Freedom skrev: Är det inte på tiden att forumvänstern erkänner att Allians för Sverige lyckats med sin politik.
Sänkta anslag till cykelvägar
Slopad subvention av vattenbaserad vindkraft
En okontrollerad vargjakt byggd på felaktiga grunder
Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan
Mer bly i naturen
Stora nedskärningar i arbetsmiljöförbättring
Att psykiskt sjuka kan få fängelsestraff istället för vård
Höjd moms på teatrar
Att det blir lättare att avskeda folk
Omfattande avlyssning av elektronisk kommunikation
Mer reklam i TV
Färre nya hyresrätter
Heltidsjobb som betalar under 5000 kronor i månaden
Privatisering av sjukhus
Höjda avgifter och minskande besök på statliga muséer
Minskat HIV-förebyggande arbete
Hårdare sjukskrivningsregler för att ha råd med skattesänkningar
Höjd skatt på vattenkraft
Ökade ekonomiska klyftor
15 miljarder av biståndet till annat än bistånd
Fördubblandet av banavgiften för tåg
Att gamla och fattiga får klara sig på 20 tänder
En rysk gasledning genom känsliga havsområden i Östersjön
Stora nedläggningar av ambassader och generalkonsulat
Tillfälliga anställningar i försvarsmakten i upp till tolv år
Nedskärningar av Komvux med 15000 platser
Nedläggningar av vårdcentraler i Stockholms fattigaste områden
Ökade inkomstklyftor
Vapenfösäljning till militärdiktaturer
Fastighetsförsäljning för 10,4 miljarder kronor - med muntligt avtal
Indraget översättningsstöd
Utförsäljningar - sedan hemligstämpling av resultatet
Har skrotat stödet till En Bok för Alla
Sänkta löner i låglöneyrken
Regler som förhindrar arbetslösa att söka jobb
Tandvårdsgaranti som inte omfattar 40% av tänderna
Mer antibiotika i maten
Kolkraft i Holland, Tyskland, Polen och Sydafrika
Säljakt
Valjakt
Vargjakt
Halverade djurskyddskontroller
Nästan helt stoppade kontroller av djurtransporter
Enorma nedskärningar i naturvården
Kraftigt höjda priser på medicin
Avskaffandet av skatten på handelsgödsel - vilket ökar övergödningen av Östersjön
Ett tydligt nej till internationella koldioxidskatter
Minskandet av klimatsatsningarna med 2,3 miljarder
Dyrare tandläkarbesök för 8 av 10 invånare
Införandet av fordonsskatt för bussar
Sänkta anslag till cykelvägar
Nu tillhör jag förmodligen inte "forumvänstern", trots detta så är jag inte så säker på att man ska tacka den sittande regeringen alltför mycket, deras politik verkar inte gagna det som är viktigt för det stora flertalet.
Jag kan erkänna att de fick min röst i fjol, men en sak är säker de kommer
aldrig mer att få den.
Cykelvägar, har inte en aning, men där jag bor byggdes förra året cykelväg mellan olika kransorter
Subvention, själv skulle jag hellre se slopad sådan för vindkraften, men denna skulle inte behövas eftersom priserna sätts alldeles för högt på all el, och vattenkraften är den som behöver MINST subvention för att fungera.
Vargjakt, är din egen högst personliga åsikt, människor som lever i berörda områden har ofta en annan åsikt om detta.
Akasseavgifterna, försäkringsavgifter bör vara självbärande, och idiotion at lämna akassa för ett par hundringars ökning borde de fundera på, särskilt som detta blir en prioriteringsfråga.
Bly i naturen, metalliskt bly i form av ammunition som tydligen åsyftas är fruktansvärt stabilt, och urlakas inte ens av ren svavelsyra, varför det är ett väldigt litet problem i det stora hela, INGENSTANS har förhöjda sådana värden hittats vid våra sjhutbanor.
nedskärningar i arbetsmiljö? troligen har sverige de kraftigaste spådana lagar i världen, kan du ge exempel på sådana som ger en reell skillnad?
Psykiskt sjuka?
snarare blir det fler och fler som döms till psykvård istället för fängelse, och på ett sätt kunde detta vara BRA, eftersom de då kan låsas in en mycket längre tid, dvs tills de anses färdigvårdade, vilket i vissa fall kanske aldrig inträffar, nu gäller ju ofta SÄRSKILD utskrivningsprövning där det inte är läkarens ord som väger tyngst...
höjd moms på teatrar ser jag som bra, varför ska de stå utanför beskattningen på det sättet?
lättare att avskeda folk, ja det kan ju ses från olika håll, men självfallet vill välk ingen arbetsgivare stå med anställda som kostar dem mycket mer än vad de kanske drar in...
omfattande avlyssning.... bodströms uppfinning som stöddes fullt av sossarna under deras regeringstid, och de tönker INTE ta bort den... det är alla politikers våta dröm när de sitter i regeringsställning.
reklam i tv, ja, här kan man fråga sig, hur mycket av de kanaler vi har idag skulle fortsätta finnas omn vi INTE hade reklam, är du helt nöjd med tv1 och tv2? eller är du villig att betala mycket mer för att se på kommersiell tv?
färre nya hyresrätter, försvann inte en vldig massa sådana under förra regeringen, där vissa av dess ministrar sålde med mycket stor vinst från hyresrätt till bostadsrätt?
hweltidsjobb, vilka ansdtällningare har så låg heltidslön?
tänker du möjligen på aktivitetsersättning, det är inte en heltidsLÖN...
