Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
R.O.F.L
RedclownIII
Corven
lazy
ANNA2LINK
Infra
DirtyDog
DMustaine
RedMentalCase
Sniperace
ericTheDog
Freedom
16 posters

    Sanning och konsekvens

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 03:04

    Freedom skrev:
    På vilket sätt skall prästen i USA ta på sig ansvaret för sin koranbränning och hur bör det amerikanska samhället straffa honom?

    1) han ska inte svara "– Vi känner inte ansvar för detta. "

    2) jag har inte varit ute efter någon ska "straffas", vad har du fått det ifrån ?

    Min åsikt är att, precis som du också verkar tycka, pastorn visste mycket väl vad konsekvenserna skulle bli. Vilket ju innebär att han skulle avstå, hur mycket han än avskyr islam och dess heliga skrift.
    Nu gjorde han inte det, utan får leva med att han är orsaken till FN-personalens död.

    Och som pricken över det lilla i:et: han har inte ens läst koranen.....


    Menar du att efterblivna terrorister ska styra om pastorn får elda upp skräp?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-03, 03:11

    Corven skrev:Vem bär ansvaret?

    Jag har en son, som fyller 17 år i morgon.

    i tisdags, så råkade han skada en person i sin skola, två ledband gick av, och det väntar operation.

    Jag hävdar att han faktiskt inte är ansvarig för den skadan, även om det var han som rent fysiskt orsakade den.

    Min son lider av Asperger syndrom, och har problem med att kontrollera när han blir arg. Han går i resursskola, har gått där i snart 4 år, och personalen känner honom, och vet om hans problem, som dom jobbar med. Det pratas mycket om "strategier" för att hantera ilskan, och en av strategierna är att han får gå undan i ett rum ute i korridoren när han blir arg.

    I tisdags, så blev han väldigt arg, över en skitsak visserligen, men han blev arg, rusade in på det rum han har som reträtt, smällde igen dörren, så att saker ramlade ner från bänkar i närheten. Det är så klart inte ok att han gör så, men han blev så arg, och kunde inte kontrollera det. Det kunde ha stannat där, men av någon anledning så ansåg en av assistenterna att hon skulle ta tag i detta direkt, och upplysa honom om att det inte var ok. Hon ville inte vänta tills han lugnat ner sig, utan gick in i hans reträttrum, och började bråka med honom, varvid han, i sitt redan aggressiva tillstånd försökte lyfta sin bänk, och kasta den, men det rådde han inte med, så han tog en pall istället, och började vifta med den. Då kom ytterligare en person in, som försökte avvärja viftandet med pallen, varvid hans lillfinger fick hela smällen, och ledbanden gick av.

    Nu väntar vi på rektorns beslut om min son ska polisanmälas för det här eller inte. Men jag anser att det finns inget att polisanmäla honom för. Att smälla i dörrar är inte brottsligt, och det som hände därefter är något som skolans personal orsakade, genom sitt handlande.

    Jag tycker absolut inte att min son har rätt att skada någon, i något sammanhang, men jag anser att skolans personal borde, efter nästan fyra år ha lärt sig förstå min son, och handlat därefter. Hade han fått vara ifred ett par minuter, så hade dom kunnat prata med honom, men nu valde man att konfrontera en redan väldigt aggressiv pojke, med väldigt tråkiga konsekvenser. Sonen är jätteledsen, och assistenten har ont.


    Och på samma sätt, så anser jag att vi i väst har ett ansvar för att inte provocera mer än nödvändigt. provokation behövs för att tänja gränser, men man behöver, som provokatör, också veta hur lång man kan gå. Håller man sig inom gränsen, så kan man i nästa provokation gå lite längre, och i nästa ännu lite längre, för att till slut kunna provocera utan våldsamma reaktioner.

    Först, jag beklagar verkligen det som hände sin son och assistenten.

    Men du kan ju för i helvete inte göra hela västvärlden kollektivt ansvarig för vad varenda muslimsk fundamentalistisk mörare hittar på. Försök fatta att FN-personalen inte provocerade sina mördare.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Infra 2011-04-03, 03:21

    Undrar bara om Doggy skulle offra sin konfirmationsbibel om ett gäng retarderade muslimer anställde bibelbål på hans bakgård?

    http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/bibeln-star-i-vagen-for-arkeologin


    Senast ändrad av Infra den 2011-04-03, 06:44, ändrad totalt 2 gånger
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Infra 2011-04-03, 03:24

    RedclownIII skrev:Tänk att inte för en sekund förstår rc (freedom) hur fel ute han själv är, antingen är rc ett oförstått geni eller så är han ensam mot världen, jag är övertygad om det senare vad tror ni? Laughing

    Jag vore tacksam om du åtminstone försökte skilja på RC och freedom
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Infra 2011-04-03, 03:51

    DirtyDog skrev:
    Freedom skrev:Eller för den delen skymfa andras religioner med nidbilder av något som andra håller för heligt.
    Du borde kanske läsa vad en känd arabisk kvinna skriver om t.ex. Muhammed-karrikatyrerna?

