Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
Dao
ANNA2LINK
lazy
Redcluod
blueheaven
Sossar ee lata
captaincodd
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
berrra
F.I.S.T
16 posters

Subventionering till för dom med bra inkomster ??

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Suck...

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 00:55

Vilkas värld är det högerregeringar alltid månat om egentligen?Knappast den arbetslösa ensamstående trebarnsmammans iallafall,för hon "bidrar" inte till samhället på nåt sätt enligt deras sätt att resonera,tyvärr.Hon är tärande bara och borde helst emigrera eller nåt,,,

Du kanske ska fundera på att minska ner ditt förvirrade raljerande. Eller ska vi lägga oss på en nivå där jag jämför vänstern med Nordkorea? Debattnivån blir ju urusel men du verkar ju gå igång på det.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 02:11

Secrist skrev:Vilkas värld är det högerregeringar alltid månat om egentligen?Knappast den arbetslösa ensamstående trebarnsmammans iallafall,för hon "bidrar" inte till samhället på nåt sätt enligt deras sätt att resonera,tyvärr.Hon är tärande bara och borde helst emigrera eller nåt,,,

Du kanske ska fundera på att minska ner ditt förvirrade raljerande. Eller ska vi lägga oss på en nivå där jag jämför vänstern med Nordkorea? Debattnivån blir ju urusel men du verkar ju gå igång på det.

Den där jämförelsen höll inte secrist

Det var som att säga "om du använder ärtbössa, så tar jag fram kanonen"

För att du ska börja använda Nordkorea, som jämförelse, så ska vederbörande jämföra rehgeringen med Hitler, eller Mussolini
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

Inlägg  Dao 2010-01-11, 03:17

Tycker Nordkorea ständigt lyfts fram från högerhåll, när man vill slippa stå till svars för sina åsikter...
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Sec,

Inlägg  captaincodd 2010-01-11, 08:23

jag skriver inte illa om regeringen för att vara taskig mot dej utan för att jag ser vad dom gör mot samhällets svagaste.Dessutom så vill jag självklart att var och en får tänka själv,så varsågod och fortsätt kommentera eller argumentera,det är bara kul för du verkar iaf vara en som håller dej på en vuxen nivå av alla på högerkanten,,,Ha en bra dag så länge Wink
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty NK

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 09:20

Tycker Nordkorea ständigt lyfts fram från högerhåll, när man vill slippa stå till svars för sina åsikter...

Nja, vet jag inte. Det brukar väl vara när vänstern hyllar kommunismen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 14:23

Secrist skrev:Tycker Nordkorea ständigt lyfts fram från högerhåll, när man vill slippa stå till svars för sina åsikter...

Fel igen.... nu har du just sjunkit till den nivå du påstår dig tycka illa om Cool
    Det är högern här som gillar att ta upp exemplet Nordkorea när man vill flytta fokus från den svenska politiken... som idag i regeringsform består av Just det Alliansen...

... men jag ursäktar dig för det, och några till höger här på forumet.... du och dom, likväl som regeringen själva har visst glömt att de är ansvariga för sin egen politik,......... glämt det under FYRA ÅR SNART

Så kom gärna med Nordkorea du Secrist.... när helst du känner att det blir för jobbigt att prata om den svenska politiska verkligheten Cool
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Ansvar

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 15:14

men jag ursäktar dig för det, och några till höger här på forumet.... du och dom, likväl som regeringen själva har visst glömt att de är ansvariga för sin egen politik,......... glämt det under FYRA ÅR SNART

Det har jag inte gjort. Fast ni har en tröttsam tendens att adrig kunna se något positivt och att hela tiden hävda hur fantastiskt bra allting kommer att bli bara de rödgröna vinner valet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 15:17

Secrist skrev:men jag ursäktar dig för det, och några till höger här på forumet.... du och dom, likväl som regeringen själva har visst glömt att de är ansvariga för sin egen politik,......... glämt det under FYRA ÅR SNART

Det har jag inte gjort. Fast ni har en tröttsam tendens att adrig kunna se något positivt och att hela tiden hävda hur fantastiskt bra allting kommer att bli bara de rödgröna vinner valet.

