Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
pajas
Thetaxpayer
enigma
F.I.S.T
R.O.F.L
MartinLindgren
patriot
formsvackan
Redclown
berralarzon
theward
RedCloud
GustavAnder
17 posters

    Nästan hälften !

    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 18:18

    RedCloud skrev:
    Gustav "tjuven" Ander skrev:13 % till utbildning, 50% till bidrag ?

    Din hemsnickrade felaktiga version av vart skattepengarna går är det nog inte någon som vill debattera.
    Kom igen när du har riktiga siffror, skattetjuv.
    Vilka är de riktiga siffrorna ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-15, 18:27

    GustavAnder skrev:Du skriver mycket men ändå inget theward.

    De abnormt höga sjukskrivningstalen har väl minskat med nästan en tredjedel under alliansen, en totalt nödvändig åtgärd.
    17 Miljarder har satsats på rehab, under S så bara fick folk förfalla och tyna bort i förtidspension, INGEN av er muppar har erkänt att dessa förbättringar, istället bara beklagar och ironiserar ni över faktiska förbättringar, för arbeta är bra, eller ?

    Att som Mona , lura i folk att man kan leva på bidrag hela livet, DET är cyniskt fel omoraliskt kontraproduktivt och förstör människor, INGEN av vänstermupparna tar upp dessa självklarheter, det enda man ser är gapande om bidrag och påståenden att Alliansen önskar livet ur alla sjuka.

    Att du inte fattar nåt som andra skriver, det har för längesedan förstått

    om man först tar bort x antal miljarder från sjuka och handikappade och ersätter med x-antal andra miljarder(som är färre till antalet)

    hur har man då satsat nåt öht?

    Fortafaradne har det mesta av den rehab du pratar av försvunnit ut intet, dvs det har inte kommit de sjuka til del som de borde..

    Som vanligt bygger du up dina luftslott
    ni gapar ju om att över en halv miljon människor är sjuka..
    hur många kr per person blir 17 miljarder..svar c.a 30 000

    hur många har mist sin rätt till ersättning? ja det rör sig väl om en 100 000 personer minst...
    Bara där rör det sig om c.a 15-20 miljarder i "vinst"

    Att sedan på nåt sjukt sätt tycka att det är humare att förpassas till socbidrag, har jag väldigt svårt att förstå..
    Detta sätter många familjer med barn, på pottkanten...
    Då de helt enkelt kan förlora en hel inkomst utan att få någon "ny"

    nä cynismen står du för, alla dar i veckan 365,25 dar om året...
    så nu är det omoraliskt att vara sjuk också?
    och stämplar ska man ha på sig med..
    konstigt så känns det bara när ni högerfreaks börjar gorma scratch

    Sen att rehaben aldrig varit bra, har jag alltid sagt och det kan jag säga igen och igen...

    Fast väljer jag mellan en trygg inkomstförsäkring och noll rehab...

    Så väljer jag de hemska sossealternativet
    och alliansditot med noll rehab och ingen ekono,iskt trygghet "what so ever"
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  berralarzon 2009-12-15, 18:27

    pajas skrev:
    RedCloud skrev:
    Gustav "tjuven" Ander skrev:13 % till utbildning, 50% till bidrag ?

    Din hemsnickrade felaktiga version av vart skattepengarna går är det nog inte någon som vill debattera.
    Kom igen när du har riktiga siffror, skattetjuv.
    Vilka är de riktiga siffrorna ?

    Nu ska du snart delge oss ett inlägg med att gustavander har rätt mot er comissar osv osv.
    Som den fjant du är pajas.
    //berra
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  enigma 2009-12-15, 18:33

    GustavAnder skrev:Är det fortfraande ingen vänster som på allvar vill dikutera frågan hur vi löser fördelningen av skattemedel ?
    13 % till utbildning, 50% till bidrag ?
    Är det nån som tror det håller i längden.
    _____________________________________________
    Tja även om du enbart harklar ur dig siffror så tycker jag detta inlägg var bättre. Det hade liksom en fråga åtmindstånde.

