Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
pajas
Thetaxpayer
enigma
F.I.S.T
R.O.F.L
MartinLindgren
patriot
formsvackan
Redclown
berralarzon
theward
RedCloud
GustavAnder
17 posters

    Nästan hälften !

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty Nästan hälften !

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-08, 23:29

    Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"

    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?

    Som en jämförelse var det ca 10 % som gick till socialt skydd 1960 !

    Nånting är i grunden fel i sosseriets Sverige, ja det är fortfarande sosseriets Sverige i denna sjuka fördelning, alliansen har bara lyckats förändra marginelt, det krävs lång tid av hårt arbete för att få Sverige på rätt kurs igen.

    Rödgrön röra 2010 kan innebära den sista spiken i kistan för välfärdslandet Sverige, en återgång till samma sjuka linje kan föra landet över en brytpunkt till fördärv !

    Det är gött att pissa på sig , det värmer i början men sen blir det kallt.
    Är alla bidragsparasiter medvetna om att de spelar roulette med våra barns framtida välfärd, allt för att de inte anser sig behöva bidra, bara lyfta bidrag.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-08, 23:40

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?

    Jag tjänar ca 28 min fru 19. ( lite svart tillkommer)
    Av Awfultruth (2007-10-13 kl 17:59)

    Vilket skämt du är Gustav "tjuven" Ander
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-08, 23:43

    GustavAnder skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"

    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?

    jaha det var ju "illa" eller var det det?

    Förresten vad tycker herrn att skattepengarnma ska gå till??

    "socialt skydd" innefattar??

    Vet du inte det eller ville du inte skriva det ???

    Skulle tro att det innefattar det mesta som har med "att leva" att göra

    Fast det ska väl bara en del få göra, eller??

    Du påminner om våran korkade VD, som fick företaget att gå åt helvete..
    Han klagade på att den största utgiften företaget hade var lönekostnaden...
    Jag undrar vad skulle det annars vara??

    nu låg investeringskostnad på samma nivå nästan Wink

    ps vill du offra "bidragstagarna", så att resten ska få det "bättre"?

    är du säker på att det blir bättre?

    återigen kolla på USA, är det så himla bra egentligen?

    Efter som "bidragstagarna alltid kommer att vara flera ggr färre än övriga befolkningen, så tycker jag att solidariteten borde vara åt de svagaste...

    vi som inte har jobb eller kan jobba så vi klarar oss på inkomsten, ska inte behöva stödja de fullt friska arbetarna
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-08, 23:47

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?

    Jag tjänar ca 28 min fru 19. ( lite svart tillkommer)
    Av Awfultruth (2007-10-13 kl 17:59)

    Vilket skämt du är Gustav "tjuven" Ander

    jag tjänar 13500 och efter 16 januari tillkomer inte ett skit mera..
    om inte FK gör en kovändning och fattar att deras policy inte funkar i verkligheten

    Förstår att GA måste ha de där där 1500-2000 extra, som jag förlorar när sjukpenningdagarna är slut...

    Menar han behöver ju dem mkt bättre än mig Neutral

    hur ska de klara sig på 50 papp i månaden, stackars satar affraid
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty ööö?

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-08, 23:57

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"

    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?

    jaha det var ju "illa" eller var det det?

    Förresten vad tycker herrn att skattepengarnma ska gå till??

    Till utbildning vård polis försvar vägar med mera i första hand.

    "socialt skydd" innefattar??

    Det tycks för vissa innebära en oändlig utgiftsökning på bekostnad av andra mycket viktigare områden.

    Vet du inte det eller ville du inte skriva det ???



    Skulle tro att det innefattar det mesta som har med "att leva" att göra

    Att leva ska var och en vuxen människa ansvara för om man inte är helt handikappad eller dödssjuk. Sosseriets perversa tolkning för oss mot en avgrund.

    Fast det ska väl bara en del få göra, eller??

    idiot.

