Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
theward
Regndrottning
SiP
RedCloud
DMustaine
x-medborgare
Ezzlirsk
Redvictory
Thetaxpayer
Secrist
Dao
F.I.S.T
16 posters

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 01:59

    Secrist skrev:Låter mer som effekten av kontakten med europeerna. Du vet, som den med "skalperna". Förr beskrevs indianer som elaka, och detta bevisades av att de tog "skalper"! Detta trots att detta var en sed som vissa indianstammar blev introducerade av, av de vita - som i kriget för självstyret skulle få ersättning för varje skalp de kunde få tag på...

    Fel! Såvida inte du anser att den vita mannen började härja på den nordamerikanska kontinenten redan på 1300-talet. Vilket skulle innebära att du sitter inne med revolutionerande historiska fakta.

    Certain tribes of Native Americans practiced scalping, in some instances up until the 19th century.[citation needed] Archaeological evidence for such practices in North America dates to at least the early 14th century; a mass grave from that period, containing nearly 500 victims (some with evidence of scalping), was found in South Dakota.[4]

    Den förekom i mindre skala tidigare, javisst! Men det var europeerna, med sina totala krig, som spred företeelsen...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Skalp

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 09:26

    Den förekom i mindre skala tidigare, javisst! Men det var europeerna, med sina totala krig, som spred företeelsen...

    De vita utnyttjade bara något som redan fanns. Dessutom ser jag att du sätter i system att missbruka ordet "totala krig". Ett totalt krig innebär att kriget förs på alla nivåer och att samhällets samtliga resurser har en direkt koppling till kriget. Något som är väldigt ovanligt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 09:34

    Secrist skrev:flydde du mina svar till dig ??

    Du har fått svar..

    Ha ha ... ja du är en glidare du !!!,...
    Nej kära meningsmotståndare, du har inte svarat upp på dessa:



    WIKI:

    Naturfolk

    Naturfolk, folk vars kultur typiskt sett präglas av ett nära beroende till naturen och typiskt sett saknar egna statsbildningar. Sådana folk livnär sig uteslutande eller så gott som uteslutande som jägare, samlare, boskapsskötare eller med hjälp av primitivt jordbruk, på många håll med hjälp av svedjebruk.

    Termen har ersatt det forna och mer nervärderande uttrycket "primitiva stammar", som användes speciellt av europeiska upptäcktsresande och antropologer. Även de äldre uttrycken "vildar" och "ociviliserade" har av modern forskning visat sig vara missvisande i många fall. Den "motkolonialiseringsrörelse" som växte sig stark under mellankrigstiden, samt västvärldens förespråkare för naturfolkens rättigheter har argumenterat för att "vildar" och "civiliserad" var ord myntade av kolonialismen i dess egensyfte, samt att kolonialismen själv var "vilt destruktiv".

    För vissa naturfolk (exempelvis i Indien, Brasilien och Afrika) har den moderna vetenskapen och nya ekonomin inneburit nya konflikter genom till exempel "biopiratkopiering". Företag som framställer läkemedel har visat intresse och använt deras traditionella lärdom om preventiva preparat (medicinska substanser). Patent innehas av företagen, men ägandet i patenten är ojämnt fördelat mellan folken och företagen. Ett kontroversiellt fall av biopiratkopiering rapporterats från ett naturfolk som hade resistenta gener mot malaria och spetälska.

    Vidare så vill jag tillägga ang Wikis definition av naturfolk, att ja de krigade oxå, men inte med sån total ödeläggelse som den "civiliserade människan" lyckas med, miljoners miljoner döda och ödelägger jorden samtidigt.....

    detta "civiliserade" beteende kan knappast kallas "utveckling"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Utveckling

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 09:37

    Ha ha ... ja du är en glidare du !!!,...
    Nej kära meningsmotståndare, du har inte svarat upp på dessa:


    Var det en fråga? Det var väl bara ett citat från Wiki? Vad bestod frågan i?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 09:48

    Secrist skrev:Ha ha ... ja du är en glidare du !!!,...
    Nej kära meningsmotståndare, du har inte svarat upp på dessa:


    Var det en fråga? Det var väl bara ett citat från Wiki? Vad bestod frågan i?

    Har du läst citatet ?? .. det är en del av den konversation du och jag och DAO haft kring frågan.... bla började vi diskutera ordet "utveckling" och "naturfolk".....
    ... remember ??....

