Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
pajas
Thetaxpayer
enigma
F.I.S.T
R.O.F.L
MartinLindgren
patriot
formsvackan
Redclown
berralarzon
theward
RedCloud
GustavAnder
17 posters

    Nästan hälften !

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty week

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-14, 11:44

    Snart har en vecka gått , och vänstern bara diskuterar hur de ska fördela MER bidrag i form av "medborgarlön" och högre ersättningar till fiskaren theward....och tv tittaren rd.

    Sverige, mot avgrunden ?Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-15, 00:43

    GustavAnder skrev:Snart har en vecka gått , och vänstern bara diskuterar hur de ska fördela MER bidrag i form av "medborgarlön" och högre ersättningar till fiskaren theward....och tv tittaren rd.

    Sverige, mot avgrunden ?Smile

    ja med fler rikspuckon som dig, når vi av
    grunden rekordsnabbt

    högre ersättningar... har jag inte sett att jag personligen krävt åt mig själv..
    Men åt vissa andra med sämre ersättningsnivå har jag propagerat för höjningar....

    Däremot har jag med rätta, ifrågasatt och klagat på politiken som förs...
    tycker herr GA att det är rätt att man inte ska få nån hjälp efter 300, max 550 dagar?? ett enkelt svar vore bra här

    Den sk hjälp som alliansen erbjuder är inte hjälp...
    förklara hur personer med en viss arbetsförmåga helt plötsligt ska orka deltaga återstående tid i intruduktionprogrammet och i ganska många fall tvingas bort från det arbete de redan har och behärskar utifrån sina förutsättningar?

    Mera bidrag? nja om alla får pengarna från samma ställe, försvinner otroligt mkt byrokrati och vi sparar pengar bara på den manövern

    Fiskaren...nja det är inte mitt yrke..
    Fast jag är utbildad fiskodlare och har även jobbat som det

    Har förövrigt provat många yrken, då jag tvärtemot vad du vil påskina ..verkligen vill jobba och älskar att lära mig nya saker...

    Fast på detta forum lär man sig inget nytt öht...
    vetskapen om stora delar av forumhögerns dumhet..har man vetat om från dag ett
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-15, 00:45

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:Snart har en vecka gått , och vänstern bara diskuterar hur de ska fördela MER bidrag i form av "medborgarlön" och högre ersättningar till fiskaren theward....och tv tittaren rd.

    Sverige, mot avgrunden ?Smile

    ja med fler rikspuckon som dig, når vi av
    grunden rekordsnabbt

    högre ersättningar... har jag inte sett att jag personligen krävt åt mig själv..
    Men åt vissa andra med sämre ersättningsnivå har jag propagerat för höjningar....

    Däremot har jag med rätta, ifrågasatt och klagat på politiken som förs...
    tycker herr GA att det är rätt att man inte ska få nån hjälp efter 300, max 550 dagar?? ett enkelt svar vore bra här

    Den sk hjälp som alliansen erbjuder är inte hjälp...
    förklara hur personer med en viss arbetsförmåga helt plötsligt ska orka deltaga återstående tid i intruduktionprogrammet och i ganska många fall tvingas bort från det arbete de redan har och behärskar utifrån sina förutsättningar?

    Mera bidrag? nja om alla får pengarna från samma ställe, försvinner otroligt mkt byrokrati och vi sparar pengar bara på den manövern

    Fiskaren...nja det är inte mitt yrke..
    Fast jag är utbildad fiskodlare och har även jobbat som det

    Har förövrigt provat många yrken, då jag tvärtemot vad du vil påskina ..verkligen vill jobba och älskar att lära mig nya saker...

    Fast på detta forum lär man sig inget nytt öht...
    vetskapen om stora delar av forumhögerns dumhet..har man vetat om från dag ett

    Ja nog syns det att du inget nytt har lärt dig här! Laughing
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-15, 01:05

    Redclown skrev:
    theward skrev:
    GustavAnder skrev:Snart har en vecka gått , och vänstern bara diskuterar hur de ska fördela MER bidrag i form av "medborgarlön" och högre ersättningar till fiskaren theward....och tv tittaren rd.