    Om nu så var fallet att 50% gick till det du kallar bidrag, så har det nog en väldigt bra grund. Dvs det du kallar bidrag, vad är det egentligen? och vad blir följden av dessa bidrag.

    Jag gissar på att det är detta du kallar bidrag.

    1. Socialbidrag som utdelas till människos som inte har någon inkomst eller bostad.

    2. Arbetslöshetskassa, som är en tidsbegränsad inkomst som du får då du söker nytt arbete.

    3. Sjukersättning.För den som är sjuk och inte klarar av att arbeta utan att försämra sin hälsa ytterligare.

    4. Penssion. Som är till för de som arbetat och nu anses förgamla eller ev i sådan hälsoform att de inte längre klarar av detta utan att riskera sin hälsa ytterligare.

    Om det är ovanstående du menar som bidrsagstagare och om kostnaderna för dessa beräknas till 50%, så är mitt svar ja, detta tycker jag är både är ett humant sätt att spendera vår gemensamma kassa på, samt det gör att dessa människor fortsätter att konsumera. Vilket även är jättebra för seriösa företag. (Seriösa företag, är företag som inte lever på billig arbetskraft i slavliknande förhållanden)

    Alliancens politik går ut på att kasta ut dessa människor på gatan eller eventuellt låta sjuka arbeta gratis i utbyte mot föda och tak över huvudet. (Slaveri alltså). Detta tills de stupar.

    Efterssom Alliancen inte kan räkna så har de naturligtvis missat grunden, dvs konsumenterna. Det som ges ut till dessa i skattepengar kommer tillbaka till statskassan i form av skatt. De konsumerar ju faktiskt också om de har lite möjlighet till det. Det ger även företagen större vinst.

    Skatteavdrag för redan rika ger varken mera arbetstillfällen eller ett bättre Sverige. Det ger bara till de som redan har på bekostnad av samhällets svagaste. Detta är ett parasit system, som suger ut Sverige fortare än vad du kan ana.

    ________________________________________
    Som vanligt förväntar jag mig inte att du ska förstå Gustav Ander, då din inteligens är begränsad.
    __________________________________________
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty trams

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 18:33

    Du snackar bara skit theward, och det du säger stämmer inte med verkligheten,
    du är uppenbarligen bara intresserad av en enda sak, att inte alliansen har makten.
    Vad de gör och vad oppositionen ska göra/ har gjort verkar helt ovidkommande för dig.

    17 miljarder har satsats på rehab, du bara avfärdar det med att sticka huvet i sanden.

    Du tycks bara ha åsikter utifrån ett enda perspektiv, DU ska aldrig behöva oroa dig för DIN försörjning, den ska uppenbarligen betalas med andras pengar så länge du lever, oavsett vad.

    Det är Du och dina gelikar som spelar rysk roulette med vår framtida välfärd, ditt "system" håller inte i längden, alla som har kunskap vet det.

    Men du får gärna försöka debattera vad vi ska göra åt det ohållbara, hur ska vi göra den totalt nödvänduiga förskjutingen av våra utgifter, ska vi ha en framtida välfärd kan vi inte fortsätta så, det är ingen åsikt det är fakta, sen kan du sticka huvet i sanden eller drömma vidare i ett rött luftslott hur mycket du vill.
    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 18:34

    berralarzon skrev:Nu ska du snart delge oss ett inlägg med att gustavander har rätt mot er comissar osv osv.
    Som den fjant du är pajas.
    //berra
    Jag har svårt att se detta hända.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  berralarzon 2009-12-15, 18:35

    enigma skrev:
    GustavAnder skrev:Är det fortfraande ingen vänster som på allvar vill dikutera frågan hur vi löser fördelningen av skattemedel ?
    13 % till utbildning, 50% till bidrag ?
    Är det nån som tror det håller i längden.
    _____________________________________________
    Tja även om du enbart harklar ur dig siffror så tycker jag detta inlägg var bättre. Det hade liksom en fråga åtmindstånde.

