+13
Thetaxpayer
MartinLindgren
Secrist
R.O.F.L
redalert
Vercingetorix
berralarzon
Sniperace
Infra
RedMentalCase
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
17 posters
Erkänn att Allians för Sverige lyckats
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 226
Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats
Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 227
RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Skyll inte din dysfunktionella uppväxt på mig redalert el ericThedog vem av vem det är urskiljs snart.
//berra
Freedom- Antal inlägg : 1404
- Inlägg 228
Du är en skithög, corven
Gör en pudel istället "redmentalcase" så slipper du förnedra dig till den milda grad....
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 229
Freedom skrev:Du är en skithög, corven
Gör en pudel istället "redmentalcase" så slipper du förnedra dig till den milda grad....
Häppe häppe Freedom vad är för fel på en pudel, vi ska inte låta det skånska miffot rmc/gustavander/kommunistjägaren med flera fd KORKADE nick besudla en så vacker hundras.
//berra
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 230
Gapskratt.
Det ska komma från en pajas som trodde att socialbidrag räknat i kronor är seriös statistik...
Om du har problem med statistik från SCB är du ju exakt det jag säger, en röd taliban.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 231
Ja herrejävlar.....
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 232
Gilla
står utanför eller glatt och villigt accepterar ?
Jag tror ingen glatt accepterar att folk hamnar i kläm. Det är bara tragiskt.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 233
Secrist skrev:står utanför eller glatt och villigt accepterar ?
Ja och då ska samhället se till att det inte blir så!
- Inlägg 234
RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Sluta med dessa löjliga personliga inlägg som bara blir värre och värre!
- Inlägg 235
ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Om du vill ha det allra minsta trovärdighet får du väl säga ifrån till de som BÖRJAR med alla personangrepp så fort de ser saker och fakta som inte passar dem.
- Inlägg 236
ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Så du hyllar berra och hans fantastiska debattfärdigheter?
Allvarligt talat Anna vem skall tala om det för berra för du gör ju det inte!
- Inlägg 237
RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Om du vill ha det allra minsta trovärdighet får du väl säga ifrån till de som BÖRJAR med alla personangrepp så fort de ser saker och fakta som inte passar dem.
Du det är båda sidor men mest den blå...
- Inlägg 238
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Men Allerten... Vem ska säga åt dig då?
- Inlägg 239
ANNA2LINK skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Men Allerten... Vem ska säga åt dig då?
Nu känner jag mig kränkt!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 240
Freedom skrev:
Enligt fantasigeneratorn gör de förmodligen det
Den här "fantasigeneratorn" som dyker upp i olika inlägg, vad är det för något ?
Jag tror den finns i mörka norrland.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 241
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Ge dig berra INGEN vill ha dig till kompis du är helt rökt kokt stekt och genomrutten.
Du det är båda sidor men mest den blå...
Varför ljuger du om det Anna?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 242
Vad anser du att socialbidrag ska räknas i för enhet ?RedMentalCase skrev:Det ska komma från en pajas som trodde att socialbidrag räknat i kronor är seriös statistik....
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 243
formsvackan skrev:Vad anser du att socialbidrag ska räknas i för enhet ?RedMentalCase skrev:Det ska komma från en pajas som trodde att socialbidrag räknat i kronor är seriös statistik....
Utan att ha följt debatten särskilt, bör man beakta att socialbidragsstatistik kan beräknas på några olika sätt; antal bidragskronor/capita, antal bidragstagare, totala utbetalningar i kronor, andel tillfälliga bidragstagare/-kronor, andel långtidsbidragstagare/-kronor, beroende på sjukdom/arbetslöshet/utförsäkrad/utstämplad/invandrare/student/bara fattig etc...
En ökad kostnad för staten kan t ex tolkas som att regeringen har blivit generösare gentemot mindre bemedlade, eller att de fört en misslyckad politik som skapat fler fattiga. En minskad dito kan tolkas som om regeringen blivit snålare, alternativt fört en politik som bättre lyfter människor upp ur bidragsträsket och är mer jobbskapande.
Allt beroende på vilka glasögon man bär för dagen. Som vanligt, alltså.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 244
Kläm
Ja och då ska samhället se till att det inte blir så!
Samhället ska se till att nivån hålls så låg som överhuvudtaget är möjligt. Vi kommer aldrig att få uppleva siffran noll där med annat än att vi inte ställer några som helst krav på sjukskrivning. Ska vi ha noll tveksamma fall då får vi ha ett system där vem som helst får sjukskriva sig för vad som helst, hur länge som helst. Då får vi nöjda "kunder" och sverige går i konkurs.