    ... men jag förstår att du inte har nåt att tillägga, det brukar bli så för alla som liksom du och Ezz på något vis är mer eller mindre rasistiska el främlingsfientliga Cool
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  SiP 2010-08-01, 11:58

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Låter mer som effekten av kontakten med europeerna. Du vet, som den med "skalperna". Förr beskrevs indianer som elaka, och detta bevisades av att de tog "skalper"! Detta trots att detta var en sed som vissa indianstammar blev introducerade av, av de vita - som i kriget för självstyret skulle få ersättning för varje skalp de kunde få tag på...

    Fel! Såvida inte du anser att den vita mannen började härja på den nordamerikanska kontinenten redan på 1300-talet. Vilket skulle innebära att du sitter inne med revolutionerande historiska fakta.

    Certain tribes of Native Americans practiced scalping, in some instances up until the 19th century.[citation needed] Archaeological evidence for such practices in North America dates to at least the early 14th century; a mass grave from that period, containing nearly 500 victims (some with evidence of scalping), was found in South Dakota.[4]

    Den förekom i mindre skala tidigare, javisst! Men det var europeerna, med sina totala krig, som spred företeelsen...

    Du är ju fört fan inte sann, är detta något sorts standarsvar hos dig???
    Exakt samma svar hade du beträffande omskärelsen, som också den, var vite mannens fel..
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 14:20

    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Låter mer som effekten av kontakten med europeerna. Du vet, som den med "skalperna". Förr beskrevs indianer som elaka, och detta bevisades av att de tog "skalper"! Detta trots att detta var en sed som vissa indianstammar blev introducerade av, av de vita - som i kriget för självstyret skulle få ersättning för varje skalp de kunde få tag på...

    Fel! Såvida inte du anser att den vita mannen började härja på den nordamerikanska kontinenten redan på 1300-talet. Vilket skulle innebära att du sitter inne med revolutionerande historiska fakta.

    Certain tribes of Native Americans practiced scalping, in some instances up until the 19th century.[citation needed] Archaeological evidence for such practices in North America dates to at least the early 14th century; a mass grave from that period, containing nearly 500 victims (some with evidence of scalping), was found in South Dakota.[4]

    Den förekom i mindre skala tidigare, javisst! Men det var europeerna, med sina totala krig, som spred företeelsen...

    Du är ju fört fan inte sann, är detta något sorts standarsvar hos dig???
    Exakt samma svar hade du beträffande omskärelsen, som också den, var vite mannens fel..

    Var har jag skrivit att omskärelsen var "den vite mannens fel"?

    Däremot har jag skrivit att FATTIGDOM och UTSATTHET är en stor orsak till att korkade seder kommer till och finns kvar. Och fattigdomen och utsattheten oftast har en speciell bakgrund som idag är kartlagd - för de som vill veta orsaken...

    Vad gäller skalpering talar jag om historisk fakta. Secrist lyfter fram TECKEN på att det fanns lokal begränsad tillämpning innan europeerna kom fram. Det kanske stämmer - men det är FAKTA att tillämpninge spreds och fick större betydelse, genom påtryckningar från antingen den amerikanska sidan, eller den brittiska, under befrielsekriget - och under den franska sidan i kriget strax före...

    Du får bli hur förbannad du vill, men tyvärr är inte "verkligheten" så som du skulle föredra, Sip! Men det är liksom DITT problem...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 14:23

    Secrist skrev:Den förekom i mindre skala tidigare, javisst! Men det var europeerna, med sina totala krig, som spred företeelsen...

    De vita utnyttjade bara något som redan fanns. Dessutom ser jag att du sätter i system att missbruka ordet "totala krig". Ett totalt krig innebär att kriget förs på alla nivåer och att samhällets samtliga resurser har en direkt koppling till kriget. Något som är väldigt ovanligt.

    Just min poäng, även om jag även använder begreppet för att skilja från den traditionella klart begränsade krigföringen som jag i tråden pratar om!

    Det bör ha varit klart i samband med vad jag skriver i mina inlägg...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  SiP 2010-08-01, 15:32

    Dao skrev:
    SiP skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Låter mer som effekten av kontakten med europeerna. Du vet, som den med "skalperna". Förr beskrevs indianer som elaka, och detta bevisades av att de tog "skalper"! Detta trots att detta var en sed som vissa indianstammar blev introducerade av, av de vita - som i kriget för självstyret skulle få ersättning för varje skalp de kunde få tag på...

