Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Thetaxpayer
MartinLindgren
Secrist
R.O.F.L
redalert
Vercingetorix
berralarzon
Sniperace
Infra
RedMentalCase
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
17 posters

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-04, 18:56

    Fan ska man behöva punktera alla dessa argument... Igen???

    Vad jag kan se så är det ingen som "punkterat" något här än.
    Skribenten "Sniperace" kom ju knappast med några argument om det som ämnet handlade om, Alliansens misslyckanden, utan mest talade om vad tidigare regeringar gjort och inte gjort.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  redalert 2011-03-04, 18:57

    Sniperace skrev:
    Du klarar tydligen inte av detta, hur är det, har du problem med att debattera frågeställnibgar politik osv, och klarar bara av att kasta skit?

    nåja, då kan jag ignorera dig, ochg det är bra mycket värre än att kasta skit eller försöka debattera med dig, och tänk duy valde själv, från och med nu anser jag inte dig vara värd att lägga någon tid på...
    synd att du skulle lägga dig på så låg niv...

    Ett asshole av berras kaliber har aldrig produserat någon debatt det är synd om dem som inte genomskådat fjanten/supernollan/träsktrollet/suputen/imbecillkrake för längesedan. Sad
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  berralarzon 2011-03-04, 19:01

    redalert skrev:
    Sniperace skrev:
    Du klarar tydligen inte av detta, hur är det, har du problem med att debattera frågeställnibgar politik osv, och klarar bara av att kasta skit?

    nåja, då kan jag ignorera dig, ochg det är bra mycket värre än att kasta skit eller försöka debattera med dig, och tänk duy valde själv, från och med nu anser jag inte dig vara värd att lägga någon tid på...
    synd att du skulle lägga dig på så låg niv...

    Ett asshole av berras kaliber har aldrig produserat någon debatt det är synd om dem som inte genomskådat fjanten/supernollan/träsktrollet/suputen/imbecillkrake för längesedan. Sad

    Hörru rövslickaren du förnekar dig inté alls.. förstår du inte hur bortgjord du gör gör dig?
    //berra
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-04, 19:09

    hela ditt inlägg riktigt stinker sveavägen och är inte annat än ren propaganda för vänstern, varför inte erkänna ditt taffliga försök.

    Om man påvisar vad den sittande regeringen utfört under mandatperioderna så är det "ren propaganda för vänstern" ?

    Hur tänkte du nu ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-03-04, 19:59

    Freedom skrev:
    Fan ska man behöva punktera alla dessa argument... Igen???

    Vad jag kan se så är det ingen som "punkterat" något här än.
    Skribenten "Sniperace" kom ju knappast med några argument om det som ämnet handlade om, Alliansens misslyckanden, utan mest talade om vad tidigare regeringar gjort och inte gjort.

    Då får du läsa lite nogrannare. Flera punkter av det du kallar misslyckanden är ju i själva verket något högst positivt, och Sniper tydliggör detta på ett bra sätt i sitt svar till dig.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-04, 20:40

    Flera punkter av det du kallar misslyckanden är ju i själva verket något högst positivt

    Ett mynt har ju två sidor, positivt för den ena kan ju vara negativt för en annan.
    Kan du precisera vilka punkter du tycker ska uppfattas som positiva ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sniperace 2011-03-04, 21:22

    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:
    Freedom skrev:
    nej, debatten bör även innehålla vad tidigare regeringar gjort och vad de förväntas göra.

    i en tråd som heter "Erkänn att Allians för Sverige lyckats", tror inte det

    Jag tror att den sittande regeringen förbättrar gentemot vad tidigare regeringar gjort.

    Det trodde jag också i september förra året, men med facit i hand blev det ju inte så.

    Jodå alliansen HAR lyckats enligt min åsikt, och facit visar inte på något annat...

    vilket parti skulle du vilja se vid rodret?

    För MIG som lågavlänad sjukpensionär har alliansen iallafall gjort en enorm skillnad till det BÄTTRE

    När jag sjukpensionerades 1988 blev min årsinkomst hela 106.000
    efter 18 år hade den då ökat till 115.000, dvs en ökning på 9000 fördelat på 18 år.

    efter att alliansen tagit över ökade denna till att i år preliminärt hamna på 130.000.

    dessutom får jag nu under alliansen tjäna 40.000 kr på arbete faSTÄN JAG ÄR SJUKPENSIONERAD, dvs jag kan när jag orkar reparerar datorer åt folk och ta betalt för detta, skatta för inkomsten och tjäna 40.000 under året UTAN att det berör min låga pension.

