Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
R.O.F.L
RedclownIII
Corven
lazy
ANNA2LINK
Infra
DirtyDog
DMustaine
RedMentalCase
Sniperace
ericTheDog
Freedom
16 posters

Sanning och konsekvens

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Sanning och konsekvens - Sida 5 Empty Sv: Sanning och konsekvens

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 17:35

Freedom skrev:
    får elda upp skräp?
    Skräp för den ene, helig skrift för den andre.

Att visa respekt för något andra håller för heligt verkar inte vara forumhögerns grej helt enkelt.
    Med känt resultat.
    Så vi får inte äta kor bara för att indier anser att de är heliga?

För en nazze är "Mein Kampf" en helig skrift och jag förstår att nazzar blir upprörda om någon eldar upp den på samma sätt som amerikaner blir upprörda om någon eldar upp en amerikansk flagga eller en kristen blir upprörd om nån muslim eldar upp bibeln.

Självklart kommer det alltid finnas saker som upprör folk med det kan aldrig rättfärdiga våld mot de som utför dessa "respektlösa" handlingar.
    Om Bonniers trycker 10 000 koraner och sen eldar upp 1 så förtjänar de alltså att dö även om muslimerna gärna hellre hämnas på en massa oskyldiga?

Det vore lättare att förstå ditt resonemang om de tog koranen från en muslim och sen eldade upp den, men knappast om de köper ett exemplar i bokhandeln.

Att förstöra saker som är "heliga" är knappast något som högerkrafter har ensamrätt på heller. En stor mängd kyrkor i mellan-östern brändes ned när ateisten i Danmark publicerade teckningar på Muhammed. HUR kan någon som önskar respekt från andra utföra sådana handlingar mot de som INTE vanärat deras heliga objekt?

Ert försvar för dessa handlingar lyser igenom även om ni inte vill medge att ni står bakom handlingarna. Ni skulle säkert hävda att Lars Wilks fick vad han förtjänade om någon halshögg honom.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-04-03, 17:42

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    Ja, enligt aftonbladet, men jag läste i en amerikansk tidning att han läst DELAR av den.
    JAG har inte läst bibeln, men väl några delar, ex uppenbarelseboken och genesis (första mosebok)
    men som sagt, att jag läst de delarna innebär INTE att jag läst bibel, det är faktiskt en essentiell skillnad.
    Själv har jag också läst några surur i koranen, men jag kan ändå inte hävda att jag har LÄST koranen eller hur?

Massakern på Fn-anställda kanske inte har ägt rum ?
    Vi kan ju inte lita på vad som står i tidningarna....
    Ja iunte fdan vet jag, men jag VET at en viss forumist ofta påstått att vårsa tidningar är väldigt vilklade och inte ger hela sanningen, men det beror kanske på hur det stämmer med dennes egen åsikt? Very Happy
    Du avser troligtvis RedMentalCase som under ett antal nick hävdat att samtliga tidningar inkl. SvD, sprider vänsterporr Very Happy

Nej, nu avsåg jag inte honom, men kanske passar han också
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 17:43

Corven skrev:Den fråga jag ställer mig är: Vad var syftet med att bränna koranen? Vad ville man uppnå genom att göra det?
    Varför ställer du frågan när du redan själv listat ut svaret?
    Corven skrev:Jag upplever det att man gör saker väldigt avsiktligt, just för att man vet att reaktionerna blir som dom blir. Man vill framkalla dessa reaktioner, för att kunna fördöma reaktionerna sen. Att priset, som i det här tillfället blir väldigt högt, det bryr man sig inte om, för man fick sitt bevis på hur ociviliserade fundamentalisterna är.

Som om vi inte visste det ändå liksom....
    Det handlar ENDAST om detta och de lyckades väldigt bra pga att fundamentalisterna var precis så hjärndöda som de hoppades på.
    Och detta är ju bara början, du kan vara övertygad om att liknande aktioner kommer att öka nu efter fundamentalisternas reaktion men troligtvis så kommer myndigheter och medier försöka lägga locket på.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-04-03, 17:49

Jag anser att det är totalt förkastligt att ge sig på oskyldiga för att man av olika anledningar känner sig kränkt. Jag har aldrig försvarat att så har skett. Kommer heller aldrig att försvara dom dåden. Och jag har inte sett någon annan heller som försvarat dåden.

Men det hindrar inte att jag också anser att dom som provocerat dom borde fundera lite över vad dom egentligen sysslar med. Om man är fullt medveten om vad ens handlingar får för konsekvenser, så har jag väldigt svårt för att anse att man är oskyldig. Även om vi anser att folk inte borde reagera som dom gör, så vet vi att dom trots allt gör det, med de konsekvenser detta medför. Därigenom så anser jag att man har ett ansvar för det man själv gör, och vet vilka konsekvenserna blir.