    Länk till texten...

    Exempel ur talet:

    As you may remember, I insisted that publishing the cartoons was a very initial step to educate Muslims all over the world to acknowledge criticism and listen respectfully to how others view aspects of their religion.

    Ever since, I have been closely watching Arabic media, and assure you that publication of those cartoons has played a major role in making a positive change. And if that crisis, Islamic ideology emblazoned in hatred, violence, and intolerance, had not been questioned or challenged by outsiders in such a strong manner, the cartoon episode changed the paradigm and so was a turning point from which there is no way back.

    However, Muslims still find it difficult to accept responsibility for their actions, and the question is why. Muslims have been hostages to their belief system for 1400 years. They simply have not been exposed to the world outside their Islamic restricted prison. They follow blindly their dogma and aren’t at all capable of critically reflecting and self-criticizing.


    Det kanske var på tiden att någon vågade ifrågasätta deras "helighet"?

    Kanske dags nu, iaf, Doggy, att du slutar försvara Muhammedkarikatyrerna.
    Vad har du egentligen nånsin haft för glädje av dem?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Freedom 2011-04-03, 10:35

    får elda upp skräp?

    Skräp för den ene, helig skrift för den andre.

    Att visa respekt för något andra håller för heligt verkar inte vara forumhögerns grej helt enkelt.
    Med känt resultat.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Corven 2011-04-03, 11:02

    ericTheDog skrev:

    Först, jag beklagar verkligen det som hände sin son och assistenten.

    Men du kan ju för i helvete inte göra hela västvärlden kollektivt ansvarig för vad varenda muslimsk fundamentalistisk mörare hittar på. Försök fatta att FN-personalen inte provocerade sina mördare.

    Fast det har jag inte gjort heller. Fanatiker är fanatiker, och som sagt, de hittar alltid någon ursäkt. Och jag försvarar på inget sätt attackerna som följer på dessa provokationer.

    Men måste vi ge dom ursäkterna till skänks, när vi vet vad resultatet av våra handlingar blir? För ingen kan ju vara omedveten om vad reaktionerna blir på dessa provokationer.

    Jag upplever det att man gör saker väldigt avsiktligt, just för att man vet att reaktionerna blir som dom blir. Man vill framkalla dessa reaktioner, för att kunna fördöma reaktionerna sen. Att priset, som i det här tillfället blir väldigt högt, det bryr man sig inte om, för man fick sitt bevis på hur ociviliserade fundamentalisterna är.

    Som om vi inte visste det ändå liksom....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Corven 2011-04-03, 11:26

    Den fråga jag ställer mig är: Vad var syftet med att bränna koranen? Vad ville man uppnå genom att göra det?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Freedom 2011-04-03, 11:27

    Corven skrev:Den fråga jag ställer mig är: Vad var syftet med att bränna koranen? Vad ville man uppnå genom att göra det?

    Lägg därtill att pastorn inte ens läst den....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-03, 11:40

    Corven skrev:Den fråga jag ställer mig är: Vad var syftet med att bränna koranen? Vad ville man uppnå genom att göra det?

    JA<g tror det var somn han ville visa avsky för den islam som fanatikerna representerar.

    Men bokbränning är något jag absolut inte gillar, det kvittar om det är en bibel, koran mein kampf eller maos lilla röda, det är lika illa, liksom all flaggbränning.

    å andra sidan skulle jag ju ´se det som mer normalt om de då brände en bibel som reaktion, dvs lika för lika, och inte straffa skyldiga.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-03, 11:41

    Freedom skrev:
    Corven skrev:Den fråga jag ställer mig är: Vad var syftet med att bränna koranen? Vad ville man uppnå genom att göra det?

    Lägg därtill att pastorn inte ens läst den....

    Hur vet du det? Gissar du eller har du info som ingen annan har?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Freedom 2011-04-03, 11:46

    Hur vet du det?

    Läs artiklarna som länkas i början av tråden.

    Gissar du eller har du info som ingen annan har?

    se svaret ovan
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-03, 11:51

    Freedom skrev:
    Hur vet du det?

    Läs artiklarna som länkas i början av tråden.

    Gissar du eller har du info som ingen annan har?

    se svaret ovan

    Men är du 100% säker på att den informationen är korrekt, att det till ex inte är så att han erkänner att han inte lusläst denna och läst allt?

    För vad jag annars förstått är det just som jag frågade, dvs att han läst lite olika delar och från detta bildat sin uppfattning, men INTE läst Hela eller allt
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Corven 2011-04-03, 11:54

    Sniperace skrev:
    Men är du 100% säker på att den informationen är korrekt, att det till ex inte är så att han erkänner att han inte lusläst denna och läst allt?