    Du påminner om våran korkade VD, som fick företaget att gå åt helvete..
    Han klagade på att den största utgiften företaget hade var lönekostnaden...
    Jag undrar vad skulle det annars vara??

    Att jämföra lönekostnad med bidrag är helt bisarrt , och fel.
    nu låg investeringskostnad på samma nivå nästan Wink

    ps vill du offra "bidragstagarna", så att resten ska få det "bättre"?

    är du säker på att det blir bättre?

    återigen kolla på USA, är det så himla bra egentligen?

    Där är mycket bra, men jag förstår inte vad det har med denna fråga att göra ??

    Efter som "bidragstagarna alltid kommer att vara flera ggr färre än övriga befolkningen, så tycker jag att solidariteten borde vara åt de svagaste...

    problemet är att antalet " behövande" bara ökade expolsionsartat under sosseriet medans de som arbetar bara minskade. Allvarligt, ni blundar helt för verkligheten.

    vi som inte har jobb eller kan jobba så vi klarar oss på inkomsten, ska inte behöva stödja de fullt friska arbetarna

    Väldigt vad långa inlägg du skriver, varav 95% är svammel, korta ner skiten !
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 00:07

    Förstår att GA måste ha de där där 1500-2000 extra, som jag förlorar när sjukpenningdagarna är slut...

    Menar han behöver ju dem mkt bättre än mig


    Du tror väl inte på allvar att jag skulle jobba 2 timmar extra om dan för att för några lata bidragstagare skulle kunna leva flottare ? Du tror väl inte på allvar att nån öht gör det om de har nåt val ?
    Vårt samhälle ser annorlunda ut i dag jämfört för en generation sen,
    då tolererades inte folk som bara satt på röven och lyfte bidrag,
    då gick skattemedeln verkligen til behövande, idag har det exploderat i snyltare och utlandspensioner till balkan.

    Alternativet, lilla theward, är att jag inte alls jobbar de extra timnmarna, hur bra är det för Sverige ?
    Nu gör jag ibland, som flera miljoner andra, vissa prioriteringar.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  berralarzon 2009-12-09, 00:11

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?

    Jag tjänar ca 28 min fru 19. ( lite svart tillkommer)
    Av Awfultruth (2007-10-13 kl 17:59)

    Vilket skämt du är Gustav "tjuven" Ander

    Samt att tjyven skattetjuven aawfultruht/gustavander är lika trovärdig som tomten dvs inte alls.
    //berra
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-09, 01:02

    Vad fan är det med vänstern?

    Här är en av de viktigaste frågorna att lösa och vänstern flamsar och tramsar!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty drömmer

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 01:10

    Redclown skrev:Vad fan är det med vänstern?

    Här är en av de viktigaste frågorna att lösa och vänstern flamsar och tramsar!

    Dom sitter väl i trådar som handlar om infantila drömmar,
    eller spyr ut sin galla mot kapitalismen och marknadsekonomin, den som gett dem mat i deras lata magar.
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-09, 01:22

    Att dessa pantade ärthjärnor kunde få godkänt i skolan och ännu märkligare är att två av dem (enligt egen utsaga) verkar som lärare, KATASTROF!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-09, 08:56

    Bröderna Ynkedom & Hyckleris lilla onanikoja....

    lol! lol! lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  formsvackan 2009-12-09, 09:02

    GustavAnder skrev:vissa prioriteringar.
    Omskrivning för: Skattefusk.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  formsvackan 2009-12-09, 12:23