Sen kan man undra varför media envisas med att blåsa upp såna här saker. Det är ju dom som i realiteten sett till att det fick dom katastrofala följder det fick. Koranbränningen hade knappast upprört någon utanför Gainesville, om inte media tagit upp det. Denna lilla församling, med 50 medlemmar, sprungen ur Maranatarörelsen, är det knappast någon som brytt sig om tidigare. Men nu har hela världen fått upp ögonen för dom.

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 17:54

Corven skrev:Wikipedia

Intressant att läsa vad som framförts av kritik, och vilka som framfört den....
    Ett mycket TYDLIGT exempel på att en väldigt enig politisk majoritet i USA fördömmer handlingen redan när den planeras. Naturligtvis så finns det ingen möjlighet för dem att förhindra detta. De lever ju i en demokrati.

Tar fundamentalisterna någon hänsyn till dessa uttalanden?

Nej, de utkräver istället sin hämnd på amerikaner eller snarare alla som inte är muslimer. Det var mest medborgare från Nepal som dödades i attacken.

Trots detta så kan vi se hur vänsterkrafter här pekar finger åt väst? Vad är det som dom eftersträvar för oss, fullständig diktatur så att vi kan förhindra våra medborgare från att göra handlingar som inte är politiskt korrekta?
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-03, 18:05

DirtyDog skrev:
    Freedom skrev:
    får elda upp skräp?
    Skräp för den ene, helig skrift för den andre.

Att visa respekt för något andra håller för heligt verkar inte vara forumhögerns grej helt enkelt.
    Med känt resultat.
    Så vi får inte äta kor bara för att indier anser att de är heliga?

För en nazze är "Mein Kampf" en helig skrift och jag förstår att nazzar blir upprörda om någon eldar upp den på samma sätt som amerikaner blir upprörda om någon eldar upp en amerikansk flagga eller en kristen blir upprörd om nån muslim eldar upp bibeln.

Självklart kommer det alltid finnas saker som upprör folk med det kan aldrig rättfärdiga våld mot de som utför dessa "respektlösa" handlingar.
    Om Bonniers trycker 10 000 koraner och sen eldar upp 1 så förtjänar de alltså att dö även om muslimerna gärna hellre hämnas på en massa oskyldiga?

Det vore lättare att förstå ditt resonemang om de tog koranen från en muslim och sen eldade upp den, men knappast om de köper ett exemplar i bokhandeln.

Att förstöra saker som är "heliga" är knappast något som högerkrafter har ensamrätt på heller. En stor mängd kyrkor i mellan-östern brändes ned när ateisten i Danmark publicerade teckningar på Muhammed. HUR kan någon som önskar respekt från andra utföra sådana handlingar mot de som INTE vanärat deras heliga objekt?

Ert försvar för dessa handlingar lyser igenom även om ni inte vill medge att ni står bakom handlingarna. Ni skulle säkert hävda att Lars Wilks fick vad han förtjänade om någon halshögg honom.

För att inte tala om alla böcker och heliga skrifter kommunisterna i Sovjetunionen eldade upp men då var det tydligen ett opium för folket och helt i sin ordning, signaturen freedom verkar inte vara i ordning alls. affraid
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 18:09

Corven skrev:Jag anser att det är totalt förkastligt att ge sig på oskyldiga för att man av olika anledningar känner sig kränkt. Jag har aldrig försvarat att så har skett. Kommer heller aldrig att försvara dom dåden. Och jag har inte sett någon annan heller som försvarat dåden.
    De har heller inte tagit avstånd från dem utan kallt konstaterat att det är vad vi skall förvänta oss när vi tillåter muppar att utnyttja sina LAGLIGA rättigheter.

