Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
R.O.F.L
RedclownIII
Corven
lazy
ANNA2LINK
Infra
DirtyDog
DMustaine
RedMentalCase
Sniperace
ericTheDog
Freedom
16 posters

    Sanning och konsekvens

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-19, 14:04

    formsvackan skrev:Återigen uppvisar du din förmåga att fantisera om andras inställningar, sluta med dessa dumheter.
    Skall vi tolka detta svar som att du INTE (i motsats till Infra) anser att den förvirrade pastorn i en liten håla i USA är skyldig till mordet på 4 vakter från Nepal och 6 hjälparbetare från FN som fick sina halsar avskurna av "fredsälskande troende"?

    Vi vet väl ännu inte hur Hamid Karzai fick reda på denna Koran-bränning (då den mig veterligen inte var allmänt känd) och vilket SYFTE kan han ha haft med att offentliggöra detta. Jag tror att FN-snubbens uttalande bör ses i ljuset av VAR han befinner sig. Det KAN vara ohälsosamt och kontraproduktivt att säga fel saker i vissa sällskap och inte ger det någon livet tillbaka heller.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-19, 16:46

    DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev:Återigen uppvisar du din förmåga att fantisera om andras inställningar, sluta med dessa dumheter.
    Skall vi tolka detta svar som att du INTE (i motsats till Infra) anser att den förvirrade pastorn i en liten håla i USA är skyldig till mordet på 4 vakter från Nepal och 6 hjälparbetare från FN som fick sina halsar avskurna av "fredsälskande troende"?

    Vi vet väl ännu inte hur Hamid Karzai fick reda på denna Koran-bränning (då den mig veterligen inte var allmänt känd) och vilket SYFTE kan han ha haft med att offentliggöra detta. Jag tror att FN-snubbens uttalande bör ses i ljuset av VAR han befinner sig. Det KAN vara ohälsosamt och kontraproduktivt att säga fel saker i vissa sällskap och inte ger det någon livet tillbaka heller.

    lol

    Ja sitter man i vart och vartannat inlägg och ljuger, och inte ens kan tillstå de mest elementära saker man gör, som när man försvarar och svarar för infra,
    då förtjänar man INTE respekt på ett forum, så du får vad du förtjänar form.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-19, 16:57

    RedMentalCase skrev:
    DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev:Återigen uppvisar du din förmåga att fantisera om andras inställningar, sluta med dessa dumheter.
    Skall vi tolka detta svar som att du INTE (i motsats till Infra) anser att den förvirrade pastorn i en liten håla i USA är skyldig till mordet på 4 vakter från Nepal och 6 hjälparbetare från FN som fick sina halsar avskurna av "fredsälskande troende"?

    Vi vet väl ännu inte hur Hamid Karzai fick reda på denna Koran-bränning (då den mig veterligen inte var allmänt känd) och vilket SYFTE kan han ha haft med att offentliggöra detta. Jag tror att FN-snubbens uttalande bör ses i ljuset av VAR han befinner sig. Det KAN vara ohälsosamt och kontraproduktivt att säga fel saker i vissa sällskap och inte ger det någon livet tillbaka heller.

    lol

    Ja sitter man i vart och vartannat inlägg och ljuger, och inte ens kan tillstå de mest elementära saker man gör, som när man försvarar och svarar för infra,
    då förtjänar man INTE respekt på ett forum, så du får vad du förtjänar form.

    Nej man kan inte annat än förundras över formsvackans gränslösa dumhet! Laughing
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-19, 17:16

    DirtyDog skrev:Skall vi tolka detta svar som att du INTE (i motsats till Infra) anser att den förvirrade pastorn i en liten håla i USA är skyldig till mordet på 4 vakter från Nepal och 6 hjälparbetare från FN som fick sina halsar avskurna av "fredsälskande troende"
    Så länge som jag inte uttryckt något överhuvudtaget i frågan vore det lämpligast att du och andra inte tolkade alls.

    Vad beträffar "förvirrade pastorer" har jag haft min inställning klar i över 25 år, åt h-vete med sådana. En sådan, tillsammans med en lika förvirrad lärarinna ställde då till med ett bokbål i en grannkommun. Man brände bl.a. Astrid Lindgrens böcker. Detta var naturligtvis åt h-vete, men absolut inte orsak till angrepp på vare sig lärare eller bibliotekarier.