    Jag har haft förmånae att få arbetspröva på ett flertal olika jobb där jag fått båfde LÖN och pension under prövotiden som tyvärr i alla fallen fallerade pga för dålig arbetsförmåga.

    något sådant fick jag aldrig försöka under de förra regeringarna, tvärtom, då HOTADES jhag att acceptera pensionen och inte gå emot dem....

    så.för MIN del äer jag fullt nöjd, fastän jag inte fick jobbskatteavdraget, och är ínte ett dugg avundsjuk på dem som får det.

    nej, hela ditt inlägg riktigt stinker sveavägen och är inte annat än ren propaganda för vänstern, varför inte erkänna ditt taffliga försök.

    Mycke svammel från dig som vanligt "teflonSniperace", och avundsjukan lyser igenom med att du påstår att du inte är det.
    Nu ska vi då se!

    Jag får skit av dig Sniperace men enär rmc/gustavander lägger åt dig Sniperace är Sniperace tyst emot rmc/gustavander.
    //berra

    ok, då kanske du kan delta i debatte, var visar jag min avundsjuka?

    Jag har ju klart deklarerat att jag får inget jobbskatteavdrag, och anmser inte heller att jag skulle ha det...

    kom nu med en förklaring och berätta gärna hur DU skulle vilja att det var, och hur man skulle bära sig åt för att få det som du vill.
    ock märk väl, det är INTE dabatt at bara kasta ur som okvädningsord som du har som specialité, så kom nu med ett ordentligt debattinlägg

    I vad att att rmc kallar dig Sniperace "nyttig idiot" är det debatt?
    //berra

    Du klarar tydligen inte av detta, hur är det, har du problem med att debattera frågeställnibgar politik osv, och klarar bara av att kasta skit?

    nåja, då kan jag ignorera dig, ochg det är bra mycket värre än att kasta skit eller försöka debattera med dig, och tänk duy valde själv, från och med nu anser jag inte dig vara värd att lägga någon tid på...
    synd att du skulle lägga dig på så låg niv...

    Varför är du så förvånad jag följer ju bara dina artfränder rmc, redalert , samt slemhögen ericTdog!
    Ynka dig inte inte det är ju ni som satt ribban härinne.
    //berra

    nej, du följer bråklinjen, och troligen älskar du den eftersom du så frenetiskt ger utlopp för dina aggressioner....
    dvs du hjälper i allra högstya grad till att skapa och vidmakthålla den sortens nivå...

    DU oich dina iunbillade ovänner
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  redalert 2011-03-04, 22:16

    Freedom skrev:
    Flera punkter av det du kallar misslyckanden är ju i själva verket något högst positivt

    Ett mynt har ju två sidor, positivt för den ena kan ju vara negativt för en annan.
    Kan du precisera vilka punkter du tycker ska uppfattas som positiva ?

    Välkommen vi behöver en ny vänsterpajas här! Laughing clown
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-04, 22:27

    Välkommen vi behöver en ny vänsterpajas här!

    Är det så man hälsar nyanlända på detta Forum ?

    Jag fick först intrycket att detta skulle vara ett öppet forum, utan moderation med debatter som verkligen gav något. Men efter att ha ögnat igenom en hel del trådar finner man ju rätt fort att det är personliga påhopp och stämplar som verkar vara det största intresset.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-03-04, 23:36

    Freedom skrev:
    Flera punkter av det du kallar misslyckanden är ju i själva verket något högst positivt

    Ett mynt har ju två sidor, positivt för den ena kan ju vara negativt för en annan.
    Kan du precisera vilka punkter du tycker ska uppfattas som positiva ?



    Slopad subvention av vattenbaserad vindkraft - Bättre öppna upp för kärnkraft. Helst skulle jag vilja förbjuda vattenkraft, den kanske största våldtäkten på svensk natur av elbolagen.

    Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan - Att människor, trots jobbskatteavdrag på 1600:-/månad, är dumsnåla ska inte regeringen lastas för.

    Mer bly i naturen - Finns det regeringsbeslut på det?

    Stora nedskärningar i arbetsmiljöförbättring - Ska skattebetalarna verkligen behöva pröjsa för något som är en angelägenhet för arbetsmarknadens parter?

    Att psykiskt sjuka kan få fängelsestraff istället för vård - De flesta våldsbrottslingar skulle säkert i någon mån kunna klassas som sinnessjuka, men inte med mer än att de samtidigt mycket väl vet om att det de dömts för är fel. En definitionsfråga, således, och med tanke på svängdörrarna vid svenska rättspsykinstitutioner kanske fängelse är att föredra, om man har den skötsamma delen av befolkningens bästa för ögonen.

    Höjd moms på teatrar - Varför ska t ex skattebelarna i Norrlands inland subventionera östermalmkärringars teaterbesök? Bättre att de medlen istället används inom vård/omsorg/skola.

    Att det blir lättare att avskeda folk - Strålande! Många företag är bakbundna av sinnessjuka regleringar, vilka hämmar tillväxt och ytterligare arbetstillfällen. Antalet tjänsteår är t ex INTE ett mått på duglighet.

    Omfattande avlyssning av elektronisk kommunikation - Något underättelse- och säkerhetstjänsten redan gjort i decennier...

    Mer reklam i TV - = mindre kostnader för tv-publiken = bra.

    Färre nya hyresrätter - Det är något som sköts kommunalt, inte statligt. Det staten BORDE göra, vore att lätta upp regelverket vad gäller standard, så att det åter blir attraktivt att bygga billigare flerfamiljshus.

    Privatisering av sjukhus - Vilka sjukhus har privatiserats? Tack vare avregleringarna är idag FLER anställda inom vårdsektorn än tidigare, och tillgängligheten är idag större.

    Höjda avgifter och minskande besök på statliga muséer - Varför ska t ex skattebetalare i Norrlands inland subventionera östermalmskärringars museibesök? Bättre att de medlen istället används inom vård/omsorg/skola.

    Minskat HIV-förebyggande arbete - Smittospridningen går ner. Över hälften av de smittade bar på smittan redan när de kom till Sverige... Med det sagt bör man naturligtvis inte ta bort ALLT stöd, men anpassa det till rådande omständigheter, och kanske reallokera medel och effektivisera metodiken.

    Hårdare sjukskrivningsregler för att ha råd med skattesänkningar - Fel. Äpplen och päron. Sjukskrivningsreglerna har inget med skattesänkningarna att göra. Sjukskrivningsregelerna kom till pga en alltför hög sjukfrånvaro. Skattesänkningarna (jobbskatteavdraget) kom till för att stimulera arbetsmarknaden. (Enligt undersökningar beräknas jobbskatteavdraget börja bli självbärande ca 2014)

    Höjd skatt på vattenkraft - Harmoniserade momsregler är väl rättvist och bra?

    Ökade ekonomiska klyftor - Bra!! Det ska löna sig att arbeta och studera. Idag tar det ca femton-tjugo år för en akademiker att komma ifatt en arbetare inkomstmässigt.

    Fördubblandet av banavgiften för tåg - Det är väl bra att transportsektorn blir självbärande?

    Att gamla och fattiga får klara sig på 20 tänder - Alliansen har gjort det ingen tidigare regering vågat, nämligen ge ett allmänt stöd till tandvård, så att även mindre bemedlade kan få hjälp med sitt garnityr. Heder åt det!!!

    En rysk gasledning genom känsliga havsområden i Östersjön - Hade du hellre sett en oljepipeline? Miljömässigt är gasen ett gigantiskt steg framåt, jämfört med kol/olja.

    Stora nedläggningar av ambassader och generalkonsulat - Fast nu var det ju oppositionen som röstade igenom det förslaget, så där bet du dig i tummen.

    Nedskärningar av Komvux med 15000 platser - Är det inte bättre att de pengarna satsas på högstadieskolan och gymnasiet för att undvika behovet av komvux? Få bukt med orsaken till problemen, istället för att sätta ploster på symtomen.