Om 100 nazister hade våldtagit och mördat ett 10-tal iraker i Södertälje som svar på att nån iraker hade bränt Mein Kampf i Bagdad så hade vissa här ansett att det är helt OK om jag inte tar avstånd från detta utan kallt konstaterar att irakiern i Bagdad borde ta ansvar för vad han har ställt till med. Så fungerar logiken för en del vänsterdebattörer här. Du är den ENDE som tagit avstånd från detta våld UTAN att rättfärdiga det med en koran-bränning.
    Corven skrev:
    Men det hindrar inte att jag också anser att dom som provocerat dom borde fundera lite över vad dom egentligen sysslar med. Om man är fullt medveten om vad ens handlingar får för konsekvenser, så har jag väldigt svårt för att anse att man är oskyldig. Även om vi anser att folk inte borde reagera som dom gör, så vet vi att dom trots allt gör det, med de konsekvenser detta medför. Därigenom så anser jag att man har ett ansvar för det man själv gör, och vet vilka konsekvenserna blir. [/b]
    Ja, men de är ju precis som dårarna på andra sidan fundamentalister. De KAN därför inte TÄNKA utan agerar som hjärndöda kackerlackor.
    Corven skrev:Sen kan man undra varför media envisas med att blåsa upp såna här saker. Det är ju dom som i realiteten sett till att det fick dom katastrofala följder det fick. Koranbränningen hade knappast upprört någon utanför Gainesville, om inte media tagit upp det. Denna lilla församling, med 50 medlemmar, sprungen ur Maranatarörelsen, är det knappast någon som brytt sig om tidigare. Men nu har hela världen fått upp ögonen för dom.[/b]
    Media HAR ju inte blåst upp detta och DÄRFÖR så tog det 2 veckor från händelsen tills en hög Imam fick för sig att berätta för sina undersåtar om detta i Moskén. Hans syfte med att berätta detta är ju solklart. Även muslimer vet väl hur andra muslimer reagerar på sån här information. Kanske är därför som man kallar Islam för "Religion of peace"?

http://www.thereligionofpeace.com/
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 19:33

DirtyDog skrev: Kanske är därför som man kallar Islam för "Religion of peace"?

http://www.thereligionofpeace.com/

Islam har 1,5 miljarder anhängare.

Av dessa så är det ett fåtal länder, i princip dom länder som ligger när väst rent geografiskt, där fundamentalismen frodas, med därtill hörande tokdåd.

Men alla andra muslimer, ska dom dömas för vad dessa få länder gör?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 20:04

Corven skrev:
    Islam har 1,5 miljarder anhängare.

Av dessa så är det ett fåtal länder, i princip dom länder som ligger när väst rent geografiskt, där fundamentalismen frodas, med därtill hörande tokdåd.

Ligger Iran, Saudi Arabien och Gaza nämnvärt närmare väst än övriga muslimska nationer?
    Fundamentalism existerar väl i alla länder och religioner f.ö. ?
    Corven skrev:Men alla andra muslimer, ska dom dömas för vad dessa få länder gör?
    Eeeh, nej?
    Har någon påstått det?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 20:20

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Först, jag beklagar verkligen det som hände sin son och assistenten.

Men du kan ju för i helvete inte göra hela västvärlden kollektivt ansvarig för vad varenda muslimsk fundamentalistisk mörare hittar på. Försök fatta att FN-personalen inte provocerade sina mördare.

Fast det har jag inte gjort heller. Fanatiker är fanatiker, och som sagt, de hittar alltid någon ursäkt. Och jag försvarar på inget sätt attackerna som följer på dessa provokationer.

Men måste vi ge dom ursäkterna till skänks, när vi vet vad resultatet av våra handlingar blir? För ingen kan ju vara omedveten om vad reaktionerna blir på dessa provokationer.

Jag upplever det att man gör saker väldigt avsiktligt, just för att man vet att reaktionerna blir som dom blir. Man vill framkalla dessa reaktioner, för att kunna fördöma reaktionerna sen. Att priset, som i det här tillfället blir väldigt högt, det bryr man sig inte om, för man fick sitt bevis på hur ociviliserade fundamentalisterna är.

Som om vi inte visste det ändå liksom....

Eftersom fanatikerna precis som du skriver alltit tycker de har en anledning att mörda oskyldiga, så spelar det nog ingen roll ifall det eldas skräp nånstans. Sålänge det finns dessa fanatiker så finns det någon som vill reta upp dem. Det blir ju en rätt märklig värld om alla ska rätta sig efter mördarna.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 20:21

Corven skrev:Den fråga jag ställer mig är: Vad var syftet med att bränna koranen? Vad ville man uppnå genom att göra det?

Märklig fråga att ställa sig. Vad spelar det för roll?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 20:27

Freedom skrev:
    Förbehåller mig rätten att läsa eller bränna vilka böcker jag själv vill

Varhelst man bränner böcker kommer man förr eller senare också att bränna människor.
    Heinrich Heine

De islamska fundamentalisterna tycks ha gått rakt på mördarlinjen, utan att bränna böcker först. Vore det inte bättre om var och en tog ansvar för sina egna handlingar?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 21:03

Corven skrev:Jag anser att det är totalt förkastligt att ge sig på oskyldiga för att man av olika anledningar känner sig kränkt. Jag har aldrig försvarat att så har skett. Kommer heller aldrig att försvara dom dåden. Och jag har inte sett någon annan heller som försvarat dåden.