    För vad jag annars förstått är det just som jag frågade, dvs att han läst lite olika delar och från detta bildat sin uppfattning, men INTE läst Hela eller allt

    Gör du dig inte lite löjlig nu Sniper?

    Självklart finns det bara 1 person som är 100 % säker på svaret, och enligt tidningsartikeln, så säger han att han inte läst Koranen.


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-03, 12:16

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    Men är du 100% säker på att den informationen är korrekt, att det till ex inte är så att han erkänner att han inte lusläst denna och läst allt?

    För vad jag annars förstått är det just som jag frågade, dvs att han läst lite olika delar och från detta bildat sin uppfattning, men INTE läst Hela eller allt

    Gör du dig inte lite löjlig nu Sniper?

    Självklart finns det bara 1 person som är 100 % säker på svaret, och enligt tidningsartikeln, så säger han att han inte läst Koranen.



    Ja, enligt aftonbladet, men jag läste i en amerikansk tidning att han läst DELAR av den.

    JAG har inte läst bibeln, men väl några delar, ex uppenbarelseboken och genesis (första mosebok)
    men som sagt, att jag läst de delarna innebär INTE att jag läst bibel, det är faktiskt en essentiell skillnad.

    Själv har jag också läst några surur i koranen, men jag kan ändå inte hävda att jag har LÄST koranen eller hur?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Freedom 2011-04-03, 12:31

    Ja, enligt aftonbladet, men jag läste i en amerikansk tidning att han läst DELAR av den.
    JAG har inte läst bibeln, men väl några delar, ex uppenbarelseboken och genesis (första mosebok)
    men som sagt, att jag läst de delarna innebär INTE att jag läst bibel, det är faktiskt en essentiell skillnad.
    Själv har jag också läst några surur i koranen, men jag kan ändå inte hävda att jag har LÄST koranen eller hur?

    Massakern på Fn-anställda kanske inte har ägt rum ?
    Vi kan ju inte lita på vad som står i tidningarna....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Corven 2011-04-03, 12:31

    Med tanke på vad jag läst om Terry Jones, så skulle han nog påstå att han läst koranen, om han överhuvudtaget hade öppnat den.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Corven 2011-04-03, 12:33

    Wikipedia

    Intressant att läsa vad som framförts av kritik, och vilka som framfört den....

    Criticism

    Reactions were widespread ranging from the local level to the international and were largely negative. A sampling of these reactions follows.

    Twenty local religious leaders gathered Thursday, September 2, 2010, to call for citizens to rally around Muslims.[40] The Gainsville Interfaith Forum's request for the declaration of September 11 as "Interfaith Solidarity Day" was honored by Gainesville Mayor Craig Lowe.[41] and The Forum scheduled a "Gathering for Peace, Understanding and Hope" for the day before the planned burning.[42]

    President Barack Obama,[43] called the planned burnings "a recruitment bonanza for Al Qaeda" that could result in serious violence against American troops.[43] David Petraeus, U.S. forces general in Afghanistan, stated that it could endanger troops and the overall effort there[9] and said "it is precisely the kind of action the Taliban uses and could cause significant problems." [44] U.S. Secretary of State Hillary Clinton said "It is regrettable that a pastor in Gainesville, Florida, with a church of no more than 50 people, can make this outrageous and distrustful, disgraceful plan and get the world's attention".[45] The U.S. embassy in Kabul issued a statement condemning the plans.[9] Robert Gibbs, White House Press Secretary, criticized the plans stating "any type of activity like that that puts our troops in harm's way".[9]

    NATO chief Anders Fogh Rasmussen said that the church's plans would violate NATO's "values" and may have a negative impact on the security of its soldiers.[9]

    Sarah Palin said the burning would "feed the fire of caustic rhetoric and appear as nothing more than mean-spirited religious intolerance."[46]

    Other negative reaction and condemnation came from: the government of Canada,[47] the Anti-Defamation League,[48][49] Al-Azhar University,[50] the National Association of Evangelicals,[51] the German Evangelical Alliance,[16] the International Humanist and Ethical Union,[52] the Organization of the Islamic Conference,[53] and many others.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-03, 12:52

    Förbehåller mig rätten att läsa eller bränna vilka böcker jag själv vill under förutsättningen att det är mina egna böcker och jag tänker inte vika mig en mm från den rätten! affraid
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Freedom 2011-04-03, 12:58

    Förbehåller mig rätten att läsa eller bränna vilka böcker jag själv vill

    Varhelst man bränner böcker kommer man förr eller senare också att bränna människor.
    Heinrich Heine
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-03, 15:32

    Freedom skrev:
    Ja, enligt aftonbladet, men jag läste i en amerikansk tidning att han läst DELAR av den.
    JAG har inte läst bibeln, men väl några delar, ex uppenbarelseboken och genesis (första mosebok)
    men som sagt, att jag läst de delarna innebär INTE att jag läst bibel, det är faktiskt en essentiell skillnad.
    Själv har jag också läst några surur i koranen, men jag kan ändå inte hävda att jag har LÄST koranen eller hur?