    Ökade inkomstklyftor - Bra! Lön efter förmåga och produktion. Samtidigt behöver t ex ungdomar instegsjobb som kanske inte betalar så bra, men ger viktig arbetslivserfarenhet samtidigt som anställningarna är en mindre risk för arbetsgivarna.

    Indraget översättningsstöd - Kanske läge att man lär sig språket om man bott här mer än ett år? Betala för andra människors lathet är något jag har svårt för.

    Har skrotat stödet till En Bok för Alla - Biblioteken finns väl kvar?

    Regler som förhindrar arbetslösa att söka jobb - Ge dig nu...

    Införandet av fordonsskatt för bussar - Det finns inga fordon som sabbar lika mycket i innerstan som bussar.. Dags att bussbolagen får betala tillbaka lite till det allmänna, eller hur?

    Några punkter iaf... I de andra är jag inte tillräckligt insatt, alt för trött för att käfta emot.. ;-)

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-04, 23:53

    Slopad subvention av vattenbaserad vindkraft - Bättre öppna upp för kärnkraft.

    Tjernobyl i färskt minne....

    Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan - Att människor, trots jobbskatteavdrag på 1600:-/månad, är dumsnåla ska inte regeringen lastas för.

    För folk som lever på marginalen är de hundralapparna fråga om mat i slutet av månaden

    Mer bly i naturen - Finns det regeringsbeslut på det?

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1476235

    Stora nedskärningar i arbetsmiljöförbättring - Ska skattebetalarna verkligen behöva pröjsa för något som är en angelägenhet för arbetsmarknadens parter?

    Ja, eftersom marknaden inte kan hantera det, så vem ska, samhället får ju iallafall bära kostnaderna för de som skadas. ?

    *****

    Jag är också för trött, resten av svaren kommer imorgon.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sniperace 2011-03-04, 23:55

    Freedom skrev:
    Välkommen vi behöver en ny vänsterpajas här!

    Är det så man hälsar nyanlända på detta Forum ?

    Jag fick först intrycket att detta skulle vara ett öppet forum, utan moderation med debatter som verkligen gav något. Men efter att ha ögnat igenom en hel del trådar finner man ju rätt fort att det är personliga påhopp och stämplar som verkar vara det största intresset.

    jag misstäner att du mycket väl visste vad det är för ett forum och hur det går till här.....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sniperace 2011-03-05, 00:01

    Freedom skrev:
    Slopad subvention av vattenbaserad vindkraft - Bättre öppna upp för kärnkraft.

    Tjernobyl i färskt minne....

    Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan - Att människor, trots jobbskatteavdrag på 1600:-/månad, är dumsnåla ska inte regeringen lastas för.

    För folk som lever på marginalen är de hundralapparna fråga om mat i slutet av månaden

    Mer bly i naturen - Finns det regeringsbeslut på det?

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1476235

    Stora nedskärningar i arbetsmiljöförbättring - Ska skattebetalarna verkligen behöva pröjsa för något som är en angelägenhet för arbetsmarknadens parter?

    Ja, eftersom marknaden inte kan hantera det, så vem ska, samhället får ju iallafall bära kostnaderna för de som skadas. ?

    *****

    Jag är också för trött, resten av svaren kommer imorgon.

    hehe så du toilkar det som MER bly i naturen?
    nej, det är inte ett beslut om en öknbing av bly i naturen, bara ett beslut om ebn väldigt liten påverkan som inte STOPPAS.

    Tjernobyl, ok?
    ok hur många har inte kolkraften genom åren dödat genom sina avgaser.....

    och tjernobyl är ENSAMT att ha havererat, och gjordes dessutom av det gamla kommunistsovjet som struntade i alla säkerhetsreglker och som faktiskt SJÄLVA ORSAKADE OLYCKAN....


    JA, PÅ MARGINALEN MED DEN TÄNDA CIGARETTEN I MUNGIPAN.
    och hämtpizzan på bordet.

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  R.O.F.L 2011-03-05, 00:55

    Jag erkänner, men dags att reformera mera, sänk arbetsgivaravgiften, ta bort värnskatten, den statliga skatten bör justeras etc,,,
    Kör på hårt med borgerlig politik, det är det mest rättvisa.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Bättre

    Inlägg  Secrist 2011-03-05, 01:05

    Jag kan erkänna att de fick min röst i fjol, men en sak är säker de kommer aldrig mer att få den.