Men det hindrar inte att jag också anser att dom som provocerat dom borde fundera lite över vad dom egentligen sysslar med. Om man är fullt medveten om vad ens handlingar får för konsekvenser, så har jag väldigt svårt för att anse att man är oskyldig. Även om vi anser att folk inte borde reagera som dom gör, så vet vi att dom trots allt gör det, med de konsekvenser detta medför. Därigenom så anser jag att man har ett ansvar för det man själv gör, och vet vilka konsekvenserna blir.

Sen kan man undra varför media envisas med att blåsa upp såna här saker. Det är ju dom som i realiteten sett till att det fick dom katastrofala följder det fick. Koranbränningen hade knappast upprört någon utanför Gainesville, om inte media tagit upp det. Denna lilla församling, med 50 medlemmar, sprungen ur Maranatarörelsen, är det knappast någon som brytt sig om tidigare. Men nu har hela världen fått upp ögonen för dom.

Tycker detta inlägg är lika förvirrat som dina tidigare. Är det förkastligt att mörda oskyldiga så är det. Sluta då dela ut delar av skulden till någon som eldat lite på andra sidan jordklotet.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 21:08

ericTheDog skrev:

Tycker detta inlägg är lika förvirrat som dina tidigare. Är det förkastligt att mörda oskyldiga så är det. Sluta då dela ut delar av skulden till någon som eldat lite på andra sidan jordklotet.

Du ser liksom inte att det är två saker, du blandar ihop dom till en.

För mig är det reaktionen förkastlig och oförsvarlig.

Men den väcker frågan om vilket ansvar provokatören har. Det betyder på inget sätt att jag vill inskränka några rättigheter.

DirtyDog verkar inte ha några större problem att förstå, men det är tydligen lite för avancerat för dig....

Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 21:21

DirtyDog skrev:
    Corven skrev:Men alla andra muslimer, ska dom dömas för vad dessa få länder gör?
    Eeeh, nej?
    Har någon påstått det?

Nja, din länk i förra inlägget var ju en aning generaliserande.....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 22:37

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Du ser liksom inte att det är två saker, du blandar ihop dom till en.

För mig är det reaktionen förkastlig och oförsvarlig.

Men den väcker frågan om vilket ansvar provokatören har. Det betyder på inget sätt att jag vill inskränka några rättigheter.

DirtyDog verkar inte ha några större problem att förstå, men det är tydligen lite för avancerat för dig....

Jag är inte heller så imponerad av provokatören. Men att ge denne delansvar för mord på oskyldiga människor är rent ut sagt korkat. Det är du som blandar ihop en provokation med mord på oskyldiga. Jag ser dem som två separata händelser. Morden är avskyvärda. Att elda lite skräp är inte i närheten.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2011-04-03, 22:38

Ska vi låta radikala islamister diktera vad vi i öppna demokratier får göra? Böjer vi oss likt gräset för vinden kommer vi alltid få finna oss att vara böjda! Det är ingen här inne som tror att Pastor Jones är klar i huvudet. Han lider förmodligen av samma religiösa fanatiska åkomma som islamisterna. Skillnaden är att han mördar inte det är islamisterna som gör det! OHYRAN måste tillintetgöras!
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-03, 22:46

OHYRAN måste tillintetgöras!

Hmmm, när hörde vi samma fras förra gången ?

Sanning och konsekvens - Sida 5 Holocaust-3

Vissa lär sig visst aldrig....
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2011-04-03, 22:49

Du kan gott använda den bilden i samma sammanhang som när kristna kopter mördas av islamister retarded ass!! Det är beundransvärt hur du väljar att försvara OHYRAN som mördar oskyldiga civila!!
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-03, 22:53

Det är beundransvärt hur du väljar att försvara OHYRAN som mördar oskyldiga civila!!

Är du på fyllan nu igen ?
    Och bara hittar på....

Jag vet bara att "OHYRAN måste tillintetgöras!" har uttalats förr, och av vilka....
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2011-04-03, 22:56

När ska du upp på barrikaderna för att förhindra att kristna, civila oskyldiga människor slaktas av religiösa fanatiker? Hur länge skall du hålla dem om ryggen din eländiga terrorkramare?!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2011-04-03, 23:11

Jag antar att du blir hela västvärlden svaret skyldig.....
    Varför flyttar du inte ex till Iran, Afghanistan, Egypten och deltar i DIN kamp?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-04-04, 06:50

Infra skrev:
    Corven skrev:Vem bär ansvaret?