    Var och en är ansvarig för sina egna handlingar, detta oavsett vad andra har gjort !
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-19, 17:23

    RedMentalCase skrev:Ja sitter man i vart och vartannat inlägg och ljuger, och inte ens kan tillstå de mest elementära saker man gör, som när man försvarar och svarar för infra, då förtjänar man INTE respekt på ett forum, så du får vad du förtjänar form.
    Jag har ännu inte medvetet skrivit en osanning på detta eller andra forum. Jag vägrar dock klä skott för dina fantasier om min uppfattning i diverse frågor. Att jag försvarar eller svarar för Infra är en sådan fantasi. Våra åsikter må vara näraliggande i vissa frågor, men Infra får svara för sig själv, något han med lätthet gör mot de irriterande myggsvärmar han utsätts för här.

    Återigen, låt bli att sprida dina dumheter så slipper du yla om lögner när de kommer tillbaka i skallen på dig. Du har hittills inte lyckats gömma dig bakom detta beteende och kommer heller inte att lyckas framöver.

    Att jag får vad jag förtjänar är dock helt rätt, omåttligt roligt åt ditt sprattlande Very Happy
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-19, 19:03

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja sitter man i vart och vartannat inlägg och ljuger, och inte ens kan tillstå de mest elementära saker man gör, som när man försvarar och svarar för infra, då förtjänar man INTE respekt på ett forum, så du får vad du förtjänar form.
    Jag har ännu inte medvetet skrivit en osanning på detta eller andra forum. Jag vägrar dock klä skott för dina fantasier om min uppfattning i diverse frågor. Att jag försvarar eller svarar för Infra är en sådan fantasi. Våra åsikter må vara näraliggande i vissa frågor, men Infra får svara för sig själv, något han med lätthet gör mot de irriterande myggsvärmar han utsätts för här.

    Återigen, låt bli att sprida dina dumheter så slipper du yla om lögner när de kommer tillbaka i skallen på dig. Du har hittills inte lyckats gömma dig bakom detta beteende och kommer heller inte att lyckas framöver.

    Att jag får vad jag förtjänar är dock helt rätt, omåttligt roligt åt ditt sprattlande Very Happy

    Ja det är till att sitta på höga hästar akta så du inte ramlar av och slår dig hårt formis! Laughing
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-19, 19:23

    RedclownIII skrev:Ja det är till att sitta på höga hästar akta så du inte ramlar av och slår dig hårt formis!
    Knappast, jag är skraj för hästar Embarassed
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-19, 19:26

    formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:Ja det är till att sitta på höga hästar akta så du inte ramlar av och slår dig hårt formis!
    Knappast, jag är skraj för hästar Embarassed
    och ändå hart jag för mig att du gillar bilar med MÅNGA hästar? *asg*
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-19, 19:44

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:Ja det är till att sitta på höga hästar akta så du inte ramlar av och slår dig hårt formis!
    Knappast, jag är skraj för hästar Embarassed
    och ändå hart jag för mig att du gillar bilar med MÅNGA hästar? *asg*
    Jovisst, den sorten ja. Jag går gärna på trav också, några gånger t.o.m. in i stallen, matar och klappar kusarna, om det finns ett galler mellan dem och mig. Några gånger man tagit ut en av dem ur boxen, har jag gått in. Förra sommaren hamnade jag tätt intill en av landets gulddivisionshästar på väg från boxen till transportvagnen, det vill jag inte uppleva igen. Fy fan vad skraj jag var Embarassed
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-19, 20:00

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:Ja det är till att sitta på höga hästar akta så du inte ramlar av och slår dig hårt formis!
    Knappast, jag är skraj för hästar Embarassed
    och ändå hart jag för mig att du gillar bilar med MÅNGA hästar? *asg*
    Jovisst, den sorten ja. Jag går gärna på trav också, några gånger t.o.m. in i stallen, matar och klappar kusarna, om det finns ett galler mellan dem och mig. Några gånger man tagit ut en av dem ur boxen, har jag gått in. Förra sommaren hamnade jag tätt intill en av landets gulddivisionshästar på väg från boxen till transportvagnen, det vill jag inte uppleva igen. Fy fan vad skraj jag var Embarassed

    Ok... själv är jag djurälskare sedan barnsben, och räds i stort sett inga sådana, har haft ett otal olika djur hemma under hela mitt liv, allt från vanlig svensk snok, ekorrar, igelkottar, råttor möss och även får, getter och en häst, plus hundar och katter ödlor chinchillor hamstrar illrar,fåglar från kajor och talgoxat till gultofsad kakadua....

