Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
redalert
MartinLindgren
Regndrottning
SiP
Kakmonstret
theward
Redvictory
Secrist
x-medborgare
Vercingetorix
F.I.S.T
15 posters

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-09, 22:29

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-09, 22:45

    Japp... Ska man nu nödvändigtvis odla djur för pälsindustrin kan man åtminstone se till att djurlagstiftningen följs. (vilket naturligtvis gäller all djurhållning)
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-09, 22:46

    Vercingetorix skrev:Japp... Ska man nu nödvändigtvis odla djur för pälsindustrin kan man åtminstone se till att djurlagstiftningen följs. (vilket naturligtvis gäller all djurhållning)

    Inte behöver man väl päls släpp djuren.. Neutral
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Släpp?

    Inlägg  Secrist 2010-08-09, 22:50

    Inte behöver man väl päls släpp djuren..

    Släppa ut dem i naturen? Shocked
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Redvictory 2010-08-09, 22:52

    Dessa djur gör de pälskragar av!

    http://www.ne.se/bisamr%C3%A5tta
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-09, 22:52

    x-medborgare skrev:
    Vercingetorix skrev:Japp... Ska man nu nödvändigtvis odla djur för pälsindustrin kan man åtminstone se till att djurlagstiftningen följs. (vilket naturligtvis gäller all djurhållning)

    Inte behöver man väl päls släpp djuren.. Neutral

    Nja, kan man annars undanhålla djuren dess naturliga element, och/eller avla dem till träldom i mänsklig tjänst, vare sig det gäller medicinska försök, mjölk, kött, arbete, sport(?!) eller sällskap, bör nog pälsindustrin få åtnjuta samma rättigheter. Det viktiga i sammanhanget är att djuren i fråga inte åsamkas onödigt lidande.


    Senast ändrad av Vercingetorix den 2010-08-09, 22:54, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-09, 22:54

    Secrist skrev:Inte behöver man väl päls släpp djuren..

    Släppa ut dem i naturen? Shocked

    Nä lever dom i fångenskap så lär dom kanske inte klara sig? Är inte så hemma på återanpassning av mink..
    Men nog kan dom släppas fria på en betydligt större och grönare yta ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-09, 22:55

    x-medborgare skrev:
    Secrist skrev:Inte behöver man väl päls släpp djuren..

    Släppa ut dem i naturen? Shocked

    Nä lever dom i fångenskap så lär dom kanske inte klara sig? Är inte så hemma på återanpassning av mink..
    Men nog kan dom släppas fria på en betydligt större och grönare yta ?

    Minken är en invasiv art i den svenska faunan, och hör således ej hemma här.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-09, 22:57

    Enda nyttan minken har gjort i Sverige förutom i pälsindustrin är att den använts för att lura i den gemene svenske byfånen att det var mink som militärens avlyssnare misstog för ubåtar under 80- och 90-talet...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Släpp?

    Inlägg  Secrist 2010-08-09, 22:57

    Men nog kan dom släppas fria på en betydligt större och grönare yta ?

    De hör inte hemma i den svenska naturen och orsakar stora skador på fågelbeståndet så att släppa ut dem är inget alternativ. Men uppfödarna ska förbaske mig följa alla regler som finns vad gäller human djurhållning. Allt annat är oacceptabelt. Evil or Very Mad
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Redvictory 2010-08-09, 23:02

    Secrist skrev:Men nog kan dom släppas fria på en betydligt större och grönare yta ?

    De hör inte hemma i den svenska naturen och orsakar stora skador på fågelbeståndet så att släppa ut dem är inget alternativ. Men uppfödarna ska förbaske mig följa alla regler som finns vad gäller human djurhållning. Allt annat är oacceptabelt. Evil or Very Mad

    Kors i Taket! här måste jag erkänna att jag håller med dig till 100% secrist! (plötsligt händer det!) Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  theward 2010-08-09, 23:06

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Men nog kan dom släppas fria på en betydligt större och grönare yta ?

