Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
R.O.F.L
RedclownIII
Corven
lazy
ANNA2LINK
Infra
DirtyDog
DMustaine
RedMentalCase
Sniperace
ericTheDog
Freedom
16 posters

Sanning och konsekvens

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Sanning och konsekvens - Sida 6 Empty Sv: Sanning och konsekvens

Inlägg  lazy 2011-04-04, 20:44

Floridapastorn är en idiot men frågan kvarstår fortfarande, har han begått
    ett värre brott än de som dödar oskyldiga?

När kopter i Egypten fick sina kyrkor sprängda alt. uppbrända av muslimer
    medan de befann sig i samma kyrkor, hur många protesterade då i samma
    hårda ordalag?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-04-04, 21:07

lazy skrev:Floridapastorn är en idiot men frågan kvarstår fortfarande, har han begått

hårda ordalag?

Man kan också fråga sig följaden, OM AFA häcklar nazister, och dessa svarar med vettlöst mördande pga detta häcklande, är då AFA skyldiga till det nassarna gjorde?
    hardå AFA begått ett brott efterwsom det ledde till nazisternas dödande?

Om kristna mördar pga ecce homo, är då konstnären skyldig eftersom hon borde inte gjort detta pga att ilska mot detta kan drabba andra?

kan man säga samma sak om politik, att hålla inne med sina politikska åsikter för att INGEN ska bli arg och göra något dumt?

var går gränsen, vem för göra vad och vem får inte göra något?
    inte lika för alla eller?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2011-04-04, 22:01

Sniperace skrev:
    lazy skrev:Floridapastorn är en idiot men frågan kvarstår fortfarande, har han begått

hårda ordalag?

Man kan också fråga sig följaden, OM AFA häcklar nazister, och dessa svarar med vettlöst mördande pga detta häcklande, är då AFA skyldiga till det nassarna gjorde?
    hardå AFA begått ett brott efterwsom det ledde till nazisternas dödande?

Om kristna mördar pga ecce homo, är då konstnären skyldig eftersom hon borde inte gjort detta pga att ilska mot detta kan drabba andra?

kan man säga samma sak om politik, att hålla inne med sina politikska åsikter för att INGEN ska bli arg och göra något dumt?

var går gränsen, vem för göra vad och vem får inte göra något?
    inte lika för alla eller?

AFA har carte blanche. affraid
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-04-04, 22:02

hårda ordalag?

Visst, han är säkert en idiot. Men att bränna upp lite skräp är inget brott. Att som corven dela ut långsökta andrahandsskulder är helt enkelt inte hållbart i ett civiliserat samhälle.

Det corven föreslår är ju att eldandet endast ska få göras på fanatiskernas villkor. Hur långt kan detta drivas. Vad menar corven att fanatiska mördare har rätt att kräva?

Floridapastorn må vara en idiot, men idioter finns överallt. Inte minst på detta forum. corven själv är ju en stor anhängare av forumets värsta provokatör. Hon glömde visst att ge denne del av skulden för att testaren stängdes.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-04-04, 22:18

ericTheDog skrev:

Visst, han är säkert en idiot. Men att bränna upp lite skräp är inget brott. Att som corven dela ut långsökta andrahandsskulder är helt enkelt inte hållbart i ett civiliserat samhälle.

Det corven föreslår är ju att eldandet endast ska få göras på fanatiskernas villkor. Hur långt kan detta drivas. Vad menar corven att fanatiska mördare har rätt att kräva?

Floridapastorn må vara en idiot, men idioter finns överallt. Inte minst på detta forum. corven själv är ju en stor anhängare av forumets värsta provokatör. Hon glömde visst att ge denne del av skulden för att testaren stängdes.

Ibland gör du dig så djävla korkad Eric. Du kan bättre än så.

Att bränna koranen som sådan, borde inte ge dom reaktioner det framkallat. Det BORDE inte göra det. Det är totalt förkastligt på alla sätt det det gör det. Finns inget som helst försvar för det. Att någon bränner en bok ger ingen rätt att skada eller döda någon annan.

Men vi är väldigt väl medvetna om att det ändå är den reaktion som kommer på dessa provokationer.

Och om man då, fullt medveten om att reaktionen blir att de man provocerar ger sig på oskyldiga, man vet med hundra procents säkerhet att detta kommer att bli resultatet. Och man ändå väljer att sätta sina landsmän i enorm fara, och även andra som av olika anledningar befinner sig i landet, det är fan aldrig försvarbart heller.

Det enda han har bevisat genom sina handlingar är att han är en bigott provokatör, som totalt skiter i sina landsmän.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-04-04, 23:14

Secrist skrev:Eller gäller visst på fritiden också. (Som du hör är jag ingen expert på detta heller).

Olycksfallförsäkring på väg till eller ifrån jobbet ska täckas utav de försäkringar du har som anställd och har inget med fackets försäkringar att göra. Det är en rent privat försäkring.