    Om nu så var fallet att 50% gick till det du kallar bidrag, så har det nog en väldigt bra grund. Dvs det du kallar bidrag, vad är det egentligen? och vad blir följden av dessa bidrag.

    Jag gissar på att det är detta du kallar bidrag.

    1. Socialbidrag som utdelas till människos som inte har någon inkomst eller bostad.

    2. Arbetslöshetskassa, som är en tidsbegränsad inkomst som du får då du söker nytt arbete.

    3. Sjukersättning.För den som är sjuk och inte klarar av att arbeta utan att försämra sin hälsa ytterligare.

    4. Penssion. Som är till för de som arbetat och nu anses förgamla eller ev i sådan hälsoform att de inte längre klarar av detta utan att riskera sin hälsa ytterligare.

    Om det är ovanstående du menar som bidrsagstagare och om kostnaderna för dessa beräknas till 50%, så är mitt svar ja, detta tycker jag är både är ett humant sätt att spendera vår gemensamma kassa på, samt det gör att dessa människor fortsätter att konsumera. Vilket även är jättebra för seriösa företag. (Seriösa företag, är företag som inte lever på billig arbetskraft i slavliknande förhållanden)

    Alliancens politik går ut på att kasta ut dessa människor på gatan eller eventuellt låta sjuka arbeta gratis i utbyte mot föda och tak över huvudet. (Slaveri alltså). Detta tills de stupar.

    Efterssom Alliancen inte kan räkna så har de naturligtvis missat grunden, dvs konsumenterna. Det som ges ut till dessa i skattepengar kommer tillbaka till statskassan i form av skatt. De konsumerar ju faktiskt också om de har lite möjlighet till det. Det ger även företagen större vinst.

    Skatteavdrag för redan rika ger varken mera arbetstillfällen eller ett bättre Sverige. Det ger bara till de som redan har på bekostnad av samhällets svagaste. Detta är ett parasit system, som suger ut Sverige fortare än vad du kan ana.

    ________________________________________
    Som vanligt förväntar jag mig inte att du ska förstå Gustav Ander, då din inteligens är begränsad.
    __________________________________________

    fler än jag som upptäckt det nice, rövbölden patriot bh rw räknas inte in detta.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Huvet i sanden.

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 19:05

    Här är lite gammalt från 2005, av sossen Anna Hedborg lägger fram fakta.
    Alliansen har förbättrat läget, men det verkar som sosseriet ännu en gång vill dra tillbaka klockan ?

    Antalet vuxna svenskar som försörjer sig på sjukpenning, förtidspension, a-kassa eller socialbidrag har fördubblats på 35 år, omräknat till antal heltidsförsörjda.

    Andelen har ökat från 11 procent 1970 till 21-22 procent i dag, enligt regeringens utredare Anna Hedborg


    Även om arbetslösheten har stigit är det i första hand förtidspensionerna som hela tiden ökar.

    - Det är oroande eftersom det är väldigt svårt att komma tillbaka till arbetsmarknaden efter en förtidspension, säger Anna Hedborg.

    Samtidigt som antalet bidragsberoende ökar blir befolkningen också allt äldre. För att behålla samma relationer som i dag skulle andelen som får sin försörjning från bidragssystem behöva sänkas med en tredjedel till år 2030.


    Så, folk med vett vet att vi inte kan fortsätta i Sosseriets gamla fotspår, så frågan kvarstår, vad ska vi göra.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  berralarzon 2009-12-15, 19:09

    GustavAnder skrev:Här är lite gammalt från 2005, av sossen Anna Hedborg lägger fram fakta.
    Alliansen har förbättrat läget, men det verkar som sosseriet ännu en gång vill dra tillbaka klockan ?

    Antalet vuxna svenskar som försörjer sig på sjukpenning, förtidspension, a-kassa eller socialbidrag har fördubblats på 35 år, omräknat till antal heltidsförsörjda.

