Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
patriot
RedCloud
Regndrottning
blueheaven
GustavAnder
Ezzlirsk
berralarzon
MartinLindgren
PE Dal
13 posters

    Sektvänstern spekulerar

    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Sektvänstern spekulerar Empty Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 21:18

    Mångårigt fackföreningsuppdrag i sektionsstyrelsen har både härdat och utvecklat min förmåga till demokratiskt tänkande och handlande.

    Sektvänstern,en delmängd som vi hade att hantera,,,konflikt och konfrontation,,,dessa V med ett stort R bakom diktaturbeteckningen, som dom själva dessutom var mäkta stolta över.

    Dessa planekonomer levde dagligdags med drömmen om att ta kommandot över vår marknadsekonomiska försörjningsvinstmaskin.
    Nu har dom lyckligtvis till slut röstats ut till parkeringplatsens dunkla tillvaro bakom Folkets Hus.

    Sektvänsterns drömmerier om totalitär makt pågår numera tillsvidare i små röda stugor ute på landet, där både tveksam brännvinstillverkning och/eller cannabisodling med brukande av kemikalierna, får maktdrömmerierna att bli realitet i hjärnkontoret.

    Isoleringen från verkligheten är en förutsättning för dessa verklighetsflummares samhällsuppfattning.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-15, 21:28

    Hmmm...? scratch

    Vad är motsatsen till det du kallar sektvänstern, Mr.P-dal?
    Kanske en clown i sin höga hatt trampande runt, runt i manegen?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Sektvänstern spekulerar Empty Martin

    Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 21:52

    Jag cyklar understundom inte runt i hög hatt, om Du inte begriper skillnaden mellan AC forumets cyberspace och den verklighet som befinner sig metervis utanför Dina fönstergluggar, så kan Jag förmedla Dig denna .......min bild på AC forumet är naturligtvis en bild tagen ur ett sök på Google, min egen självbild kommer strax, som ett paket på posten. När jag sprängde målsnöret efter en 20000 meters spurt.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:01

    PE Dal skrev:Jag cyklar understundom inte runt i hög hatt, om Du inte begriper skillnaden mellan AC forumets cyberspace och den verklighet som befinner sig metervis utanför Dina fönstergluggar, så kan Jag förmedla Dig denna .......min bild på AC forumet är naturligtvis en bild tagen ur ett sök på Google, min egen självbild kommer strax, som ett paket på posten. När jag sprängde målsnöret efter en 20000 meters spurt.

    Ock du vaknade sen Pedal!.. du menar förstårs en tvåhundrameters spurt.. A Adamsson var på min tid en duktig spurtare men några 20kilometers spurter fixa han inte..
    //berra
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Sektvänstern spekulerar Empty Berra

    Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 22:05

    cyklar Du Berra?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 22:14

    Vänsterpartiet har ju föga en "produktiv" och utvecklingsrik (realistisk) agenda. Faktum är att Kalle Anka-partiet troligtvis skulle kunna styra detta avlånga land bättre än detta svenskfientliga och rasistiska parti med skuggkommunisten och shalalförespråkaren Ohly i frontledet.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:15

    PE Dal skrev:cyklar Du Berra?

    Cyklade! numera bara till vardags själv då? har vi en gömd velocipedkung i Pedal härinne..
    //berra

    Finns ju en messväg du kan gå i denna fråga pedal..

    ds..
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Sektvänstern spekulerar Empty Sanningssägare

    Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 22:30

    #""Vänsterpartiet har ju föga en "produktiv" och utvecklingsrik (realistisk) agenda. Faktum är att Kalle Anka-partiet troligtvis skulle kunna styra detta avlånga land bättre än detta svenskfientliga och rasistiska parti med skuggkommunisten och shalalförespråkaren Ohly i frontledet."""