    Sverige, mot avgrunden ?Smile

    ja med fler rikspuckon som dig, når vi av
    grunden rekordsnabbt

    högre ersättningar... har jag inte sett att jag personligen krävt åt mig själv..
    Men åt vissa andra med sämre ersättningsnivå har jag propagerat för höjningar....

    Däremot har jag med rätta, ifrågasatt och klagat på politiken som förs...
    tycker herr GA att det är rätt att man inte ska få nån hjälp efter 300, max 550 dagar?? ett enkelt svar vore bra här

    Den sk hjälp som alliansen erbjuder är inte hjälp...
    förklara hur personer med en viss arbetsförmåga helt plötsligt ska orka deltaga återstående tid i intruduktionprogrammet och i ganska många fall tvingas bort från det arbete de redan har och behärskar utifrån sina förutsättningar?

    Mera bidrag? nja om alla får pengarna från samma ställe, försvinner otroligt mkt byrokrati och vi sparar pengar bara på den manövern

    Fiskaren...nja det är inte mitt yrke..
    Fast jag är utbildad fiskodlare och har även jobbat som det

    Har förövrigt provat många yrken, då jag tvärtemot vad du vil påskina ..verkligen vill jobba och älskar att lära mig nya saker...

    Fast på detta forum lär man sig inget nytt öht...
    vetskapen om stora delar av forumhögerns dumhet..har man vetat om från dag ett

    Ja nog syns det att du inget nytt har lärt dig här! Laughing

    Du är bra tråkig, som en mulen dag i november... Rolling Eyes

    din mogenhetsgrad är så låg, att jag börjar undra om du öht har rösträtt ...längre

    tycker snarast du ska aktivera dig med meningfull sysselsättning..helst ett jobb...innan det barkar helt å helvete för dig
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-15, 02:46

    theward skrev:[
    Du är bra tråkig, som en mulen dag i november... Rolling Eyes

    din mogenhetsgrad är så låg, att jag börjar undra om du öht har rösträtt ...längre

    tycker snarast du ska aktivera dig med meningfull sysselsättning..helst ett jobb...innan det barkar helt å helvete för dig

    Herregud den öht warden, får nog gråta en skvätt över denna fullständiga människospillra! Sad
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  theward 2009-12-15, 09:45

    Redclown skrev:
    theward skrev:[
    Du är bra tråkig, som en mulen dag i november... Rolling Eyes

    din mogenhetsgrad är så låg, att jag börjar undra om du öht har rösträtt ...längre

    tycker snarast du ska aktivera dig med meningfull sysselsättning..helst ett jobb...innan det barkar helt å helvete för dig

    Herregud den öht warden, får nog gråta en skvätt över denna fullständiga människospillra! Sad

    Nu tror jag inte att gråta, är rätta vägen för dig tillbaka till normalitet som människa.

    Fast iofs så kan du ju testa, för alla sätt är bra om slutresultatet blir positivt...

    ps jag är jämfört med er "gnäll och glåpordshöger", en klippa.
    Ni är små som gruskornen, som hamnar utanför trappen vintertid

    När har tex du skrivit nåt med seriöst innehåll senast???
    kommunisten är dum..räknas inte Wink

    nä jävla barnsliga töntar är vad ni är och jag tror ni vet om det också tongue
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty lost in dimman.

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 12:19

    Du skriver mycket men ändå inget theward.

    De abnormt höga sjukskrivningstalen har väl minskat med nästan en tredjedel under alliansen, en totalt nödvändig åtgärd.
    17 Miljarder har satsats på rehab, under S så bara fick folk förfalla och tyna bort i förtidspension, INGEN av er muppar har erkänt att dessa förbättringar, istället bara beklagar och ironiserar ni över faktiska förbättringar, för arbeta är bra, eller ?

