Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
theward
Regndrottning
SiP
RedCloud
DMustaine
x-medborgare
Ezzlirsk
Redvictory
Thetaxpayer
Secrist
Dao
F.I.S.T
16 posters

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:24

    Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:


    Du har stämplat mig flera gånger själv!!!

    Om du menar som "multikultu-vurmare" så är det nog befogat, tycker du inte?
    Sen ljuger du om du säger att det alltid varit helt öppet (att utan konsekvens) att kritisera invandringen. Till och med politiker och journalister har trätt fram och erkänt att det klimatet aldrig funnits. Man har som jag tidigare hänvisat kallat detta för just "svek".

    Syftar på begrepp som "inteligensbefriad", och "PK.hjärntvättad" och liknande...

    Det som jag flera gånger har sagt till om!

    Jag har inte påstått att det varit helt öppet att kritisera invandringen, utan att man öpet har diskuterat invandringspolitiken!

    Det du beskriver är inom massmedia, och där har det varit ett problem!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 02:29

    Dao skrev:

    Syftar på begrepp som "inteligensbefriad", och "PK.hjärntvättad" och liknande...

    Det som jag flera gånger har sagt till om!

    Jag har inte påstått att det varit helt öppet att kritisera invandringen, utan att man öpet har diskuterat invandringspolitiken!

    Det du beskriver är inom massmedia, och där har det varit ett problem!

    Jag kan erkänna att jag blev frustrerad när jag ansåg ditt resonemang vara fullständigt åt fanders, och ber om ursäkt. Men vidare så har massmedia en enorm makt över politiken, vilket i sig reglerar kritiken mot just invandringen - även för "rumsrena" partier som S, V, M och de andra partierna.
    Moderaterna, liksom socialdemokraterna, kan aldrig kritisera invandringen på betydande nivå utan att sedan hängas ut i media. Det blev ju exempelvis ett jäkla liv när en moderat menade att man ska utvisa invandrare som bryter mot lagen, vilket är rutin i andra länder.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 02:29

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Är jag rasist bara för att jag inte tycker om islamister och deras sharia?

    Nej - inte per automatik! Det är mer på vad du tillskriver islamism och sharia, och hur!

    Har vi åsikter som går isär om sharia du och jag? Nu tänker jag mest på kvinnor och kvinnobarn och dess ställning? Jag är säker på att även jag i sharia kan hitta fragment av hållning jag kan sympatisera med. Men faller inte allt i den generella tolkningen i förhållningen till ex kvinnor?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:37

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Är jag rasist bara för att jag inte tycker om islamister och deras sharia?

    Nej - inte per automatik! Det är mer på vad du tillskriver islamism och sharia, och hur!

    Har vi åsikter som går isär om sharia du och jag? Nu tänker jag mest på kvinnor och kvinnobarn och dess ställning? Jag är säker på att även jag i sharia kan hitta fragment av hållning jag kan sympatisera med. Men faller inte allt i den generella tolkningen i förhållningen till ex kvinnor?

    Ja, vi har nog ganska stor skillnad på vad sharia är för något! Du utgår från de gamla shariatraditionerna från ca 700-talet, och jag utgår från sharia av idag! Därmed har du större likheter med de extremistiska islamisterna än med liberaler...

    Sharia är generell bedömning om praxis inom familjerätten, och idag finns en mer folklig inställning till denna - som aldrig kommer fram i västmedia, där ex. kvinnan roll inte innebär större problem än hos oss...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:43

    Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

    Syftar på begrepp som "inteligensbefriad", och "PK.hjärntvättad" och liknande...

    Det som jag flera gånger har sagt till om!

    Jag har inte påstått att det varit helt öppet att kritisera invandringen, utan att man öpet har diskuterat invandringspolitiken!

    Det du beskriver är inom massmedia, och där har det varit ett problem!

    Jag kan erkänna att jag blev frustrerad när jag ansåg ditt resonemang vara fullständigt åt fanders, och ber om ursäkt. Men vidare så har massmedia en enorm makt över politiken, vilket i sig reglerar kritiken mot just invandringen - även för "rumsrena" partier som S, V, M och de andra partierna.
    Moderaterna, liksom socialdemokraterna, kan aldrig kritisera invandringen på betydande nivå utan att sedan hängas ut i media. Det blev ju exempelvis ett jäkla liv när en moderat menade att man ska utvisa invandrare som bryter mot lagen, vilket är rutin i andra länder.