    Skulle troligtvis aldrig kunnat formulera min egen ståndpunkt på ett bättre sätt än ovanstående skribent har gjort.
    Fortsätt så och jag blir Din vän.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  berralarzon 2009-10-15, 22:43

    PE Dal skrev:#""Vänsterpartiet har ju föga en "produktiv" och utvecklingsrik (realistisk) agenda. Faktum är att Kalle Anka-partiet troligtvis skulle kunna styra detta avlånga land bättre än detta svenskfientliga och rasistiska parti med skuggkommunisten och shalalförespråkaren Ohly i frontledet."""

    Skulle troligtvis aldrig kunnat formulera min egen ståndpunkt på ett bättre sätt än ovanstående skribent har gjort.
    Fortsätt så och jag blir Din vän.

    Hehe..
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Sektvänstern spekulerar Empty V

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-15, 23:21

    Vänsterpartiet,
    politikens slasktratt , avskrädeshög, där alla lobotomerade "offer" huserar och utövar prickskytte mot Moder Svea.

    De gamla kommunisterna är exakt detsamma som SD, fast utan främlingsfientligheten.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-15, 23:30

    GustavAnder skrev:Vänsterpartiet,
    politikens slasktratt , avskrädeshög, där alla lobotomerade "offer" huserar och utövar prickskytte mot Moder Svea.

    De gamla kommunisterna är exakt detsamma som SD, fast utan främlingsfientligheten.

    Kommunisterna och vänsterradikalisterna är både självhatande och landsfientliga. Således hyser man även en viss svenskfientlighet, och därutöver en förkärlek för MENA-kultur och arabregimer, men hatar allt som har med väst att göra.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Sektvänstern spekulerar Empty Gustav

    Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 23:31

    Din klart lysande beskrivning av Diktaturens kreatur,,,är i fullständig paritet med mina egenupplevda betraktelser och upplevelser av Sektvänsterns försök till diktatoriskt maktövertagande.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  blueheaven 2009-10-15, 23:45

    Äntligen några som talar klarspråk på detta forum! Very Happy
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Sektvänstern spekulerar Empty Sektvänster 2

    Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 23:51

    """Kommunisterna och vänsterradikalisterna är både självhatande och landsfientliga. Således hyser man även en viss svenskfientlighet, och därutöver en förkärlek för MENA-kultur och arabregimer, men hatar allt som har med väst att göra"""

    En mycket bra beskrivning av det som jag kallar Sektvänster, finns enstaka exemplar på varje arbetsställe som enträget bedriver kampanj och agitation.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Sektvänstern spekulerar Empty var

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 00:57

    PE Dal skrev:"""Kommunisterna och vänsterradikalisterna är både självhatande och landsfientliga. Således hyser man även en viss svenskfientlighet, och därutöver en förkärlek för MENA-kultur och arabregimer, men hatar allt som har med väst att göra"""

    En mycket bra beskrivning av det som jag kallar Sektvänster, finns enstaka exemplar på varje arbetsställe som enträget bedriver kampanj och agitation.

    Har själv varit mycket fackligt aktiv men har aldrig någonsin kommit i kontakt med agiterande sektvänster på arbetsplatser , det är kanske mer ett uppsvenskt problem ?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-16, 01:02

    PE Dal skrev:

    En mycket bra beskrivning av det som jag kallar Sektvänster, finns enstaka exemplar på varje arbetsställe som enträget bedriver kampanj och agitation.

    Man skall heller inte glömma att vänsterindoktrinen och dess hejdukar - med sin påhittade rasismimmuna image - på en konsekvent basis svartmålar "västfolket" och dess allianser och samhällen (många kallar detta som ett motarbete gentemot den civiliserade världen) och även här kommer det välkända "kommutänket" in i bilden. Eftersom västvärlden nu är civiliserad och icke-primitiv skall man direkt och hejvilt skylla på ondska och "utsugning" av fattiga länder. Det är därför fullt realistiskt och acceptabelt i dessa vänsterpropagandisters ögon att även västs invånare och samhällskick skall drabbas (även dem själva = solidaritet (självhatande)Laughing ) så att man stabiliserar världens hållning och struktur. Företagare skall drabbas, de lyckligt lottade skall drabbas, högertänkande individer skall klandras och nationens egen image och kulturella inslag skall raderas till oigenkännlighet, allt annat är ju sk rasism. Detta är ett skydd, en försvarsmetod, för att dölja sin egentliga vision; Att mer och mer driva sitt land till viss "primitivism", minska ekonomiska skillnader i världen, oavsett pris och självfallet även röstfiske. Vänstern behöver fattiga väljare. Utan dessa väljare har man ingen politik. Således krävs det att man håller folket i schack och i sina tyglar, och följaktligen för man en utvecklingsfattig politik eftersom man annars tappar sin väljarkrets. Mer eller mindre krävs det för vänstermaffian att ständigt jaga "fattiga" offer och lova en bättre framtid, men i realiteten är ju detta knappast vad som eftersträvas.