    Att som Mona , lura i folk att man kan leva på bidrag hela livet, DET är cyniskt fel omoraliskt kontraproduktivt och förstör människor, INGEN av vänstermupparna tar upp dessa självklarheter, det enda man ser är gapande om bidrag och påståenden att Alliansen önskar livet ur alla sjuka.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-12-15, 12:34

    Helt klart nödvändiga reformer, en annan sak man lyckats ta tag i är vab fusket. Numera ska det intygas, undersökningar visar att fusket med tillfällig föräldrapenning omfattar 210-650 miljoner kronor varje år.
    Kommandoran Veronica Palm vill avskaffa vab intygen, ngn som är förvånad?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-15, 12:41

    GustavAnder skrev:Du skriver mycket men ändå inget theward.

    De abnormt höga sjukskrivningstalen har väl minskat med nästan en tredjedel under alliansen, en totalt nödvändig åtgärd.
    17 Miljarder har satsats på rehab, under S så bara fick folk förfalla och tyna bort i förtidspension, INGEN av er muppar har erkänt att dessa förbättringar, istället bara beklagar och ironiserar ni över faktiska förbättringar, för arbeta är bra, eller ?

    Att som Mona , lura i folk att man kan leva på bidrag hela livet, DET är cyniskt fel omoraliskt kontraproduktivt och förstör människor, INGEN av vänstermupparna tar upp dessa självklarheter, det enda man ser är gapande om bidrag och påståenden att Alliansen önskar livet ur alla sjuka.

    Det är klart att sjukskrivningstalen minskar, om man utförsäkrar sjuka människor !!
    .... Däremot dom reella sjuktalen är med stor sannolikhet i ökande PGA ATT REGERINGEN TROR DE ÄR SIMULANTER OCH SÄTTER SJUKA I EN PRESS SOM GÖR ATT DE BARA BLIR SJUKARE.....
    GA har glömt att Sociala myndigheterna fått mycket mer att göra sedan nborgarna kom till makten... GA har glömt att detta tillsammans med att man från regeringens sida överlag ger mindre pengar även till sociala myndigheter, gör att många inte får någon hjälp alls....
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty öö

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 12:49

    FIST . fast i ett träsk av bisarr och negativ vänster propaganda, oförmögen att kunna tänka i en enda ny bana.

    Svenskarna är inte, kan inte ,vara så mycket sjukare än andra europeer, det är något annat som är galet. Det begriper alla som diskuterar sjukförsäkringen seriöst.

    Sociala ?, har FIST hört talas om den värsta ekonomiska krisen sen 1930 ?,
    eller du har glömt det, fiskmås ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-15, 12:53

    GustavAnder skrev:FIST . fast i ett träsk av bisarr och negativ vänster propaganda, oförmögen att kunna tänka i en enda ny bana.

    Svenskarna är inte, kan inte ,vara så mycket sjukare än andra europeer, det är något annat som är galet. Det begriper alla som diskuterar sjukförsäkringen seriöst.

    Sociala ?, har FIST hört talas om den värsta ekonomiska krisen sen 1930 ?,
    eller du har glömt det, fiskmås ?

    Svårt att tillföra ett inlägg utan öknamn på andra, för att förstärka din svaga argumentation ??
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 12:58

    F.I.S.T skrev:
    GustavAnder skrev:FIST . fast i ett träsk av bisarr och negativ vänster propaganda, oförmögen att kunna tänka i en enda ny bana.

    Svenskarna är inte, kan inte ,vara så mycket sjukare än andra europeer, det är något annat som är galet. Det begriper alla som diskuterar sjukförsäkringen seriöst.

    Sociala ?, har FIST hört talas om den värsta ekonomiska krisen sen 1930 ?,
    eller du har glömt det, fiskmås ?

    Svårt att tillföra ett inlägg utan öknamn på andra, för att förstärka din svaga argumentation ??

    Ja du IQ fiskmås, är det jobbigt att vara IQ fiskmås ?Smile

    Nu var det ju så här att det var du som började denna öknams tävling, nu när du bevisat din egen oduglighet ska man tycka synd om dig.