    Andelen har ökat från 11 procent 1970 till 21-22 procent i dag, enligt regeringens utredare Anna Hedborg


    Även om arbetslösheten har stigit är det i första hand förtidspensionerna som hela tiden ökar.

    - Det är oroande eftersom det är väldigt svårt att komma tillbaka till arbetsmarknaden efter en förtidspension, säger Anna Hedborg.

    Samtidigt som antalet bidragsberoende ökar blir befolkningen också allt äldre. För att behålla samma relationer som i dag skulle andelen som får sin försörjning från bidragssystem behöva sänkas med en tredjedel till år 2030.


    Så, folk med vett vet att vi inte kan fortsätta i Sosseriets gamla fotspår, så frågan kvarstår, vad ska vi göra.

    Och inte framstod du smartare av det inlägget gustavander/awfultruht tjyv som du är.
    //berra

    Om du inte visste det självklara vilka styr nu du är f-n i mig helt i blåfrontklass i dina irlärror härinne.
    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 19:59

    GustavAnder skrev:Folket blir inte ansvarstagande individer med ett skatte system som vänstern förordar, de blir statens hjon.
    Om alternativet som står till buds är att bli kapitalets och patronernas hjon, torde väl skattesystemets utformning, om det underkastas demokratisk prövning, troligtvis föredras av de flesta om det har en märkbar vänsterprägel.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-15, 20:04

    GustavAnder skrev:Du snackar bara skit theward, och det du säger stämmer inte med verkligheten,
    du är uppenbarligen bara intresserad av en enda sak, att inte alliansen har makten.
    Vad de gör och vad oppositionen ska göra/ har gjort verkar helt ovidkommande för dig.

    17 miljarder har satsats på rehab, du bara avfärdar det med att sticka huvet i sanden.

    Du tycks bara ha åsikter utifrån ett enda perspektiv, DU ska aldrig behöva oroa dig för DIN försörjning, den ska uppenbarligen betalas med andras pengar så länge du lever, oavsett vad.

    Det är Du och dina gelikar som spelar rysk roulette med vår framtida välfärd, ditt "system" håller inte i längden, alla som har kunskap vet det.

    Men du får gärna försöka debattera vad vi ska göra åt det ohållbara, hur ska vi göra den totalt nödvänduiga förskjutingen av våra utgifter, ska vi ha en framtida välfärd kan vi inte fortsätta så, det är ingen åsikt det är fakta, sen kan du sticka huvet i sanden eller drömma vidare i ett rött luftslott hur mycket du vill.

    nää tvärtemot dig säger jag som det är och det är du som gör allt för att få Alliansen i regeringställning 4 år till..
    Dock vill jag påstå att du gör dem en ordentlig björntjänst med ditt beteende

    debattera, det har jag gjort hela tiden, men det gillar du föga

    jag avfärdar "satsningen" på sjuka, eftersom den inte är någon satsning utan egentligen en besparning...

    Sen att du vägrar lysnna på detta gör det inte mindre sant för det

    Min försörjning...nä tvärtemot dig är jag inte sjukligt egoistiskt...
    Men du har ju inga problem med skattelättnader för friska arbetare, på bekostnad av de sjuka och handikappade.
    För det är ju exat så politik är idag...

    Vad vi ska och bör göra, har jag tagit upp ett flertal gånger...
    Men vad är det för en icke-debatt som kommer då från dig, råttan Bh mfl...

    Eftersom ni inte verkar gilla svaren, eller kanske inte ens läser dem och hellre kommer med påhop i kubik o kvadrat...