    "Ni får tänka vad och hur ni vill, så länge ni tänker som oss"
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-16, 11:03

    Självklart behöver vänstern fattiga väljare! Om det inte fanns fattiga så hade inte vänstern behövts!!

    Så om ni vill bli av med vänstern, vilket är tydligt att ni vill, se då till att det inte finns fattiga!!!


    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-16, 11:17

    Äntligen några som talar klarspråk kvittrar Mr.Blue,
    Innan han vänskapligt och uppmuntrande daskar till sina kompisar Ezzlirsk,
    P-Dalen och Mr.Gustav Ander i baken och rufsar runt lite i håret på sina killkompisar,

    Så dom gör inom forumhöger leden!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  RedCloud 2009-10-16, 11:35

    Hobbyrassen skrev:Eftersom västvärlden nu är civiliserad och icke-primitiv

    När en miljard människor lägger sig hungriga, och det v-a-r-j-e dag dör 30000 barn av botbara sjukdomar och undernäring har jag svårt att kall väst "civiliserat" och "icke-primitvt". Tvärtom västvärlden/babylon är ju precis tvärtom ociviliserat och mycket mycket primitivt.

    Men nick Ezzlirsk har ju fastnat i ubermenchliknande loop som han/hon verkar ha svårt att ta sig ur så hans unkna åsikter förvånar knappast.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Sektvänstern spekulerar Empty Klart.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 11:43

    blueheaven skrev:Äntligen några som talar klarspråk på detta forum! Very Happy

    Självklart är det klarspråk,
    men det är som att kasta ärtor mot en vägg.
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  patriot 2009-10-16, 11:54

    GustavAnder skrev:
    blueheaven skrev:Äntligen några som talar klarspråk på detta forum! Very Happy

    Självklart är det klarspråk,
    men det är som att kasta ärtor mot en vägg.
    Commisarna kommer aldrig att se sanningen genom de röda betonglasögonen lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-16, 12:04

    Så är det patrioten era utspel är inget annat än jämförbart med att kasta ärtor mot en vägg,

    Det är vad ni på sin höjd lyckas utvinna på ert svammel!
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  patriot 2009-10-16, 12:09

    martin7lindgren skrev:Så är det patrioten era utspel är inget annat än jämförbart med att kasta ärtor mot en vägg,

    Det är vad ni på sin höjd lyckas utvinna på ert svammel!

    lol Gustavander lattjar med er som han vill.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-16, 13:09

    Mr.Gustav Ander,leker,ja det håller jag med om, men ´å´ andra sidan så får han leka med sin dingeling själv!

    Sen hurvida ni två patriot och Ander leker med varandras dingelingar vet ju inte jag? geek geek
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  theward 2009-10-16, 13:33

    patriot skrev:
    martin7lindgren skrev:Så är det patrioten era utspel är inget annat än jämförbart med att kasta ärtor mot en vägg,

    Det är vad ni på sin höjd lyckas utvinna på ert svammel!

    lol Gustavander lattjar med er som han vill.

    lattjar, ja där slog du huvudet på spiken...

    leker, fånar och drygar sig är allt han gör

    Sponsored content


    Sektvänstern spekulerar Empty Sv: Sektvänstern spekulerar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 07:45