Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Thetaxpayer
Redvictory
Secrist
DMustaine
redalert
F.I.S.T
Infra
R.O.F.L
Dao
RedCloud
Sossar ee lata
15 posters

Vill någon sätta emot? vågar någon?

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Vill någon sätta emot? vågar någon? - Sida 4 Empty Sv: Vill någon sätta emot? vågar någon?

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-29, 10:42

Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Det vore intressant att se var kostnaderna ligger.

Varför då ?

Därför att då kan man se var kostnaderna ligger för eventuella åtgärder. Jag tror i alla fall att en dansk invandrare generar mera välfärd (i snitt och tid) än tex en somalisk invandrare. Men jag vet inte för det står inte i rapporten.

Då "glömmer" du att nordiska invandrare är den största delen i delar av brottsstatistiken
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Vill någon sätta emot? vågar någon? - Sida 4 Empty Sv: Vill någon sätta emot? vågar någon?

Inlägg  Dao 2012-06-29, 10:42

Thetaxpayer skrev:...[/color][/b]

Det går inte att sätta en fysisk gräns, på antal personer, lika lite som det går att räkna upp den faktiska kostnaden, eller vinsten, av ett solidariskt samhälle.

Offentliga sektorn skall inte byggas ut på skoj, utan täcka de behov som finns. Finns det behov, finns det pengar. Inte minst alla "stödpaket" till Grekland visar detta, eller varför inte de statliga bidragen till McDonalds och pigor...

Undrar varför ni "liberaler" alltid anser att det saknas pengar när man använder dessa till de svaga och sjuka i samhället???

Läser man om skit, så tror man att allt är skit - även i de fall där artiklarna är tänkta att vara "sympatiska"! För många svenskar blir "invandrare" det de tar del av i massmedia, och då blir bilden enkelriktad, eller vad de får reda på av SD och liknande skitorgan, och då blir den ensidig (och mestadels felaktig)

"White Flight" betyder att "vita" kan välja vad de vill och därmed flytta när och om de vill. "Invandrare", i varierande grad, har inte samma frihet. Detta är självklarheter för de som bryr sig att ha lite koll...
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-29, 11:04

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:...[/color][/b]

Det går inte att sätta en fysisk gräns, på antal personer, lika lite som det går att räkna upp den faktiska kostnaden, eller vinsten, av ett solidariskt samhälle.

Allt annat går att räkna på. Klart att det går i detta fall också. Det finns ett tak för allt annars är det något annat som blir lidande.

Offentliga sektorn skall inte byggas ut på skoj, utan täcka de behov som finns. Finns det behov, finns det pengar. Inte minst alla "stödpaket" till Grekland visar detta, eller varför inte de statliga bidragen till McDonalds och pigor...

Nej det finns inte hur mycket pengar som helst. Man måste prioritera. (det vet alla som har lite koll). Very Happy

Undrar varför ni "liberaler" alltid anser att det saknas pengar när man använder dessa till de svaga och sjuka i samhället???

Det är naturligtvis inte sant. Men varför ta på sigkostnader som man inte behövde haft när det saknas pengar redan innan?

Läser man om skit, så tror man att allt är skit - även i de fall där artiklarna är tänkta att vara "sympatiska"! För många svenskar blir "invandrare" det de tar del av i massmedia, och då blir bilden enkelriktad, eller vad de får reda på av SD och liknande skitorgan, och då blir den ensidig (och mestadels felaktig)

Finns väl knappast någon som hatar SD som media. De försöker ju inte ens dölja det. Ändå är nyheterna så "ensidiga" enligt dig.

"White Flight" betyder att "vita" kan välja vad de vill och därmed flytta när och om de vill. "Invandrare", i varierande grad, har inte samma frihet. Detta är självklarheter för de som bryr sig att ha lite koll...