    Så käns det meningslöst att skriva samma svar igen och igen


    ps rysk roulette... nu skuldlägger du sjuka igen...
    Ska du alltid sluta med slikt griseri?
    idag har jag förövrigt jobbat mina 6 timmar med ett par ben jag med ansträngning orkar lyfta från golvet...
    Samt en jävla värk i ryggen
    Då nerverna i min rygg ligger i kläm...
    inget att göra åt det om det inte blir ännu sämre.
    Dvs när jag blir lam och/eller inte kan kontrollera tarm o blåsa...
    Lägg där till all övrigt värk och hämmande magkrångel

    Fast jag är väl lat o inbillingssjuk enligt dig och jag förtjänar väl att bli utförsäkrad tillsamman med tusentaks andra i januari??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 20:15

    idag har jag förövrigt jobbat mina 6 timmar med ett par ben jag med ansträngning orkar lyfta från golvet...
    Samt en jävla värk i ryggen
    Då nerverna i min rygg ligger i kläm...
    inget att göra åt det om det inte blir ännu sämre.
    Dvs när jag blir lam och/eller inte kan kontrollera tarm o blåsa...
    Lägg där till all övrigt värk och hämmande magkrångel

    Sådana krämpor existerar inte i arbetslinjens Sverige fattar du väl ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 20:22

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"
    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Statistiska Centralbyrån:

    Nästan hälften ! - Sida 3 Skatt
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  formsvackan 2009-12-15, 20:23

    RedCloud skrev:
    idag har jag förövrigt jobbat mina 6 timmar med ett par ben jag med ansträngning orkar lyfta från golvet...
    Samt en jävla värk i ryggen
    Då nerverna i min rygg ligger i kläm...
    inget att göra åt det om det inte blir ännu sämre.
    Dvs när jag blir lam och/eller inte kan kontrollera tarm o blåsa...
    Lägg där till all övrigt värk och hämmande magkrångel

    Sådana krämpor existerar inte i arbetslinjens Sverige fattar du väl ?
    Det tror jag visst att de gör, men problem med benen är väl enligt samma linje inget som hindrar att man söker jobb så länge som händerna fungerar hjälpligt.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty inte alt.

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 20:24

    pajas skrev:
    GustavAnder skrev:Folket blir inte ansvarstagande individer med ett skatte system som vänstern förordar, de blir statens hjon.
    Om alternativet som står till buds är att bli kapitalets och patronernas hjon, torde väl skattesystemets utformning, om det underkastas demokratisk prövning, troligtvis föredras av de flesta om det har en märkbar vänsterprägel.

    Men det är inte de 2 alternativen vi väljer mellan i fallet om våra bidrags system,
    du tänker helt fel där.
    Vi väljer mellan att själva försöka styra upp systemen eller stå inför en brandkårsutryckning.
    Detta oavsett vad man anser om kapitalet.

    Och detta oavsett vad theward inbillar sig om min person eller om vad jag tycker om alliansen.
    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 20:26

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"
    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Statistiska Centralbyrån:

    Nästan hälften ! - Sida 3 Skatt

    Är detta de riktiga siffrorna ?

    Vad kan vinnas på att fara med osanning ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 20:30

    Är detta de riktiga siffrorna ?

    http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K02_TI_09_A05ST0602.pdf

    Vad kan vinnas på att fara med osanning ?

    Upprepa en lögn tillräckligt många gånger så blir det en sanning.
    (Josef Goebbels, nazi-tysklands propagandaminister 1933-45)
    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 20:33

    RedCloud skrev:
    Är detta de riktiga siffrorna ?

    http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K02_TI_09_A05ST0602.pdf

    Vad kan vinnas på att fara med osanning ?

    Upprepa en lögn tillräckligt många gånger så blir det en sanning.
    (Josef Goebbels, nazi-tysklands propagandaminister 1933-45)
    Att på detta sätt antyda en likhet mellan Timbros och Nazisternas taktiska propaganda är väl ändå en aning magstarkt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 20:35

    Att på detta sätt antyda en likhet mellan Timbros och Nazisternas taktiska propaganda är väl ändå en aning magstarkt.

    Inte det ringaste.

    Det ingår i The Masterplan
    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 20:40

    RedCloud skrev:
    Att på detta sätt antyda en likhet mellan Timbros och Nazisternas taktiska propaganda är väl ändå en aning magstarkt.

