Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
theward
Regndrottning
SiP
RedCloud
DMustaine
x-medborgare
Ezzlirsk
Redvictory
Thetaxpayer
Secrist
Dao
F.I.S.T
16 posters

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Thetaxpayer 2010-07-27, 23:20

    x-medborgare skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    x-medborgare skrev:I början på 80 talet var det ofta på nyheterna om ras bråk i London.. mellan så kallade Pakis och engelsmän.
    Tänkte ofta... Så nu har ni härjat i Indien/Pakistan i x antal år..

    tig och njut nu när dom härjar i erat..



    Och vad har vi i Sverige gjort för ont för att förtjäna våra rasbråk?


    Tja vi har vår historia även om det inte är 1900 tal.. Med kolonier slavägare.
    tror mig minnas en väldigt krigisk kung som lade många länder under sig..
    men om vi förtjänar ja det kan man ju fråga sig... Hur är din roll i bemötandet av ny svenskar ?



    Jag behandlar folk som de förtjänar.
    Men om det intresserar dig så är jag gift med en ickesvensk.

    Den kungen du pratar om. Har vi mycket problem med folk från de länderna som han "lade" under sig?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-27, 23:30

    Thetaxpayer skrev:
    x-medborgare skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    x-medborgare skrev:I början på 80 talet var det ofta på nyheterna om ras bråk i London.. mellan så kallade Pakis och engelsmän.
    Tänkte ofta... Så nu har ni härjat i Indien/Pakistan i x antal år..

    tig och njut nu när dom härjar i erat..



    Och vad har vi i Sverige gjort för ont för att förtjäna våra rasbråk?


    Tja vi har vår historia även om det inte är 1900 tal.. Med kolonier slavägare.
    tror mig minnas en väldigt krigisk kung som lade många länder under sig..
    men om vi förtjänar ja det kan man ju fråga sig... Hur är din roll i bemötandet av ny svenskar ?



    Jag behandlar folk som de förtjänar.
    Men om det intresserar dig så är jag gift med en ickesvensk.

    Den kungen du pratar om. Har vi mycket problem med folk från de länderna som han "lade" under sig?

    Har vi mycket problem med folk från de länderna som han "lade" under sig?

    Ja faktiskt fast i mera kriminella termer.. Very Happy

    nä ärligt så har detta diskuterats förr.. Kort kan jag säga att nej jag köper inte kravaller typ Rosengård. Med försvaret integration.
    Jag bränner inte ner saker även om jag är förbannad på regering grannar samhället i allmänhet..
    För mig motsvarar dessa ungdomar våra fotbolls huliganer slagsmålet är drivkraften inte frågan eller laget om man så vill.


    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 00:19

    [quote="Ezzlirsk"]

    Haha, vilken vidrigt fabulerande sanningsvridande artikel.

    Svar på tal: http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

    Den visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas.

    De som däremot dominerar brottsstatistiken i antal är nordbor. Personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör närmare 5 procent av de misstänkta medan personer från Nordafrika utgör 0,7 procent.

    är det den nordiska kulturen du menar då ??? Laughing


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-07-28, 00:33, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 00:27

    Ezzlirsk skrev:
    Hur jävla intellektsbefriad är du egentligen?

    Tillräckligt mycket för att ha fått för mig att du ville ha en saklig debatt i frågan!

    Uppenbarligen hade jag fel!

    Håll dig till dina hjältar som kan hjälpa dig att servera färdiga åsikter till dig istället!

    Om du inte vill visa respekt för andra åsikter än de du har, kan du glömma att ens försöka låta intellektuell!!!

    Men jag ger dig en chans till...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 00:38