Rätt. Men den har med facket att göra därför att du får den billigare
    på ditt medlemsskap. Den går till alla fackligt anslutna och kallas därför Gruppolycksfallsförsäkring. Det finns också gruppliv med bra villkor, ofta i
    samma försäkringsbolag. Gruppolycksfall och Gruppliv. Bra pris och bra
    villkor. Ibland, den enda glädje man nånsin får av facket.

Ofta kan man knyta hustru eller sambo till dessa försäkringar samt
    även sina barn. När min grabb skar sig svårt på en glasflaska vid bad
    fick jag ur på denna försäkring.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-04, 23:37

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Att bränna koranen som sådan, borde inte ge dom reaktioner det framkallat. Det BORDE inte göra det. Det är totalt förkastligt på alla sätt det det gör det. Finns inget som helst försvar för det. Att någon bränner en bok ger ingen rätt att skada eller döda någon annan.

Men vi är väldigt väl medvetna om att det ändå är den reaktion som kommer på dessa provokationer.

Och om man då, fullt medveten om att reaktionen blir att de man provocerar ger sig på oskyldiga, man vet med hundra procents säkerhet att detta kommer att bli resultatet. Och man ändå väljer att sätta sina landsmän i enorm fara, och även andra som av olika anledningar befinner sig i landet, det är fan aldrig försvarbart heller.

Det enda han har bevisat genom sina handlingar är att han är en bigott provokatör, som totalt skiter i sina landsmän.

Om jag får välja vem som är så "djävla korkad" här så kan jag säga att det inte är Eric! Rolling Eyes
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-04, 23:55

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Helt fel corven. Det bränns en massa böcker utan att någon mördas. Det finns ingen koppling mellan eldande av böcker och mord på oskyldiga.

Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 20:53

ericTheDog skrev:

Helt fel corven. Det bränns en massa böcker utan att någon mördas. Det finns ingen koppling mellan eldande av böcker och mord på oskyldiga.

Jag ber om ursäkt, jag misstog mig på dig. Du kunde inte bättre. Fortsätt du att blunda, och förneka att sambandet finns, även om allt sunt förnuft säger oss att det inte borde finnas, men tyvärr visar verkligheten att det inte är så, så mår du säkert bra.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-05, 21:04

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Jag ber om ursäkt, jag misstog mig på dig. Du kunde inte bättre. Fortsätt du att blunda, och förneka att sambandet finns, även om allt sunt förnuft säger oss att det inte borde finnas, men tyvärr visar verkligheten att det inte är så, så mår du säkert bra.

Klart att det finns samband, men det har inget med böcker att göra. Du erkänner ju själv att mördarna hade hittat en annan anledning om böckerna inte hade bränts.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-05, 21:09

ericTheDog skrev:
    Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Klart att det finns samband, men det har inget med böcker att göra. Du erkänner ju själv att mördarna hade hittat en annan anledning om böckerna inte hade bränts.

Ja, då hade det kunnat vara ett uttalande, en åsikt hävdad av någon, så, hur vi än gör så ser jag det som att detta våld som skre i samband med sådant är ÄMNAT att se till att vi INTE får utrycka något eller ens mnisstycka om religionen Islam, vi ska hellre hålla truten och inte ge någon som helst uttryck för vad som kan kännas fel med fanatikernas sätt att utöva religiuonen islam, görs detta möäts det obönhörligen av våldsdåd, och det ska vi tydligen böja oss för och känna skuld att vi trorts vi vet att det innebär en våldsvåg sagt något negativt...

först detta, sedan vad?
    inte få säga något negaivt om ett partis politik för att då utlöser detta en hämndvåg från dess ungdomar?

slut på yttrandefriheten på islams heliga altare?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 21:27

Om jag håller på Djurgården (gud förbjude!) och går på ett derby mellan Djurgården och AIK, och väljer att ställa mig mitt i AIK-klacken, så är risken VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT överhängande att jag kommer åka på stryk om jag ropar Heja Djurgården!

Enligt alla lagar så är jag i min fulla rätt att stå där, skrika Heja Djurgården, och inte behöva vara rädd för att råka illa ut. Men verkligheten säger oss att jag inte är trygg där.

Av ren självbevarelsedrift, så avstår man så klart från att utsätta sig för en sån fara.

Det är djävligt lätt att göra saker som utsätter andra för livsfara, när man själv sitter trygg tusentals mil därifrån.....

Och hävda att det är min rätt att göra så.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-05, 21:29

nej men se, var det där skon klämde....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-05, 21:38

Corven skrev:Om jag håller på Djurgården (gud förbjude!) och går på ett derby mellan Djurgården och AIK, och väljer att ställa mig mitt i AIK-klacken, så är risken VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT överhängande att jag kommer åka på stryk om jag ropar Heja Djurgården!

Enligt alla lagar så är jag i min fulla rätt att stå där, skrika Heja Djurgården, och inte behöva vara rädd för att råka illa ut. Men verkligheten säger oss att jag inte är trygg där.

Av ren självbevarelsedrift, så avstår man så klart från att utsätta sig för en sån fara.