Det stämmer inte på mig i alla fall .... jag har inte målat upp hur fantastiskt allt kommer bli då.... bara att det på vissa områden definitivt kommer bli bättre tack vare V och MP
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Mp

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 15:19

.... bara att det på vissa områden definitivt kommer bli bättre tack vare V och MP

Du menar med högre bensinpris? Ja, det blir man ju glad av! Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 15:30

Secrist skrev:.... bara att det på vissa områden definitivt kommer bli bättre tack vare V och MP

Du menar med högre bensinpris? Ja, det blir man ju glad av! Wink

Klagade du när alliansen höjde bensinskatten? Om inte så bör du inte yttra dig nu...

queen
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Gas!

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 19:58

Klagade du när alliansen höjde bensinskatten? Om inte så bör du inte yttra dig nu...

.

Det är bara en västanfläkt jämfört med om Mp får bestämma. Då ska du få se på höjningar som heter duga. Partiet som hatar svenska bilister.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 20:01

Partiet som hatar svenska bilister.

Jag tror nog det är utsläppen de ogillar.....
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Bilar

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:02

Jag tror nog det är utsläppen de ogillar......

Är det därför de försöker stoppa varenda vägbygge?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 20:06

Är det därför de försöker stoppa varenda vägbygge?

Försöker Miljöpartiet stoppa alla vägbyggen ?
    Det var ngt nytt. Var kan man läsa mer om detta ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:06

RedCloud skrev:
    Partiet som hatar svenska bilister.

Jag tror nog det är utsläppen de ogillar.....

klockrent Cloud Very Happy
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Vägar

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:07

Försöker Miljöpartiet stoppa alla vägbyggen ?
    Det var ngt nytt. Var kan man läsa mer om detta ?

Tja, du kan ju börja med att läsa om Stockholms nya ringled.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 20:09

Tja, du kan ju börja med att läsa om Stockholms nya ringled.

I min värld är inte Stockholms ringled "alla vägbyggen".

Fjollträsk utgör ju som alla vet bara en ytterst liten del av Sveriges vägnät.

Eller argumenterar du medelst generaliseringar Secrist ?
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Mp

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:11

I min värld är inte Stockholms ringled "alla vägbyggen".

Fjollträsk utgör ju som alla vet bara en ytterst liten del av Sveriges vägnät.

Eller argumenterar du medelst generaliseringar Secrist ?

Så fort det ska byggas några större vägar så är Mp där och gnäller.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:13

Ja ... det är klart.... eller ox¨å kan man ju göra som Centerns Carlgren el va han heter... bygga ut mer motorleder, och skkjuta vargstammen i sank...

Var inte miljön en centerfråga på 1900-talet ??

.. undrar varför Centern backar och MP går framåt ??
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 20:14

Så fort det ska byggas några större vägar så är Mp där och gnäller.

alla vägbyggen ?

du skrev så....
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 3 Empty Vägar

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:15

alla vägbyggen ?

du skrev så.....

Anser du att Mp är ett parti som värnar bilismen?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-11, 20:16

Jag är vänsterpartist, som bekant, och jag är oerhört kritisk till dagens bilism.

Anser du att bilismen värnar miljön ?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:17

Secrist skrev:Tycker Nordkorea ständigt lyfts fram från högerhåll, när man vill slippa stå till svars för sina åsikter...

Nädå... De kommer fram vid många andra tillfällen...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:18

Secrist skrev:alla vägbyggen ?

du skrev så.....

Nä det sköter M och C så bra så ....
    Så något annat parti måste ju stå upp för miljön SOM VI LEVER I, FÅR VÅR MAT IFRÅN, SOM VÅRA BARN VÄXER UPP I ......

Men det är ju klart kanske "bilismen" är viktigare än dom sakerna ??
    Tycker du det Secrist ??
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:20

Secrist skrev:men jag ursäktar dig för det, och några till höger här på forumet.... du och dom, likväl som regeringen själva har visst glömt att de är ansvariga för sin egen politik,......... glämt det under FYRA ÅR SNART

[size=18]Man debatterar det man är kritisk till! Det betyder ine att man bara är ensidig!!!

Det är du som har en tendens att förstöra debatterna genom att ständigt komma med självklarheter som att "alla är lite medskyldiga" och sånt.

Debatterna idag måste väl ändå NÅN GÅNG få handla om dagens regim, för böveln???ize]

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 13:15