Men frågan var ju varför de väljer att flytta från dessa områden? Jag tycker inte alls det är konstigt att en invandrare inte har samma ekonomiska möjligheter som svenskar som bott här i hela sitt liv. Konstigt vore det dock om det vore så däremot.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-29, 11:24

Thetaxpayer skrev:....[/color]

Visst finns ett tak för allt, men inte för medmänsklighet! Det är mer en fråga HUR vi skall hjälpa på ett bra sätt. Som vanligt är hela den nationalistiska tanken mer ett problem än en lösning.

Klart man skall prioritera. Men istället för att prioritera profitörer och ganstrar, kan man faktiskt prioritera ett samhälle för alla. Och det behöver inte kosta mer än det det första, troligen mindre i slutändan!

Det saknas aldrig pengar för det som är viktigt! Det jag vill se är bara att det som betraktas som "viktigt" är mer människor än "marknaden" eller enskilda personers ökning av sin enorma förmögenhet.

SD har bara råkat ut för den form av granskning som alla partier får. De nya får lite extra mycket inledningsvis. För er är det för att de "hatar SD", dock - vilket säger mer om SD-logiken än om massmedia. Med den förda politiken och de uttalanden olika sd:are fört och gjort, är det liksom inget konstigt att det sker reaktioner.

Varför skulle det vara konstigt att NÅGON inte vill flytta från nedgångna områden! Problemet, som du försöker glida undan, är att alla har inte samma frihet att GÖRA detta!

Så du försvarar diskriminering av specifika grupper, av att de inte är riktiga "svenskar"??? Ett samhälle där alla inte har lika rättigheter och möjligheter, är inte ett demokratiskt samhälle. "Liberalt" möjligen, men knappast demokratiskt! Nu finns det dock inget hinder i landets lagar, utan det är ett attitydsproblem, som måste åtgärdas. Detta gör man med utbildning och ökad indormation!

Tycker du inte att en "invandrare" är lika mycket värd som en "svensk"? Varför???
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-29, 14:11

Dao skrev:
    Secrist skrev:Letar man länge så går det såklart att till slut hitta något enstaka undantag men de är synnerligen sällsynta. Idag är det bara ett nytt sätt för kriminella att tjäna pengar, inget annat.

Nu byter du ämne igen! Vi pratar faktiskt inte om arrogansen här!!! Wink

Nä, flyktingsmugglare. Mig veterligen är allianspolitiker inte mer brottsbelastade än vänsterpolitiker (eller miljöpartister).
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-29, 18:02

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:....[/color]

Visst finns ett tak för allt, men inte för medmänsklighet! Det är mer en fråga HUR vi skall hjälpa på ett bra sätt. Som vanligt är hela den nationalistiska tanken mer ett problem än en lösning.

Klart man skall prioritera. Men istället för att prioritera profitörer och ganstrar, kan man faktiskt prioritera ett samhälle för alla. Och det behöver inte kosta mer än det det första, troligen mindre i slutändan!

Det saknas aldrig pengar för det som är viktigt! Det jag vill se är bara att det som betraktas som "viktigt" är mer människor än "marknaden" eller enskilda personers ökning av sin enorma förmögenhet.

SD har bara råkat ut för den form av granskning som alla partier får. De nya får lite extra mycket inledningsvis. För er är det för att de "hatar SD", dock - vilket säger mer om SD-logiken än om massmedia. Med den förda politiken och de uttalanden olika sd:are fört och gjort, är det liksom inget konstigt att det sker reaktioner.

Varför skulle det vara konstigt att NÅGON inte vill flytta från nedgångna områden! Problemet, som du försöker glida undan, är att alla har inte samma frihet att GÖRA detta!

Så du försvarar diskriminering av specifika grupper, av att de inte är riktiga "svenskar"??? Ett samhälle där alla inte har lika rättigheter och möjligheter, är inte ett demokratiskt samhälle. "Liberalt" möjligen, men knappast demokratiskt! Nu finns det dock inget hinder i landets lagar, utan det är ett attitydsproblem, som måste åtgärdas. Detta gör man med utbildning och ökad indormation!