    Fel! Såvida inte du anser att den vita mannen började härja på den nordamerikanska kontinenten redan på 1300-talet. Vilket skulle innebära att du sitter inne med revolutionerande historiska fakta.

    Certain tribes of Native Americans practiced scalping, in some instances up until the 19th century.[citation needed] Archaeological evidence for such practices in North America dates to at least the early 14th century; a mass grave from that period, containing nearly 500 victims (some with evidence of scalping), was found in South Dakota.[4]

    Den förekom i mindre skala tidigare, javisst! Men det var europeerna, med sina totala krig, som spred företeelsen...

    Du är ju fört fan inte sann, är detta något sorts standarsvar hos dig???
    Exakt samma svar hade du beträffande omskärelsen, som också den, var vite mannens fel..

    Var har jag skrivit att omskärelsen var "den vite mannens fel"?

    Däremot har jag skrivit att FATTIGDOM och UTSATTHET är en stor orsak till att korkade seder kommer till och finns kvar. Och fattigdomen och utsattheten oftast har en speciell bakgrund som idag är kartlagd - för de som vill veta orsaken...

    Vad gäller skalpering talar jag om historisk fakta. Secrist lyfter fram TECKEN på att det fanns lokal begränsad tillämpning innan europeerna kom fram. Det kanske stämmer - men det är FAKTA att tillämpninge spreds och fick större betydelse, genom påtryckningar från antingen den amerikanska sidan, eller den brittiska, under befrielsekriget - och under den franska sidan i kriget strax före...

    Du får bli hur förbannad du vill, men tyvärr är inte "verkligheten" så som du skulle föredra, Sip! Men det är liksom DITT problem...

    Omskärelsen gav du kolonialismen som indirekt orsak till de utsatta ländernas frånvaro av demokrati och säkerhet, det du gör är bara en omskrivelse av ett annat problem, att din sk. veklighet skulle vara en norm för vad som är sant eller inte, är för mig inte relevant, verkligheten är som den är och varje människa upplever denna från sin horisont, att du som någon sorts allvetare skulle bestämma hur den är för gemene man/kvinna är inte bara skrattretande utan också en skymf för de som lever i just verkligheten, du är en skrivbordsvetare som bestämt dig för att just den vite mannen är skyldig till all ondska, tyvärr för dig så har alla folkslag i alla tider själva stått för ondska, det har de ej behövt den vite mannen till hjälp med....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Utveckling

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 20:05

    Har du läst citatet ?? .. det är en del av den konversation du och jag och DAO haft kring frågan.... bla började vi diskutera ordet "utveckling" och "naturfolk".....
    ... remember ??....


    Vad jag förstår på dig så är den bästa utvecklingen att inte utvecklas alls.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 20:08

    Du är ju fört fan inte sann, är detta något sorts standarsvar hos dig???
    Exakt samma svar hade du beträffande omskärelsen, som också den, var vite mannens fel..


    Daos standardsvar. Allt är den vite mannens fel.Det är politiskt korrekt och fint på alla sätt och vis. Rolling Eyes
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 21:42

    SiP skrev:Omskärelsen gav du kolonialismen som indirekt orsak till de utsatta ländernas frånvaro av demokrati och säkerhet, det du gör är bara en omskrivelse av ett annat problem, att din sk. veklighet skulle vara en norm för vad som är sant eller inte, är för mig inte relevant, verkligheten är som den är och varje människa upplever denna från sin horisont, att du som någon sorts allvetare skulle bestämma hur den är för gemene man/kvinna är inte bara skrattretande utan också en skymf för de som lever i just verkligheten, du är en skrivbordsvetare som bestämt dig för att just den vite mannen är skyldig till all ondska, tyvärr för dig så har alla folkslag i alla tider själva stått för ondska, det har de ej behövt den vite mannen till hjälp med....

    Är jag "allvetare"! Betackar mig rejält för någon sådan "titel", tack...

    Annars är det intressant att se, att du kallar mig själv för "allvetare", i negativ bemärkelse, samtidigt som du hävdar att dina åsikter står för "verkligheten"!

    Jag är enormt fascinarad av hur så många av er forumhögern som kan få till det så alldeles uppåt väggarna - bara för att försöka tracka ner oliktänkare!

    Underbart!!!

    Mer sånt!!! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 21:43

    Secrist skrev:Du är ju fört fan inte sann, är detta något sorts standarsvar hos dig???
    Exakt samma svar hade du beträffande omskärelsen, som också den, var vite mannens fel..


