Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Thetaxpayer
MartinLindgren
Secrist
R.O.F.L
redalert
Vercingetorix
berralarzon
Sniperace
Infra
RedMentalCase
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
17 posters

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-05, 11:24

    Töntlistan innehåller mest bra eller beslut inför vilka jag är likgiltig. Antar att "freedom" som är ny här (Gapskratt) och röstar på Alliansen (Gapskratt). Dessutom har figuren ifråga följt RMS's inlägg ett tag (vilket sammanträffande).

    Är det en vågad gissning att "Freedom" blivit utsparkad från ännu ett forum?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 11:33


    Är man inte helt ärlig så kommer ju frågan upp, varför det ?

    vad betyder den meningen ?


    så att du ska sitta här och försöka på nåt sätt dömma mig är ju totalt löjeväckande.

    Jag dömer ingen, jag bara vidarebefordrar mina iakttagelser. Du skriver det du skriver helt enkelt.

    Bara det faktum att du kallar din töntlista en seriös debatt förtjänar nästan ett förlöjligande

    Det du så föraktfullt kallar "töntlista" är ett resultat av den sittande regeringens handlande under mandatperioderna. Om du nu inte vill kännas vid alliansens politik när den kommer på pränt så kan du ju avstå från att över huvud taget gå in och skriva i den här tråden.
    Svårare än så är det faktiskt inte.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 11:35

    Töntlistan innehåller mest bra eller beslut inför vilka jag är likgiltig. Antar att "freedom" som är ny här (Gapskratt) och röstar på Alliansen (Gapskratt). Dessutom har figuren ifråga följt RMS's inlägg ett tag (vilket sammanträffande).
    Är det en vågad gissning att "Freedom" blivit utsparkad från ännu ett forum?

    Innan jag reggade mig här läste jag naturligtvis igenom en hel del trådar.
    Om dig Erik kan man ju lätt se att du är mer intresserad av personerna bakom inläggen, inte vad som skrivs. Vilket naturligtvis inte har något med debatt att göra.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  redalert 2011-03-05, 11:55

    Freedom skrev:
    Töntlistan innehåller mest bra eller beslut inför vilka jag är likgiltig. Antar att "freedom" som är ny här (Gapskratt) och röstar på Alliansen (Gapskratt). Dessutom har figuren ifråga följt RMS's inlägg ett tag (vilket sammanträffande).
    Är det en vågad gissning att "Freedom" blivit utsparkad från ännu ett forum?

    Innan jag reggade mig här läste jag naturligtvis igenom en hel del trådar.
    Om dig Erik kan man ju lätt se att du är mer intresserad av personerna bakom inläggen, inte vad som skrivs. Vilket naturligtvis inte har något med debatt att göra.

    Javisst och jag röstade på vpk innan jag kom till bättre insikt!

    Att de har fel så fort de öppnar munnen gjorde ju inte saken svårare......

    btw du känner inte radarparet fist och dao?

    Är de inte "gulliga" dessa vänsterpajasar så säg? lol! lol! lol!


    Senast ändrad av redalert den 2011-03-05, 12:07, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sniperace 2011-03-05, 12:06

    Freedom skrev:
    hehe så du toilkar det som MER bly i naturen?
    nej, det är inte ett beslut om en öknbing av bly i naturen, bara ett beslut om ebn väldigt liten påverkan som inte STOPPAS.

    jag tolkar alliansens beslut som att det inte blir mindre bly i naturen, vilket ju inte är så bra, eller hur

    Tjernobyl, ok?
    ok hur många har inte kolkraften genom åren dödat genom sina avgaser.....

    Jag finner din argumentationsteknik något främmande, blir kärnkraften MINDRE farlig för att det finns farliga kolkraftverk ?

    och tjernobyl är ENSAMT att ha havererat, och gjordes dessutom av det gamla kommunistsovjet som struntade i alla säkerhetsreglker och som faktiskt SJÄLVA ORSAKADE OLYCKAN....

    Jag är medveten om orsakerna till haveriet, men jag inser också att det kan hända igen, i vilket kärnkraftverk som helst, när som helst.


    JA, PÅ MARGINALEN MED DEN TÄNDA CIGARETTEN I MUNGIPAN.
    och hämtpizzan på bordet.

    Jag har inte lika fördomsfull syn som du på de som inte har det allt för fett i samhället.

    JAdu, men så var det några övertolkningar och sådant i din debattstil, jag tycker den liknar en annan forumists som skrivit flitigt här tidigare, skolade på amma kurs?

