Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
theward
Regndrottning
SiP
RedCloud
DMustaine
x-medborgare
Ezzlirsk
Redvictory
Thetaxpayer
Secrist
Dao
F.I.S.T
16 posters

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Kritik

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:14

    På det sättet Lejonborg föreslog sitt "språktest" var kritiken från Schyman berättigad!

    Hur det kunde låta? Vi samtalade! Vet du inte hur sådant går till???


    Hur var det nu? Det går utmärkt att diskutera invandringsfrågor i sverige enligt Dao. Samtidigt som han hyllar rasistanklagelser för obekväma åsikter. scratch

    Får inte riktigt den ekvationen att gå ihop.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:20

    Secrist skrev:På det sättet Lejonborg föreslog sitt "språktest" var kritiken från Schyman berättigad!

    Hur det kunde låta? Vi samtalade! Vet du inte hur sådant går till???


    Hur var det nu? Det går utmärkt att diskutera invandringsfrågor i sverige enligt Dao. Samtidigt som han hyllar rasistanklagelser för obekväma åsikter. scratch

    Får inte riktigt den ekvationen att gå ihop.

    Skriver du om mina åsikter, är det väl inget konstigt att ekvationen inte går ihop för dig...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Fakta

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:24

    Skriver du om mina åsikter, är det väl inget konstigt att ekvationen inte går ihop för dig...

    Fakta: Du anser det vara rätt att anklaga Lejonborg för rasism. Är det rätt uppfattat?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:27

    Secrist skrev:Skriver du om mina åsikter, är det väl inget konstigt att ekvationen inte går ihop för dig...

    Fakta: Du anser det vara rätt att anklaga Lejonborg för rasism. Är det rätt uppfattat?

    Utifrån som hans förslag såg ut - ja!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:29

    Utifrån som hans förslag såg ut - ja!

    Så då kan man alltså dra slutsatsen att takhöjden kanske inte är riktigt så hög som du vill ge sken av när du beskriver hur alla åsikter respekteras. Eller kallar du det för att respektera en åsikt när man kallar personen för rasist?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-29, 01:30

    F.I.S.T skrev:

    Du har inte presenterat nån kritik till invandrarPOLITIKEN... det du gjort har varit att klla en färgad grupp för att vara 1000 är tillbaka mentalt

    .... Du är den mest klart lysande rasisten på detta forum... [/size]

    Jag ser verkligen inte ner på andra folkslag. Jag respekterar alla folkslag lika mycket, tillika respektive folkslags och grupps rätt att bevara sin kultur.

    Och jag har inte sagt att afrikaner är 1000 bakåt rent mentalt. Det har du nog missuppfattat. Sen har såklart dessa människor, som lever i Afrika, lägre intelligens. Det är ganska så logiskt, om man står utan evolutionistisk och årlig utbildning och bildade uppfattningar. Vidare HAR det gjorts många verifierbara undersökningar som, om man nu vågar tro på dessa, visar att afrikaner (och även svarta med afrikanska rötter) människor i genomsnitt har lägre IQ än vita. Jag kan ge dig länkar om du vill. Jag är dock inte trångsynt och säger att det bara handlar om IQ, utan det handlar såklart om förutsättningar, utbildning och annat. Men som sagt, det finns undersökningar som bevisar att genetiken har större påverkan än många tror. Det gör dock inte dessa människor mindre värda. Dessutom är IQ-värdet inte direkt skyhögt för vita i jämförelse med svarta, men en viss skillnad finns, och det mellan alla folkslag. Ashkenazi-judarna sägs exempelvis ha ett av världens högsta intelligens rent genetiskt. Tro på det eller ej, det är inte rasism (enligt er definition) att vara medveten om detta. Inte på någon punkt alls. Om det är biologisk och evolutionistisk fakta - vad är då problemet? Det gör det hela mer legitimt. Ashkenazi-Judar (och judar rent allmänt) har hög intelligens, vita med nord/syd-europeisk ursprung och kineser likaså, andra folkslag lite lägre; SO WHAT?

    Nu kan man ifrågasätta dessa studier hur mycket man vill. Men vad säger att det är en omöjlighet (som många antyder)...? Att evolutionen med alla dess olika förutsättningar för respektive ras och folkslag utvecklat olik intelligensmässig nivå på vederbörande grupper är väl inget konstigt. Det är en del av evolutionsteorin.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  DMustaine 2010-07-29, 01:38

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Är det därför man målade fönstren svarta i Afghanistan under tiden talibanerna regerade? I vilket län gör man sånt här? Under vilken domstol kan man få sin kvinna stenad? Jag är lite misstänksam mot min kvinna, tror hon kan ha åkt i samma bil med en annan karl! Hörde dessutom musik en kväll och det är väl förbjudet! Inte heller kände jag till att man sköt kvinnor på våran fotbollsplan i närheten! Jag håller på Hammarby, är det ens lagligt? Får fotboll spelas? Lr hör de till 700 talets lagar som 'uppenbarligen' inte tillämpas numer?

