F.I.S.T 2010-01-10, 14:11
Secrist skrev:Alltså ... min tanke är att det vore bra om alla sjukskrivna, och arbetslösa fick någon subventionering till bad och träning....
I den bästa av världar kanske där pengar inte spelar någon roll. Och sedan vet jag inte riktigt vad du menar med att folk med jobb skulle få massa subventioneringar. Jag har gratis bad i simhallen men det är mitt jobb som betalar. Precis på samma sätt som jobbet betalar även om du skulle vara sjukskriven.
Jag tycker det är bra att man får subventionering från jobbet, missförstå mig rätt !
Och bra att din arbetsplats gör så att du får detta även vid sjukskrivning.
Men jag tycker att det är galet att inte alla sjukskrivna och arbetslösa får subventionering på detta, när vi är i tider där "alla" är så "Överens" om att folk ska rehabiliteras...
Badhuset är en bra början ....
I de bästa av världar säger du ..... JA ? ..... är det inte dit vi ska sträva då..??
Eller vill inte politikerna och regeringen detta, att folk håller sig friska ??
I slutändan är det en samhällsekonomisk vinst att göra så här med subventioneringar för träning.
Friskare människor kostar mindre... dels om det hjälper dem att komma tillbaka till arbete.... och dels pga av mindre kostnader i sjukvård !!!
Det är ju därför arbetsgivare har det på det viset i sina företag, av ekonomisk fördel.... Detta borde ju om något kunna bevisa även för högerdebattörer atyt detta är samhällsekonomiskt riktigt tänkt