lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:Dao skrev:Ogillar du att alla inte har samma friheter i Sverige, eller inte? Är det något som oroar dig det minsta, trots att det är "invandrare" som drabbas?
Jag har själv flyttat från sådana områden, inte för att jag "flydde" utan för att det var så min situation krävde, och jag hade, som vit svensk, den möjligheten när jag behövde det. Vänner till mig som INTE är "vita svenskar" har inte haft samma möjligheter, vilket är ett faktum idagens Sverige.
En bekant till mig - vit svenska - som var sjukpensionär med krasslig ekonomi kunde utan större problem (för några år sedan förvisso) skaffa sig en annan lägenhet i annan stadsdel. Iranska vänner till henne, med god ekonomi och jobb, skulle flytta till samma stadsdel som henne - men fick då kravet att de skulle ha två oberoende vittnen om att de "var skötsamma". De valde därför att INTE flytta dit, trots att de hade kunnat. Min kompis fick inte alls samma "krav"...
Är det den form av frihet du gillar?
Måste ju undra vilket bostadsbolag som var inblandat där? Jag har vänner (icke etniskt svenska) som flyttat från både Tensta, Rinkeby, Vårby Gård, Skärholmen till s.k bättre områden utan problem dessutom bor jag själv i ett s.k bättre område med grannar som känner varandra, håller koll och umgås och i "min" trapp bor det fyra invandrarfamiljer och ingen av de hade ngt som helst problem att flytta hit.
Givetvis går det att flytta om man vill. Det är bara massa vänstertrams.
Men det är sorgligt om vissa personer ska få sprida sina lögner om att det är "omöjligt att flytta p.g.a att man är invandrare" om man har en fast inkomst och har betalat sin hyra i tid och inte har stört sina grannar så är det fritt fram att flytta till vilket j-a område som helst oavsett om man heter: Sadelski, Abboud, Rostam eller Svensson.
Du kan testa själv, utifrån de uppgifter jag ovan skrev!
Om du nu vill veta...
Varför erkänner du inte istället att du har fel?
Det blir nog svårt. Och att jämnställa invandrares bostadsproblem med förintelsen vittnar bara om dålig smak.