    Ursäkten godtagen!

    Ja, massmedia har tyvärr en betydligt större makt över politiken än den borde i en fungerande demokrati!

    Men det jag talade om var resonemang BLAND politiker, generellt. Genom organisationer som de gamla BSS, NyD och de nuvarande SD, så har det blivit smått komplicerat att debattera dessa frågor, då de har en tendens att bli exrema ytterligheter - oavsett vad man säger!

    Vet inte om den moderat du skriver hade speciell kunskap om den rådande situationen - men Sverige har LÄNGE utvisat invandrare som begått grova brott!

    Däremot bör man betänka denna inställning som en generell lösning. Det skulle bl.a. innebära att vi återinför dödssraffet för småbrott... Men bara för en liten grupp i samhället...

    Sådant vill JAG inte medverka till!!!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 02:43

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Är jag rasist bara för att jag inte tycker om islamister och deras sharia?

    Nej - inte per automatik! Det är mer på vad du tillskriver islamism och sharia, och hur!

    Har vi åsikter som går isär om sharia du och jag? Nu tänker jag mest på kvinnor och kvinnobarn och dess ställning? Jag är säker på att även jag i sharia kan hitta fragment av hållning jag kan sympatisera med. Men faller inte allt i den generella tolkningen i förhållningen till ex kvinnor?

    Ja, vi har nog ganska stor skillnad på vad sharia är för något! Du utgår från de gamla shariatraditionerna från ca 700-talet, och jag utgår från sharia av idag! Därmed har du större likheter med de extremistiska islamisterna än med liberaler...

    Sharia är generell bedömning om praxis inom familjerätten, och idag finns en mer folklig inställning till denna - som aldrig kommer fram i västmedia, där ex. kvinnan roll inte innebär större problem än hos oss...

    Är det därför man målade fönstren svarta i Afghanistan under tiden talibanerna regerade? I vilket län gör man sånt här? Under vilken domstol kan man få sin kvinna stenad? Jag är lite misstänksam mot min kvinna, tror hon kan ha åkt i samma bil med en annan karl! Hörde dessutom musik en kväll och det är väl förbjudet! Inte heller kände jag till att man sköt kvinnor på våran fotbollsplan i närheten! Jag håller på Hammarby, är det ens lagligt? Får fotboll spelas? Lr hör de till 700 talets lagar som 'uppenbarligen' inte tillämpas numer?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 02:50

    Dao skrev:

    Ursäkten godtagen!

    Ja, massmedia har tyvärr en betydligt större makt över politiken än den borde i en fungerande demokrati!

    Men det jag talade om var resonemang BLAND politiker, generellt. Genom organisationer som de gamla BSS, NyD och de nuvarande SD, så har det blivit smått komplicerat att debattera dessa frågor, då de har en tendens att bli exrema ytterligheter - oavsett vad man säger!

    Vet inte om den moderat du skriver hade speciell kunskap om den rådande situationen - men Sverige har LÄNGE utvisat invandrare som begått grova brott!

    Däremot bör man betänka denna inställning som en generell lösning. Det skulle bl.a. innebära att vi återinför dödssraffet för småbrott... Men bara för en liten grupp i samhället...

    Sådant vill JAG inte medverka till!!!

    Bra att du instämmer angående den punkten. Jo man har utvisat kriminella invandrare, men det kritiserats starkt. Sen kan jag ju på stående fot erkänna att jag inte bryr mig nämnvärt om en överfallsvåldtäktsman som förgripit sig och våldtagit kvinnor får lite komplikationer på hemfärden.

    Senaste i multikultiklimatet är ju förslaget om etnisk kvotering (motsägelsefullt?), något som min favoritdebattör skriver så här om (läs den och begrunda, ganska kort inlägg men läsvärt)

    https://www.flashback.org/sp24487799

    Jag håller med i allt han säger. Etnisk kvotering ÄR rasism och kontraproduktivt!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:54

    Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

    Ursäkten godtagen!

