Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
berralarzon
Thetaxpayer
MartinLindgren
Regndrottning
Blåfront
blueheaven
Redvictory
Secrist
Dao
ANNA2LINK
14 posters

    Alla människors värde är inte lika...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-19, 01:44

    Det borde vara självklart att alla människor är lika mycket värda oavsätt vart vi kommer ifrån,yrkesbefattningar eller hur vi är som människor. Men vi stöter dagligen på nyhetsexempel på att det många gånger inte är så ute i vårat samhälle.

    * Våra äldre på sjukhemmen behandlas ofta på ett omänskligt sätt och deras behov tillgodoses
    många gånger inte på ett tillfredställande sätt.

    * Våra barn som är våran framtid ska det sparas resurser på.

    * Hur många hemlösa blir det som ex stadsmissionen kommer att ta hand om nu i jultider?

    Ja detta är bara några ex.


    Hur igentligen behandlas många människor i dag?

    Ett citat ifrån Corren:

    "För att vara en värdig medborgare i dag ska du enligt regeringen(ja det sägs inte klart men mellan raderna kan man tyda)vara ung,välutbildad,engagerad,framgångsrik och inte behöva samhällets tjänster och framför allt jobba, jobba och jobba.Då är du en fullvärdig människa...".
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Dao 2009-11-19, 03:23

    Utanförskapet i samhället ökar lavinartat. Och alla som är "annorlunda" drabbas!!!

    Man skall inte bara vara ung och ambitiös för att bli betraktad som en respektabel människa idag - du får inte vara FÖR ung, för ungdomar ställer baa till problem om vi inte binder upp dem i en skola där vi kan stressa dem att bli lydiga och fromma medborgare som inte ställer krav. Man får heller inte vara för gammal, för då är du ivägen för de unga och ambitiösa. Är du barn kostar du samhället pengar. Du skall helst av allt som människa ha hoppat över både barn- och ungdomsstadiet då dessa bara är till belastning för samhället. Är du kvinna och invandrare är det ÄN värre, speciellt om du är kvinna OCH invandrare!!! Bär du "slöja" skall du ocså tvingas få reda på att du är förtryckt. Och om du inte är det, så blir du det - av oss!

    Om du sedan, värst av allt, går och väljer att bli arbetslös - ja för detta väljer man - skall du jagas med blåslampa och piska, ch du ska banne mig inte tro att du får någonting gratis, minsann... Allra minst jobb...

    Snart ommer nog begreppetarbetslös att förbjudas - och ersättas av arbetsvägrare!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Förtryck

    Inlägg  Secrist 2009-11-19, 07:50

    Bär du "slöja" skall du ocså tvingas få reda på att du är förtryckt. Och om du inte är det, så blir du det - av oss!

    Jag tror inte du hade hyllat slöjan om det var svenska män som tvingade kvinnorna att bära den.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Redvictory 2009-11-19, 08:26

    Snart ommer nog begreppetarbetslös att förbjudas - och ersättas av arbetsvägrare!!!

    Och sjukskriven för lat för att jobba (oavsett sjukdomstillstånd)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Dao 2009-11-19, 09:12

    Secrist skrev:Bär du "slöja" skall du ocså tvingas få reda på att du är förtryckt. Och om du inte är det, så blir du det - av oss!

    Jag tror inte du hade hyllat slöjan om det var svenska män som tvingade kvinnorna att bära den.

    Var har jag hyllat slöjan?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Begrepp

    Inlägg  Secrist 2009-11-19, 10:18

    Och sjukskriven för lat för att jobba (oavsett sjukdomstillstånd)

    Ungefär lika seriöst som att påstå att om vänstern får makten 2010 så kommer varenda egenföretagare att kallas arbetarförtryckande kapitalistsvin.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  blueheaven 2009-11-19, 11:01

    ANNA2LINK skrev:Det borde vara självklart att alla människor är lika mycket värda oavsätt vart vi kommer ifrån,yrkesbefattningar eller hur vi är som människor. Men vi stöter dagligen på nyhetsexempel på att det många gånger inte är så ute i vårat samhälle.

    * Våra äldre på sjukhemmen behandlas ofta på ett omänskligt sätt och deras behov tillgodoses
    många gånger inte på ett tillfredställande sätt.

    * Våra barn som är våran framtid ska det sparas resurser på.

    * Hur många hemlösa blir det som ex stadsmissionen kommer att ta hand om nu i jultider?

    Ja detta är bara några ex.


    Hur igentligen behandlas många människor i dag?

    Ett citat ifrån Corren:

    "För att vara en värdig medborgare i dag ska du enligt regeringen(ja det sägs inte klart men mellan raderna kan man tyda)vara ung,välutbildad,engagerad,framgångsrik och inte behöva samhällets tjänster och framför allt jobba, jobba och jobba.Då är du en fullvärdig människa...".

    Hur var det med våran och vårat?