    var inte ens utan djur under tiden till sjöss, då jag hade en liten apa, den gick till en djurpark när jag gick av för gott
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-19, 20:25

    Sniperace skrev:Ok... själv är jag djurälskare sedan barnsben, och räds i stort sett inga sådana, har haft ett otal olika djur hemma under hela mitt liv, allt från vanlig svensk snok, ekorrar, igelkottar, råttor möss och även får, getter och en häst, plus hundar och katter ödlor chinchillor hamstrar illrar,fåglar från kajor och talgoxat till gultofsad kakadua....

    var inte ens utan djur under tiden till sjöss, då jag hade en liten apa, den gick till en djurpark när jag gick av för gott
    Växte upp i ett bondesamhälle så jag har alltid haft bra kontakt med djur, även hästar. Så sent som för tio år sedan hade jag en sällskapssjuk märr gåendes på ängen intill min tomt. Det kusen jagade mig ivrigt varje gång jag kom ut, hon ville förmodligen sitta i mitt knä Very Happy

    Det är travhästar jag är skitskraj för, inavlade saker som lever under konstant press från människor, inte alltid utan smärta. Även om de är oerhört väl omhändertagna inbillar jag mig att de ser människor som plågoandar och vill ge igen om chansen dyker upp. Bo Eklöv sa en gång att han aldrig vågade gå in i stallet så att Scandal Play fick syn på honom, ett resultat av hur han behandlade hästen under alla de lopp han körde honom. Han väntade alltid tills hästen var färdigselad och smög därefter bakifrån upp i sulkyn. På så sätt fick han direkt övertaget. Fy fan, jag hade inte för alla pengar i världen satt mig bakom en häst jag visste hatade mig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sniperace 2011-04-19, 20:55

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Ok... själv är jag djurälskare sedan barnsben, och räds i stort sett inga sådana, har haft ett otal olika djur hemma under hela mitt liv, allt från vanlig svensk snok, ekorrar, igelkottar, råttor möss och även får, getter och en häst, plus hundar och katter ödlor chinchillor hamstrar illrar,fåglar från kajor och talgoxat till gultofsad kakadua....

    var inte ens utan djur under tiden till sjöss, då jag hade en liten apa, den gick till en djurpark när jag gick av för gott
    Växte upp i ett bondesamhälle så jag har alltid haft bra kontakt med djur, även hästar. Så sent som för tio år sedan hade jag en sällskapssjuk märr gåendes på ängen intill min tomt. Det kusen jagade mig ivrigt varje gång jag kom ut, hon ville förmodligen sitta i mitt knä Very Happy

    Det är travhästar jag är skitskraj för, inavlade saker som lever under konstant press från människor, inte alltid utan smärta. Även om de är oerhört väl omhändertagna inbillar jag mig att de ser människor som plågoandar och vill ge igen om chansen dyker upp. Bo Eklöv sa en gång att han aldrig vågade gå in i stallet så att Scandal Play fick syn på honom, ett resultat av hur han behandlade hästen under alla de lopp han körde honom. Han väntade alltid tills hästen var färdigselad och smög därefter bakifrån upp i sulkyn. På så sätt fick han direkt övertaget. Fy fan, jag hade inte för alla pengar i världen satt mig bakom en häst jag visste hatade mig.

    Ok, en kompis hade en elak häst, faktiskt fd travare, den bet honom i ryggen när han mockade ur, men det blev ett knytnävsslag rätt på käken på hästfan, så den lade sig på sidan....

    sedan bet den aldrig honom fler gånger.

    hästar MINNS.....
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-19, 21:30

    RedclownIII skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja sitter man i vart och vartannat inlägg och ljuger, och inte ens kan tillstå de mest elementära saker man gör, som när man försvarar och svarar för infra, då förtjänar man INTE respekt på ett forum, så du får vad du förtjänar form.
    Jag har ännu inte medvetet skrivit en osanning på detta eller andra forum. Jag vägrar dock klä skott för dina fantasier om min uppfattning i diverse frågor. Att jag försvarar eller svarar för Infra är en sådan fantasi. Våra åsikter må vara näraliggande i vissa frågor, men Infra får svara för sig själv, något han med lätthet gör mot de irriterande myggsvärmar han utsätts för här.

    Återigen, låt bli att sprida dina dumheter så slipper du yla om lögner när de kommer tillbaka i skallen på dig. Du har hittills inte lyckats gömma dig bakom detta beteende och kommer heller inte att lyckas framöver.