Prvatisering av sjukhus, kan kanske vi vissa fall vara bra, då det istället då blir en helt annan hantering av inkomna medel, och inte slösande på en tungrodd administration och annat, här blir de tvingade att ge BRA vård till samma pris som de kommunala/statliga, annars får de inga patienter...
avgifter på museer, är väl inget fel, det bör väl till en stor del finansieras av just besöksavgifter, på ett sätt är det inte mycket annorlunda än ex biobiljetter eller teaterbiljetter
miskat hivförebyggande arbete? står andra partier med mycket högre nivå på det?
hårdare sjukskrivningsregler? avisst som är till mycket stor del fullföljande av gamla regler och åtstramingar som S påbörjade...
Höjd skatt på vattenkraft? kan det bero på att mp och s drivit vindkraftfrågan som har i särklass högst subvention för en ineffektiv energi?
ökade ekonomiska klyftor, och de var mnindre på sossetiden, snarare har ju den största delen av denna ökning skett under sossetid.
biståndet, ja den som fanns förr med bistånd till pappersbruk i vietnam osv osv, biståpnd till en massa som gick direkt i makthaves fickor som skedde under sossetiden?
DÄR såg vi ett fruktansvärt slöseri med biståndspengar!
bANAVGIFTEN, självfallet ska väl denna betalas av de som utnyttjar denna, eller skulle privata aktörer slippam betala banavgift?
tänder? jo, jag vet många som under sossetiden nhade svårt med dem, men först nu kunnat börja få dem fixade...
ryskt gasledning, tror du sossarna sagt nej till denna?
ambassade och konsulat, där tvingade de rödgröna med hjälp av SD igenom detta, och det skyller du på alliansen?
försvarsmakten?
ja det är väl som det var under sossetiden med 2-åriga vikariat tinmanställningar osv under sossetiden inom sjukvården...
komvux? är det så många drabbade, var det mycket bättre under s-tiden?
vårdcentraler i stockholm, är det alliansen (regeringen) eller är det kommunstyrelsen?
ökade inkomstklyftor... och de ökade inte alls under sossetiden, snarare vtvärtom, och som jag tidigare påpekat, för min del som sjukpensionär så är det alliansen som ökat MIN pension och levnadsstanbdard mycket mer under kort tid än vad sossarna gjorde under 18 år.
vapenföresäljning, och det gjorde inte föregående regering heller, i lika stor eller större grad....
översättningsstöd? till och från vad?
vilka yrken har de sänkt lönen?
däremot VET jag att sossarna SÄNKTE min pension för att min fru inte var pensionerad.....
regler som förhíndrar.... jasså, jag trodde det var regler som tvingade arbetslösa söka jobb.
och minns så v'ö att under sossetiden var jag förhindrad att försöka arbeta för att komma fån min sjukpension...
tandvårdsgaranti, fanns den alls under sossarna?
kolkraft, ja, eftersom s tvingad stängning av barsebäck, och utnyttjande av kärnkraft blev det resultatet.
säl och valjakt är något som knappast existerar i sverige, förutom en viss lite skyddsjakt på säl av fiskare.
Vargjakten har du redan kommenterat, och vi lever i en demokrati, där de som bor i vargtätat områden har rätten till skydd.
halverade djurskyddskontroller, ja ser mnan till hur fanatikerna som kidnappat denna tidigare skötte sitt så är det förståeligt, tänk vad sådana kan förstöra.
kraftig höjda priser på medicin, har staten medicinfabriker?
annars har jag märkt att MIN medicinkostnad SJUNKIT kraftigt sedan 2006...
skatt på handelsgödsel, jag du hade kanske hellre sett att vi ite hade någon handelsgödsel i sverige och att odlande skedde i andra länder istället?
elleratt införsel av mat odlad med sådan i andra länder förbjöds och att du godtog kraftigt höjda matpriser pga detta?
koldioxidskatter, ja visst höj skatten på kolsyrade drycker *s*
minskande av klmatsatsningar, sverige satsar MEST av alla länder på detta och står för en otroligt liten del i synpunkt hur resten av världen står.
dyrare tandläkarbesök, jag har s´narare upplevt det som billigare idag än vad det var för mig under sossetiden.
fordonsskatt för bussar, ja varför skulle de vara undantagna... det är precis samma sak som att de stoppade att man inte längre skulle kunna registerar sin dieselbil som lätt lastbil istället för personbiol och på det sättet slippa högre skatt.
cykelväggar nämnde du tidigare,,,, *s*
ville du bara ha så lång lista så möjligt?
och visst fan tillhör du forumvänsterna, du bara försöker slingra dig...