    Ja, massmedia har tyvärr en betydligt större makt över politiken än den borde i en fungerande demokrati!

    Men det jag talade om var resonemang BLAND politiker, generellt. Genom organisationer som de gamla BSS, NyD och de nuvarande SD, så har det blivit smått komplicerat att debattera dessa frågor, då de har en tendens att bli exrema ytterligheter - oavsett vad man säger!

    Vet inte om den moderat du skriver hade speciell kunskap om den rådande situationen - men Sverige har LÄNGE utvisat invandrare som begått grova brott!

    Däremot bör man betänka denna inställning som en generell lösning. Det skulle bl.a. innebära att vi återinför dödssraffet för småbrott... Men bara för en liten grupp i samhället...

    Sådant vill JAG inte medverka till!!!

    Bra att du instämmer angående den punkten. Jo man har utvisat kriminella invandrare, men det kritiserats starkt. Sen kan jag ju på stående fot erkänna att jag inte bryr mig nämnvärt om en överfallsvåldtäktsman som förgripit sig och våldtagit kvinnor får lite komplikationer på hemfärden.

    Senaste i multikultiklimatet är ju förslaget om etnisk kvotering (motsägelsefullt?), något som min favoritdebattör skriver så här om (läs den och begrunda, ganska kort inlägg men läsvärt)

    https://www.flashback.org/sp24487799

    Jag håller med i allt han säger. Etnisk kvotering ÄR rasism och kontraproduktivt!


    Våldtäckt räknas knappast som ett mindre brott. Så länge de inte är svenska medborgare, skall de givetvis skickas tillbaka dit där de kom ifrån efter de tagit sitt straff - om detta är möjligt!

    Om etnisk kvotering är jag själv emot, så det behöver jag inte ta del av här. Problemet idag är det motsatta dock, hur invandrare, seciellt från mellanöstern, kvoteras BORT i samhället - vilket i sin tur skapar många av de problem vi ser idag - ghettofieringen, fängelsedomar och passivitet. För att inte tala om upplopp!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:58

    DMustaine skrev:Är det därför man målade fönstren svarta i Afghanistan under tiden talibanerna regerade? I vilket län gör man sånt här? Under vilken domstol kan man få sin kvinna stenad? Jag är lite misstänksam mot min kvinna, tror hon kan ha åkt i samma bil med en annan karl! Hörde dessutom musik en kväll och det är väl förbjudet! Inte heller kände jag till att man sköt kvinnor på våran fotbollsplan i närheten! Jag håller på Hammarby, är det ens lagligt? Får fotboll spelas? Lr hör de till 700 talets lagar som 'uppenbarligen' inte tillämpas numer?

    Även i den muslimska världen var man mycket upprörda över talibanernas terror mot kvinnor, inte minst bland experter på sharia!

    Det du tar upp är extremistiska tolkningar, och säger en hel del om hur du fungerar... tyvärr...

    Bland muslimer generellt är sådana extrema "tolkningar" inte speciellt populära...

    Bara bland extrema islamister, och islamofober!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 03:13

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Är det därför man målade fönstren svarta i Afghanistan under tiden talibanerna regerade? I vilket län gör man sånt här? Under vilken domstol kan man få sin kvinna stenad? Jag är lite misstänksam mot min kvinna, tror hon kan ha åkt i samma bil med en annan karl! Hörde dessutom musik en kväll och det är väl förbjudet! Inte heller kände jag till att man sköt kvinnor på våran fotbollsplan i närheten! Jag håller på Hammarby, är det ens lagligt? Får fotboll spelas? Lr hör de till 700 talets lagar som 'uppenbarligen' inte tillämpas numer?

    Även i den muslimska världen var man mycket upprörda över talibanernas terror mot kvinnor, inte minst bland experter på sharia!

    Det du tar upp är extremistiska tolkningar, och säger en hel del om hur du fungerar... tyvärr...

    Bland muslimer generellt är sådana extrema "tolkningar" inte speciellt populära...

    Bara bland extrema islamister, och islamofober!