Det är djävligt lätt att göra saker som utsätter andra för livsfara, när man själv sitter trygg tusentals mil därifrån.....

men tänk om de utvidgasr det att hata alla som stöder motståndarlaget, och någon hör dig säga din mening på puben och sedan söker upp dig?

eller någon säger i en tidning att denne håller på djurgården, ska det då vara så att denne får skylla sig själv om han blir uppsökt och misshandlad, och tillsagd att han borde ghållit truten?

skulle vi resonerat likadant om nu aik började med våldsdåd för att NÅGON i en stad uttalat sig negativt om dem, och som sagt utsatt andra invånare i denna stad för våldsdåd, skulle vi då hålla tand för tunga och aldrig mera yttra något negativt om dem eller ens förhopponingen att de ska förlora matchen, av anledningen att dessa INTE ska slå till mot andra?

för det RÖR sig hur man än vänder på saken om inskränkning av yttrandefriheten i allra högsta grad, säg INTE något illa om islam, för då dödas människor på andra ställen, säg inget illa om kommunism, för då dödas människo, säg inget illa om högern, för då dödas människor, och skulden faller på den som yttrat sig.

men nu har vi inte sett KRISTNA löpa amok i vårt århundrande hur illa de än framställer deras jesus, är det skillnad i intelligens?
    är det skillnad i kultur?
    är det skillnad i annat, varför reagerar dessa så strakt men inga andra grupperinger.

det rör sig om fanatiker som när de väljer en sådan väg borde förlora varje uns av människovärde, OAVSETT religion eller etnicitet, när det mördar för en bild eller en brunnen bok, så har de förverkat detta.

bränner en kristen en koran, ja bränn då en bibel tillbaka om det känns bättre, men att MÖRDA för den saken, det är inte mentalt friskt
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-04-05, 21:40

Freedom skrev:

nej men se, var det där skon klämde....

jag hade reagerat exakt likadant om en kristen grupp gjort samma sak, och det krävts att man skulle hålla truten och underordna sig, eller om det gällde politik, ex som det var i forna kommunuistvärlden, tyst annars dödas du....

mern nu råkar det vara JUST ISLAMISTER det handlar om, vill du hellre kalla det annat
    eller diskutera andra ämnen, till ex sömnad? eller odling av diverse örter?

tydligen är det en öm tå
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 21:58

Islam är dagens judendom. Den religion som utsätts för västvärldens hat.

Skillnaden är att islamisterna slår tillbaka, dom försvarar sig.... (Sen att sättet dom gör det på är helt förkastligt, det är en annan sak.)

Sån var inte traditionen på 30-talet....
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-05, 22:38

Varför detta vurmande för islamisk fundamentalism bland sveriges extremvänster? affraid
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 22:43

RedclownIII skrev:Varför detta vurmande för islamisk fundamentalism bland sveriges extremvänster? affraid

Vet inte, du får väl leta upp nån extremvänster och fråga?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 22:46

Jag är mer fascinerad av högerns oförmåga att se saker från flera infallsvinklar.

Sorgligt mycket enkelspår på högerkanten...
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-05, 22:48

Corven skrev:
    RedclownIII skrev:Varför detta vurmande för islamisk fundamentalism bland sveriges extremvänster? affraid

Vet inte, du får väl leta upp nån extremvänster och fråga?

Får väl fråga dig då (som tydligen inte betraktar dig som extremvänster) och samtidigt kan du kanske säga vad som är skillnaden mellan socialism och kommunism? bounce
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 22:49

RedclownIII skrev:

Får väl fråga dig då (som tydligen inte betraktar dig som extremvänster) och samtidigt kan du kanske säga vad som är skillnaden mellan socialism och kommunism? bounce

Starta en tråd om det då.
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-05, 22:50

Corven skrev:Jag är mer fascinerad av högerns oförmåga att se saker från flera infallsvinklar.

Sorgligt mycket enkelspår på högerkanten...

Nej du 96% av enögonen finns på vänsterkanten därom råder ingen tvekan! cyclops
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-05, 22:51

Corven skrev:
    RedclownIII skrev:

Starta en tråd om det då.

Jag frågar här och nu samt så vill jag veta vad en skälig och lagom skattenivå innebär i procent räknat? Laughing
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 22:53

RedclownIII skrev:

Nej du 96% av enögonen finns på vänsterkanten därom råder ingen tvekan! cyclops

Att vi är oense om den saken, det är definitivt tveklöst.

Vad jag har sett så är högern betydligt värre när det gäller oförmåga att se saker ur olika vinklar. Man har ett spår, och oavsett vad som sägs, vad som visas, så håller man fast vid sitt spår. Det finns ingen som helst förmåga att ens fundera i någon annan rikting.

Viljan att diskutera olika vinklar saknas helt på högerkanten.

Ni slår fast att "Så här är det", och det ger liksom inte utrymme för någon diskussion.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-05, 22:55

RedclownIII skrev:

Jag frågar här och nu samt så vill jag veta vad en skälig och lagom skattenivå innebär i procent räknat? Laughing

Starta en ny tråd om det också.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:41