Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
Dao
ANNA2LINK
lazy
Redcluod
blueheaven
Sossar ee lata
captaincodd
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
berrra
F.I.S.T
16 posters

Subventionering till för dom med bra inkomster ??

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Bilar

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:20

Jag är vänsterpartist, som bekant, och jag är oerhört kritisk till dagens bilism.

Anser du att bilismen värnar miljön ?

Hela vårt samhälle bygger på rörlighet. Ska vi ha ett sverige utanför storstäderna måste vi ha bilar. Det är inte bilarna som ska bort, det är drivmedlet som ska ändras. Men Mp:s helidiotiska krav på etanolpumpar har slagit ut massvis med bensinmackar i glesbygden för att gynna på ett drivmedel som inte har några som helst framtidsutsikter.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:21

Nä det sköter M och C så bra så ....
    Så något annat parti måste ju stå upp för miljön SOM VI LEVER I, FÅR VÅR MAT IFRÅN, SOM VÅRA BARN VÄXER UPP I ......

Men det är ju klart kanske "bilismen" är viktigare än dom sakerna ??
    Tycker du det Secrist ??

Har svenska bilar förstört den menar du?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:22

Secrist skrev:alla vägbyggen ?

du skrev så.....

Anser du att Mp är ett parti som värnar bilismen?

MP är ett modernt parti som inte är teknikfientliga. Bilismen har de i sig inget emot, om bilismen innebär mindre eller inga utsläpp!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Sv: Subventionering till för dom med bra inkomster ??

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:22

Secrist skrev:Nä det sköter M och C så bra så ....
    Så något annat parti måste ju stå upp för miljön SOM VI LEVER I, FÅR VÅR MAT IFRÅN, SOM VÅRA BARN VÄXER UPP I ......

Men det är ju klart kanske "bilismen" är viktigare än dom sakerna ??
    Tycker du det Secrist ??

Har svenska bilar förstört den menar du?

Skrev jag det ?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:24

Skrev jag det ?

Ja, du skrev att man måste välja mellan bilar och miljön.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:26

Secrist skrev:Jag är vänsterpartist, som bekant, och jag är oerhört kritisk till dagens bilism.

Anser du att bilismen värnar miljön ?

Hela vårt samhälle bygger på rörlighet. Ska vi ha ett sverige utanför storstäderna måste vi ha bilar. Det är inte bilarna som ska bort, det är drivmedlet som ska ändras. Men Mp:s helidiotiska krav på etanolpumpar har slagit ut massvis med bensinmackar i glesbygden för att gynna på ett drivmedel som inte har några som helst framtidsutsikter.

Det finns många andra sätt at gynna rörligheten!

Ringleden kring Stockholm räddar inte direkt mackar i Norrland...
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Led

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:28

Ringleden kring Stockholm räddar inte direkt mackar i Norrland...

Nä, den ska avlasta innerstan. Och hetsjakt på bilister i Norrland räddar inte glesbygden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-11, 20:29

Secrist skrev:Skrev jag det ?

Ja, du skrev att man måste välja mellan bilar och miljön.

Nej det skrev jag inte !!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:30

Nej det skrev jag inte !!.

Ok, så bilar är ok med andra ord?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:32

Secrist skrev:Ringleden kring Stockholm räddar inte direkt mackar i Norrland...

Nä, den ska avlasta innerstan. Och hetsjakt på bilister i Norrland räddar inte glesbygden.

Ringleden ökar utsläppen! Vill man avlasta innestaden går man tillbaka till sossarnas politik vad gäller vägtullar och bygger ut lokaltrafiken - och givetvis - gör lokaltrafiken gratis för alla!
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Lokaltrafik

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:34

Ringleden ökar utsläppen! Vill man avlasta innestaden går man tillbaka till sossarnas politik vad gäller vägtullar och bygger ut lokaltrafiken - och givetvis - gör lokaltrafiken gratis för alla!

Vad har jag för nytta av lokaltrafiken om jag bara ska köra förbi Stockholm?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:43

Secrist skrev:Ringleden ökar utsläppen! Vill man avlasta innestaden går man tillbaka till sossarnas politik vad gäller vägtullar och bygger ut lokaltrafiken - och givetvis - gör lokaltrafiken gratis för alla!

Vad har jag för nytta av lokaltrafiken om jag bara ska köra förbi Stockholm?

Tåg!
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Tåg

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:45

Tåg!

Och om tågen inte passar? Om det blir kallt så tågen stannar?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-11, 20:47

Om den kommunala trafiken vore gratis och väl utbyggd så skulle folk åka på den i större utsträcvkning och lämna bilen hemma. Om bilarna står kvar hemma så torde det innebära mindre trafik på de nuvande trafiklederna...

queen
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Kommunalt

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:50

Om den kommunala trafiken vore gratis och väl utbyggd så skulle folk åka på den i större utsträcvkning och lämna bilen hemma. Om bilarna står kvar hemma så torde det innebära mindre trafik på de nuvande trafiklederna...

Och vem ska betala detta? Dessutom skulle det knappast funka utanför storstäderna där bussarna slutar gå så fort solen gått ner. I den mån det överhuvudtaget går några bussar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:52

Secrist skrev:Tåg!