    Jag diskuterar gärna vänsterns "politik", men så fort man gör det är ju du borta från tråden som " a shit from a goose..."

    Jag kan hjälpa dig om du inte själv klara av det, vi kan börja med vänsterns förslag som innebär höjd skatt för alla som tjänar 8000 och däröver....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-15, 13:06

    GustavAnder skrev:
    F.I.S.T skrev:
    GustavAnder skrev:FIST . fast i ett träsk av bisarr och negativ vänster propaganda, oförmögen att kunna tänka i en enda ny bana.

    Svenskarna är inte, kan inte ,vara så mycket sjukare än andra europeer, det är något annat som är galet. Det begriper alla som diskuterar sjukförsäkringen seriöst.

    Sociala ?, har FIST hört talas om den värsta ekonomiska krisen sen 1930 ?,
    eller du har glömt det, fiskmås ?

    Svårt att tillföra ett inlägg utan öknamn på andra, för att förstärka din svaga argumentation ??

    Ja du IQ fiskmås, är det jobbigt att vara IQ fiskmås ?Smile

    Nu var det ju så här att det var du som började denna öknams tävling, nu när du bevisat din egen oduglighet ska man tycka synd om dig.

    Jag diskuterar gärna vänsterns "politik", men så fort man gör det är ju du borta från tråden som " a shit from a goose..."

    Jag kan hjälpa dig om du inte själv klara av det, vi kan börja med vänsterns förslag som innebär höjd skatt för alla som tjänar 8000 och däröver....

    Här hävdar alltså GA att det är mitt fel att han kallar mig och andra vänsterdebattörer för olika öknamn .... och i samma veva passar han på att klämma in några till öknamn... men fortfarande ingen substans i det han säger.

    Nu är det ju så här vad gäller skattehöjningar, att ser man till läget på skatterna 2006, så är det inte höjningar, utan bara ett närmande till tidigare skattenivåer.
    Och det är även så att skattepengar har en funktion GA, att bygga upp det samhälle som GA själv lever i och utnyttjar dess trygghetssystem, sjukvård, skola och polisväsende mm mm.... Skatter har en funktion !!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty å f-n ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 13:27

    Å fan har skatter en funktion , säger du det ..

    I vänsterns värld har skatter sen länge förlorat sin ursprungliga funktion, idag ses de bara som ett verktyg för att behålla makten hos politiker, bort från folket.
    Folket blir inte ansvarstagande individer med ett skatte system som vänstern förordar, de blir statens hjon.
    Vilket förslaget om höjd skatt för alla som tjänar över 8 tusen bevisar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 13:56

    Gustav"Tjuven" Ander skrev:
    I vänsterns värld har skatter sen länge förlorat sin ursprungliga funktion, idag ses de bara som ett verktyg för att behålla makten hos politiker, bort från folket.
    Folket blir inte ansvarstagande individer med ett skatte system som vänstern förordar, de blir statens hjon.
    Vilket förslaget om höjd skatt för alla som tjänar över 8 tusen bevisar.

    Ett löjes skimmer över den skattefuskande ultrahögern.....
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-15, 14:04

    Och vad säger du om pipelinen i Afganistan då F.I.S? Laughing
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  enigma 2009-12-15, 16:19

    GustavAnder skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"

    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?

    Som en jämförelse var det ca 10 % som gick till socialt skydd 1960 !

    Nånting är i grunden fel i sosseriets Sverige, ja det är fortfarande sosseriets Sverige i denna sjuka fördelning, alliansen har bara lyckats förändra marginelt, det krävs lång tid av hårt arbete för att få Sverige på rätt kurs igen.

    Rödgrön röra 2010 kan innebära den sista spiken i kistan för välfärdslandet Sverige, en återgång till samma sjuka linje kan föra landet över en brytpunkt till fördärv !