    Även i den muslimska världen var man mycket upprörda över talibanernas terror mot kvinnor, inte minst bland experter på sharia!

    Det du tar upp är extremistiska tolkningar, och säger en hel del om hur du fungerar... tyvärr...

    Bland muslimer generellt är sådana extrema "tolkningar" inte speciellt populära...

    Bara bland extrema islamister, och islamofober!

    Eftersom talibanerna har uppdaterat sin sharia är jag nöjd att du kallar mig islamofob! Jag refererar ju inte till 700-talet utan mitten av 1990 - talet och början på 2000- talet (den uppdaterade sharian av talibanerna!) Sen att du lever i en fantasivärld där du tror att den romantiska 700-tals sharian ska äga, ja det måste som att välja mellan skateboard Stockholm - Göteborg lr snabbtåg! DAO sharia romantiker!

    Att försöka beskriva sharia genom att se på talibanerna, är som att försöka beskriva nationalekonomin genom att se på Cosa Nostra!

    Men du gör som du vill... Ha det så kul på din skateboard! Wink

    Ska du åka till Afghanistan och förklara det för dom? Och kan du inte förklara varför just de ska uthärda sharia 2.0!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 01:47

    Ezzlirsk skrev:

    Jag ser verkligen inte ner på andra folkslag. Jag respekterar alla folkslag lika mycket, tillika respektive folkslags och grupps rätt att bevara sin kultur.......


    .......Sen har såklart dessa människor, som lever i Afrika, lägre intelligens.

    Laughing ... enligt din egen syn på detta med intelligens och raser så är du alltså afrikan !!!..... märker du inte hur korkad du framställer dig när du skriver så ?? Shocked
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-29, 01:58

    F.I.S.T skrev:
    Laughing ... enligt din egen syn på detta med intelligens och raser så är du alltså afrikan !!!..... märker du inte hur korkad du framställer dig när du skriver så ?? Shocked

    Självklart har afrikaner i MENA lägre intelligens och kunskap än gemene svensk. Du är bara dum om du tror att folk som exempelvis bor i bajshyddor och i ett land där en omfattande del inte ens går i skola, har högre vetskap och intelligens än folk som vuxit upp med just dessa förutsättningar. Sen finns det också en grundläggande, genetisk inverkan. Jag vill gärna se dig försöka med saklighet och belägg dementera skillnaden mellan olika folkslags intelligens. Du som tydligen kan det här, motargumentera! Eller tror du att intelligensen mellan olika människoraser är hundraprocentig jämbördig? Varför tror du att exempelvis vissa hundraser är smartare än andra?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 02:05

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Laughing ... enligt din egen syn på detta med intelligens och raser så är du alltså afrikan !!!..... märker du inte hur korkad du framställer dig när du skriver så ?? Shocked

    Självklart har afrikaner i MENA lägre intelligens och kunskap än gemene svensk. Du är bara dum om du tror att folk som exempelvis bor i bajshyddor och i ett land där en omfattande del inte ens går i skola, har högre vetskap och intelligens än folk som vuxit upp med just dessa förutsättningar. Sen finns det också en grundläggande, genetisk inverkan. Jag vill gärna se dig försöka med saklighet och belägg dementera skillnaden mellan olika folkslags intelligens. Du som tydligen kan det här, motargumentera! Eller tror du att intelligensen mellan olika människoraser är hundraprocentig jämbördig? Varför tror du att exempelvis vissa hundraser är smartare än andra?

    Jag skulle vilja se dig definiera ordet intelligens, och vem som bestämmer vad som är intelligent....
    Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ... har du nån uppfattning om vad du tycker att intelligens innebär ??? ... är det tex intelligent att uppfinna en atombomb ???


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-07-29, 02:06, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 02:06

    ... och det är inte alls självklart att MENA.folk har lägre intelligens och kunskap.... ANNORLUNDA kunskaper... JA !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 02:10

    Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Fast många av de du kallar för naturfolk var/är synnerligen aggressiva i sitt bevarande av sina områden. Så det har ju ingenting med fred att göra.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-29, 02:29

    F.I.S.T skrev:

    Jag skulle vilja se dig definiera ordet intelligens, och vem som bestämmer vad som är intelligent....
    Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ... har du nån uppfattning om vad du tycker att intelligens innebär ??? ... är det tex intelligent att uppfinna en atombomb ???