    Eftersom talibanerna har uppdaterat sin sharia är jag nöjd att du kallar mig islamofob! Jag refererar ju inte till 700-talet utan mitten av 1990 - talet och början på 2000- talet (den uppdaterade sharian av talibanerna!) Sen att du lever i en fantasivärld där du tror att den romantiska 700-tals sharian ska äga, ja det måste som att välja mellan skateboard Stockholm - Göteborg lr snabbtåg! DAO sharia romantiker!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 10:28

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Är det därför man målade fönstren svarta i Afghanistan under tiden talibanerna regerade? I vilket län gör man sånt här? Under vilken domstol kan man få sin kvinna stenad? Jag är lite misstänksam mot min kvinna, tror hon kan ha åkt i samma bil med en annan karl! Hörde dessutom musik en kväll och det är väl förbjudet! Inte heller kände jag till att man sköt kvinnor på våran fotbollsplan i närheten! Jag håller på Hammarby, är det ens lagligt? Får fotboll spelas? Lr hör de till 700 talets lagar som 'uppenbarligen' inte tillämpas numer?

    Även i den muslimska världen var man mycket upprörda över talibanernas terror mot kvinnor, inte minst bland experter på sharia!

    Det du tar upp är extremistiska tolkningar, och säger en hel del om hur du fungerar... tyvärr...

    Bland muslimer generellt är sådana extrema "tolkningar" inte speciellt populära...

    Bara bland extrema islamister, och islamofober!

    Eftersom talibanerna har uppdaterat sin sharia är jag nöjd att du kallar mig islamofob! Jag refererar ju inte till 700-talet utan mitten av 1990 - talet och början på 2000- talet (den uppdaterade sharian av talibanerna!) Sen att du lever i en fantasivärld där du tror att den romantiska 700-tals sharian ska äga, ja det måste som att välja mellan skateboard Stockholm - Göteborg lr snabbtåg! DAO sharia romantiker!

    Att försöka beskriva sharia genom att se på talibanerna, är som att försöka beskriva nationalekonomin genom att se på Cosa Nostra!

    Men du gör som du vill... Ha det så kul på din skateboard! Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 10:43

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Jo jag har mött smygrasism ute i buskarna här och där, det är ren okunskap i de flesta fall. Men i ditt fall blir jag oroad, för du verkar helt och hållet hjärntvättad av rasistpropaganda.....

    Invandrar politik får visst kritiseras i Sverige, men det får inte ske under kränkande rasistiska format.... det borde du väl veta...
    Det är bara det att du och dina rasistvänner skriker på att ni blir "tystade", när ni blir motsagda...

    det verkar vara ett typiskt forumhögerargument att skrika "censur" så fort nån inte håller med om att du tycker att vissa raser inte utvecklats på tusen år ... el hur det var du uttryckte dig

    Du ser, du stämplar återigen alla "opponenter" som använder annan retorik än du som "smygrasister", även socialdemokrater som inte har lika positiv syn som du på invandringspolitiken som Sverige tillämpar idag. Du bekräftar gång på gång fördomarna mot dig. Problemet är att ni använder allt som inte faller in i PK-mallen som just "rasism" vilket gör att diskussioner, inte minst på politisk nivå, aldrig går att föra utan att som kritiker bli fullständigt nertystad och nazistämplad. Det handlar om censur i mediala informationsväsenden, punkt. Att förneka detta är som att förneka att jorden är rund och att Anders Borgs hästsvans enda syfte är att uttrycka en ung och "tuff" approach. Janne Josefsson har tillsammans med sin allierade journalistkår erkänt medias svek mot folket - varför kan inte ni det?

    Det är du med din nästintill religiösa kärlek till etnosadism, som till skillnad från flertalet svenskar som vaknat upp och synat bluff efter bluff, som är gravt hjärntvättad och oförmögen att tänka självständigt. Man kommer ingenvart utan att undersöka och leta fakta på egen hand. Men fortsätt ni att underkasta er journalistkåren och med stolthet svälja politikernas lögner. Det är ni som blir idiotförklarade i slutändan. Wink

    Nu har du snurrat till begreppen väldigt mycket....