    Ezzlirsk skrev:Hur jävla intellektsbefriad är du egentligen? Är människor ett jävla intetexisterande väsen? Tror du att allt är gratis och att pengar ploppar ur arslet på Anders Borg? Det spelar ingen roll om människor inte är "produkter" i sin renaste form, dessa måste bidra mer än de kostar för att det ska bli vinst. Svårare än så är det inte! Och nu råkar invandring vara en ekonomisk förlust i dessa svåra tider; det säger sig själv om du tittar närmare på resurser och arbete. Hur hade du tänkt att 100 invandrare och 100 svenskar inte innebär en förlust om det bara finns arbete för 50 av dessa? Och om det inte finns rena pengar att tillsätta till bidragsfunktionen (vilket det inte finns); vart tror du då man tar pengar från? Anders Borgs rövhål? Tror du att arbeten bara skapas på en dag utan pengar, som sedan från tomma intet sätts in på statens konto? Du bör nog titta på siffrorna om hur mycket invandringen kostar i miljarder och sedan sätta detta i proportion med hur mycket sjukvård, offentligsektor, pension och arbete i allmänhet förlorat på detta. Det är en "Ta-ifrån"-situation. KAN man inte tillämpa invandringspolitik utan att minska på andra livsnödvändigheter SKA man helt enkelt inte TILLÄMPA denna politik! Det finns inga "undanstoppade" pengar att finansiera detta politiska haveri, vilket ni förnekare och vurmare blint intalar er själva.

    Människorna är grunden för våra samhällen! Nej, allt är inte gratis - men jag vet att det krävs människor för att skapa en ekonomi!

    Har vi ett samhälle som tar tillvara alla möjligheter som finns i alla individer i vårt samhälle, skulle det aldrig gå med förslust, och aldrig hamna i kris. Men nu fungerar inte ekonomi på det sättet, och människor är mestadels ett hinder för de hjärntvättade ekonomerna från Handels...

    Det finns inga begränsningar av arbete, som du säger! Alla som har möjlighet kan skaffa jobb, starta eget eller utbilda sig! Åtminstone i ett solidariskt samhälle... och där pengarna finns för människan, istället för det motsatta!

    Bidrag är inte speciellt nödvändiga när det gäller invandrare. Du har rätt i din kritik att många har invaggats i en form av passivitet, då bidragen varit lite väl enkla att få...

    Men om det finns ett hinder i samhället, som är fallet idag, så kvittar det hur mycket tvång eller låsta gränser du tillämpar. För det kommer alltid att finnas grupper utanför systemet!

    Om du vill ha en summa, bör du titta på utgifter OCH inkomster! Om man BARA ser på utgifterna är alla företag omöjliga!!!

    Sedan är det en skam att den offentliga sektorn får så lite som de får - men de skulle fått MINDRE utan invandringen, eftersom det är DE som tar våra "skitjobb" som håller allt samman!

    Där har vi en del av VINSTEN med invandringen! Utan den skulle mycket idag inte fungera...

    Tur för dig att det inte förs någon som helst sådan politik du beskriver! Utan invandringen hade det ändå varit för lite pengar till den offentliga sektorn! Detta om man ser till HELA situationen!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 01:04

    Dao skrev:

    Människorna är grunden för våra samhällen! Nej, allt är inte gratis - men jag vet att det krävs människor för att skapa en ekonomi!

    Ja självfallet krävs det människor för att skapa ekonomi, men det krävs synnerligen inte massinvandring för att främja ekonomin. Att flyktingar, invandringsimport och "arbetskraft"-a la invandring är ett måste i DAGSLÄGET är skitsnack och inget annat. Det går alldeles utmärkt att inte importera hundratusentals invandrare. Dessa är ingen förutsättning för att få vårt land att gå runt; framförallt inte när det, som redan konstaterats, inte finns arbete att söka. Men du tror ju att alla har pengar att starta egna företag hit och dit. Och du verkar tro att alla svenskar ska tömma sina besparingar för att starta småföretag bara för att anställa invandrarna som skeppas hit, om det inte finns jobb nog att finna.

    Har vi ett samhälle som tar tillvara alla möjligheter som finns i alla individer i vårt samhälle, skulle det aldrig gå med förslust, och aldrig hamna i kris. Men nu fungerar inte ekonomi på det sättet, och människor är mestadels ett hinder för de hjärntvättade ekonomerna från Handels...

    Det handlar om prioritering. Och "möjligheterna" kan inte sugas ut från människor - de måste själva vara kreativa och sträva efter välfärd. vilket många inte är, och "inte vill"!

    Det finns inga begränsningar av arbete, som du säger! Alla som har möjlighet kan skaffa jobb, starta eget eller utbilda sig! Åtminstone i ett solidariskt samhälle... och där pengarna finns för människan, istället för det motsatta!

