theward skrev:Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:blueheaven skrev:Thetaxpayer skrev:hur mycket vet jag inte men min ambition är att jag skall jobba lika mycket som tidigare snart! dvs 18-20 tim dygn
Kanske du skulle dela med dig lite till Anna. Hon verkar ju vara sugen på att jobba.
Jo det kanske låter så men jag vet inte jag, Anna har nu under tre års tid minst inte lyckats visa på några resultat i denna uttalade "goda vilja"!
Vad vet du om det Blue??? Vad vet du om min sjukdomstid??? Jag kan tala om för dig att 2006 var jag nära att hamna i en psykos, men klarade mig ifrån det men hamnade i en djup depression. Kunde varken äta eller dricka och var tvungen att under ca en och en halv månad ligga inne på sjukhus för att få hjälp med i princip allt. I början av sjukhusvistelsen så fick personal mata mig,duscha mig etc... Hur vet du att hur jag har haft det denna tid??? Var nära nu tidigare i höstas att bli lika dålig igen. Man är extra känslig för att hamna i depression när man varit sjuk tidigare. Men detta förstår du säkert inte heller!!! Hur Fan rent ut sagt vet du att jag inte hade viljat haft det annolunda??? Tror du att jag har varit sjuk av ren vilja???
Sluta med ditt anklagande för saker och ting som du inte vet någonting om!!! Hur du kan uttala dig som du gör är en gåta... Du har ingen som helst empati!!!
Högerhyenorna flockas kring de svaga i samhället för att kalasa på dem!
De samlas i flock för att slå till! ensamma är de ingenting! till skillnad mot de rödgröna som ser till alla människor till och med rasister skall kunna leva drägligt men deras åsikter slår vi tillbaka hårt och slagkraftigt!
Högerhyenorna?
Det är ju du som säger dig ha flera jobb. Ge ett till anna då så blir ju allt bra för er. Ni kan ju dela solidariskt. Nä inte det.
Om det vore så enkelt att jag bara kunde ge bort ett jobb så skulle jag göra det
De jobb jag har kräver en massa kompetenser som jag tror att ingen på detta forum kan få i ett handslag! det tar tex flera år att bli brandbefäl m,m ni är ju lika Blåfront dvs antingen jobbar man för mycket eller för lite! vad är lagom?
Vad är lagom. Inte lätt att svara på. Man kan ju inte bara säga nej när plikten kallar. Men hur är det med dina andra jobb. Även ett brandbefäl har väl arbetstider? Man behöver ju oftast inte jobba mera än heltid. Kanske du kan anställa henne på din firma?
Själv har jag bara ett jobb nu men det blir oftast minst 50-60 timmar i veckan ändå.
Vissa lever för att jobba, andra jobbar för att kunna leva
vill man arbeta bort sitt liv för man väl göra det...
Fast det tycker jag är ett slöseri.....
tänk vad jobbtillfällen som skulle öppna sig om alla hade max ett jobb och jobbade max 40 timmar i veckan....
För är det sunt att en del går hemma i 5-10 år och andra jobbar ständigt 60 timmar i veckan eller mer
ingen av dessa grupper mår bra av detta i längden
Men det är inte alltid lätt att styra sin arbetstid. Speciellt inte om man är ambitiös och vill komma någon vart. Om man nu har det intresset, Varför skall man inte kunna tjäna lite på att arbeta mycket? Varför är det jag som är den onda bara för att jag vill behålla mera av mina hårt inarbetade pengar?