    Daos standardsvar. Allt är den vite mannens fel.Det är politiskt korrekt och fint på alla sätt och vis. Rolling Eyes

    Dumma dumma dumma människor som inte ser "sanningan"...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  redalert 2010-08-01, 21:54

    Secrist skrev:Du är ju fört fan inte sann, är detta något sorts standarsvar hos dig???
    Exakt samma svar hade du beträffande omskärelsen, som också den, var vite mannens fel..


    Daos standardsvar. Allt är den vite mannens fel.Det är politiskt korrekt och fint på alla sätt och vis. Rolling Eyes

    Ja och ännu bättre man behöver inte vare sig bevisa eller stå för någonting! affraid
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  SiP 2010-08-01, 21:56

    Dao skrev:Är jag "allvetare"! Betackar mig rejält för någon sådan "titel", tack...

    "Sade han samtidigt som ett fånigt flin spred sig över ansiktet, äntligen någon som ger mig det beröm jag förtjänar.."
    Du är en fåne som tar verkligheten och omskriver den till något som du tror är rätt...


    Dao skrev:Annars är det intressant att se, att du kallar mig själv för "allvetare", i negativ bemärkelse, samtidigt som du hävdar att dina åsikter står för "verkligheten"!

    Var har jag kallat mig allvetare??
    Lägg gärna upp ett citat eller en tråd där jag gjort detta...
    Att du enl. dig själv anser dig vara detta, råder inga som helst tvivel på....


    Dao skrev:Jag är enormt fascinarad av hur så många av er forumhögern som kan få till det så alldeles uppåt väggarna - bara för att försöka tracka ner oliktänkare!

    Underbart!!!

    Mer sånt!!! Laughing

    Själv är jag otroligt fascinerad av hur du själv trackar ned på oliktänkande och såna som inte slickar rent dig i röven med små fina tillmälen, samtidigt som du tvår dina händer över att andra gör så...Hycklare av stora mått är vad du är...

    Men tillstår att det är ett nöje att läsa dina fruktlösa försök att verka akademiskt utbildad....Det räcker inte att skrubba toastolar på ett lärosäte för att påstå att man "läst" där....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 22:01

    SiP skrev:
    Dao skrev:Är jag "allvetare"! Betackar mig rejält för någon sådan "titel", tack...

    "Sade han samtidigt som ett fånigt flin spred sig över ansiktet, äntligen någon som ger mig det beröm jag förtjänar.."
    Du är en fåne som tar verkligheten och omskriver den till något som du tror är rätt...


    Dao skrev:Annars är det intressant att se, att du kallar mig själv för "allvetare", i negativ bemärkelse, samtidigt som du hävdar att dina åsikter står för "verkligheten"!

    Var har jag kallat mig allvetare??
    Lägg gärna upp ett citat eller en tråd där jag gjort detta...
    Att du enl. dig själv anser dig vara detta, råder inga som helst tvivel på....


    Dao skrev:Jag är enormt fascinarad av hur så många av er forumhögern som kan få till det så alldeles uppåt väggarna - bara för att försöka tracka ner oliktänkare!

    Underbart!!!

    Mer sånt!!! Laughing

    Själv är jag otroligt fascinerad av hur du själv trackar ned på oliktänkande och såna som inte slickar rent dig i röven med små fina tillmälen, samtidigt som du tvår dina händer över att andra gör så...Hycklare av stora mått är vad du är...

    Men tillstår att det är ett nöje att läsa dina fruktlösa försök att verka akademiskt utbildad....Det räcker inte att skrubba toastolar på ett lärosäte för att påstå att man "läst" där....

    Jösses...

    Du får verkligen till vadsom helst utifrån ingenting... och tror på det själv...

    Tagga ner dig lite och kom igen i matchen!!!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  SiP 2010-08-01, 22:04

    Dao skrev:
    SiP skrev:
    Dao skrev:Är jag "allvetare"! Betackar mig rejält för någon sådan "titel", tack...

    "Sade han samtidigt som ett fånigt flin spred sig över ansiktet, äntligen någon som ger mig det beröm jag förtjänar.."
    Du är en fåne som tar verkligheten och omskriver den till något som du tror är rätt...


    Dao skrev:Annars är det intressant att se, att du kallar mig själv för "allvetare", i negativ bemärkelse, samtidigt som du hävdar att dina åsikter står för "verkligheten"!