    Alla har "möjlighet" att skaffa jobb - men det krävs ekonomi och resurser för att detta överhuvudtaget ska vara möjligt! Och om inte ekonomin ens tillåter nuvarande medborgare att starta företag, anställa, ge anständig lön eller bra förmåner och rättigheter, är det helt sinnessjukt att ändå vurma för en ny våg av hundratusentals s k "arbetssökande" invandrare innan vi fått bukt på problemet som redan råder.

    Bidrag är inte speciellt nödvändiga när det gäller invandrare. Du har rätt i din kritik att många har invaggats i en form av passivitet, då bidragen varit lite väl enkla att få...

    Men om det finns ett hinder i samhället, som är fallet idag, så kvittar det hur mycket tvång eller låsta gränser du tillämpar. För det kommer alltid att finnas grupper utanför systemet!

    Om du vill ha en summa, bör du titta på utgifter OCH inkomster! Om man BARA ser på utgifterna är alla företag omöjliga!!!

    Sedan är det en skam att den offentliga sektorn får så lite som de får - men de skulle fått MINDRE utan invandringen, eftersom det är DE som tar våra "skitjobb" som håller allt samman!

    Där har vi en del av VINSTEN med invandringen! Utan den skulle mycket idag inte fungera...

    Tur för dig att det inte förs någon som helst sådan politik du beskriver! Utan invandringen hade det ändå varit för lite pengar till den offentliga sektorn! Detta om man ser till HELA situationen!
    [/quote]

    Och ändå säger du att vår politik inte är generöst tillämpad invandraren när denne nu, som du också erkänner, kan få bidrag hit och dit utan krav. Det blir inga inkomster om inte invandraren BIDRAR denna summa till staten i form av skatter (från självförsörjda pengar) och inte via bidrag. Och om nu inte invandrarna har förmåga att bidra finansiella medel till staten, så ÄR det inte en INKOMST - Bara en kostnad! Lägg därtill bidrag till vederbörande, kanske i extrema fall 5-barns familj, i form av både "månadslön" direkt från statskassan, gratis sjukvård, ev utbildning, sociala aktiviteter o allt vad det innebär så blir det inte mycket till inkomst. Endast flera flera år senare OM dessa ens sätter sig in i arbetsslivet - när ekonomin tillåter och arbeten ökar - KAN dessa bidra; men det tar ändå för lång tid för att det ska vara ekonomiskt proportionerligt. Sen att vårt land skulle gå under utan en oproportionerligt skyhög invandring (ung_90 000-100000/år) är floskler och skit så det bara skriker om det. Vi har ingen som helst användning av ca 100 000 invandrare som kommer hit utan jobb varje år för att sedan, tillsammans med den stora andel arbetsslösa svenskar och nysvenskar (som redan bott här ett tag), kriga om de få jobb som finns här. Det är fördömt att misslyckas. Tittar man rent statistiskt sett så är Sverige förlorat. Invandringen har ökat år för år och likaså har misär och sociala problem, man vågar ju inte ens begrunda vad som kommer hända 2020.

    Det var som en skribent sa: "år 2050 kommer alla de multikulti-vurmande hjärntvättade vargarna att säga till sig själva; Vad fan har jag gjort? För i denna tid kommer det inte finnas någon väg tillbaka, utan vad dessa människor kommer att få gnuggandes i ansiktet är precis vad de år tillbaka nonchalerat, vänt ryggen åt och kallat "rasistsmörja"; dvs Kriminalisering, MENA-kultur, kollektiv anarki och en utan tvekan utdöd europeisk mentalitet."
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:13

    Ezzlirsk

    Det finns ingen "massinvandring" i Sverige, mer än i din fantasi!

    Kolla in ex. Iran, så kommer du att förstå vad massinvandring innebär!

    Jo, utan invandrare stannar faktiskt Sverige. Utan invandrarna förr i historien, så skulle vi fortfarande tugga flugsvamt iklädda hornförsedda plåthjälmar!

    Det finns massor av jobb idag, och har funnits under hela "krisen". Dock har det inte funnits ekonomer kapabla att utnyttja detta, och regering som inte brytt sig!

    Vad jag "verkar tro" är det jag skriver - inget annat! Håll dig till det, så kanske du också kan forma hållbara motargument...