    Hur var det nu det hette? Evil or Very Mad
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 11:16

    Ja man ska spara 550 miljoner på barnvård i Sverige trots världens högsta skatter

    Samtidigt får ensamma flyktingbarn kosta 60.000 kr i månaden

    Härligt alla är likas värda!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-19, 15:06

    blueheaven skrev:
    ANNA2LINK skrev:Det borde vara självklart att alla människor är lika mycket värda oavsätt vart vi kommer ifrån,yrkesbefattningar eller hur vi är som människor. Men vi stöter dagligen på nyhetsexempel på att det många gånger inte är så ute i vårat samhälle.

    * Våra äldre på sjukhemmen behandlas ofta på ett omänskligt sätt och deras behov tillgodoses
    många gånger inte på ett tillfredställande sätt.

    * Våra barn som är våran framtid ska det sparas resurser på.

    * Hur många hemlösa blir det som ex stadsmissionen kommer att ta hand om nu i jultider?

    Ja detta är bara några ex.


    Hur igentligen behandlas många människor i dag?

    Ett citat ifrån Corren:

    "För att vara en värdig medborgare i dag ska du enligt regeringen(ja det sägs inte klart men mellan raderna kan man tyda)vara ung,välutbildad,engagerad,framgångsrik och inte behöva samhällets tjänster och framför allt jobba, jobba och jobba.Då är du en fullvärdig människa...".

    Hur var det med våran och vårat?

    Hur var det nu det hette? Evil or Very Mad



    Var det något mer fel du hittade i texten Blue H?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-19, 15:07

    Redvictory skrev:Snart ommer nog begreppetarbetslös att förbjudas - och ersättas av arbetsvägrare!!!

    Och sjukskriven för lat för att jobba (oavsett sjukdomstillstånd)


    Tyvärr så verkar en del tänka så om sjukskrivna trots att dom inte vet så mycket om den som är sjukskriven...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-19, 15:09

    Dao skrev:Utanförskapet i samhället ökar lavinartat. Och alla som är "annorlunda" drabbas!!!

    Man skall inte bara vara ung och ambitiös för att bli betraktad som en respektabel människa idag - du får inte vara FÖR ung, för ungdomar ställer baa till problem om vi inte binder upp dem i en skola där vi kan stressa dem att bli lydiga och fromma medborgare som inte ställer krav. Man får heller inte vara för gammal, för då är du ivägen för de unga och ambitiösa. Är du barn kostar du samhället pengar. Du skall helst av allt som människa ha hoppat över både barn- och ungdomsstadiet då dessa bara är till belastning för samhället. Är du kvinna och invandrare är det ÄN värre, speciellt om du är kvinna OCH invandrare!!! Bär du "slöja" skall du ocså tvingas få reda på att du är förtryckt. Och om du inte är det, så blir du det - av oss!

    Om du sedan, värst av allt, går och väljer att bli arbetslös - ja för detta väljer man - skall du jagas med blåslampa och piska, ch du ska banne mig inte tro att du får någonting gratis, minsann... Allra minst jobb...



    Snart ommer nog begreppetarbetslös att förbjudas - och ersättas av arbetsvägrare!!!




    Högerregeringen ville minska utanförskapet men hur blev det med det?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 16:20

    Minskar utanförskapet med massinvandring och ökad arbetslöshet?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-19, 17:07

    Har alla människor lika värde? Jag kan argumentera både för- och emot...

    Rent samhällsekonomisk så har INTE alla människor samma värde, detta kan vi nog vara överens om...

    Men, en människa som rånar banker har h*n lika värde samma värde som, t.ex. Moder Theresa? En person stjäl, en annan ägnar sitt liv åt att hjälpa andra...

    Eller en aktiv människa som bidrar och ökar värdet i sitt samhälle... är en handikappad, ointelligent person som måste hela tiden vårdas värt lika mycket?

    Jag skulle våga påstå att en vårdkrävande människa har sitt värde, inte för denne inte bidrar, utan för att den vårdkrävande får oss att bidra! VI visar vårt människovärde på det viset som vi betraktar vårdkrävande..... Bryr vi oss och anstränger oss för att göra något för dessa, visar vi vår människosyn. Om vi inte bryr oss och ser dessa handikappade som en belastning så visar vi också vår människosyn!

    Så, antingen värderar vi människor för att de frambringar värde från oss eller så kan vi cynisk, räkna bort dessa individer som 'förluster'....

    Nåja, trots att jag inte ville själv lägga någon värdering i mitt inlägg så lyckades jag göra det iaf...

    Slutsatsen som jag får dra att det är andra människor frambringar värdet i oss! Inte tvärtom..... Så, vilket värde har ni?
    Wink

    queen
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Dao 2009-11-19, 19:28

    Eftersom jag börjar bli ganska sur på alla skitförsök att tillskriva mig åsikter jag inte har, vill jag verkligen att Secrist skall berätta för mig VAR jag någonsin har hävdat att jag "dyrkar slöjan"!!!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Blåfront 2009-11-19, 20:07

    Dao skrev:Eftersom jag börjar bli ganska sur på alla skitförsök att tillskriva mig åsikter jag inte har, vill jag verkligen att Secrist skall berätta för mig VAR jag någonsin har hävdat att jag "dyrkar slöjan"!!!