    De hör inte hemma i den svenska naturen och orsakar stora skador på fågelbeståndet så att släppa ut dem är inget alternativ. Men uppfödarna ska förbaske mig följa alla regler som finns vad gäller human djurhållning. Allt annat är oacceptabelt. Evil or Very Mad

    Kors i Taket! här måste jag erkänna att jag håller med dig till 100% secrist! (plötsligt händer det!) Very Happy

    De äter upp en massa kräftor och fisk också..... Rolling Eyes
    Fast nog tycker jag de har rätt till sin del av den Svenska naturen...
    Det är bara inte bra om de blir för många på samma stället
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Päls

    Inlägg  Secrist 2010-08-09, 23:08

    Kors i Taket! här måste jag erkänna att jag håller med dig till 100% secrist! (plötsligt händer det!)

    Är gammal medlem i fd NSMPD (Nordiska Samfundet Mot Plågsamma Djurförsök) och uttalad motståndare mot pälshantering. Dock gick jag ur när de blev lite väl militanta för min smak. Man ska fortfarande respektera de demokratiska spelreglerna.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-09, 23:10

    Jo var in och läste på Wiki om dem Very Happy Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Natur

    Inlägg  Secrist 2010-08-09, 23:10

    Fast nog tycker jag de har rätt till sin del av den Svenska naturen...

    Håller inte med. De hör inte hemma här. De har få naturliga fiender och orsakar alldeles för stora skador.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-09, 23:13

    Secrist skrev:Fast nog tycker jag de har rätt till sin del av den Svenska naturen...

    Håller inte med. De hör inte hemma här. De har få naturliga fiender och orsakar alldeles för stora skador.

    Dom är ju tydligen "jänkare" fast.. Idag får man väl räkna dem som "Svenskar"
    Det finns tydligen redan en bra andel av dem fritt i naturen..
    För många kan aldrig vara bra.
    men det är ju inte första gången rubbar i naturens naturliga tillstånd..
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  theward 2010-08-09, 23:13

    Secrist skrev:Fast nog tycker jag de har rätt till sin del av den Svenska naturen...

    Håller inte med. De hör inte hemma här. De har få naturliga fiender och orsakar alldeles för stora skador.

    Tycker du likadant om alla rovdjur???

    Skadorna är väldigt olika...
    Här är de inte av någon större omfattning.................

    ps dessutom är det inte upp till människan att leka gud och avgöra vilka som är skadliga och vilka som är ok...
    Dock har jag inga problem med reglering via jakt
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-09, 23:16

    theward skrev:
    Secrist skrev:Fast nog tycker jag de har rätt till sin del av den Svenska naturen...

    Håller inte med. De hör inte hemma här. De har få naturliga fiender och orsakar alldeles för stora skador.

    Tycker du likadant om alla rovdjur???

    Skadorna är väldigt olika...
    Här är de inte av någon större omfattning.................

    ps dessutom är det inte upp till människan att leka gud och avgöra vilka som är skadliga och vilka som är ok...
    Dock har jag inga problem med reglering via jakt

    Precis. Framförallt ska människan inte leka gud genom att släppa ut djur i en fauna de inte är evolutionärt anpassade till. Get the point?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Natur

    Inlägg  Secrist 2010-08-09, 23:19

    ps dessutom är det inte upp till människan att leka gud och avgöra vilka som är skadliga och vilka som är ok...

    När människan planterar in djur så "leker man gud". Det finns som bekant skräckexempel på det när de planterade in djur i Australien och Nya Zeeland. Experiment som innebar en katastrof för det lokala djurlivet.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-10, 13:36

    Innan jag uttalar mig vill jag vara säker på att filmerna är äkta. Djurrättsaktivister kan ta till vilka metoder som helst.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  SiP 2010-08-10, 13:41

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2010-08-10, 13:54

    Ja, jippie för dessa idioter...

    Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  SiP 2010-08-10, 14:12

    Secrist skrev:Ja, jippie för dessa idioter...

    Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

    Detta klientel tillskriver jag inte ens hjärnkapicetet jämnförbar med en snorkråka, ok om man vill rädda djur från expriment och plågsamma djurförsök, det ställer jag upp på till 100%, men ge sig på en ostaffär....IDIOTER!!!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-10, 14:14

    Ja, kossorna lider ju så mycket när de mjölkas Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-10, 14:17

    Kakmonstret skrev:Ja, kossorna lider ju så mycket när de mjölkas Smile

    Ännu mera om dom inte mjölkas..

    Sponsored content


    Tack !!.... djurrättsaktivisterna Empty Sv: Tack !!.... djurrättsaktivisterna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 14:02