    Jag står för vart enda ord jag skrivit i denna tråd, om dina inlägg, om rasism osv....
    Det är helt enkelt ditt påhitt att jag stämplar alla som inte tycker som jag i invandringspolitiken.
    Det är tillåtet både från mig och DAO att ha kritiska åsikter till invandringspolitiken, och det BEHÖVER inte innebära rasism. Däremot är de bakomliggande orsakerna till det du kallar för "kritisk till viss invandrarpolitik" ... det som är rasism.
    Det går inte att gömma sig bakom det falsarium att ni skulle vara bortcensurerade så fort någon säger emot er rasister....
    Det enda jag kan hålla med dig på, är att vissa media inte vågar ta i frågorna på rätt sätt, och att det finns politisk korrekthet när gäller ett antal känsliga frågor, även då jämställdhet mellan könen..... och detta gäller de stora tidningarna...

    Du har inte presenterat nån kritik till invandrarPOLITIKEN... det du gjort har varit att klla en färgad grupp för att vara 1000 är tillbaka mentalt

    .... Du är den mest klart lysande rasisten på detta forum...
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 16:08

    F.I.S.T skrev:

    Nu har du snurrat till begreppen väldigt mycket....

    Jag står för vart enda ord jag skrivit i denna tråd, om dina inlägg, om rasism osv....
    Det är helt enkelt ditt påhitt att jag stämplar alla som inte tycker som jag i invandringspolitiken.
    Det är tillåtet både från mig och DAO att ha kritiska åsikter till invandringspolitiken, och det BEHÖVER inte innebära rasism. Däremot är de bakomliggande orsakerna till det du kallar för "kritisk till viss invandrarpolitik" ... det som är rasism.
    Det går inte att gömma sig bakom det falsarium att ni skulle vara bortcensurerade så fort någon säger emot er rasister....
    Det enda jag kan hålla med dig på, är att vissa media inte vågar ta i frågorna på rätt sätt, och att det finns politisk korrekthet när gäller ett antal känsliga frågor, även då jämställdhet mellan könen..... och detta gäller de stora tidningarna...

    Du har inte presenterat nån kritik till invandrarPOLITIKEN... det du gjort har varit att klla en färgad grupp för att vara 1000 är tillbaka mentalt

    .... Du är den mest klart lysande rasisten på detta forum...

    Det är skillnad på rasism och att inte stå positiv inför en totalt ödesdiger kulturmodifiering. Annars kan jag kalla det rasism för att invandrare vill behålla sin kultur, det finns inget jävla "antingen eller". Svenskar kommer att få ett obefintligt veto när dagen är kommen. Mångkultur, i den utsträckning ni vurmar för, kan bara misslyckas.

    Kurderna hatar iranierna, assyrierna krigar internt med syrianerna, serber och albaner hatar varandras gemensamma närvaro i Sverige, invandrare har förklarat krig mot svenskar ("Blatte" vs "Svenne"), spänningen mellan judar och muslimer ökar konstant, nynazisterna har lovat att "göra något drastiskt" om inte vansinnet stoppas, kristna kurder slåss mot muslimer, religiösa iranier slåss mot iranska ateist-kommunister, afrikaner lever i alienation, Ja det är ett enda stort slagfält. Det är alltså inte bara kulturkrocken, motsättningarna och problemen mellan invandrare och svenskar som är det enda problemet, det råder som sagt kaos mellan invandrargrupper likväl. Ge det tio-tjugo år till och det råder total kaos. Mångkultur i denna oresonliga omfattning har aldrig fungerat. Människor är helt enkelt för olika. Man kan inte importera folkslag med redan strider emellan och kulturella motsättningar och sedan tvingad dessa att omfamna varandra. Människans mentalitet fungerar inte så!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Regndrottning 2010-07-28, 16:22

    Det är skillnad på rasism och att inte stå positiv inför en totalt ödesdiger kulturmodifiering. Annars kan jag kalla det rasism för att invandrare vill behålla sin kultur, det finns inget jävla "antingen eller". Svenskar kommer att få ett obefintligt veto när dagen är kommen. Mångkultur, i den utsträckning ni vurmar för, kan bara misslyckas.

    Såååå.... USA måste vara ett, enda stort misslyckande, enligt ditt argument?

    Finns det något fel med att olika mænniskor har egna kulturer? Æven jag, som ær helsvensk, har olika vanor æn mina grannar. Jag firar inte jul på samma sætt som varken skåningar eller norrlænningar..... Detta anser du ær ett misslyckande?