    Det finns en simpel anledning till att dem inte gör det. De har varken resurs eller kompetens att tillämpa något sådant. "Resurs" för att de inte genom årens dar haft förutsättningar att komma i närheten av ta sig ann tillgångarna, och "kompetens" för att de inte haft någon som helst insikt i teknologi och kunskapslära. Självklart är man intelligent och kompetent om man har förmåga att via atomer tillverka atombomber. Det är inte direkt som att bygga en hydda. Det krävs kunnighet, utbildning, intelligens och förståelse för rum och materia.

    Jag vågar påstå att alla i väst kan lära sig att bygga en atombomb med rätt utbildning, men att det skulle ta avsevärt längre tid för en genuin aboriginer att ens förstå sig på kunskapen, just för att vi som genetiskt folk vuxit upp med rätt förutsättningar (vilket kan verka orättvist), kapital och kunskap att successivt "ingravera" ett högre "evolutionistiskt" IQ. En aboriginer har aldrig behövt tänka på detta, förrän vi vita (jag ser mig som vit även om jag är av viss "blandras") kom dit och kolonilaserade området. I Europa, Asien o.s.v har just kunskap, "globalisering" och exploatering varit ett måste för att utvecklas i tusentals år, inte minst på grund av klimat, krig osv, och kunskapen har flödat så mycket längre än i andra områden i världen vilket självfallet främjat vår genomsnittliga intelligens, eller vad du nu vill kalla det. Det är evolution och inget annat. Både genom klimat, förutsättningar och grundläggande genetik.

    Aboriginerna har verkat för sig själv (fram tills dess att man koloniserades) och överlevt dagen som man alltid gjort, och aldrig ens behövt tänka tanken på att evolutionistiskt utvecklas.

    Din definition av intelligens hänger ihop med din definition av "moraliskt korrekt", vilket är helt irrelevant. Att afrikanerna sedan år tillbaka inte förbrukat resurser beror självklart inte på att man intelligensmässigt analyserat och kommit fram till att det är "dåligt" för naturen, vilket du försöker antyda, utan just för att man inte har haft kapacitet eller prestanda (eller kunnighet för den delen) att göra detta. Nu har man det, men mycket med hjälp av araberna, italienarna, holländarna, spanjorerna och européerna i allmänhet.




    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 08:52

    DMustaine skrev:Ska du åka till Afghanistan och förklara det för dom? Och kan du inte förklara varför just de ska uthärda sharia 2.0!

    Varför skall jag vara din budbärare för?

    Ingen skall behöva stå ut med NÅGON fanatism, vare sig talibanernas, USA:s eller din!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 09:01

    Ezzlirsk skrev:
    F.I.S.T skrev:

    Jag skulle vilja se dig definiera ordet intelligens, och vem som bestämmer vad som är intelligent....
    Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ... har du nån uppfattning om vad du tycker att intelligens innebär ??? ... är det tex intelligent att uppfinna en atombomb ???

    Det finns en simpel anledning till att dem inte gör det. De har varken resurs eller kompetens att tillämpa något sådant. "Resurs" för att de inte genom årens dar haft förutsättningar att komma i närheten av ta sig ann tillgångarna, och "kompetens" för att de inte haft någon som helst insikt i teknologi och kunskapslära. Självklart är man intelligent och kompetent om man har förmåga att via atomer tillverka atombomber. Det är inte direkt som att bygga en hydda. Det krävs kunnighet, utbildning, intelligens och förståelse för rum och materia.

    Jag vågar påstå att alla i väst kan lära sig att bygga en atombomb med rätt utbildning, men att det skulle ta avsevärt längre tid för en genuin aboriginer att ens förstå sig på kunskapen, just för att vi som genetiskt folk vuxit upp med rätt förutsättningar (vilket kan verka orättvist), kapital och kunskap att successivt "ingravera" ett högre "evolutionistiskt" IQ. En aboriginer har aldrig behövt tänka på detta, förrän vi vita (jag ser mig som vit även om jag är av viss "blandras") kom dit och kolonilaserade området. I Europa, Asien o.s.v har just kunskap, "globalisering" och exploatering varit ett måste för att utvecklas i tusentals år, inte minst på grund av klimat, krig osv, och kunskapen har flödat så mycket längre än i andra områden i världen vilket självfallet främjat vår genomsnittliga intelligens, eller vad du nu vill kalla det. Det är evolution och inget annat. Både genom klimat, förutsättningar och grundläggande genetik.

    Aboriginerna har verkat för sig själv (fram tills dess att man koloniserades) och överlevt dagen som man alltid gjort, och aldrig ens behövt tänka tanken på att evolutionistiskt utvecklas.