    GustavAnder skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"
    Källa ?
    GustavAnder skrev:Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.
    Källa ?
    GustavAnder skrev:Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Om du anser att vi är på fel väg bör du ta upp saken med dem som håller i ratten.
    GustavAnder skrev:Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?
    Vilka giriga bidragslyftare syftar du på ?
    GustavAnder skrev:Som en jämförelse var det ca 10 % som gick till socialt skydd 1960 !
    Som en jämförelse hade år 1960 inte högern fått tillgång till taburetterna på många år. Högerns attack mot landets finanser inleddes först 1974.
    GustavAnder skrev:Nånting är i grunden fel i sosseriets Sverige, ja det är fortfarande sosseriets Sverige i denna sjuka fördelning, alliansen har bara lyckats förändra marginelt, det krävs lång tid av hårt arbete för att få Sverige på rätt kurs igen.
    Stäng av fantasigeneratorn.
    GustavAnder skrev:Rödgrön röra 2010 kan innebära den sista spiken i kistan för välfärdslandet Sverige, en återgång till samma sjuka linje kan föra landet över en brytpunkt till fördärv !
    Stäng av fantasigeneratorn. En återgång till den ekonomiska politik som bedrevs 1960 kan väl inte vara fel om man ska använda den måttstock du gör.
    GustavAnder skrev:Det är gött att pissa på sig , det värmer i början men sen blir det kallt.
    Om du säger det så.
    GustavAnder skrev:Är alla bidragsparasiter medvetna om att de spelar roulette med våra barns framtida välfärd, allt för att de inte anser sig behöva bidra, bara lyfta bidrag.
    Bidragsparasiter är vi väl allihop om din bild av samhället mot förmodan skulle vara korrekt.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty trams

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 14:41

    Redclown skrev:Vad fan är det med vänstern?

    Här är en av de viktigaste frågorna att lösa och vänstern flamsar och tramsar!

    Sitter de fortfarande och tramsar likt 4 åringar om den viktigaste frågan just nu på detta forum ?
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  patriot 2009-12-09, 14:44

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"
    Källa ?
    GustavAnder skrev:Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.
    Källa ?
    GustavAnder skrev:Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Om du anser att vi är på fel väg bör du ta upp saken med dem som håller i ratten.
    GustavAnder skrev:Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?
    Vilka giriga bidragslyftare syftar du på ?
    GustavAnder skrev:Som en jämförelse var det ca 10 % som gick till socialt skydd 1960 !
    Som en jämförelse hade år 1960 inte högern fått tillgång till taburetterna på många år. Högerns attack mot landets finanser inleddes först 1974.
    GustavAnder skrev:Nånting är i grunden fel i sosseriets Sverige, ja det är fortfarande sosseriets Sverige i denna sjuka fördelning, alliansen har bara lyckats förändra marginelt, det krävs lång tid av hårt arbete för att få Sverige på rätt kurs igen.
    Stäng av fantasigeneratorn.
    GustavAnder skrev:Rödgrön röra 2010 kan innebära den sista spiken i kistan för välfärdslandet Sverige, en återgång till samma sjuka linje kan föra landet över en brytpunkt till fördärv !
    Stäng av fantasigeneratorn. En återgång till den ekonomiska politik som bedrevs 1960 kan väl inte vara fel om man ska använda den måttstock du gör.
    GustavAnder skrev:Det är gött att pissa på sig , det värmer i början men sen blir det kallt.
    Om du säger det så.
    GustavAnder skrev:Är alla bidragsparasiter medvetna om att de spelar roulette med våra barns framtida välfärd, allt för att de inte anser sig behöva bidra, bara lyfta bidrag.
    Bidragsparasiter är vi väl allihop om din bild av samhället mot förmodan skulle vara korrekt.
    Sektvänstern på hal is lol!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty samtidigt...

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 15:16

    Samtidigt som "utvecklingen" ( road to hell..) gått på i Sverige, och riskerar skena iväg utom kontroll om rödgrön röra vinner 2010, så rapporteras det att svenska elevers kunskaper sjunker alltmer ner i ett träsk.


    "Det är dramatiska kunskapstapp som skett under en 15-årsperiod. Dagens undersökning är ny, men den bekräftar tidigare undersökningar. Att vi sjunker i matte visste vi och det är en viktigt orsak till att vi nu lägger om den svenska utbildningspolitiken", säger han.
    (Jan Björklund)


    13 % satsas på utbildning, nästan 50 % går till "socialt skydd".