    Nja... De som VILL är klart i majoritet mot de som INTE VILL, oavsett vilken folkgrupp vi studerar. Bland invandrarna finns dock en tydlig utveckling av passivitet EFTERHAND - men det är ganska klart att det är ett resultat av det utanförskap som vi placerar dem i här i vårt "gästfria" land!

    Sverige är ett av världens bästa företagarländer, och har varit det länge. Att det skulle finnas problem att ta tillvara den kapacitet som finns är ganska pinsamt...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 01:20

    Jag trodde faktiskt inte att nån skulle vara dum nog att ge sig på och utmana de 5 punkterna jag skrev ursprungligen... de är liksom bara komiska och visar på hur korkad rasism och rasister är.....

    .. men Ezz ... hoppade glatt in och spyr ut sitt invandrarhat Shocked
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:26

    F.I.S.T skrev:Jag trodde faktiskt inte att nån skulle vara dum nog att ge sig på och utmana de 5 punkterna jag skrev ursprungligen... de är liksom bara komiska och visar på hur korkad rasism och rasister är.....

    .. men Ezz ... hoppade glatt in och spyr ut sitt invandrarhat Shocked

    Ja, du vet hur det fungerar, Fist!

    Talar du om de goda cigarrerna från Kuba, så kommer debatten handla om hur dumma de är där, istället för varför de skulle vara så goda! Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 01:28

    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag trodde faktiskt inte att nån skulle vara dum nog att ge sig på och utmana de 5 punkterna jag skrev ursprungligen... de är liksom bara komiska och visar på hur korkad rasism och rasister är.....

    .. men Ezz ... hoppade glatt in och spyr ut sitt invandrarhat Shocked

    Ja, du vet hur det fungerar, Fist!

    Talar du om de goda cigarrerna från Kuba, så kommer debatten handla om hur dumma de är där, istället för varför de skulle vara så goda! Laughing

    ... ja jag vet alltför väl.... Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:30

    Det finns massor av jobb idag, och har funnits under hela "krisen". Dock har det inte funnits ekonomer kapabla att utnyttja detta, och regering som inte brytt sig!

    Oj! Var då? Spring genast ner till närmaste Arbetsförmedling och meddela detta till alla arbetssökande.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:32

    Secrist skrev:Det finns massor av jobb idag, och har funnits under hela "krisen". Dock har det inte funnits ekonomer kapabla att utnyttja detta, och regering som inte brytt sig!

    Oj! Var då? Spring genast ner till närmaste Arbetsförmedling och meddela detta till alla arbetssökande.

    Hela den offentliga sektorn har skrikigt efter fler tjänster i snart tjugo år nu!

    Men ekonmerna ger dem inga pengar till att anställa...

    De är upplärda att lyda Chicagoskolan oavsett konsekvens...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:34

    Hela den offentliga sektorn har skrikigt efter fler tjänster i snart tjugo år nu!

    Och vem ska betala det menar du? Varför skulle den offentliga sektorn vara så mycket värre underbemannad än den privata?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:36

    Secrist skrev:Hela den offentliga sektorn har skrikigt efter fler tjänster i snart tjugo år nu!

    Och vem ska betala det menar du? Varför skulle den offentliga sektorn vara så mycket värre underbemannad än den privata?

    Människor i arbete betalar sig själv!

    Situationen gäller även i den privata offentliga sektorn...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 01:38

    Secrist skrev:Hela den offentliga sektorn har skrikigt efter fler tjänster i snart tjugo år nu!

    Och vem ska betala det menar du? Varför skulle den offentliga sektorn vara så mycket värre underbemannad än den privata?

    Vem ska betala ?? ... vi så klart, svenska folket... det är väl placerade pengar, lika viktiga som att satsa på företagsamhet.

    Friskare människor = fler arbetsföra,
    slutsats pengar till att utbilda och anställa vårdpersonal är lönsamt nationalekonomiskt



    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Betala

    Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:42

    Människor i arbete betalar sig själv!

    Situationen gäller även i den privata offentliga sektorn...