    Massakern på Fn-anställda kanske inte har ägt rum ?
    Vi kan ju inte lita på vad som står i tidningarna....
    Ja iunte fdan vet jag, men jag VET at en viss forumist ofta påstått att vårsa tidningar är väldigt vilklade och inte ger hela sanningen, men det beror kanske på hur det stämmer med dennes egen åsikt? Very Happy
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-03, 16:23

    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    Ja, enligt aftonbladet, men jag läste i en amerikansk tidning att han läst DELAR av den.
    JAG har inte läst bibeln, men väl några delar, ex uppenbarelseboken och genesis (första mosebok)
    men som sagt, att jag läst de delarna innebär INTE att jag läst bibel, det är faktiskt en essentiell skillnad.
    Själv har jag också läst några surur i koranen, men jag kan ändå inte hävda att jag har LÄST koranen eller hur?

    Massakern på Fn-anställda kanske inte har ägt rum ?
    Vi kan ju inte lita på vad som står i tidningarna....
    Ja iunte fdan vet jag, men jag VET at en viss forumist ofta påstått att vårsa tidningar är väldigt vilklade och inte ger hela sanningen, men det beror kanske på hur det stämmer med dennes egen åsikt? Very Happy
    Basketball lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-03, 16:27

    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    Ja, enligt aftonbladet, men jag läste i en amerikansk tidning att han läst DELAR av den.
    JAG har inte läst bibeln, men väl några delar, ex uppenbarelseboken och genesis (första mosebok)
    men som sagt, att jag läst de delarna innebär INTE att jag läst bibel, det är faktiskt en essentiell skillnad.
    Själv har jag också läst några surur i koranen, men jag kan ändå inte hävda att jag har LÄST koranen eller hur?

    Massakern på Fn-anställda kanske inte har ägt rum ?
    Vi kan ju inte lita på vad som står i tidningarna....
    Ja iunte fdan vet jag, men jag VET at en viss forumist ofta påstått att vårsa tidningar är väldigt vilklade och inte ger hela sanningen, men det beror kanske på hur det stämmer med dennes egen åsikt? Very Happy
    Du avser troligtvis RedMentalCase som under ett antal nick hävdat att samtliga tidningar inkl. SvD, sprider vänsterporr Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 16:56

    Infra skrev:Undrar bara om Doggy skulle offra sin konfirmationsbibel om ett gäng retarderade muslimer anställde bibelbål på hans bakgård?

    http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/bibeln-star-i-vagen-for-arkeologin
    Nu är jag förvisso inte konfirmerad, men även om jag vore det så skiter jag väl fullständigt i hur många heliga skrifter som någon bränner. Det är ju bara en samling papper som har tryckts i miljoner exemplar (kanske även miljarder exemplar). Vem fan bryr sig?

    Sen att bibeln eller andra heliga skrifter skulle stå i vägen för arkeologi förvånar mig inte alls. De står ju i vägen för ALLT sunt förnuft för det mesta. Hänvisningen till bibeln gällande Israel är heller inte något som Israeler bryr sig om. De har sina egna heliga skrifter.
    Religion är något för de som saknar en hjärna att tänka med och vänder sig till andra för ledning.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-03, 17:08

    Infra skrev:Kanske dags nu, iaf, Doggy, att du slutar försvara Muhammedkarikatyrerna.
    Vad har du egentligen nånsin haft för glädje av dem?
    Jag försvarade dem inte utan visade på att det finns de som anser att de utgör en vändpunkt för arab-världen och de uppror som sker nu kanske också mynnar ur tanken som slagit rot hos många araber. Det är möjligt att ifrågasätta det gamla styret som haft ett skamgrepp om dem i årtusenden.

    Det man kan skönja är att många araber fått upp ögonen (via internet) hur utveckling sker runt om i världen i form att diktaturer som blir demokratier, murar som faller pga folkens uppror, större frihet för individer att läsa vad de vill, skriva vad de vill, säga vad de vill, klä sig hur de vill, älska VEM de vill, äta vad de vill, dricka vad de vill osv. Allt detta som de har förvägrats i tusentals år. De vill uppleva den verklighet resten av världen lever i och inte den som styrs av deras religiösa överhuvuden.

    När det gäller karrikatyrer (oavsett vem de avbilder) så gäller följande. De som inte tål att skämtas om förtjänar inte att tas på allvar heller.

    Sponsored content


    Sanning och konsekvens - Sida 4 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 03:34