    Inte det ringaste.

    Det ingår i The Masterplan
    Den antydda likheten mellan Josef Goebbels och Sture Eskilsson haltar dock en aning oavsett.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 20:43

    Den antydda likheten mellan Josef Goebbels och Sture Eskilsson haltar dock en aning oavsett.

    Inte det minsta, redan i valrörelsen 2006 använde sig Allianz Mot Sverige samma slags retorik:

    Vi har 1 500 000 i utanförskap.

    Vilket ju inte var sant, det heller.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-12-15, 20:47, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Infra 2009-12-15, 20:46

    Nu är tjyven ute och desinformerar om fördelningspolitiken igen. Under "bidrag" sorterar han säkert alla offentliga utgifter utom
    de bidrag han själv lyfter.
    avatar
    pajas


    Antal inlägg : 29
    Join date : 09-12-13

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  pajas 2009-12-15, 20:50

    GustavAnder skrev:
    pajas skrev:
    GustavAnder skrev:Folket blir inte ansvarstagande individer med ett skatte system som vänstern förordar, de blir statens hjon.
    Om alternativet som står till buds är att bli kapitalets och patronernas hjon, torde väl skattesystemets utformning, om det underkastas demokratisk prövning, troligtvis föredras av de flesta om det har en märkbar vänsterprägel.

    Men det är inte de 2 alternativen vi väljer mellan i fallet om våra bidrags system,
    du tänker helt fel där.
    Vi väljer mellan att själva försöka styra upp systemen eller stå inför en brandkårsutryckning.
    Detta oavsett vad man anser om kapitalet.

    Och detta oavsett vad theward inbillar sig om min person eller om vad jag tycker om alliansen.


    Huruvida vi väljer mellan dessa två alternativ eller några andra är förmodligen föremål för en mängd olika åsikter inom valmanskåren och därmed också avgörande för framtida politik. Den konfrontationspolitik Du verkar förorda hör troligen en förgången tid till.

    Vilka åsikter theward har om Din person påverkar knappast skattesystemets utformning, det gör dock Din åsikt om Alliansens politik och bakomliggande ideologi ifall Du uppnått den ålder där rösträtt beviljats Dig.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 21:04

    Den konfrontationspolitik Du verkar förorda hör troligen en förgången tid till

    Inte alls, ökade klyftor, som ju är högerns mål, kommer att göra detta tämligen aktuellt framöver.

    Antingen vill vi ha ett tvåtredjedels-samhälle eller ett samhälle där alla är med.
    För mig är valet enkelt.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty fel

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 21:10

    Den obehörige läraren visar upp fel diagram de korrekta finns på ekonomifakta.se

    Nästan hälften ! - Sida 3 ?backdrop=emf&print=y&format=emf

    Som ni ser är siffrorna från SCB, vad den hasch rökande läraren visar upp är inte korrekt.
    Han namnger inte vad eller vilka intäkter det handlar om, bara presenterar ett namnlöst cirklediagram, jag namnger källa.

    Den offentliga sektorns utgifter uppgick 2006 till 1 575 miljarder kronor. Räknat per invånare uppgår den offentliga sektorns utgifter till runt 170 000 kronor per invånare. Utgifterna finansieras genom skatteintäkter.
    Redovsiningen av den offentliga sektorns utgifter grundas på Nationalräkenskaperna och visas som den konsoliderade offentliga sektorn. Konsoliderad betyder att överföringar mellan olika delar inom sektorn, som till exempel mellan stat och kommun, exkluderas.
    Källa Ekonomifakta.se SCB

    Debatten har nu , som alltid, genom vissa nasse vänsters försorg kommit att handla om en obehörig lärares försök att presentera falsk statistik, istället för att handla om hur vi ska förändra det som inte kan fortsätta, vi kan inte fördela utgifterna så här mycket längre, det vet alla som bryr sig om landet.

    Sponsored content


    Nästan hälften ! - Sida 3 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 04:04