    Jo, det kommer de med största sannolikhet att få. I alla fall från mig. Vilka hade du annars tänkt rösta på? Ett storstadsorienterat miljöparti som vill skatta sönder landsbygden? Ett splittrat SAP utan ledare? Ett vänsterparti med en partiledare med grumlig demokratisyn?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  R.O.F.L 2011-03-05, 01:12

    Secrist skrev:Jag kan erkänna att de fick min röst i fjol, men en sak är säker de kommer aldrig mer att få den.

    Jo, det kommer de med största sannolikhet att få. I alla fall från mig. Vilka hade du annars tänkt rösta på? Ett storstadsorienterat miljöparti som vill skatta sönder landsbygden? Ett splittrat SAP utan ledare? Ett vänsterparti med en partiledare med grumlig demokratisyn?

    "Freedom" kanske är en sd-sosse?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-05, 01:35

    Freedom skrev:
    Är det inte på tiden att forumvänstern erkänner att Allians för Sverige lyckats med sin politik.

    Sänkta anslag till cykelvägar
    Slopad subvention av vattenbaserad vindkraft
    En okontrollerad vargjakt byggd på felaktiga grunder
    Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan
    Mer bly i naturen
    Stora nedskärningar i arbetsmiljöförbättring
    Att psykiskt sjuka kan få fängelsestraff istället för vård
    Höjd moms på teatrar
    Att det blir lättare att avskeda folk
    Omfattande avlyssning av elektronisk kommunikation
    Mer reklam i TV
    Färre nya hyresrätter
    Heltidsjobb som betalar under 5000 kronor i månaden
    Privatisering av sjukhus
    Höjda avgifter och minskande besök på statliga muséer
    Minskat HIV-förebyggande arbete
    Hårdare sjukskrivningsregler för att ha råd med skattesänkningar
    Höjd skatt på vattenkraft
    Ökade ekonomiska klyftor
    15 miljarder av biståndet till annat än bistånd
    Fördubblandet av banavgiften för tåg
    Att gamla och fattiga får klara sig på 20 tänder
    En rysk gasledning genom känsliga havsområden i Östersjön
    Stora nedläggningar av ambassader och generalkonsulat
    Tillfälliga anställningar i försvarsmakten i upp till tolv år
    Nedskärningar av Komvux med 15000 platser
    Nedläggningar av vårdcentraler i Stockholms fattigaste områden
    Ökade inkomstklyftor
    Vapenfösäljning till militärdiktaturer
    Fastighetsförsäljning för 10,4 miljarder kronor - med muntligt avtal
    Indraget översättningsstöd
    Utförsäljningar - sedan hemligstämpling av resultatet
    Har skrotat stödet till En Bok för Alla
    Sänkta löner i låglöneyrken
    Regler som förhindrar arbetslösa att söka jobb
    Tandvårdsgaranti som inte omfattar 40% av tänderna
    Mer antibiotika i maten
    Kolkraft i Holland, Tyskland, Polen och Sydafrika
    Säljakt
    Valjakt
    Vargjakt
    Halverade djurskyddskontroller
    Nästan helt stoppade kontroller av djurtransporter
    Enorma nedskärningar i naturvården
    Kraftigt höjda priser på medicin
    Avskaffandet av skatten på handelsgödsel - vilket ökar övergödningen av Östersjön
    Ett tydligt nej till internationella koldioxidskatter
    Minskandet av klimatsatsningarna med 2,3 miljarder
    Dyrare tandläkarbesök för 8 av 10 invånare
    Införandet av fordonsskatt för bussar
    Sänkta anslag till cykelvägar

    Nu tillhör jag förmodligen inte "forumvänstern", trots detta så är jag inte så säker på att man ska tacka den sittande regeringen alltför mycket, deras politik verkar inte gagna det som är viktigt för det stora flertalet.

    Jag kan erkänna att de fick min röst i fjol, men en sak är säker de kommer aldrig mer att få den.


    Merparten är ju alldeles utmärkta åtgärder.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  redalert 2011-03-05, 01:47

    Freedom skrev:
    Välkommen vi behöver en ny vänsterpajas här!