    Säg det till Castro. Med tanke på att han vill skära ner antalet offentliganställda kraftigt. Alldeles för många tillbringar tiden på jobbet med att göra just ingenting.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 01:43

    F.I.S.T skrev:Jag trodde faktiskt inte att nån skulle vara dum nog att ge sig på och utmana de 5 punkterna jag skrev ursprungligen... de är liksom bara komiska och visar på hur korkad rasism och rasister är.....

    .. men Ezz ... hoppade glatt in och spyr ut sitt invandrarhat Shocked

    Ja ni har då inte lyckats tysta hela befolkningen...Än. Dina punkter är på dagisnivå och inget som kan sättas i aspekt till invandringskritik. Ni, multikulturellt fetischavlade propagandister, förstår nog inte vilken skada "ni" gjort för er sak. Allt ni gör och säger fungerar som fördelens motpol, med andra ord ganska så kontraproduktivt för er egen agenda. Fler och fler svenskar ifrågasätter dagens förda invandringskritik (just på grund av medias svek och mörkläggning) och jag har till och med delat lååånga och påtagliga diskussioner med vänsterfolk och socialdemokrater som minsann vaknat och tänker "Ja, det är nog så, att det måste finnas nån gräns....", eller "Ja något är det som är fel", eller "varför mörklägger media invandrare som begår brott, men betonar när svenskar som gör det?", eller "ut med dem som inte sköter sig, pack!". Ja ni börjar få det hett om öronen kan jag lova. Fler och fler besöker nu politisktinkorrekt.info och exempelvis Flashback istället för Aftonbladet, Expressen, DN enligt nya undersökningar, för man vet helt enkelt att man inte kan lita vad som läggs fram rent informativt i massmedia. Nu börjar ju även ANNa2Link föra sin talan som hon säkerligen blivit tillsagd att det minsann har "rasistisk" karaktär.

    Var så säker, snart exploaterar det. Man kan inte tysta och svika en hel befolkning och dagligen ljuga rakt i ansiktet på sina medborgare utan att det får konsekvenser. Det värsta är väl att man kommer i slutändan kommer att utsätta just invandrarna för hot och skada utan vetskapen om det. Danmarks "talesman" sa ju nyligen i veckan att han "skrattade" åt svenskarnas naivitet och våra politikers politiska korrekthet. Även politikerna har agerat kontraproduktivt genom att smutskasta alla "oliksinnade" partier som inte delar samma generösa politik, vilket även det får konsekvenser. Det finns en anledning till att Aftonbladets debatt-skribenter oftast påvisar hur media och de stora blocken gör ärenden åt SD just för att man dagligen smutskastar dem och inte låter dem komma till talan utan att avbryta och ta fram rasistkortet hit och dit. Vänstern har nog gett SD mer medlemmar än partiet själv! Samma trend ökar opolitiskt.

    I Sverige råder ett klimat som gör gällande att invandringspolitiken inte får kritiseras om kritiken i fråga inte följer mallen. Därför är skillnaden också så radikal; d v s att partier som SD, ND och andra fientliga partier skapas och växer sig starka. i Danmark, Finland och Island, exempelvis, har alla partier en lika öppen, "modig" och sund syn på invandring så där finns inga såna extrema partier på samma nivå. Det är ganska logiskt egentligen. Tillåter man inte debatt och kritik, skapas det partier som går snäppet längre.


    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:48

    Secrist skrev:Människor i arbete betalar sig själv!

    Situationen gäller även i den privata offentliga sektorn...


    Säg det till Castro. Med tanke på att han vill skära ner antalet offentliganställda kraftigt. Alldeles för många tillbringar tiden på jobbet med att göra just ingenting.

    Varför skall jag säga det till Castro?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:50

    Varför skall jag säga det till Castro?

    Tja, du hävdade ju att folk i arbete betalar sig själva. Det borde väl innebära att det är ekonomiskt vansinne att skära ner antalet anställda inom den Kubanska staten.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 01:51

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag trodde faktiskt inte att nån skulle vara dum nog att ge sig på och utmana de 5 punkterna jag skrev ursprungligen... de är liksom bara komiska och visar på hur korkad rasism och rasister är.....

