MammaGuevara 2009-03-12, 12:08
carlwiss skrev:
Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.Aftonbladets försök att behålla megafonen.Är det därför vi måste finnas här nu?
Var det därför vi censurerades och bannades?
Till att börja med tycker jag inte man ska bland ihop bloggare och diskussionforum. Politiska bloggare vet ofta vad de talar, och är de seriösa har de ävan satt sig in i etiska regler som gäller för en vanlig journalist. Att det skälls så mycket på journalister beror många gånger på att folk varken vet vad som gäller eller har tillgång till samma information som en journalist har. Sedan finns det naturligtvis journalister som gör övertramp, och det märks mer än när t.ex en rörmokare sjabblar med sitt jobb.
Vad gäller "censur" så anser jag det vara en självklarhet att man i allmänna publikationer inte ska kunna skriva vad om helst. Jag vet att det finns dem som ser det om någon slags frihet att få kalla meningsmotståndare i stort sett vad som helst, när det de facto bara är ett uttrck för litenheten hos den som skriver.
Jag kan garantera att i samma ögonblick bloggare får något av den "makt" som hänvisas till på en bredare bas, då kommmer reglerna även där att skärpas.
Jag tar inte upp disukssionforum här, då dessa knappast kan anses vara seriösa plattformar för att föra fram åsikter.
Förr är fourm en mötsplats för 10% seriösa debattörer, 15% som bara vill vara med och snacka, 25% som har en specikfik fråga de till varje pris vill framföra och 50% knäppgökar.
Ett konstaterande som ju säkert att bemötas med "men du behöver inte vara här *tillmäle*, *grov svordom*, men som jag ändå tänkre göra är att ac-forum är ju ett riktigt bottennapp i forumvärlden.
Jag har aldrig besökt ett forum där frånvaron av seriös diskussion varit så massiv. AB under dess värsta dödsryckningar var inget mot detta