    Är det så man hälsar nyanlända på detta Forum ?

    Jag fick först intrycket att detta skulle vara ett öppet forum, utan moderation med debatter som verkligen gav något. Men efter att ha ögnat igenom en hel del trådar finner man ju rätt fort att det är personliga påhopp och stämplar som verkar vara det största intresset.

    Javisst sure baby! lol!
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty @sniperace

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 09:44

    hehe så du toilkar det som MER bly i naturen?
    nej, det är inte ett beslut om en öknbing av bly i naturen, bara ett beslut om ebn väldigt liten påverkan som inte STOPPAS.

    jag tolkar alliansens beslut som att det inte blir mindre bly i naturen, vilket ju inte är så bra, eller hur

    Tjernobyl, ok?
    ok hur många har inte kolkraften genom åren dödat genom sina avgaser.....

    Jag finner din argumentationsteknik något främmande, blir kärnkraften MINDRE farlig för att det finns farliga kolkraftverk ?

    och tjernobyl är ENSAMT att ha havererat, och gjordes dessutom av det gamla kommunistsovjet som struntade i alla säkerhetsreglker och som faktiskt SJÄLVA ORSAKADE OLYCKAN....

    Jag är medveten om orsakerna till haveriet, men jag inser också att det kan hända igen, i vilket kärnkraftverk som helst, när som helst.


    JA, PÅ MARGINALEN MED DEN TÄNDA CIGARETTEN I MUNGIPAN.
    och hämtpizzan på bordet.

    Jag har inte lika fördomsfull syn som du på de som inte har det allt för fett i samhället.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 10:14

    Att psykiskt sjuka kan få fängelsestraff istället för vård - De flesta våldsbrottslingar skulle säkert i någon mån kunna klassas som sinnessjuka, men inte med mer än att de samtidigt mycket väl vet om att det de dömts för är fel. En definitionsfråga, således, och med tanke på svängdörrarna vid svenska rättspsykinstitutioner kanske fängelse är att föredra, om man har den skötsamma delen av befolkningens bästa för ögonen.

    Lämnar detta,för det är som du säger "En definitionsfråga, således", det skulle kunna bli en egen tråd ?

    Höjd moms på teatrar - Varför ska t ex skattebelarna i Norrlands inland subventionera östermalmkärringars teaterbesök? Bättre att de medlen istället används inom vård/omsorg/skola.

    De subventionerar ju redan "östermalmskärringarns" städning....

    Att det blir lättare att avskeda folk - Strålande! Många företag är bakbundna av sinnessjuka regleringar, vilka hämmar tillväxt och ytterligare arbetstillfällen. Antalet tjänsteår är t ex INTE ett mått på duglighet.

    Det fanns en tid i Sverige då man skulle stå med mössan i handen och bocka för fabrikör´n, gjorde man inte det fick man gå. En återgång till det är inget att sträva efter.

    Omfattande avlyssning av elektronisk kommunikation - Något underättelse- och säkerhetstjänsten redan gjort i decennier...

    Den var tunn, ingen underättelse- och säkerhetstjänst har någonsin haft de möjligheter som FRA lagen gett dom.

    Mer reklam i TV - = mindre kostnader för tv-publiken = bra.

    Nja, det är ju en ganska förenklad syn på reklam. Någon ska betala i slutändan, och gissa, det är konsumenten.

    Färre nya hyresrätter - Det är något som sköts kommunalt, inte statligt. Det staten BORDE göra, vore att lätta upp regelverket vad gäller standard, så att det åter blir attraktivt att bygga billigare flerfamiljshus.

    Staten tog bort subventionerna för nybyggnationer, idag står vi med en generation unga utan bostäder. Det är inget de kommunala instanserna kan göra något åt. Dock håller jag med dig om regelverket.

    Privatisering av sjukhus - Vilka sjukhus har privatiserats? Tack vare avregleringarna är idag FLER anställda inom vårdsektorn än tidigare, och tillgängligheten är idag större.

    återkommer med länk och argument

    Höjda avgifter och minskande besök på statliga muséer - Varför ska t ex skattebetalare i Norrlands inland subventionera östermalmskärringars museibesök? Bättre att de medlen istället används inom vård/omsorg/skola.