    Du tar aldrig avstånd från islamism
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Utanförskap

    Inlägg  Secrist 2009-11-19, 20:34

    Högerregeringen ville minska utanförskapet men hur blev det med det?

    Svårt att säga. Den värsta finanskrisen i modern tid slog till. Egentligen inte så mycket beror på sverige denna gången. Till skillnad från krisen på 90-talet men som ett litet exportberoende land dras vi med. Alla siffror pekade i rätt riktning när bankerna i USA kollapsade. Tyvärr...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-19, 20:38

    Du menar att finanskrisen räddade alliansens falska fasad, och hjälpte alliansen dölja sin behandling av utsatta människor?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Räddad

    Inlägg  Secrist 2009-11-19, 20:45

    Du menar att finanskrisen räddade alliansens falska fasad, och hjälpte alliansen dölja sin behandling av utsatta människor?

    Dem som framförallt gnuggar händerna av lycka över finanskrisen är ju de rödgröna. Ett gyllene tillfälle att skylla allt på alliansen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  blueheaven 2009-11-19, 23:44

    martin7lindgren skrev:Du menar att finanskrisen räddade alliansens falska fasad, och hjälpte alliansen dölja sin behandling av utsatta människor?

    Vilket falskt jidder utan substans, du närmar dig rv och rc med älgakliv martin! Laughing
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Redvictory 2009-11-19, 23:46

    blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Du menar att finanskrisen räddade alliansens falska fasad, och hjälpte alliansen dölja sin behandling av utsatta människor?

    Vilket falskt jidder utan substans, du närmar dig rv och rc med älgakliv martin! Laughing

    Och det skall du vara stolt över martin! för tänk om du skulle närma dig tex B-H med älgakliv! ha,ha,ha,ha
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-20, 15:43

    Secrist skrev:Högerregeringen ville minska utanförskapet men hur blev det med det?

    Svårt att säga. Den värsta finanskrisen i modern tid slog till. Egentligen inte så mycket beror på sverige denna gången. Till skillnad från krisen på 90-talet men som ett litet exportberoende land dras vi med. Alla siffror pekade i rätt riktning när bankerna i USA kollapsade. Tyvärr...




    Den värsta finanskrisen som inte låter alla betala lika dyrt för krisen menar du?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-11-20, 16:27

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Högerregeringen ville minska utanförskapet men hur blev det med det?

    Svårt att säga. Den värsta finanskrisen i modern tid slog till. Egentligen inte så mycket beror på sverige denna gången. Till skillnad från krisen på 90-talet men som ett litet exportberoende land dras vi med. Alla siffror pekade i rätt riktning när bankerna i USA kollapsade. Tyvärr...




    Den värsta finanskrisen som inte låter alla betala lika dyrt för krisen menar du?



    Hur tänkte du nu?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-20, 20:20

    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Högerregeringen ville minska utanförskapet men hur blev det med det?

    Svårt att säga. Den värsta finanskrisen i modern tid slog till. Egentligen inte så mycket beror på sverige denna gången. Till skillnad från krisen på 90-talet men som ett litet exportberoende land dras vi med. Alla siffror pekade i rätt riktning när bankerna i USA kollapsade. Tyvärr...




    Den värsta finanskrisen som inte låter alla betala lika dyrt för krisen menar du?






    Hur tänkte du nu?




    Ja att dom som jobbar, politiker mm inte behöver betala lika dyrt som arbetslösa/sjuka t ex nu när Sverige är i kris...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Redvictory 2009-11-20, 20:34

    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Högerregeringen ville minska utanförskapet men hur blev det med det?

    Svårt att säga. Den värsta finanskrisen i modern tid slog till. Egentligen inte så mycket beror på sverige denna gången. Till skillnad från krisen på 90-talet men som ett litet exportberoende land dras vi med. Alla siffror pekade i rätt riktning när bankerna i USA kollapsade. Tyvärr...




    Den värsta finanskrisen som inte låter alla betala lika dyrt för krisen menar du?






    Hur tänkte du nu?




    Ja att dom som jobbar, politiker mm inte behöver betala lika dyrt som arbetslösa/sjuka t ex nu när Sverige är i kris...


    Jag förstår precis vad du menar Anna! det är de sjuka och arbetslösa som får betala för krisen! de som redan har mycket får ännu mer klyftpolitik ala USA fattiga och rika! det är så denna Skitallians vill ha det! fy fan!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Dao 2009-11-20, 20:39

    Vi som jobbar inom den offentliga sektorn har inte sett någon skillnad vare sig Sverige är ien högkonjunktur eller lågkonjunktur. INGENSTANS i alliansens politik har visat att de skulle vara ett undantag här!

    Sponsored content


    Alla människors värde  är inte lika... Empty Sv: Alla människors värde är inte lika...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 05:57