Thetaxpayer 2012-06-29, 18:02
Dao skrev: Thetaxpayer skrev:....[/color]
Visst finns ett tak för allt, men inte för medmänsklighet! Det är mer en fråga HUR vi skall hjälpa på ett bra sätt. Som vanligt är hela den nationalistiska tanken mer ett problem än en lösning.
Klart man skall prioritera. Men istället för att prioritera profitörer och ganstrar, kan man faktiskt prioritera ett samhälle för alla. Och det behöver inte kosta mer än det det första, troligen mindre i slutändan!
Det saknas aldrig pengar för det som är viktigt! Det jag vill se är bara att det som betraktas som "viktigt" är mer människor än "marknaden" eller enskilda personers ökning av sin enorma förmögenhet.
SD har bara råkat ut för den form av granskning som alla partier får. De nya får lite extra mycket inledningsvis. För er är det för att de "hatar SD", dock - vilket säger mer om SD-logiken än om massmedia. Med den förda politiken och de uttalanden olika sd:are fört och gjort, är det liksom inget konstigt att det sker reaktioner.
Varför skulle det vara konstigt att NÅGON inte vill flytta från nedgångna områden! Problemet, som du försöker glida undan, är att alla har inte samma frihet att GÖRA detta!
Så du försvarar diskriminering av specifika grupper, av att de inte är riktiga "svenskar"??? Ett samhälle där alla inte har lika rättigheter och möjligheter, är inte ett demokratiskt samhälle. "Liberalt" möjligen, men knappast demokratiskt! Nu finns det dock inget hinder i landets lagar, utan det är ett attitydsproblem, som måste åtgärdas. Detta gör man med utbildning och ökad indormation!
Tycker du inte att en "invandrare" är lika mycket värd som en "svensk"? Varför???
Du försöker förvränga vad jag skriver. Sluta med det. Ganska bra disskussion annars.
Var har jag skrivit att jag är för diskriminering?
Däremot är jag emot kvotering.
Alla har visst rätt att flytta från vissa områden. Vad jag menade var att alla kanske inte har råd. Men det är inte speciellt konstigt att invandrare har sämre ställt en svensk eller på vilken nivå vill du lägga bidragen?