    Måste alla vara likadana før att du skall tycka skall anse samhællet ær som den borde vara?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 16:26

    Regndrottning skrev:
    Det är skillnad på rasism och att inte stå positiv inför en totalt ödesdiger kulturmodifiering. Annars kan jag kalla det rasism för att invandrare vill behålla sin kultur, det finns inget jävla "antingen eller". Svenskar kommer att få ett obefintligt veto när dagen är kommen. Mångkultur, i den utsträckning ni vurmar för, kan bara misslyckas.

    Såååå.... USA måste vara ett, enda stort misslyckande, enligt ditt argument?

    Finns det något fel med att olika mænniskor har egna kulturer? Æven jag, som ær helsvensk, har olika vanor æn mina grannar. Jag firar inte jul på samma sætt som varken skåningar eller norrlænningar..... Detta anser du ær ett misslyckande?

    Måste alla vara likadana før att du skall tycka skall anse samhællet ær som den borde vara?

    Läste du inte mitt inlägg? Du kan för helvete inte jämföra USAs "kulturhomogena" europeiska invandring med den multikultu-invandring i Sverige där alla sorter från Mellanöstern, MENA, Afrika o.s.v där motsättningarna är ofantligt större, samlas på ett och samma ställe. Nu börjar USA följa samma spår, och nu ökar även motsättningarna där. Så går det. Och nu pratar jag inte om det afrikanska slaveriet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 16:33

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Nu har du snurrat till begreppen väldigt mycket....

    Jag står för vart enda ord jag skrivit i denna tråd, om dina inlägg, om rasism osv....
    Det är helt enkelt ditt påhitt att jag stämplar alla som inte tycker som jag i invandringspolitiken.
    Det är tillåtet både från mig och DAO att ha kritiska åsikter till invandringspolitiken, och det BEHÖVER inte innebära rasism. Däremot är de bakomliggande orsakerna till det du kallar för "kritisk till viss invandrarpolitik" ... det som är rasism.
    Det går inte att gömma sig bakom det falsarium att ni skulle vara bortcensurerade så fort någon säger emot er rasister....
    Det enda jag kan hålla med dig på, är att vissa media inte vågar ta i frågorna på rätt sätt, och att det finns politisk korrekthet när gäller ett antal känsliga frågor, även då jämställdhet mellan könen..... och detta gäller de stora tidningarna...

    Du har inte presenterat nån kritik till invandrarPOLITIKEN... det du gjort har varit att klla en färgad grupp för att vara 1000 är tillbaka mentalt

    .... Du är den mest klart lysande rasisten på detta forum...

    Det är skillnad på rasism och att inte stå positiv inför en totalt ödesdiger kulturmodifiering. Annars kan jag kalla det rasism för att invandrare vill behålla sin kultur, det finns inget jävla "antingen eller". Svenskar kommer att få ett obefintligt veto när dagen är kommen. Mångkultur, i den utsträckning ni vurmar för, kan bara misslyckas.

    Kurderna hatar iranierna, assyrierna krigar internt med syrianerna, serber och albaner hatar varandras gemensamma närvaro i Sverige, invandrare har förklarat krig mot svenskar ("Blatte" vs "Svenne"), spänningen mellan judar och muslimer ökar konstant, nynazisterna har lovat att "göra något drastiskt" om inte vansinnet stoppas, kristna kurder slåss mot muslimer, religiösa iranier slåss mot iranska ateist-kommunister, afrikaner lever i alienation, Ja det är ett enda stort slagfält. Det är alltså inte bara kulturkrocken, motsättningarna och problemen mellan invandrare och svenskar som är det enda problemet, det råder som sagt kaos mellan invandrargrupper likväl. Ge det tio-tjugo år till och det råder total kaos. Mångkultur i denna oresonliga omfattning har aldrig fungerat. Människor är helt enkelt för olika. Man kan inte importera folkslag med redan strider emellan och kulturella motsättningar och sedan tvingad dessa att omfamna varandra. Människans mentalitet fungerar inte så!