    Det är gött att pissa på sig , det värmer i början men sen blir det kallt.
    Är alla bidragsparasiter medvetna om att de spelar roulette med våra barns framtida välfärd, allt för att de inte anser sig behöva bidra, bara lyfta bidrag.
    ___________________________________
    Vad ska man säga?
    Gustav Ander det är när moderater lett vårt land som människor slås ut.
    Det är när moderater leder vårt land som utslagna människor ska frysas ut och självdö.
    Det är när moderaterna har tillräkligt utslagna i vårt samhälle som de börjar dumpa lönerna. De inför då svältlön. (Slaveri)

    Det är dessa utslagna människor som de sedan lever gott på själva. De fattiga får arbeta likt slavar för sina ägare (moderaterna)

    Så vilka är det nu som är parasiterna? Nu går halva landet på knäna medans andra lever gott av deras elände.

    Just det en parasit är en som suger ut sin värld så att den sedan lider och går under. Alltså Moderaterna är parasiter.

    Att arbetare hjälper till att betala för de som har det sämre kan snarare sägas vara en symbios. För när de sämre blit bättre igen efter att ha fått vård, ja då återför de själva någonting till samhället igen.

    Alltså arbetare och sjuka lever mera i symbios. De hjälper varandra upp på fötterna igen.

    Medans moderater och Centerpartister är parasiter, de bryter ner folk och utnytjar de sedan.

    _________________________
    Som vanligt Gustav Ander så har jag ingen förhoppning av att du nu kommer komma med annat i svar än rappakalja och små barnsliga fraser om , kommunism och rödjävel etc etc. Men det är inte riktat till dig lille vän. mitt budskap är riktat till de med lite högre inteligens.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-12-15, 16:27

    enigma skrev:
    GustavAnder skrev:Närmare hälften av våra offantliga offentliga utgifter går numera åt till " socialt skydd"

    Bara 15 % går till försvar och utbildning. 15 % till sjukvård.

    Hur länge kan Sverige drivas så här innan det blir klart för alla att vi är på fel väg ?
    Måste allt gå åt skogen innan bidragslyftarna fått nog ?

    Som en jämförelse var det ca 10 % som gick till socialt skydd 1960 !

    Nånting är i grunden fel i sosseriets Sverige, ja det är fortfarande sosseriets Sverige i denna sjuka fördelning, alliansen har bara lyckats förändra marginelt, det krävs lång tid av hårt arbete för att få Sverige på rätt kurs igen.

    Rödgrön röra 2010 kan innebära den sista spiken i kistan för välfärdslandet Sverige, en återgång till samma sjuka linje kan föra landet över en brytpunkt till fördärv !

    Det är gött att pissa på sig , det värmer i början men sen blir det kallt.
    Är alla bidragsparasiter medvetna om att de spelar roulette med våra barns framtida välfärd, allt för att de inte anser sig behöva bidra, bara lyfta bidrag.
    ___________________________________
    Vad ska man säga?
    Gustav Ander det är när moderater lett vårt land som människor slås ut.
    Det är när moderater leder vårt land som utslagna människor ska frysas ut och självdö.
    Det är när moderaterna har tillräkligt utslagna i vårt samhälle som de börjar dumpa lönerna. De inför då svältlön. (Slaveri)

    Det är dessa utslagna människor som de sedan lever gott på själva. De fattiga får arbeta likt slavar för sina ägare (moderaterna)

    Så vilka är det nu som är parasiterna? Nu går halva landet på knäna medans andra lever gott av deras elände.

    Just det en parasit är en som suger ut sin värld så att den sedan lider och går under. Alltså Moderaterna är parasiter.

    Att arbetare hjälper till att betala för de som har det sämre kan snarare sägas vara en symbios. För när de sämre blit bättre igen efter att ha fått vård, ja då återför de själva någonting till samhället igen.

    Alltså arbetare och sjuka lever mera i symbios. De hjälper varandra upp på fötterna igen.

    Medans moderater och Centerpartister är parasiter, de bryter ner folk och utnytjar de sedan.