Samhället ska se till att nivån hålls så låg som överhuvudtaget är möjligt. Vi kommer aldrig att få uppleva siffran noll där med annat än att vi inte ställer några som helst krav på sjukskrivning. Ska vi ha noll tveksamma fall då får vi ha ett system där vem som helst får sjukskriva sig för vad som helst, hur länge som helst. Då får vi nöjda "kunder" och sverige går i konkurs.
- Inlägg 245
Att få vårt kära forums röda talibaner att erkänna att Allians För Sverige har lyckats är som att försöka lugga en skallig, det trista är dock at de verkasr lika skalliga på insidan....
- Inlägg 246
RedMentalCase skrev:Att få vårt kära forums röda talibaner att erkänna att Allians För Sverige har lyckats är som att försöka lugga en skallig, det trista är dock at de verkasr lika skalliga på insidan....
Bra skrivet RMC!(skämt). Omoget och barnsligt skrivet av dig! Tur att vi alla inte skriver som du och en del andra kollegor gör. Ni vill ju inte ha debatt. Ni vill bara ha trågigt klimat och personliga påhopp hela tiden. Hoppas att ni är snällare mot era vänner...
- Inlägg 247
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Att få vårt kära forums röda talibaner att erkänna att Allians För Sverige har lyckats är som att försöka lugga en skallig, det trista är dock at de verkasr lika skalliga på insidan....
Bra skrivet RMC!(skämt). Omoget och barnsligt skrivet av dig! Tur att vi alla inte skriver som du och en del andra kollegor gör. Ni vill ju inte ha debatt. Ni vill bara ha trågigt klimat och personliga påhopp hela tiden. Hoppas att ni är snällare mot era vänner...
Om mitt inlägg var så barnsligt Anna, ta mig på orden och ge Allainsen lite beröm då. kom igen.
- Inlägg 248
RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Att få vårt kära forums röda talibaner att erkänna att Allians För Sverige har lyckats är som att försöka lugga en skallig, det trista är dock at de verkasr lika skalliga på insidan....
Om mitt inlägg var så barnsligt Anna, ta mig på orden och ge Allainsen lite beröm då. kom igen.
Jag kan inte det nu... Om jag hade något bra att säga skulle jag skriva det...
- Inlägg 249
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Att få vårt kära forums röda talibaner att erkänna att Allians För Sverige har lyckats är som att försöka lugga en skallig, det trista är dock at de verkasr lika skalliga på insidan....
Jag kan inte det nu... Om jag hade något bra att säga skulle jag skriva det...
Har du nåt öht att säga som inte innehåller höjda bidrag för de som inte jobbar?
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 250
Ärligt talat Corven, är du inte FULLSTÄNDIGT ute och cyklar nu?Corven skrev:RedMentalCase skrev:
Hur djupt ska en corv sjunka innan de lägsta bottendjuren säger goodbye corv ?
Jag sa inget om partier i regering, jag sa rödgrön röra .
Ja, du sa rödgrön röra, och jag undrar fortfarande, satt inte sossarna själv i regeringen då?
Var kom dom gröna in? Det var ju inte förrän efter alliansens framgångar med en gemensam plattform som sossarna ens började prata med de andra partierna om ett samarbete.
Rödgrön röra är INTE ett uttryck som har uppkommit sen S, MP och V började sitt valsamarbete. Det vet väl varenda jävla snorunge?
Rrrrrööööd grrrrön rrrrrörrrra myntades av Carl Bildt 1994 i en debatt och har alltsedan dess syftat på det samarbete som partierna bedrivit i RIKSDAGEN och inte som en beskrivning av ett regeringssamarbete. OM de hade haft en allians så hade nog uttrycket aldrig uppstått eftersom det knappast hade upplevts som lika "rörigt".
När de borgerliga kom till makten i början av 90-talet så var det till en ekonomi i fritt fall. Det erkänner även många vänsterhistoriker. Ekonomin hade baserats på ett korthus som sossarna skapat under 80-talet och de enda som faktiskt insåg att allt skulle gå åt helvete var LO som varnade för kraschen FLERA ÅR innan den inträffade. Att påstå att sossarna "städade upp" efter borgarna är skrattretande. De vann tillbaka makten genom att lura väljarna att ekonomin kunde räddas UTAN hårda tag mot medborgarna men i själva verket så drev de en politik som nästan var strängare än den som de borgerliga hade förordat och åtgärderna var i många fall kopierade från dem. De blev även anklagade för att bedriva borgerlig politik, men det var nog tur för landet att de gjorde detta.