    Det är på det sätt du i detta inlägg visar att du tänker, som skapar krutdurken..... du tänker rasåtskillnad, splittring, och "vi mot dom" ....
    Det är du och dina gelika som du hyllar som skapar det du hotar med ska hända...

    Samförstånd, acceptans, kulturellt utbyte, gränsöverskridningar, solidaritet, mångkultur minskar motsättningar, iom ökad förståelse för olika kulturer, så minskar våld och krig... fler gränser, mer av "vi mot dom" .... nationalism och rasism ökar våldet i världen....
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 16:43

    F.I.S.T skrev:

    Det är på det sätt du i detta inlägg visar att du tänker, som skapar krutdurken..... du tänker rasåtskillnad, splittring, och "vi mot dom" ....
    Det är du och dina gelika som du hyllar som skapar det du hotar med ska hända...

    Samförstånd, acceptans, kulturellt utbyte, gränsöverskridningar, solidaritet, mångkultur minskar motsättningar, iom ökad förståelse för olika kulturer, så minskar våld och krig... fler gränser, mer av "vi mot dom" .... nationalism och rasism ökar våldet i världen....

    Så det är svenskar fel att syrianer och assyrier krigar, att kurder och iranier inte kommer överens, att muslimer och judar inte går hand i hand och att albaner och serber hatar varandra? Ja ni har då ingen gräns på vilket kollektiv skuld ni lägger på svenskar. Nu råkar det vara som så att dessa grupper inte kommer överens OAVSETT hur många "rasister" som finns i världen då dessa problemen finns i hemländerna och har kulturella motsättningar utanför Sverige så ditt resonemang är skit värt. Varför förneka problem mellan folkgrupper? Menar du att det är en lögn, ett påhitt? Very Happy

    Haha, säg det till vederbörande och se vilket svar du får.

    "Må tusen rabiessmittade hundar urinera på ”profeten” Muhammeds och alla hans avkommors gravar, som tack för att ha introducerat ”fredens religion” till världen."

    / Nima Dervish, svensk-iranier som försöker bekämpa Islam och religiösa iranier i Sverige.



    Malmö moské som genomgår ett ägarbyte utsattes under nyårsafton för beskjutning. Ingen misstänkt har gripits för dådet och det är långt ifrån första gången som moskén angrips.

    Dagen före det senaste angreppet gick ex-muslimen och iraniern Nima Dervish ut på sin blogg med ett fränt angrepp mot islam.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 17:20

    Ezzlirsk skrev:
    Så det är svenskar fel att syrianer och assyrier krigar, att kurder och iranier inte kommer överens, att muslimer och judar inte går hand i hand och att albaner och serber hatar varandra? Ja ni har då ingen gräns på vilket kollektiv skuld ni lägger på svenskar. Nu råkar det vara som så att dessa grupper inte kommer överens OAVSETT hur många "rasister" som finns i världen då dessa problemen finns i hemländerna och har kulturella motsättningar utanför Sverige så ditt resonemang är skit värt. Varför förneka problem mellan folkgrupper? Menar du att det är en lögn, ett påhitt? Very Happy

    Nej det är inte svenskars fel vad Muslimer tycker om judar och vise versa, men det är rasisters fel oavsett vilken nationalitet det är på rasisterna, att de är rasister...
    ... visa gärna var jag har skrivit att det skulle vara svenskars fel vad muslimer och judar har för konflikter...

    Och sedan utelämnar du som en slump att vissa svenskar är rasister... väldigt många tom... här tog du bara upp det internationella ... och då i synnerhet de som inte tillhör västvärlden.... så lämpligt för dig .....

    Och sedan är det inte heller så som du framställer det att alla judar hatar muslimer och vice versa.....

    Detta är en av rasisternas dvs du.... främsta och vanligaste sätt att argumentera, att dra alla över en kam om det är utlänningar av muslimsk el afrikans härkomst..... när det kommer till att vissa använder våld... medan de blundar för det våld västvärlden och svenskar använder



    Ezzlirsk skrev:
    Må tusen rabiessmittade hundar urinera på ”profeten” Muhammeds och alla hans avkommors gravar, som tack för att ha introducerat ”fredens religion” till världen.

    Nima Dervish, svensk-iranier som försöker bekämpa Islam och religiösa iranier i Sverige.


