Redvictory skrev:Regndrottning skrev:HUR???
Hur skall man minska på energiförbrukningen? allting är skapat för att vi skall använda el. Det finns inga alternativ. andvänd el eller var utan ljus, värme, vertyg, apparater, varmvatten, etc.
Ja, jag skulle kkunna minska på elanvändning genom att sitta i mörkret och frysa.... Jag skulle fortfarande få betala för elen som jag inte kan låta bli att använda...
Argumentet är helt fel. Först byggs samhället upp på el och sedan skall vi inte använda det? Utan att det finns något annat?
Samt att elräkningen inte skulle bli mindre för att man, personligen, sänker sin förbrukning. För då höjs prist. Elbolagen skall ha sitt oavsett. (Luktrativ marknad, elbolagen har människorna i en fast grepp då vi är beroende av el).
Inte allt men mycket RD! det finns jättebra gasolprylar! en kompis till mig som bott i spanien i många år gav mig en katalog med gasolprylar det finns förutom gasolspis och lampa även gasolvattenberedare gasolelement gasolkylskåp
nu är det ju en mycket farligare energikälla men den finns! sen finns det många prylar som drivs av solenergi
Och hur skall man anvnda alla gasolprylar när man bor i lägenhet?
Jag minns en tid då jag fick 350 kr i kvartalsräkning och jag var chockad! Nu har jag 411 kr i elförbrukning bara på 1 månad. Och detta inkluderar inte nätavgifterna.
Jag läste nyligen att elkostnaden har stigit 84% på 10 år för privatpersonen.