Tycker du inte att en "invandrare" är lika mycket värd som en "svensk"? Varför???

Du försöker förvränga vad jag skriver. Sluta med det. Ganska bra disskussion annars.

Var har jag skrivit att jag är för diskriminering?
    Däremot är jag emot kvotering.

Alla har visst rätt att flytta från vissa områden. Vad jag menade var att alla kanske inte har råd. Men det är inte speciellt konstigt att invandrare har sämre ställt en svensk eller på vilken nivå vill du lägga bidragen?

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-29, 21:29

Thetaxpayer skrev:Du försöker förvränga vad jag skriver. Sluta med det. Ganska bra disskussion annars.

Alla har visst rätt att flytta från vissa områden. Vad jag menade var att alla kanske inte har råd. Men det är inte speciellt konstigt att invandrare har sämre ställt en svensk eller på vilken nivå vill du lägga bidragen?

Vasd förvrängde jag?

Eftersom du tycker det är OK att bara "svenskar" kan flytta från de aktuella förorterna, men inte "invandrarna", så är du alltså för diskriminering. Vem har pratat om kvotering. Jag vill bara att alla skall ha samma möjligheter. Varför vill inte du det?

Det handlar inte om att "inte ha råd", i detta fallet. De får inte på grund av den idag rådande smygrasismen i Sverige.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-29, 22:54

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Du försöker förvränga vad jag skriver. Sluta med det. Ganska bra disskussion annars.

Vasd förvrängde jag?

Eftersom du tycker det är OK att bara "svenskar" kan flytta från de aktuella förorterna, men inte "invandrarna", så är du alltså för diskriminering. Vem har pratat om kvotering. Jag vill bara att alla skall ha samma möjligheter. Varför vill inte du det?

Det handlar inte om att "inte ha råd", i detta fallet. De får inte på grund av den idag rådande smygrasismen i Sverige.

Jaha du pratar om vänsterns vanföreställning att alla är onda utom dem. Var ser du att jag tycker att det är ok att bara svenskar kan flytta? Jag skriver att svenskar flyttar/flyr eller vad du vill. Varför tror du att det är så? Det kallas också att rösta med fötterna.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-30, 12:09

Thetaxpayer skrev:Jaha du pratar om vänsterns vanföreställning att alla är onda utom dem. Var ser du att jag tycker att det är ok att bara svenskar kan flytta? Jag skriver att svenskar flyttar/flyr eller vad du vill. Varför tror du att det är så? Det kallas också att rösta med fötterna.

Även i detta inlägget anser du att diskriminering är bra. Du kallar det att "rösta med fötterna", som om det var upp till var och att avgöra. OM det handlar om "röstning", så är den inte baserat på frihet.

Det finns undersökning på undersökningar om varför det är på det sätt som det är, och i stort sett alla är eniga - det är ett systemfel i samhället, inte invandrares egna val, som är problemet.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-06-30, 12:14

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:
    Det vore intressant att se var kostnaderna ligger.

Varför då ?

Därför att då kan man se var kostnaderna ligger för eventuella åtgärder. Jag tror i alla fall att en dansk invandrare generar mera välfärd (i snitt och tid) än tex en somalisk invandrare. Men jag vet inte för det står inte i rapporten.

Då "glömmer" du att nordiska invandrare är den största delen i delar av brottsstatistiken

Svenskar torde vara mest förekommande i absoluta tal.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-30, 14:27

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jaha du pratar om vänsterns vanföreställning att alla är onda utom dem. Var ser du att jag tycker att det är ok att bara svenskar kan flytta? Jag skriver att svenskar flyttar/flyr eller vad du vill. Varför tror du att det är så? Det kallas också att rösta med fötterna.

Även i detta inlägget anser du att diskriminering är bra. Du kallar det att "rösta med fötterna", som om det var upp till var och att avgöra. OM det handlar om "röstning", så är den inte baserat på frihet.