    Ytterst korkat sagt, och knappast fredsbringande


    Ezzlirsk skrev:Malmö moské som genomgår ett ägarbyte utsattes under nyårsafton för beskjutning. Ingen misstänkt har gripits för dådet och det är långt ifrån första gången som moskén angrips.

    Dagen före det senaste angreppet gick ex-muslimen och iraniern Nima Dervish ut på sin blogg med ett fränt angrepp mot islam.
    Shocked

    ja ha och ??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 17:33

    Ezzlirsk skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det är skillnad på rasism och att inte stå positiv inför en totalt ödesdiger kulturmodifiering. Annars kan jag kalla det rasism för att invandrare vill behålla sin kultur, det finns inget jävla "antingen eller". Svenskar kommer att få ett obefintligt veto när dagen är kommen. Mångkultur, i den utsträckning ni vurmar för, kan bara misslyckas.

    Såååå.... USA måste vara ett, enda stort misslyckande, enligt ditt argument?

    Finns det något fel med att olika mænniskor har egna kulturer? Æven jag, som ær helsvensk, har olika vanor æn mina grannar. Jag firar inte jul på samma sætt som varken skåningar eller norrlænningar..... Detta anser du ær ett misslyckande?

    Måste alla vara likadana før att du skall tycka skall anse samhællet ær som den borde vara?

    Läste du inte mitt inlägg? Du kan för helvete inte jämföra USAs "kulturhomogena" europeiska invandring med den multikultu-invandring i Sverige där alla sorter från Mellanöstern, MENA, Afrika o.s.v där motsättningarna är ofantligt större, samlas på ett och samma ställe. Nu börjar USA följa samma spår, och nu ökar även motsättningarna där. Så går det. Och nu pratar jag inte om det afrikanska slaveriet.

    Vilka motsättningar talar du om här? Vill inte alla ha trygghet och medbestämmande?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Rädsla

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 00:47

    Under tiden jag var aktiv politiker diskuterades invandringspolitiken lika mycket som alla andra frågor! Ingen var "rädd" för att säga vad de tyckte i frågan!

    Och du stötte ofta på starkt kritiska åsikter inom partiet?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:02

    Secrist skrev:Under tiden jag var aktiv politiker diskuterades invandringspolitiken lika mycket som alla andra frågor! Ingen var "rädd" för att säga vad de tyckte i frågan!

    Och du stötte ofta på starkt kritiska åsikter inom partiet?

    Varför skulle det annars vara en diskussion!?

    Vet inte riktigt vad du menar med "starkt kritiska", riktigt... Men nog kom alla åsikter upp och respekterades...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Åsikt

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:05

    Vet inte riktigt vad du menar med "starkt kritiska", riktigt... Men nog kom alla åsikter upp och respekterades...

    Åsikter som tex att begränsa invandringen? Eller att tvångsplacera dem på orter med låg arbetslöshet och många lediga lägenheter?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:08

    Secrist skrev:Vet inte riktigt vad du menar med "starkt kritiska", riktigt... Men nog kom alla åsikter upp och respekterades...

    Åsikter som tex att begränsa invandringen? Eller att tvångsplacera dem på orter med låg arbetslöshet och många lediga lägenheter?

    I det parti jag var aktiv, var alla demokrater - så ingen föreslog tvångsåtgärder! Begränsning av invandring diskuterades, givetvis...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Begränsning

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:09

    I det parti jag var aktiv, var alla demokrater - så ingen föreslog tvångsåtgärder! Begränsning av invandring diskuterades, givetvis...

    Hur kunde det låta då? Med tanke på att Gudrun Schyman kallade Lejonborg för rasist när han föreslog språktest.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:11

    Secrist skrev:I det parti jag var aktiv, var alla demokrater - så ingen föreslog tvångsåtgärder! Begränsning av invandring diskuterades, givetvis...

    Hur kunde det låta då? Med tanke på att Gudrun Schyman kallade Lejonborg för rasist när han föreslog språktest.

    På det sättet Lejonborg föreslog sitt "språktest" var kritiken från Schyman berättigad!

    Hur det kunde låta? Vi samtalade! Vet du inte hur sådant går till???

    Sponsored content


    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 4 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 18:06