F.I.S.T 2010-01-10, 18:42
blueheaven skrev:Nåväl nu tycks vi minstone ha kommit så långt att vi kan konstatera att städning är ett mycket viktigt jobb!
Nu återstår bara hur får vi efterfrågan på de lågkvalifierade jobben att öka?
De lågkvalificerade jobben är de som de allra flesta kan utföra själva.
Går det att sälja lågkvalificerade tjänster till priser som ligger ca tre gånger högre än vad den eventella kunden själv får ut efter skatt per timme?
Nej det går inte och följden blir att lågkvalificerade jobb utföres av vederbörande själv inte alls eller svart, hur ändrar man på detta?
För mig synes den enda vägen att gå genom att sänka skatten på dessa tjänster!
Än så länge har inte ett endaste litet förslag hur det skall göras istället framkommit från vänsterhåll det enda man hör från den kanten är gnäll och förtal om dessa tjänster, kommer en sådan lösning att öka efterfrågan och utbudet på sådana tjänster?
Anna och fisten kan kanske slå ihop sina kloka huvuden här?
Ja du BH ... du går från klarhet till klarhet.... inte en enda nedvärderande öknamn el svordom.... Och flera sammanhängande meningar med ett resonemang..... ett haltande resonemang förvisso, men ändå ett resonemang
Problemet är att även om du påstår dig tycka städjobb är viktigt vilket jag starkt betvivlar utifrån dina politiska resonemang..... även så så pekar inte politiken som förs från borgarhåll eller blåsossehåll åt det... att man skulle tycka det var viktigt.
För det första, när jag pratar om VIKTIGA städjobb, så pratar jag inte om att subventionerat damma kristallkronan åt en penningstinn höginkomsttagare på lidingö....
Utan jag pratar om offentliga lokaler, jag pratar om pensionärer som inte klarar detta, jag pratar om de behövande.... de som redan är rika kan gott betala FULLT PRIS för sin städning om de nödvändigtvis ska leja folk till detta, då de själva answer sig för fina föra att ta i sopkvasten....
Det hörs ju på hela ditt resonemang oxå vad du egentligen tycker om städjobb....
Oxch som svar på det du funderade på hur man skulle öka efterfrågan på dessa tjänster,,,.... så är svaret INTE ALLS....
Dvs Vi vill inte tillbaka till 1800-talet med herrskap och tjänstefolk, och pigor som sover på vinden...
Hade däremot dessa förslag kommit de mest behövande till gagn... de mest behövande och de minast bemedlade Mr BH.... så hade det varit annorlunda...