Sniperace 2011-03-08, 21:32
Corven skrev: Sniperace skrev:
du tror inte att det är många av dem som kanske borde vara sjukpensionerade med, ofta är man ju inte i den situationen helt utan anledning, är det inte många i fas 3 som är just sjuka som de försöker slussa ut?
eller är det fullt normalt arbetslösa utan någon som helst problemhistorik som är i fas 3?
rätta mig om jag har fel, för sanningen är att jag vet inte.
Fast om dom borde varit sjukpensionärer, så är det väl fk som gjort fel, som inte givit dom det?
Det varierar nog väldigt vilka som hamnar i Fas 3, och varför. Men långvarig arbetslöshet, som det ju trots allt har rått i det här landet rätt länge, pga dålig arbetsmarknadspolitik under många år, gör att även människor utan egentliga problem stått utanför länge.
Min krokiga väg ur Fas3 - Artikel av Vonna Lindström - Newsmill
men är detta fas tre så mycket annorlunda än de gamla beredskapsarbetena och det de kallade alu?
isåfall är det ju eg inget nytt, utan något som funnits av och till under en lång tid
Och, JA, FK gör många fel, tyvärr, de har alltid suttit på höga hästar, själv minns jag när jag gick med lönebidrag på en radio/tv affär i slutet på 70-talet - början på 80, då skickade jag varje månad in en arbetsrapport, en månad förväxlade jag två dagar där jag jobbat den enba och varit hemma den andra, det försökte fk föra till åtal för försäkringsbedrägerio, fastän det för alla var solklart att jag inte gjort annat än förväxlat dessa två dagar UTAN at göra någon ekonomisk visnt, de drog sjukpenningen för den felaktiga dagen, och efter ett tag lade åklagaren ner målet med motiveringen att brott hade EJ begåtts, men tro du jag fick tillbaka pengarna för den dagen, nej. DET var tvärstopp från satkärringen.