    De subventionerar ju redan "östermalmskärringarns" städning....
    F.ö. så är det ju inte bara östermlmstanterna som går och behöver gå på museum.

    Minskat HIV-förebyggande arbete - Smittospridningen går ner. Över hälften av de smittade bar på smittan redan när de kom till Sverige... Med det sagt bör man naturligtvis inte ta bort ALLT stöd, men anpassa det till rådande omständigheter, och kanske reallokera medel och effektivisera metodiken.

    De som bromsar sprutbytesgenomförandet är moderaterna.

    Sjukskrivningsreglerna har inget med skattesänkningarna att göra.

    Du verkar inte så insatt i den politik du försvarar:
    De nya skärpta riktlinjerna för sjukskrivningar ska bidra till att betala regeringens skattesänkningar. Det säger socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukregler-ska-betala-lagre-skatt_253673.svd


    Höjd skatt på vattenkraft - Harmoniserade momsregler är väl rättvist och bra?

    Vattenkraften är vår renaste energikälla, varför ska den få ytterliggare påslag ?

    Ökade ekonomiska klyftor - Bra!! Det ska löna sig att arbeta och studera. Idag tar det ca femton-tjugo år för en akademiker att komma ifatt en arbetare inkomstmässigt.

    Nej, ökade ekonomiska klyftor är förödande för ett samhälle, för över, medel och arbetarklassen (om vi nu ska använda slitna formuleringar för att åskådliggöra samhället) Ingen tjänar på ökade klyftor.


    Fördubblandet av banavgiften för tåg - Det är väl bra att transportsektorn blir självbärande?

    Det rimmar ju ganska illa med miljösatsningarna som utlovades...

    Att gamla och fattiga får klara sig på 20 tänder - Alliansen har gjort det ingen tidigare regering vågat, nämligen ge ett allmänt stöd till tandvård, så att även mindre bemedlade kan få hjälp med sitt garnityr. Heder åt det!!!

    http://www.expressen.se/nyheter/1.1508559/gamla-och-fattiga-far-klara-sig-pa-20-tander
    Normalt sett har en vuxen 28 tänder.
    Fattiga ska dock klara sig med 20 tänder, enligt socialstyrelsens riktlinjer.
    - Det är oerhört enkelt - går du på bistånd har du inte råd med samma saker som arbetande människor, säger Thomas Nilsonne, (M), ordförande för socialnämnden i Täby.

    Det känns som alliansens politik inte ska innefatta alla....

    En rysk gasledning genom känsliga havsområden i Östersjön - Hade du hellre sett en oljepipeline? Miljömässigt är gasen ett gigantiskt steg framåt, jämfört med kol/olja.

    Kosntiga argument du använder för att försvara ett intrång på en redan känslig natur.

    Stora nedläggningar av ambassader och generalkonsulat - Fast nu var det ju oppositionen som röstade igenom det förslaget, så där bet du dig i tummen.

    Regeringen tog på torsdagen beslutet att avveckla generalkonsulaten i New York, Los Angeles, Kanton och Kaliningrad samt ambassaden i Colombo för att komma tillrätta med det ekonomiska underskott som utrikesdepartementet dragits med de senaste åren. Det svenska kulturhuset i Paris som hotats av nedläggning får dock vara kvar tillsvidare.
    (regeringen som avses är inte en sosseregering)

    Nedskärningar av Komvux med 15000 platser - Är det inte bättre att de pengarna satsas på högstadieskolan och gymnasiet för att undvika behovet av komvux? Få bukt med orsaken till problemen, istället för att sätta ploster på symtomen.

    En stor del av de som är vuxna saknar nödvändig kompetens för att kunna konkurera på arbetsmarknaden, då hjälper det ju knappast att satsa på de skolor där de inte kan gå.
    Det här kan ju knappast vara en del av arbetslinjen?

    Ökade inkomstklyftor - Bra!

    se svar ovan

    Indraget översättningsstöd - Kanske läge att man lär sig språket om man bott här mer än ett år? Betala för andra människors lathet är något jag har svårt för.

    att lära sig svenska är ingen barnlek, det ÄR ett svårt språk, så under tiden man gör det, ska hjälp utebli ? Ytterst en demokratifråga.