Det finns undersökning på undersökningar om varför det är på det sätt som det är, och i stort sett alla är eniga - det är ett systemfel i samhället, inte invandrares egna val, som är problemet.

Men är du helt galen? Jag lägger inga som helst värderingar i det. Jag bara konstaterar att det är så. Nu kan du välja att besvara frågan eller att fortsätta att tilldela mig åsikter som jag aldrig yttrat. Att rösta med fötterna är ju bara ett annat namn för white flight.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-06-30, 15:06

Ja Dao är helt galen något annat har han aldrig visat! Shocked
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-30, 15:09

redalert skrev:Ja Dao är helt galen något annat har han aldrig visat! Shocked

Fy fan vad dåligt här är och anledningen är alla muppar som dansar efter rc's pipa
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-30, 15:51

Thetaxpayer skrev:Men är du helt galen? Jag lägger inga som helst värderingar i det. Jag bara konstaterar att det är så. Nu kan du välja att besvara frågan eller att fortsätta att tilldela mig åsikter som jag aldrig yttrat. Att rösta med fötterna är ju bara ett annat namn för white flight.

Ogillar du att alla inte har samma friheter i Sverige, eller inte? Är det något som oroar dig det minsta, trots att det är "invandrare" som drabbas?

Jag har själv flyttat från sådana områden, inte för att jag "flydde" utan för att det var så min situation krävde, och jag hade, som vit svensk, den möjligheten när jag behövde det. Vänner till mig som INTE är "vita svenskar" har inte haft samma möjligheter, vilket är ett faktum idagens Sverige.

En bekant till mig - vit svenska - som var sjukpensionär med krasslig ekonomi kunde utan större problem (för några år sedan förvisso) skaffa sig en annan lägenhet i annan stadsdel. Iranska vänner till henne, med god ekonomi och jobb, skulle flytta till samma stadsdel som henne - men fick då kravet att de skulle ha två oberoende vittnen om att de "var skötsamma". De valde därför att INTE flytta dit, trots att de hade kunnat. Min kompis fick inte alls samma "krav"...

Är det den form av frihet du gillar?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-30, 16:00

Svara du på frågan först så kan vi diskutera dina fördomar sedan.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-30, 17:50

Thetaxpayer skrev:Svara du på frågan först så kan vi diskutera dina fördomar sedan.

Och frågan du anser att jag inte besvarat var...?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-06-30, 20:19

Dao skrev:Ogillar du att alla inte har samma friheter i Sverige, eller inte? Är det något som oroar dig det minsta, trots att det är "invandrare" som drabbas?

Jag har själv flyttat från sådana områden, inte för att jag "flydde" utan för att det var så min situation krävde, och jag hade, som vit svensk, den möjligheten när jag behövde det. Vänner till mig som INTE är "vita svenskar" har inte haft samma möjligheter, vilket är ett faktum idagens Sverige.

En bekant till mig - vit svenska - som var sjukpensionär med krasslig ekonomi kunde utan större problem (för några år sedan förvisso) skaffa sig en annan lägenhet i annan stadsdel. Iranska vänner till henne, med god ekonomi och jobb, skulle flytta till samma stadsdel som henne - men fick då kravet att de skulle ha två oberoende vittnen om att de "var skötsamma". De valde därför att INTE flytta dit, trots att de hade kunnat. Min kompis fick inte alls samma "krav"...

Måste ju undra vilket bostadsbolag som var inblandat där? Jag har vänner (icke etniskt svenska) som flyttat från både Tensta, Rinkeby, Vårby Gård, Skärholmen till s.k bättre områden utan problem dessutom bor jag själv i ett s.k bättre område med grannar som känner varandra, håller koll och umgås och i "min" trapp bor det fyra invandrarfamiljer och ingen av de hade ngt som helst problem att flytta hit. confused
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2012-06-30, 21:16

En 27-årig man blev på lördagen knivskuren på torget utanför tunnelbanestationen i Hjulsta i nordvästra Stockholm. Polisen larmades klockan 17.45. Förundersökning är inledd om försök till mord, men ingen är gripen.
    Under sitt arbete på torget blev polisen också utsatt för stenkastning av ungdomar. En av dem greps för försök till misshandel.