    .. men Ezz ... hoppade glatt in och spyr ut sitt invandrarhat Shocked

    Ja ni har då inte lyckats tysta hela befolkningen...Än. Dina punkter är på dagisnivå och inget som kan sättas i aspekt till invandringskritik. Ni, multikulturellt fetischavlade propagandister, förstår nog inte vilken skada "ni" gjort för er sak. Allt ni gör och säger fungerar som fördelens motpol, med andra ord ganska så kontraproduktivt för er egen agenda. Fler och fler svenskar ifrågasätter dagens förda invandringskritik (just på grund av medias svek och mörkläggning) och jag har till och med delat lååånga och påtagliga diskussioner med vänsterfolk och socialdemokrater som minsann vaknat och tänker "Ja, det är nog så, att det måste finnas nån gräns....", eller "Ja något är det som är fel", eller "varför mörklägger media invandrare som begår brott, men betonar när svenskar som gör det?", eller "ut med dem som inte sköter sig, pack!". Ja ni börjar få det hett om öronen kan jag lova. Fler och fler besöker nu politisktinkorrekt.info och exempelvis Flashback istället för Aftonbladet, Expressen, DN enligt nya undersökningar, för man vet helt enkelt att man inte kan lita vad som läggs fram rent informativt i massmedia. Nu börjar ju även ANNa2Link föra sin talan som hon säkerligen blivit tillsagd att det minsann har "rasistisk" karaktär.

    Var så säker, snart exploaterar det. Man kan inte tysta och svika en hel befolkning och dagligen ljuga rakt i ansiktet på sina medborgare utan att det får konsekvenser. Det värsta är väl att man kommer i slutändan kommer att utsätta just invandrarna för hot och skada utan vetskapen om det. Danmarks "talesman" sa ju nyligen i veckan att han "skrattade" åt svenskarnas naivitet och våra politikers politiska korrekthet. Även politikerna har agerat kontraproduktivt genom att smutskasta alla "oliksinnade" partier som inte delar samma generösa politik, vilket även det får konsekvenser. Det finns en anledning till att Aftonbladets debatt-skribenter oftast påvisar hur media och de stora blocken gör ärenden åt SD just för att man dagligen smutskastar dem och inte låter dem komma till talan utan att avbryta och ta fram rasistkortet hit och dit. Vänstern har nog gett SD mer medlemmar än partiet själv! Samma trend ökar opolitiskt.

    I Sverige råder ett klimat som gör gällande att invandringspolitiken inte får kritiseras om kritiken i fråga inte följer mallen. Därför är skillnaden också så radikal; d v s att partier som SD, ND och andra fientliga partier skapas och växer sig starka. i Danmark, Finland och Island, exempelvis, har alla partier en lika sund syn på invandring så där finns inga såna extrema partier på samma nivå.

    Jo jag har mött smygrasism ute i buskarna här och där, det är ren okunskap i de flesta fall. Men i ditt fall blir jag oroad, för du verkar helt och hållet hjärntvättad av rasistpropaganda.....

    Invandrar politik får visst kritiseras i Sverige, men det får inte ske under kränkande rasistiska format.... det borde du väl veta...
    Det är bara det att du och dina rasistvänner skriker på att ni blir "tystade", när ni blir motsagda...

    det verkar vara ett typiskt forumhögerargument att skrika "censur" så fort nån inte håller med om att du tycker att vissa raser inte utvecklats på tusen år ... el hur det var du uttryckte dig
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:10

    Secrist skrev:Varför skall jag säga det till Castro?

    Tja, du hävdade ju att folk i arbete betalar sig själva. Det borde väl innebära att det är ekonomiskt vansinne att skära ner antalet anställda inom den Kubanska staten.

    Vad har det med NÅGOT av det jag skrivit att göra?

    Jag skrev att det finns BEHOV i den offentliga sektorn, men de hindras att anställa!

    Enligt dig själv är det TVÄRT OM på Kuba...

    Så vad har det med sakerna JAG skrivit om här???
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 02:11

    F.I.S.T skrev:

    Jo jag har mött smygrasism ute i buskarna här och där, det är ren okunskap i de flesta fall. Men i ditt fall blir jag oroad, för du verkar helt och hållet hjärntvättad av rasistpropaganda.....