    Har skrotat stödet till En Bok för Alla - Biblioteken finns väl kvar?

    Det verkar som kultur inte är något att slåss för i din värld ?

    Regler som förhindrar arbetslösa att söka jobb - Ge dig nu...

    Önskar jag kunde...http://svtplay.se/t/102534/aktuellt

    Införandet av fordonsskatt för bussar - Det finns inga fordon som sabbar lika mycket i innerstan som bussar.. Dags att bussbolagen får betala tillbaka lite till det allmänna, eller hur?

    Du ger inte så mycket för alliansens miljösatsningar ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-05, 10:39

    Freedom skrev:
    Välkommen vi behöver en ny vänsterpajas här!

    Är det så man hälsar nyanlända på detta Forum ?

    Gapskratt, sluta fjanta dig, innan sa du också att du röstade på alliansen i höstas.


    fool me once shame on you fool me twice shame on me
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 10:42

    Gapskratt, sluta fjanta dig, innan sa du också att du röstade på alliansen i höstas.

    ja, men vad har det med signaturens otrevliga bemötande att göra ?


    fool me once shame on you fool me twice shame on me

    du kan engelska ser jag....
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-05, 10:51

    Freedom skrev:
    Gapskratt, sluta fjanta dig, innan sa du också att du röstade på alliansen i höstas.

    ja, men vad har det med signaturens otrevliga bemötande att göra ?


    fool me once shame on you fool me twice shame on me

    du kan engelska ser jag....

    Prova att vara ärlig, då kanske du får ett bättre bemötande,
    tillika ser jag inte var du har blivit dåligt bemött, är du prinsessan på ärten ?

    Allvarligt, inte menar du väl att den "listan" du producerade är underlag för en seriös debatt, jag ska nog ärligt säga dig att det inte tänder några störra dåd hos oss alliansanhängare, den listan är redan söndertuggad och utspottad.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 11:00

    Prova att vara ärlig, då kanske du får ett bättre bemötande,

    Du verkar ha hakat upp dig på något jag skrivit ?

    tillika ser jag inte var du har blivit dåligt bemött, är du prinsessan på ärten ?

    Jag vet inte, men att få stämpeln "vänsterpajas" direkt efter två tre inlägg känns ju inte direkt välkomnande.


    Allvarligt, inte menar du väl att den "listan" du producerade är underlag för en seriös debatt
    ,

    Absolut, det är de facto resultatet av den sittande regeringens beslut.Om jag har förstått det hela rätt vill du inte riktigt ta det till dig.

    Men ska jag vara ärlig så har jag följt dina inlägg på detta forum ett tag och inser att du kanske inte vet riktigt vad "seriös debatt" är? Personangrepp, påhopp och allmänt förlöjliganden verkar vara det som du anser vara "seriös debatt".
    Det är något jag kan vara utan.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-05, 11:06

    Freedom skrev:
    Prova att vara ärlig, då kanske du får ett bättre bemötande,

    Du verkar ha hakat upp dig på något jag skrivit ?

    tillika ser jag inte var du har blivit dåligt bemött, är du prinsessan på ärten ?

    Jag vet inte, men att få stämpeln "vänsterpajas" direkt efter två tre inlägg känns ju inte direkt välkomnande.


    Allvarligt, inte menar du väl att den "listan" du producerade är underlag för en seriös debatt
    ,

    Absolut, det är de facto resultatet av den sittande regeringens beslut.Om jag har förstått det hela rätt vill du inte riktigt ta det till dig.

    Men ska jag vara ärlig så har jag följt dina inlägg på detta forum ett tag och inser att du kanske inte vet riktigt vad "seriös debatt" är? Personangrepp, påhopp och allmänt förlöjliganden verkar vara det som du anser vara "seriös debatt".
    Det är något jag kan vara utan.

    Är man inte helt ärlig så kommer ju frågan upp, varför det ?


    så att du ska sitta här och försöka på nåt sätt dömma mig är ju totalt löjeväckande.

    Bara det faktum att du kallar din töntlista en seriös debatt förtjänar nästan ett förlöjligande...Smile


    Sponsored content


    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 2 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 17:19