Sniperace 2010-05-22, 13:15
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: F.I.S.T skrev: lazy skrev: Dao skrev:De som här "försvarar" yttrandefriheten, är till stor del samma människor som förfasar sig över när det i arabisk massmedia förekommer motsvarande konst - med riktning mot judendomen!
Är det inte yttrandefrihet i de fallen också?
Om du gör ett besök på Radio Islam så kan du se yttrandefrihet gentemot
judar. Vad jag vet så har ingen av den anledningen försökt att bränna
ned Ahmed Ramis hem.
Och ??
ja, vi förstod att du skulle anse att det saknar betydelse och det är en helt annan sak.....
det där med rättvisa är inte din starka sida eller hur, det att alla ska behandlas lika
Rättvisa är min STARKA sida....
... jag undrar mest bara vad det har med yttrandefrihet att göra, att
en idiot av ett folkslag/religion försöker bränna ner någons hem, medan en annan idiot av ett annat folkslag/religion inte gjort det... ???
Men jag är helt säker på att jag får en logisk förklaring på detta av rättvise Snipe
men när EN idiot gör samma sak mot kristna eller mot judar händer inte samma sak, MYSKO eller hur?
är det någon konstig mental skillnad mellan folk?
att det går BRA mot en sida men inte mot en annan?
JAG har rätten att anse att ex Mohammed var en pedofil, jag har också rätten att SÄGA detta, på samma sätt som en muslim har rätten att säga att Jesus var INTE guds son osv...
på samma sätt som skaparinnan av ecce homo hade rätten att skapa sittkonstverk, har självfallet wilks rätt att skapa sitt konstverk.
det finns INGEN skillnad i detta, att börja fantisera och babbla om avsikt och ändamål är inte en väg att gå...
att ge den ene rätten att göra vad som helst men att förneka andra att göra på samma sak, ja det är INTE rättvisa....