    _________________________
    Som vanligt Gustav Ander så har jag ingen förhoppning av att du nu kommer komma med annat i svar än rappakalja och små barnsliga fraser om , kommunism och rödjävel etc etc. Men det är inte riktat till dig lille vän. mitt budskap är riktat till de med lite högre inteligens.



    Jag vet inte vilken värld du lever i. Bara i ultrabombvänsterns värld kan man ju kalla dem man lever av för parasiter.
    Det är ju naturligtvis bara onda människor som tycker det är ok att kunna leva av sin lön.
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Redclown 2009-12-15, 16:57

    Enigma en i raden av vänstertomtar med stort T! Laughing
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  berralarzon 2009-12-15, 17:02

    GustavAnder skrev:Å fan har skatter en funktion , säger du det ..

    I vänsterns värld har skatter sen länge förlorat sin ursprungliga funktion, idag ses de bara som ett verktyg för att behålla makten hos politiker, bort från folket.
    Folket blir inte ansvarstagande individer med ett skatte system som vänstern förordar, de blir statens hjon.
    Vilket förslaget om höjd skatt för alla som tjänar över 8 tusen bevisar.

    Sån fjant du är tjyven awfultruht/gustavander du har sedan länga förbrukat din trovärdighet härinne bara rövböldenditt egonick patriot och numera soffproppen bh/ditt andra nödnick rw som håller med dig så återgå nu till att läsa lyckoslanten samt att be någon äldre vän att läsa "döden på larvfötter" för dig på lätt svenska.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty wacko.

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 17:05

    Gustav Ander det är när moderater lett vårt land som människor slås ut.....

    Du verkar galen på riktigt, men för ordningens skull,
    det var under sosseriet som en halv miljon fick förtidspension, existensminimum och i princip en stämpel i panna, under sosseriet alltså.
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  enigma 2009-12-15, 17:09

    GustavAnder skrev:Gustav Ander det är när moderater lett vårt land som människor slås ut.....

    Du verkar galen på riktigt, men för ordningens skull,
    det var under sosseriet som en halv miljon fick förtidspension, existensminimum och i princip en stämpel i panna, under sosseriet alltså.
    ______________________________
    Hmm och?
    Vart vill du komma med det du nyss skrev?
    Samt vad är det för stämpel du talar om?

    Var det fel att förtidspesionera? är det vad du vill ha sagt eller?
    Det är svårt att förstå vad du menar lille man. Du har liksom ingen poäng alls i ditt inlägg.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  berralarzon 2009-12-15, 17:10

    GustavAnder skrev:Gustav Ander det är när moderater lett vårt land som människor slås ut.....

    Du verkar galen på riktigt, men för ordningens skull,
    det var under sosseriet som en halv miljon fick förtidspension, existensminimum och i princip en stämpel i panna, under sosseriet alltså.

    Och ni/du tjyvar sakttetjuvar asAPANfultruhten/gustavander gjorde inte saken bättre.. TJYV är du som stjäl från oss andra som ärligt betalar skatt.
    AS.
    //berra
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty fortfarande ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 18:00

    Är det fortfarande ingen vänster som på allvar vill dikutera frågan hur vi löser fördelningen av skattemedel ?
    13 % till utbildning, 50% till bidrag ? Källa ekonomifakta.se
    Är det nån som tror det håller i längden.

    Det håller inte, frågan är, vad göra ?

    Svaret är, vi måste förskjuta utgifterna från bidrag till sektorer som är till nytta för vår framtida välfärd.

    Så frågan är egentligen, hur gör man det ?
    Alliansen har tagit ett par stapplande steg i den riktningen, men hur ska vi fortsätta.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-12-15, 18:09, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  RedCloud 2009-12-15, 18:05

    Gustav "tjuven" Ander skrev:13 % till utbildning, 50% till bidrag ?

    Din hemsnickrade felaktiga version av vart skattepengarna går är det nog inte någon som vill debattera.
    Kom igen när du har riktiga siffror, skattetjuv.

    Sponsored content


    Nästan hälften ! - Sida 2 Empty Sv: Nästan hälften !

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 08:35