Jag har en son, som fyller 17 år i morgon.

i tisdags, så råkade han skada en person i sin skola, två ledband gick av, och det väntar operation.

Jag hävdar att han faktiskt inte är ansvarig för den skadan, även om det var han som rent fysiskt orsakade den.

Min son lider av Asperger syndrom, och har problem med att kontrollera när han blir arg. Han går i resursskola, har gått där i snart 4 år, och personalen känner honom, och vet om hans problem, som dom jobbar med. Det pratas mycket om "strategier" för att hantera ilskan, och en av strategierna är att han får gå undan i ett rum ute i korridoren när han blir arg.

I tisdags, så blev han väldigt arg, över en skitsak visserligen, men han blev arg, rusade in på det rum han har som reträtt, smällde igen dörren, så att saker ramlade ner från bänkar i närheten. Det är så klart inte ok att han gör så, men han blev så arg, och kunde inte kontrollera det. Det kunde ha stannat där, men av någon anledning så ansåg en av assistenterna att hon skulle ta tag i detta direkt, och upplysa honom om att det inte var ok. Hon ville inte vänta tills han lugnat ner sig, utan gick in i hans reträttrum, och började bråka med honom, varvid han, i sitt redan aggressiva tillstånd försökte lyfta sin bänk, och kasta den, men det rådde han inte med, så han tog en pall istället, och började vifta med den. Då kom ytterligare en person in, som försökte avvärja viftandet med pallen, varvid hans lillfinger fick hela smällen, och ledbanden gick av.

Nu väntar vi på rektorns beslut om min son ska polisanmälas för det här eller inte. Men jag anser att det finns inget att polisanmäla honom för. Att smälla i dörrar är inte brottsligt, och det som hände därefter är något som skolans personal orsakade, genom sitt handlande.

Jag tycker absolut inte att min son har rätt att skada någon, i något sammanhang, men jag anser att skolans personal borde, efter nästan fyra år ha lärt sig förstå min son, och handlat därefter. Hade han fått vara ifred ett par minuter, så hade dom kunnat prata med honom, men nu valde man att konfrontera en redan väldigt aggressiv pojke, med väldigt tråkiga konsekvenser. Sonen är jätteledsen, och assistenten har ont.

Och på samma sätt, så anser jag att vi i väst har ett ansvar för att inte provocera mer än nödvändigt. provokation behövs för att tänja gränser, men man behöver, som provokatör, också veta hur lång man kan gå. Håller man sig inom gränsen, så kan man i nästa provokation gå lite längre, och i nästa ännu lite längre, för att till slut kunna provocera utan våldsamma reaktioner.

Jag känner med både dig och grabben. Mest med grabben.

Får jag dömma så gjorde personalen helt fel som efter det utbrottet störde honom i hans överenskomna reträttrum. Mycket oproffsigt och opsykologiskt gjort.

Grabben respekterade ju uppgjord överenskommelse om reträttrummet trots att han var så ursinnig. Det gjorde inte personalen. Det där ledbandet bör gå på skolans försäkring eller på fackets arbetsskadeförsäkring. Det där hoppas jag du vinner, Corven.

Med arbetsskadeförsäkringen menar jag egentligen fackets gruppolycksfallsförsäkring som gäller för skador till och från arbetet samt på arbetet. Eller gäller visst på fritiden också. (Som du hör är jag ingen expert på detta heller).
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Sanning och konsekvens - Sida 5 Empty Olycka

Inlägg  Secrist 2011-04-04, 07:41

Eller gäller visst på fritiden också. (Som du hör är jag ingen expert på detta heller).

Olycksfallförsäkring på väg till eller ifrån jobbet ska täckas utav de försäkringar du har som anställd och har inget med fackets försäkringar att göra. Det är en rent privat försäkring.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-04, 20:21

DMustaine skrev:Ska vi låta radikala islamister diktera vad vi i öppna demokratier får göra? Böjer vi oss likt gräset för vinden kommer vi alltid få finna oss att vara böjda! Det är ingen här inne som tror att Pastor Jones är klar i huvudet. Han lider förmodligen av samma religiösa fanatiska åkomma som islamisterna. Skillnaden är att han mördar inte det är islamisterna som gör det! OHYRAN måste tillintetgöras!

Nej, vi ska inte låta radikala islamister diktera vad vi får göra.
    Men vi ska inte låta religiösa fanatiker härja fritt heller. Han mördar inte själv, men hans handlingar har utlöst mord. Mord lika avskyvärda som uppsåtet med koranbränningen.

Jag har betydligt större förståelse för syftet med både Muhammedteckningarna och Vilks rondellhund än jag har för det Terry Jones har gjort.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:29