– Jag tillhör inte den närmaste kretsen och jag är dessutom motståndare till monarkin som statsskick, jag tycker inte om ärvda ämbeten.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1951089/lars-ohly-tackar-nej-till-victorias-brollop
En hedersvärd man !!!
Är man modig om man tackar nej?
Kakmonstret skrev:Jaså, är ni i vänstern förtryckta?
Secrist skrev:Så här skulle då nog låtit; "Ohly hycklar"... "Ohly lever inte som han lär" , "Så det går bra att va i finrummet nu då ?"
Nu får ni ta o kamma er !!
Fast nu har vi inte sagt något. De försöker kränga hemmasnickrade teorier som fakta. I och för sig inget ovanligt bland forumvänstern.
Secrist skrev:Inte sagt något ?? ... ni har ju sagt massor fast det är olika tongångar på denna tråd mot för tråden om Wiehe där han anklagas för att inte leva som han lär...
Vänligen visa var jag skulle ha skrivit något om Wiehe.
Kakmonstret skrev:Ohly framstår som löjlig . Borde inte de rödgröna försöka visa sig eniga i åtminstone en fråga och ge även en gemensam bröllopspresent.
Socialdemokratiska Arbetarepartiets bröllopspresent är iaf ett livstids abonnemang på folkoperan.
Mona Sahlin kommer med den största glädje att gå på bröllopet. Även Peter Eriksson och Maria Wetterstrand.
Hurra för Mona, Maria och Peter
F.I.S.T skrev:Ja ni e för jävla patetiska forumhögern ...
Jag kan ju se framför mig era reaktioner OM OHLY TACKAT JA:
Så här skulle då nog låtit; "Ohly hycklar"... "Ohly lever inte som han lär" , "Så det går bra att va i finrummet nu då ?"
Nu får ni ta o kamma er !!
Ohly följer sin politiska övertygelse, och visar konsekvens, en mycket logisk handling att tacka nej till bröllopet !!
Nyss gnälldes det ohyggligt mycket om Wiehe, som ni tyckte inte följde sin moral, för att han har bra inkomster....
Bra gjort Ohly. Och bra Wiehe som står upp mot det borgerliga förtrycket !!