Och om tågen inte passar? Om det blir kallt så tågen stannar?

Problem kan uppstå även på vägar!

Givetvis är det utbyggd och subventionerad tågtrafik jag talar om! Utbyggnaden skall innebära att det inte bara skall finnas ett alternativ!

Det är enkelt, billigt och miljövänligt...

Det minskar bilismen, vilket innebär att de som anser sig NÖDVÄNDNINGSVIS att ta bilen, möter mindre medtrafikanter - wholla - ringleden behövs INTE!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-11, 20:54

Secrist skrev:Om den kommunala trafiken vore gratis och väl utbyggd så skulle folk åka på den i större utsträcvkning och lämna bilen hemma. Om bilarna står kvar hemma så torde det innebära mindre trafik på de nuvande trafiklederna...

Och vem ska betala detta? Dessutom skulle det knappast funka utanför storstäderna där bussarna slutar gå så fort solen gått ner. I den mån det överhuvudtaget går några bussar.

Pengarna tas från de kostnader som nu, och i framtiden, kommer att gå åt till miljön!

UTBYGGNAD innebär UTBYGGNAD, även utanför storstaden!

Bilismen kan inte tas bort HELT, men den kan minskas drastiskt!
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Utbyggnad

Inlägg  Secrist 2010-01-11, 20:57

UTBYGGNAD innebär UTBYGGNAD, även utanför storstaden!

ja du. Jag skulle vilja se den utbyggnaden som skulle täcka in behovet av transport i glesbygden. Konstnaderna skulle bli atronomiska.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-01-12, 00:22

Secrist skrev:UTBYGGNAD innebär UTBYGGNAD, även utanför storstaden!

ja du. Jag skulle vilja se den utbyggnaden som skulle täcka in behovet av transport i glesbygden. Konstnaderna skulle bli atronomiska.

Inte för miljön...

Men det är inte svart eller vitt, liksom...
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty Transport

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 08:11

Inte för miljön...

Ja, massa halvtomma bussar är säkert jättebra för miljön. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-12, 08:19

Secrist skrev:Inte för miljön...

Ja, massa halvtomma bussar är säkert jättebra för miljön. Rolling Eyes

Säg som det är Sec ... du skiter väl fan i miljön ??! Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-12, 08:31

Secrist skrev:Nej det skrev jag inte !!.

Ha ha ... en one-liner till av Secrist
    Det är tydligen svart eller vitt som gäller för secrist....
    Antingen är man för bilar och mot miljön... eller så är man för miljön och mot bilar....

Herre gud människa ....!!... hur tänker du ? ...

Till fots, cykel, moped, buss, tåg, är bättre färdmedel över lag.... Bil har en funktion i dagens samhälle.... Men bilismen MÅSTE minska, måste renas och likaså, Men Kapitalismens lagar har ju på ett tydligt sätt hindrat utvecklingen till bilar utan olja och bensin, genom uppköp av dessa uppfinningar, och sedan låtit uppfinningen dö ut.

Dessutom är det nödvändigt att minska människans totala energiförbrukning....
    Det är enda sättet att komma till bukt med miljöförstöringen, eftersom i princip alla energiutvinningar är MER el MINDRE miljöovänliga ....
    ...även om vissa är värre än andra...
    Secrist
    Secrist

Subventionering till för dom med bra inkomster ?? - Sida 4 Empty One

Inlägg  Secrist 2010-01-12, 09:40

Man räknar inte frågor som oneliners. Och det var en fråga.

Och påståendet att uppfinningar köps upp och skrotas får du gärna styrka. Känns som en vandringssägen.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2010-01-12, 11:16

-----------

Senast ändrad av blueheaven den 2010-01-13, 13:19, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-12, 15:50

blueheaven skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Nej det skrev jag inte !!.

Det är tydligen svart eller vitt som gäller för secrist....
    Antingen är man för bilar och mot miljön... eller så är man för miljön och mot bilar....

Herre gud människa ....!!... hur tänker du ? ...

Till fots, cykel, moped, buss, tåg, är bättre färdmedel över lag.... Bil har en funktion i dagens samhälle.... Men bilismen MÅSTE minska, måste renas och likaså, Men Kapitalismens lagar har ju på ett tydligt sätt hindrat utvecklingen till bilar utan olja och bensin, genom uppköp av dessa uppfinningar, och sedan låtit uppfinningen dö ut.

Dessutom är det nödvändigt att minska människans totala energiförbrukning....
    Det är enda sättet att komma till bukt med miljöförstöringen, eftersom i princip alla energiutvinningar är MER el MINDRE miljöovänliga ....
    ...även om vissa är värre än andra...

Du är inte riktigt som du skall vara, kallade du dig mammag eller elisabet i ditt tidigare liv? Evil or Very Mad

Det är helt säkert en hel del fel på mig oxå som många andra icke perfekta människor, jag är inte perfekt.
    Men jag tackar dig BH, din människosyn, ditt sätt att bete sig, vara, gör att man plötsligt inser att man är riktigt, riktigt bra människa....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:13