Visst Anna, det finns en konspiration mellan Alliansen och SCB.
Frågan kvarstår, vad drar du för slutsats att ditt antagande att socialbidragen har ökat över tid är fel ?
ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:och det är självfallet alliansens fel att människor drabbas av sjukdom, sådant hände aldrig under sossetiden eller hur?ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Fruktansvärt att de sjuka drabbats av sjukdom.
Ja det är det.
Jag tror definitivt att ett tufft samhälle skapar fler sjukdomar ja... Stress, depressioner,hjärtinfarkt mm mm...
och på samma sätt var det då sossarnas fel att jag blev sjuk, du vet det tuffa samhälle de hade då.....
Ja jag anser att Sossarna också har haft ett tufft samhälle, men inte så tufft som högerns och visst påverkas folk av samhället och det som människor har runtomkring sig.
ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Vad är det konstiga i mitt resonemang?ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Varför då ?
Tja, man brukar ju rösta på det det som gynnar den situationen man själv befinner sig i. Men visst, tror du att majoriteten av sjuka och arbetslösa är hängivna alliansare så står det dig fritt att göra det.
Jag är sjukpensionerad med näst intill lägsta klassen i pension, och jag röstade på KD, alltså alliansen eftersom DE gjort mer för mig under sina få år vid makten än vad sossarna gjorde under alla sina år....
Konstigt resonemang du har Sniper...
när jag sjukpensionerades 1988 fick jag 106.000 som årsinkomst, år 2006 när alliansen tog över var den höjd till 115.000 kr, dvs en ökning på bara 9000:- under en tidsrymd av 18 år, årsinkomsten för 2011 hamnar på 130.000 kr, dvs en ökning på 15.000 under en fyraårsperiod jämfört med 9000:- på 18 år...
jag klarar mig ekonomniskt idag MYCKET bättre än under sossetiden, jag har av alliansen nfått förmånen att arbetsprova utan risk att mista pensionen, det jag lyckades tjäna under arbetsprovniongen påverkade INTE min pension som jag fick ändå utan minskning.
jag får under ett år tjäna 40.000 på arbete UTAN att min pension berörs ochg utan att de ifrågasätter denna, dvs jag kan utan att göra fel reparera datorer när jag orkar, och kan ta betalt för detta.
så vad är fel i mitt resonemang, alliansen har gjort mer för mig än vad sossarna har gjort helt enkelt.
Om det hade varit tvärtom, hade du fortfarande röstat på alliansen då, om inte du själv hade gynnats?
Hade jag sett att det var värre med alliansen än med sossarna skulle jag självfallet röstat annorlunda, men nu är det ju inte så, jag trorn en större del av sverige och de sjukla faktiskt fått det bättre under alliansen, och att några falklit mellan maskorna och att detaa kommer fixas med tiden.
Att para om OM, är inte lönt, ex OM jag inte varit sjuk då skulle jag kanske varit snorrik idag och kanske haft ett välbetalt chefsjobb, men nu är det inte så...
Och OM sossarna brytt sig om mig ochg andra sjuka TIDIGARE, ja då hade jag kanske röstat på dem nu också, för jag HAR röstat rött tidigare, har till och med varit med i en väldigt vänster ungdomsgrupp med revolutionärer i min gröna ungdom.
Där ser man... Då är det ju ännu underligare varför du röstar blått idag... Men det är ju ditt val...
Exempelvis har socialbidragen minskat kraftigt över tid
Freedom skrev:Exempelvis har socialbidragen minskat kraftigt över tid
länk, källa ?
Socialstyrelsen har en annan åsikt:
Förra året betalade landets kommuner ut totalt 11 816 miljoner kronor i ekonomiskt bistånd inklusive introduktionsersättning. Det är en ökning med fyra procent jämfört med 2009, visar Socialstyrelsens statistik.
Utbetalningen av ekonomiskt bistånd till flyktingar var för 2010 totalt 2 187 miljoner kronor, vilket är en minskning med sex procent jämfört med 2009.
Tycker du grafens staplar pekar nedåt ?
http://www.socialstyrelsen.se/nyheter/2011mars/ekonomisktbistandokade2010
Enligt fantasigeneratorn gör de förmodligen detFreedom skrev:Tycker du grafens staplar pekar nedåt ?
Enligt fantasigeneratorn gör de förmodligen det
GA´s (RedMentalCase, han har roat oss under mååånga nick genom åren) helautomatiska idéspruta och manusförfattare. Den kan få honom att ge uttryck för de mest fascinerande mentala krumsprång och kullerbyttor som någonsin skådats norr om ekvatorn.Freedom skrev:
Den här "fantasigeneratorn" som dyker upp i olika inlägg, vad är det för något ?
formsvackan skrev:GA´s (RedMentalCase, han har roat oss under mååånga nick genom åren) helautomatiska idéspruta och manusförfattare. Den kan få honom att ge uttryck för de mest fascinerande mentala krumsprång och kullerbyttor som någonsin skådats norr om ekvatorn.Freedom skrev:
Den här "fantasigeneratorn" som dyker upp i olika inlägg, vad är det för något ?