    Var har jag kallat mig allvetare??
    Lägg gärna upp ett citat eller en tråd där jag gjort detta...
    Att du enl. dig själv anser dig vara detta, råder inga som helst tvivel på....


    Dao skrev:Jag är enormt fascinarad av hur så många av er forumhögern som kan få till det så alldeles uppåt väggarna - bara för att försöka tracka ner oliktänkare!

    Underbart!!!

    Mer sånt!!! Laughing

    Själv är jag otroligt fascinerad av hur du själv trackar ned på oliktänkande och såna som inte slickar rent dig i röven med små fina tillmälen, samtidigt som du tvår dina händer över att andra gör så...Hycklare av stora mått är vad du är...

    Men tillstår att det är ett nöje att läsa dina fruktlösa försök att verka akademiskt utbildad....Det räcker inte att skrubba toastolar på ett lärosäte för att påstå att man "läst" där....

    Jösses...

    Du får verkligen till vadsom helst utifrån ingenting... och tror på det själv...

    Tagga ner dig lite och kom igen i matchen!!!

    I fråga om och tro på sina egna fantasier, så slår du nog de flesta här med hästlängder..

    Ang. komma in i matchen så står du inte ens med i matchprogramet....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 22:06

    SiP skrev:
    I fråga om och tro på sina egna fantasier, så slår du nog de flesta här med hästlängder..

    Ang. komma in i matchen så står du inte ens med i matchprogramet....

    OK... Rolling Eyes
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  redalert 2010-08-01, 22:08

    SiP skrev:

    I fråga om och tro på sina egna fantasier, så slår du nog de flesta här med hästlängder..

    Ang. komma in i matchen så står du inte ens med i matchprogramet....

    Dao är och förblir en pajas från de yttre tassemarkerna lugnast blir det när man spärrar fånen! affraid

    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  berralarzon 2010-08-01, 22:14

    redalert skrev:
    SiP skrev:

    I fråga om och tro på sina egna fantasier, så slår du nog de flesta här med hästlängder..

    Ang. komma in i matchen så står du inte ens med i matchprogramet....

    Dao är och förblir en pajas från de yttre tassemarkerna lugnast blir det när man spärrar fånen! affraid

    bh du! lägg dig inte i när dom stora grabbarna pratar håll dig till att slicka röv på skattetjuven gustavander där gör du mest nytta...
    //berra
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  marxisten 2010-08-01, 23:14

    F.I.S.T skrev:[size=18] 1 "Nigger go home" !... när det sägs/sas i USA, ... med tanke på att de aldrig bad om att få komma dit Shocked

    Och med tanke på att de vita folkgruppen i USA är lika mycket "invandrare" de som de mörkhyade är de ännu mer komiskt.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  marxisten 2010-08-01, 23:17

    Hmm, varför refererar man till muslimer som det vore en etnisk folkgrupp? Är det någon som vet det. Mig veterligt är det nämligen en religion dom ca. 1 miljard människor tillhör.

    Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att oftast när nån säger "muslimer" syftar de på folkgruppen Araber. Är det inte lite samma sak som att säga "kristna" och syfta på européer och den vita folkgruppen i världen, trots att kristendom inkluderar många många fler än bara den vita människan?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Dumt

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 23:43

    Dumma dumma dumma människor som inte ser "sanningan"...

    Jag antar att du menar "sanningen" men annars gör du en rätt bra sammanfattning på hur du ser på dina åsikter. Skönt att se att din självinsikt tar sig. Bra jobbat! cheers
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-08-02, 00:31

    Secrist skrev:Dumma dumma dumma människor som inte ser "sanningan"...

    Jag antar att du menar "sanningen" men annars gör du en rätt bra sammanfattning på hur du ser på dina åsikter. Skönt att se att din självinsikt tar sig. Bra jobbat! cheers

    Man gör vad man kan!! Wink
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Thetaxpayer 2010-08-02, 01:35

    berralarzon skrev:
    redalert skrev:
    SiP skrev:

    I fråga om och tro på sina egna fantasier, så slår du nog de flesta här med hästlängder..

    Ang. komma in i matchen så står du inte ens med i matchprogramet....

    Dao är och förblir en pajas från de yttre tassemarkerna lugnast blir det när man spärrar fånen! affraid

    bh du! lägg dig inte i när dom stora grabbarna pratar håll dig till att slicka röv på skattetjuven gustavander där gör du mest nytta...
    //berra


    Que?

    Sponsored content


    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 8 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 18:09