Sniperace skrev: har du frågat minken?
ja om man sägerså här de djur dödar kommer aldrig till spillo och det ger andra djur mat...
kan du tala med djur?
minken går in i ex en hönsgård dödar alla hönsen utan att äte ett enda av dem, men ok den gör väl det på uppdrag av andra djur just för att de ska få mat
fretten tar sig in i ex kaninbur och dödar kaninerna utan att ens äta.
att påstå det du gjorde är helt klart disneyficering av djuren, vi måste inse att naturen ÄR grym, och allt dödande är inte för att överleva eller få mat för dem, och inte att de gör detta för att hjälpa varandra.
För de som mest är emot vargen är ofta också usla jägare i övrigt: de skjuter när man inte ska skjuta och har ingen vettig syn på vare sig natur eller viltvård
ja och dessa är ofta nollåttor från innerstaden osv med machoidela osv som inte jagar för kött eller naturvård, människor som helt enkelt bara vill döda...
stadsbor som jag tidigare skrev, inte ens klarar av att göra vapenvård, och inte klarar av att dela på slutstycket....
Det du kallar grymhet, är normal i djurvärlden...
Disneyfierar inte ett dugg
Vet mkt väl hur det fungerar, är tametusan utbildad inom området
Nu är det heller inte nollåttorna som är värst... utan de lokala jägarna.
Så där hade du fel igen
Skule kunna drifta mig till att påstå att bara c.a 25% av jägarkåren vet vad som är rätt och etisk inom jakt
Bara att se på se jägare vi har här i kommunen och ja jag har talat med många av dem...
Vissa hotar med stryk och annat men det kan de ju försöka med...
urbilden av en rovdjurshatare står ganska klar för mig...
medelålders man, med rasistiska åsikter, mansgris, jagar för själva dödandet, tar risker vid jakt, ser hunden som ett jaktvapen o kassako...
Dessutom väldigt hotfull och ganska outbildad
har minst 100 levande exempel på detta i min närhet...
tex brukar flera av dem skjuta på djur som de varken måste skjuta av eller kan äta. Bla ekorrar... som de bara låter ligga kvar i skogen
är övertygad om att hellre skjuter någon som kommer på deras tjuvjakt än att tar straffet för grovt jaktbrott...
En bekant till mig, fick ha pistol med sig ut i skogen varje gång han spårade varg, då hotbilden var stark mor honom.
De hade åtskilliga ggr ringt hem till honom och hotat att skade tom döda hans barn och fru också
Nää dessa svin skulle aldrig någonsin få ha tillgång till vapen igen