Samt att förneka sina egna skriverier i parti och minut!
Freedom skrev:
Samt att förneka sina egna skriverier i parti och minut!
Fast nu har åtminstone jag sett vad han skrivit, svart på vitt.
Ni tror väl inte att han tänker förneka det han skrivit ?
Freedom skrev:Exempelvis har socialbidragen minskat kraftigt över tid
länk, källa ?
Socialstyrelsen har en annan åsikt:
Förra året betalade landets kommuner ut totalt 11 816 miljoner kronor i ekonomiskt bistånd inklusive introduktionsersättning. Det är en ökning med fyra procent jämfört med 2009, visar Socialstyrelsens statistik.
Utbetalningen av ekonomiskt bistånd till flyktingar var för 2010 totalt 2 187 miljoner kronor, vilket är en minskning med sex procent jämfört med 2009.
Tycker du grafens staplar pekar nedåt ?
http://www.socialstyrelsen.se/nyheter/2011mars/ekonomisktbistandokade2010
RedMentalCase skrev:Om nu Corven vill sälla sig till de röda talibanerna som avser att förneka faktum borde denom väl åtminstone hålla koll på när regeringen Bildt hade makten.....
RedMentalCase skrev:Om nu Corven vill sälla sig till de röda talibanerna som avser att förneka faktum borde denom väl åtminstone hålla koll på när regeringen Bildt hade makten.....
Corven skrev:Eller det är fel att säga slutet, men det var efterdyningarna efter den förra borgerliga regeringen.
RedMentalCase skrev:Corven skrev:Eller det är fel att säga slutet, men det var efterdyningarna efter den förra borgerliga regeringen.
Gapskratt...
då kan man alltså med din logik hävda att en evntuell tillfällig ökning under den värsta krisen på 100 år var en efterdyning av regeringen Persson....
Problemet du, och de andra vänsterextremisterna här har är att ni inte ens kan erkänne det simplase av fel, det är väl ett resultat att ni ALLTID har fel.
Du har fortfarande inte ens orkat erkänna att du gick igenom isen när du påstod att alliansen inte GJORT NÅNTING för att bekämpoa arbetslösheten...
Säg , lär ni er aldrig av era misstag ?
Corven skrev: Man vänder inte en sån trend på en månad vet du, det tar tid. [/b][/color]
RedMentalCase skrev:
Gapskratt...
då kan man alltså med din logik hävda att en evntuell tillfällig ökning under den värsta krisen på 100 år var en efterdyning av regeringen Persson....
Problemet du, och de andra vänsterextremisterna här har är att ni inte ens kan erkänne det simplase av fel, det är väl ett resultat att ni ALLTID har fel.
Du har fortfarande inte ens orkat erkänna att du gick igenom isen när du påstod att alliansen inte GJORT NÅNTING för att bekämpoa arbetslösheten...
Corven skrev:RedMentalCase skrev:
Gapskratt...
Så åren innan, när staplarna växte i rasande fart, det behöver vi inte bry oss om? Undrar vem som försöker leka struts här, och inte vill inse hur det verkligen varit.
Och åren efter, 1998-2007, (s regering 1998-2006,) när staplarna krympte, tvärtemot ditt påstående om att det var värst i slutet av nittiotalet, dom behöver vi inte heller bry oss om, för 96 så steg det fortfarande?
Sen kan du väl ta en kurs i läsförståelse?
Det är skillnad mellan att säga att någon inte gjort något, och att säga att man inte uppfattat att någon gjort något, och därför be om exempel.
Men det är väl lite för avancerat för dig att förstå, du som inte ens kan erkänna saker du själv skrivit, fast man visar dig svart på vitt, utan omskrivningar.
RedMentalCase skrev:
Men nu får du väl ändå ge dig, ska du sänka dig till berras och forms idiot-träsk?
Vad är det för skitsnack om att jag inte erkänner det jag själv skrivit ??
<
Corven skrev:RedMentalCase skrev:
Men nu får du väl ändå ge dig, ska du sänka dig till berras och forms idiot-träsk?
Vad är det för skitsnack om att jag inte erkänner det jag själv skrivit ??
<
Vid ett flertal tillfällen, så har du nekat till saker du själv skrivit tidigare i olika trådar, och fortsatt neka, trots att man plockat fram inläggen....