    När ska det bli uppenbart att vi inte kan fortsätta så ?, om vi vill behålla vår välfärd och välstånd vill säga.

    Min mening är att det är bättre att ta tag i saken friviligt, om sosseriet kommer till makten riskerar vi ( typ 100 % säkerhet) att få panikåtgärder, typ " tillfällig värnskatt" och degenerering och tapp i välfärdsligan.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-09, 15:21

    gustav "tjuven" Ander skrev:nästan 50 % går till "socialt skydd".

    Vi skjuter pensionärerna....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 15:38

    Mr.Ander & Dumclownen hand i hand över ängarna, guds gåva till männskligheten!
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-09, 16:15

    martin7lindgren skrev:Mr.Ander & Dumclownen hand i hand över ängarna, guds gåva till männskligheten!

    Jo men vad hade du att tillföra i sakfrågan? Evil or Very Mad

    Är det rätt eller fel att fortsätta på inslagen bidragsväg?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty tänk

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-09, 16:19

    Tänk bara för en sekund, om alla vänster här för ett enda ögonblick kunde inse att vi inte kan fortsätta på den väg som sosseriet slog an på under 80 och 90 talen.

    Det riktigt cyniska är att S själva under den senaste mandatperioden kom med antydningar om att försäkringsregler och bidrag MÅSTE radikalt förändras, men nu sitter de bara och säger att " det var bättre förr...".. " vi ska återställa allt, och kanske lite till..."

    OM rödgrön röra vinner valet luktar det ENORMA panikåtgärder runt 2012, typ.
    Stålbad.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-09, 16:41

    NollKollBlue skrev:Är det rätt eller fel att fortsätta på inslagen bidragsväg?

    Dumhögern går i spinn tydligen.
    De socialförsäkringar vi och våra föräldrar före oss slogs för att få igenom ska sopas bort som "bidragslinje".

    Jag har aldrig önskat någon annan människa något ont, aldrig någonsin.
    Men nu har det gått så långt med dumhögerns stupiditeter att jag definitivt inte skulle fälla en enda tråd om bröderna Ynkedom och Hyckleri skulle drabbas av någon allvarlig sjukdom eller skada. Jag önskar faktiskt att de fick smaka på sin egen medicin någon enda gång.

    Och den ena av bröderna, går utan A-kassa, som är den försäkring man använder sig av vid arbetslöshet, står helt utan socialt skydd och FORTSÄTTER hylla högerpolitiken.

    Vilka stolpskott de är, blåmöglen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 16:46

    Ja du Dumclown, dom ända bidragstagarna jag tänker på är dom somär tvungna att söka försörjningstöd, som allra sista utväg,

    Ja jag tycker dom har full rätt att få sitt bidrag!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! Empty dag

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-10, 11:10

    Nu har en hel dag gått och fortfarande har inte vänstern orkat tänka igenom denna viktiga fråga.
    Pedal och råttan har liknande trådar inom samma ämne , försök nu debattera de VIKTIGA frågorna i samhället om ni kan.

    UTAN att kalla folk för kvinnomisshandlare eller påstå att vi vill att alla sjuka ska dö, tack.Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-10, 12:04

    gustav "tjuven" Ander skrev:Nu har en hel dag gått och fortfarande har inte vänstern orkat tänka igenom denna viktiga fråga.

    nog har vi tänkt allt, vägt din frågeställning, och den har befunnits allt för lättviktig. Som vanligt med dina blajjtrådar utan någon som helst koppling till verkligheten.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  formsvackan 2009-12-10, 12:56

    GustavAnder skrev:Nu har en hel dag gått och fortfarande har inte vänstern orkat tänka igenom denna viktiga fråga.
    Vilken viktig fråga ? Du har endast kommit med ett antal ogrundade påståenden.

    I övrigt, goddag yxskaft Very Happy

    Sponsored content


    Nästan hälften ! Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 16:57