    Invandrar politik får visst kritiseras i Sverige, men det får inte ske under kränkande rasistiska format.... det borde du väl veta...
    Det är bara det att du och dina rasistvänner skriker på att ni blir "tystade", när ni blir motsagda...

    det verkar vara ett typiskt forumhögerargument att skrika "censur" så fort nån inte håller med om att du tycker att vissa raser inte utvecklats på tusen år ... el hur det var du uttryckte dig

    Du ser, du stämplar återigen alla "opponenter" som använder annan retorik än du som "smygrasister", även socialdemokrater som inte har lika positiv syn som du på invandringspolitiken som Sverige tillämpar idag. Du bekräftar gång på gång fördomarna mot dig. Problemet är att ni använder allt som inte faller in i PK-mallen som just "rasism" vilket gör att diskussioner, inte minst på politisk nivå, aldrig går att föra utan att som kritiker bli fullständigt nertystad och nazistämplad. Det handlar om censur i mediala informationsväsenden, punkt. Att förneka detta är som att förneka att jorden är rund och att Anders Borgs hästsvans enda syfte är att uttrycka en ung och "tuff" approach. Janne Josefsson har tillsammans med sin allierade journalistkår erkänt medias svek mot folket - varför kan inte ni det?

    Det är du med din nästintill religiösa kärlek till etnosadism, som till skillnad från flertalet svenskar som vaknat upp och synat bluff efter bluff, som är gravt hjärntvättad och oförmögen att tänka självständigt. Man kommer ingenvart utan att undersöka och leta fakta på egen hand. Men fortsätt ni att underkasta er journalistkåren och med stolthet svälja politikernas lögner. Det är ni som blir idiotförklarade i slutändan. Wink



    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:11

    Under tiden jag var aktiv politiker diskuterades invandringspolitiken lika mycket som alla andra frågor! Ingen var "rädd" för att säga vad de tyckte i frågan!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 02:12

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Jo jag har mött smygrasism ute i buskarna här och där, det är ren okunskap i de flesta fall. Men i ditt fall blir jag oroad, för du verkar helt och hållet hjärntvättad av rasistpropaganda.....

    Invandrar politik får visst kritiseras i Sverige, men det får inte ske under kränkande rasistiska format.... det borde du väl veta...
    Det är bara det att du och dina rasistvänner skriker på att ni blir "tystade", när ni blir motsagda...

    det verkar vara ett typiskt forumhögerargument att skrika "censur" så fort nån inte håller med om att du tycker att vissa raser inte utvecklats på tusen år ... el hur det var du uttryckte dig

    Du ser, du stämplar återigen alla "opponenter" som använder annan retorik än du som "smygrasister", även socialdemokrater som inte har lika positiv syn som du på invandringspolitiken som Sverige tillämpar idag. Du bekräftar gång på gång fördomarna mot dig. Problemet är att ni använder allt som inte faller in i PK-mallen som just "rasism" vilket gör att diskussioner, inte minst på politisk nivå, aldrig går att föra utan att som kritiker bli fullständigt nertystad och nazistämplad. Det handlar om censur i mediala informationsväsenden, punkt. Att förneka detta är som att förneka att jorden är rund och att Anders Borgs hästsvans enda syfte är att uttrycka en ung och "tuff" approach. Janne Josefsson har tillsammans med sin allierade journalistkår erkänt medias svek mot folket - varför kan inte ni det?

    Det är du med din nästintill religiösa kärlek till etnosadism, som till skillnad från flertalet svenskar som vaknat upp och synat bluff efter bluff, som är gravt hjärntvättad och oförmögen att tänka självständigt. Man kommer ingenvart utan att undersöka och leta fakta på egen hand. Men fortsätt ni att underkasta er journalistkåren och med stolthet svälja politikernas lögner. Det är ni som blir idiotförklarade i slutändan. Wink




    Du har stämplat mig flera gånger själv!!!
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-28, 02:16

    Dao skrev:


    Du har stämplat mig flera gånger själv!!!

    Om du menar som "multikultu-vurmare" så är det nog befogat, tycker du inte?
    Sen ljuger du om du säger att det alltid varit helt öppet (att utan konsekvens) att kritisera invandringen. Till och med politiker och journalister har trätt fram och erkänt att det klimatet aldrig funnits. Man har som jag tidigare hänvisat kallat detta för just "svek".

    Sponsored content


    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 3 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-16, 01:31