    Att jag får vad jag förtjänar är dock helt rätt, omåttligt roligt åt ditt sprattlande Very Happy

    Ja det är till att sitta på höga hästar akta så du inte ramlar av och slår dig hårt formis! Laughing

    Och nu ljuger form igen, eller så är han senil på riktigt,
    oavset är han en föredetting som det numera inte går att debattera med.

    Alla som tvivlar på att form antingen är senil eller en mästerlögnare kan ju gå in på ämnet " Konsten att skapa nya frihetskämpar..." på sidan 5,
    där ser vi hur jag går i svaromål mot infra och form punkt för punkt svarar för infra och angriper mig.

    Du är helrökt , form, helrökt.


    Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-04-19, 21:42, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-19, 21:34

    RedMentalCase skrev:oavset är han en föredetting som det numera inte går att debattera med.
    Omskrivning för: jag vet att jag hamnar på pottkanten om jag försöker Very Happy
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  DMustaine 2011-04-20, 02:22

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:Jag håller med Staffan till 100 %.

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2389303/fn-chef-anklagar-pastorn

    Någon där emot?

    JA, alla som har vettet i behåll, du och foliet är för.
    Återigen uppvisar du din förmåga att fantisera om andras inställningar, sluta med dessa dumheter.

    det är så lätt att se att dessa uttalanden är populistiska och för avsikt att mildra de religiösa fanatikernas uppror! Det ändrar inte det faktum att den religiösa fanatismen kommer fortfarande att bekämpas! Med all rätt!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  formsvackan 2011-04-20, 11:17

    RedMentalCase skrev:Alla som tvivlar på att form antingen är senil eller en mästerlögnare kan ju gå in på ämnet " Konsten att skapa nya frihetskämpar..." på sidan 5,
    där ser vi hur jag går i svaromål mot infra och form punkt för punkt svarar för infra och angriper mig.
    Förväntar du dig att ditt svammel ska få stå oemotsagt ? Att argumentera mot detta är på gränsen till en medborgerlig skyldighet. Det innebär inte att man försvarar någon annan, speciellt inte som denne på egen hand med lätthet förpassar dig upp på pottkanten.

    Appropå "Konsten att skapa nya frihetskämpar" så duger det med de gamla också.

    ......for, as long as but a hundred of us remain alive, never will we on any conditions be brought under English rule. It is in truth not for glory, nor riches, nor honours that we are fighting, but for freedom – for that alone, which no honest man gives up but with life itself.

    Med samma övertygelse och hängivenhet ska sådana som du och den nyliberalism ni står för bekämpas till sista blodsdroppen.


    Senast ändrad av formsvackan den 2011-04-20, 11:21, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-20, 11:20

    Nu kallar foliet vad som står , svart på vitt, på sidan 5 i ämnet
    "Konsten att skapa nya frihetskämpar..." för svammel??

    LOL
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-20, 11:30

    formsvackan skrev:
    Med samma övertygelse och hängivenhet ska sådana som du och den nyliberalism ni står för bekämpas till sista blodsdroppen.

    En bra kommunist är en död kommunist!

    Är det så debatten skall föras tycker du? Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-20, 12:28

    RedclownIII skrev:
    formsvackan skrev:
    Med samma övertygelse och hängivenhet ska sådana som du och den nyliberalism ni står för bekämpas till sista blodsdroppen.

    En bra kommunist är en död kommunist!

    Är det så debatten skall föras tycker du? Laughing

    Jag håller till viss del med form här, den giriga nyliberalismen som innefattar de som både vill ha statens bidrag och få tillgång till pengar som BASERAS på just nämnda bidrag, det är en girighet som alliansen har stoppat, bra eller??

    Anna, tycker du det är bra?

    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-20, 13:19

    RedMentalCase skrev:
    RedclownIII skrev:
    formsvackan skrev:
    Med samma övertygelse och hängivenhet ska sådana som du och den nyliberalism ni står för bekämpas till sista blodsdroppen.

    En bra kommunist är en död kommunist!

    Är det så debatten skall föras tycker du? Laughing

    Jag håller till viss del med form här, den giriga nyliberalismen som innefattar de som både vill ha statens bidrag och få tillgång till pengar som BASERAS på just nämnda bidrag, det är en girighet som alliansen har stoppat, bra eller??

    Anna, tycker du det är bra?


    Väntar med spänning på det svaret! bounce

    Sponsored content


    Sanning och konsekvens - Sida 12 Empty Sv: Sanning och konsekvens

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 01:49