inga som helst möjligheter för att Nazistparti att ens komma i närheten av någon som helst form av makt. Så du kan sova tryggt utan att ligga vaken i moralpanik.F.I.S.T skrev:Inte över en natt... men det skedde inte över en natt i Tyskland heller. Gradvis acceptans av diskriminerande av folkgrupper sker redan idag. Gradvis acceptans av främlingsfientlighet sker redan idag ...Secrist skrev:
urinvånare använder våld mot intränglingar, angripare och förtryckare går det
inte an i din värld. Du står på förtryckarnas sida.
- Inlägg 25
Oj, trampade uppenbarligen på en öm tå här.DirtyDog skrev:Var censurerar du mitt inlägg?
Varför påstår du att jag framfört en åsikt som jag helt tydligt INTE har framfört?
Kan det bero på att du "tolkat" mitt inlägg fel? Varför läser du inte bara vad jag skriver?
Varför är du en sån ärkefjant som gnäller som en försmådd barnrumpa varje gång någon annan gör precis det som du gör nu och sen skriver du långa inlägg om detta beteende från vår sida. Vi har alltid sagt att ni gör likadant men då har ni slagit ifrån er.
VAR antyder jag att antisemitism på andra ställen är OK?
Då vi här ofta skriver om judehatet som är starkt i mellan-östern så var det relevant att jämföra vår egen antisemitism med deras. Självklart anser jag att antisemitism är lika vidrig på Island eller Hawaii men det kändes knappast relevant att ta upp det.
Du nämnde enbart två regioner, och jag undrade bara vad ditt syfte med det var!
Du svarade på det i ditt sista stycke här. Väljer att fokusera på det, istället för dina försök till martyrskap i resten av inlägget!