Sniperace skrev:carlwiss skrev:Hör på hur Aftonbladet ogillar andra åsikter. De vill ha ensamrätt på vinkling. Nu förlorar den tredje statsmakten sin kraft, är det inte detta de fruktar mest?
Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.
Aftonbladets försök att behålla megafonen.
Är det därför vi måste finnas här nu?
Var det därför vi censurerades och bannades?
De anser att det är bara lögner som cirkulerar i bloggvärlden.
Är det inte upp till folket att upptäcka lögnarna själva? När de tystas så börjar man ju undra. Jag gillar att kunna sålla bort lögnarna själva. Aftonbladet för mig är en klar mytoman nyhets media. Vinklad mer än någon annan media.
Har de uttryckt några önskningar om FÖRBUD mot bloggandet osv?
Att de på sin egen domän och sina egna servrar har full bestämmanderätt ser jag som normalt, vi nyttjjar detta GRATIS osv, så att de styr för hur de ser de vill ha det på sitt områder ser jag som rätt och riktigt, skulle vi ha tanken på att tvinga fram att man fick ha ex högerpropagande i bloggar som tillhör SSU?
nej, sådana krav vore väl huvudlösa, jag tror INTE att aftonbladet har någon avsikt att ex styra vad vi skriver HÄR.....
Aftonbladet borde inte censurera någon. Men det gör dom.
Sedan så tror jag verkligen aftonbladet ogillar vår sida. Vår adress finns nu mera i deras varnings signal. Skriv vårt namn i aftonbladet på snack eller i reportage och det kontroleras omedelbart.
Även om så inte var fallet så är Aftonbladet idag ingen nyhetskanal längre. Aftonbladet är idag en propaganda kanal. Jag tror inte du förtstår faran sniperace med en tidning ägd av LO, som arbetar aktivt för att avreglera arbetsrätten i vårt land. Detta genom att vinkla och mörka vad som sker.