    Din definition av intelligens hänger ihop med din definition av "moraliskt korrekt", vilket är helt irrelevant. Att afrikanerna sedan år tillbaka inte förbrukat resurser beror självklart inte på att man intelligensmässigt analyserat och kommit fram till att det är "dåligt" för naturen, vilket du försöker antyda, utan just för att man inte har haft kapacitet eller prestanda (eller kunnighet för den delen) att göra detta. Nu har man det, men mycket med hjälp av araberna, italienarna, holländarna, spanjorerna och européerna i allmänhet.





    Naturfolken har både resurser och kompetens, för det samhälle de lever! Kopetens är knappast mätbar utifrån om man bygger atombomber eller inte, utan nog snarare tvärt om! Kunskap har INGET med genetik att göra!!! Det du påstår ÄR ren rasism, hur du än skulle vilja förvränga det - i dess rena och oböjliga frorm!

    Du har en förunderlig konstig analys av detta med intelligens och förnuft. Vad är det för intelligen och förnuftigt med att vilja "utvecklas" på ett sätt som förstör våra förutsättningar för att leva?

    Du verkar tro att ingen skulle utvecklas som "de vita" under samma förutsättningar - därför att det finns någon evolutionistisk raslära - som jag inte trodde jag skulle få höra så tydligt förmedlas under 2000-talet!

    Den rasism du visar upp, är knappast ett tecken på en evolutionär revolution, utan mer på att du verkar ha missat ett par steg av denna...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 09:04

    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Fast många av de du kallar för naturfolk var/är synnerligen aggressiva i sitt bevarande av sina områden. Så det har ju ingenting med fred att göra.

    Jo, de är aggressiva till en gräns - om de inte redan är influerade av "civilisationen"!

    Naturfolkens "krig" i hela världen hade en tendens att sluta så snart den förste krigaren var skadad. Det var först med kontakten med "civilisationen" de började tro på nyttan av massakrer!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 10:02

    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Fast många av de du kallar för naturfolk var/är synnerligen aggressiva i sitt bevarande av sina områden. Så det har ju ingenting med fred att göra.

    Vi prövar igen då Secrist, läs det jag skrev en gång till, och visa vart jag nämnde nåt om fred !!!
    Cool


    FIST skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...


    Om vi nu då skall nämna detta med naturfolk och krig, så kan vi väl vara överens om att dessa krig som försvarade sitt eget land inte åstadkom 73.000.000 döda (andra världskriget)

    8 miljoner döda (första världskriget)

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Krig

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 10:51

    Naturfolkens "krig" i hela världen hade en tendens att sluta så snart den förste krigaren var skadad.

    Var har du läst historia? I landet Oz?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Folk

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 10:53

    Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Enbart på grund av att de inte var/är speciellt många samtidigt som de inte utvecklas i någon omfattning.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  theward 2010-07-29, 11:04

    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Enbart på grund av att de inte var/är speciellt många samtidigt som de inte utvecklas i någon omfattning.

    "utvecklats"?
    Är egentligen västvärlden utvecklad, eller är det kanske så att naturfolken är de som faktiskt är/var på det enda rätta spåret
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 13:35

    Secrist skrev:Naturfolkens "krig" i hela världen hade en tendens att sluta så snart den förste krigaren var skadad.

    Var har du läst historia? I landet Oz?

    Uppsala, Lunds och Sundsvalls universitet!

    Och du?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 13:38

    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Enbart på grund av att de inte var/är speciellt många samtidigt som de inte utvecklas i någon omfattning.

    De har vad de behöver!

    Begäran för statusprylar utöver det normala, kom med att vi började odla jorden i en större omfattning, och därmed fick ett överskott - som de starkaste sedan tar beslag på.

    Sedan dess har vi inte utvecklats som människa, bara materiellt!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 15:06

    theward skrev:
    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Enbart på grund av att de inte var/är speciellt många samtidigt som de inte utvecklas i någon omfattning.

    "utvecklats"?
    Är egentligen västvärlden utvecklad, eller är det kanske så att naturfolken är de som faktiskt är/var på det enda rätta spåret

    Word !!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 15:07

    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Enbart på grund av att de inte var/är speciellt många samtidigt som de inte utvecklas i någon omfattning.

    Definiera "utvecklas" !
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-29, 15:23

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Jag anser att naturfolken är intelligenta som inte utarmar naturens tillgångar, inte förgiftar och förstör den jord som föder dom ... det är EN definition på intelligens enligt mig ...

    Enbart på grund av att de inte var/är speciellt många samtidigt som de inte utvecklas i någon omfattning.

    Definiera "utvecklas" !

    Det är för invecklat?
    Så det får du nog avveckla ?
    Cool

    Sponsored content


    Roliga motsägelser i rasistens tänkande - Sida 5 Empty Sv: Roliga motsägelser i rasistens tänkande

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 17:01