Fullt normalt att stena polisen i sitt arbete. Evil or Very Mad
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2012-06-30, 21:45

Det där med stening ja.....
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-30, 22:52

lazy skrev:
    Dao skrev:Ogillar du att alla inte har samma friheter i Sverige, eller inte? Är det något som oroar dig det minsta, trots att det är "invandrare" som drabbas?

Måste ju undra vilket bostadsbolag som var inblandat där? Jag har vänner (icke etniskt svenska) som flyttat från både Tensta, Rinkeby, Vårby Gård, Skärholmen till s.k bättre områden utan problem dessutom bor jag själv i ett s.k bättre område med grannar som känner varandra, håller koll och umgås och i "min" trapp bor det fyra invandrarfamiljer och ingen av de hade ngt som helst problem att flytta hit. confused

Givetvis går det att flytta om man vill. Det är bara massa vänstertrams.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-06-30, 23:16

Secrist skrev:
    lazy skrev:

Men det är sorgligt om vissa personer ska få sprida sina lögner om att det är "omöjligt att flytta p.g.a att man är invandrare" om man har en fast inkomst och har betalat sin hyra i tid och inte har stört sina grannar så är det fritt fram att flytta till vilket j-a område som helst oavsett om man heter: Sadelski, Abboud, Rostam eller Svensson.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2012-06-30, 23:19

Den grova misshandeln inträffade någon gång mellan klockan fyra och fem på lördagsmorgonen i centrala Jordbro.
    Minst två män uppges ha angripit mannen. De sparkade och slog honom, för att därefter ta hans mobiltelefon och jacka. Efter misshandeln hällde de brandfarlig vätska på offret och tände på.

http://www.expressen.se/nyheter/ranare-tande-eld-pa-sitt-offer/
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-30, 23:30

lazy skrev:Måste ju undra vilket bostadsbolag som var inblandat där? Jag har vänner (icke etniskt svenska) som flyttat från både Tensta, Rinkeby, Vårby Gård, Skärholmen till s.k bättre områden utan problem dessutom bor jag själv i ett s.k bättre område med grannar som känner varandra, håller koll och umgås och i "min" trapp bor det fyra invandrarfamiljer och ingen av de hade ngt som helst problem att flytta hit. confused [/font]

Då och då görs olika tester i massmedia, där man skapar två fiktiva personer - de är i stort sett identiska, med enda skillnaden att den ene har ett arabiskt namn och den andra ett svenskt. Sedan skickar man in bostadsansökningar på dessa båda namnen, alternativt jobbansökningar. Gissa vem av de båda som fick flest positiva gensvar? Smile

Det är ett samhällsproblem som finns, men det är ingen järnridå. Klart att det finns de som lyckas även här. Men ett problem kan finnas även om inte du ser det. Du har ju frihet att blunda eftersom det inte drabbar dig...

Det fanns massor av medborgare i Tredje riket som aldrig så Förintelsen heller! Men den fanns ändå...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-30, 23:32

lazy skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:

Men det är sorgligt om vissa personer ska få sprida sina lögner om att det är "omöjligt att flytta p.g.a att man är invandrare" om man har en fast inkomst och har betalat sin hyra i tid och inte har stört sina grannar så är det fritt fram att flytta till vilket j-a område som helst oavsett om man heter: Sadelski, Abboud, Rostam eller Svensson.

Du kan testa själv, utifrån de uppgifter jag ovan skrev!

Om du nu vill veta...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-06-30, 23:35

Dao skrev:
    lazy skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:

Du kan testa själv, utifrån de uppgifter jag ovan skrev!

Om du nu vill veta...

Varför erkänner du inte istället att du har fel?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 17:51