    Blyet finns redan i naturen fritt överallt, och miljöpåverkan av några skott per år i en skog på 200 hetktar blir knappast mätbar med några som helst metoder, och som jag sa, bly är en av naturens mest stabila metaller, så snart den är överdragen a oxidskiktet så finns bara en sak som kan lösa upp denna, nämligen kvicksilver, du kan doppa den i kungsvatten och det berör inte blyet så det ligger där som en klump utan att påverkas eller urlakas, därmot är koppar EN RIKTIG MILJÖBOV SO PPÅVERKAS STARKT av miljön osv, och tänk nu på hur mycket koppartråd osv vi har överallt, ska vi ta bort den?
    och koppar DÖDAR växtlighet, slå in en liten kopparspik i ett träd, så är det dött inom kort tid..

    sila mygg och svälja kameler...

    vad gäller kraftverk, ser du hellre att kolkraften fortsätter förorena? ser du hellre att fler och fler känner sig sjuka pga vindkraftens negativa påverkan med infraljud och annat som dessa orsakar, du vill alltså inte ha en möjlig ren kärnkraft som inte kan bli möjlighet om vi inte utvecklar denna, tänk själv en möjlig fusionskraft som inte ger några negativa miljöeffekter och som är i stort sett outinlig källa till kraft.

    vad gäller farorna, så kan man fråga sig, varför händer det då inte oftare, och är inte dagens verk annorlunda byggda med fler säkerhetsåtgärder.

    är det fördomsfullt atreagera på en tvintrevju där den som klagar på att inte ha råd att vara med i akassan när denne står med en tänd cigarett i mungipan?

    Det att inte klara akasseavgiften är skisnack, det finns då anndra vägar som man kunde spara, ex istället slopa FACKFÖREINGSAVGIFTEN som göder toppar med miljonlöner och fallskärmsavtal som parasiterar på arbetarna, nu är det ju så att man måste prioritera det som är viktigast, och arbetslöshetsförsäkring är väldigt viktig och skulle eg vara obligatorisk PRECIS SOM SOCIALFÖRSÄKRINGEN som dras med skatten...

    nää det är din syn som är lite konstig som tror att ingen a råd, och att det aldrig finns sätt att klara sin akasseavgift.

    kom ihåg vilken grupp jag tillhör.... och som ändå inte gnäller över min situation, men visst jag skulle gärna ha högre SJUKPENSION SÅ JAG KUNDE ÅKA TILL THALAND VARTANNAT ÅR ELLER SÅ ISTÄLLET FÖR ALDRIG...
    MEN, jag har förståelse för att andra INTE ska betala sådant för mig.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-05, 12:24

    btw,

    fist och dao är ju inte heller vänster...
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 12:25

    JAdu, men så var det några övertolkningar och sådant i din debattstil, jag tycker den liknar en annan forumists som skrivit flitigt här tidigare, skolade på amma kurs?

    Tråkigt att du verkar tillhöra den skaran som tycker att personen bakom inläggen är viktigare än det som skrivs ?

    Blyet finns redan i naturen fritt överallt, och miljöpåverkan av några skott per år i en skog på 200 hetktar blir knappast mätbar med några som helst metoder, och som jag sa, bly är en av naturens mest stabila metaller, så snart den är överdragen a oxidskiktet så finns bara en sak som kan lösa upp denna, nämligen kvicksilver, du kan doppa den i kungsvatten och det berör inte blyet så det ligger där som en klump utan att påverkas eller urlakas, därmot är koppar EN RIKTIG MILJÖBOV SO PPÅVERKAS STARKT av miljön osv, och tänk nu på hur mycket koppartråd osv vi har överallt, ska vi ta bort den?
    och koppar DÖDAR växtlighet, slå in en liten kopparspik i ett träd, så är det dött inom kort tid..

    sila mygg och svälja kameler...

    Du anstränger dig att försvara ytterliggare miljöpåverkan på en redan ömtålig balans.

    vad gäller kraftverk, ser du hellre att kolkraften fortsätter förorena? ser du hellre att fler och fler känner sig sjuka pga vindkraftens negativa påverkan med infraljud och annat som dessa orsakar, du vill alltså inte ha en möjlig ren kärnkraft som inte kan bli möjlighet om vi inte utvecklar denna, tänk själv en möjlig fusionskraft som inte ger några negativa miljöeffekter och som är i stort sett outinlig källa till kraft.


    Jag kan för mitt liv inte begripa varför du ställer dessa båda energislag mot varandra ?


    vad gäller farorna, så kan man fråga sig, varför händer det då inte oftare, och är inte dagens verk annorlunda byggda med fler säkerhetsåtgärder.

    Vi kanske ska vara innerligt tacksamma för att det just inte händer oftare ?
    Vilket inte undantar möjligheten att det kan hända igen.

    är det fördomsfullt atreagera på en tvintrevju där den som klagar på att inte ha råd att vara med i akassan när denne står med en tänd cigarett i mungipan?

    Ja, om du anser att intervjuoffret skulle vara representativ för all i den situationen.

    Det att inte klara akasseavgiften är skisnack, det finns då anndra vägar som man kunde spara, ex istället slopa FACKFÖREINGSAVGIFTEN som göder toppar med miljonlöner och fallskärmsavtal som parasiterar på arbetarna, nu är det ju så att man måste prioritera det som är viktigast, och arbetslöshetsförsäkring är väldigt viktig och skulle eg vara obligatorisk PRECIS SOM SOCIALFÖRSÄKRINGEN som dras med skatten...

    som sagt....

    nää det är din syn som är lite konstig som tror att ingen a råd, och att det aldrig finns sätt att klara sin akasseavgift.

    Nu skriver du åsikter som jag aldrig uttalat, jag konstaterar bara att efter regeringens beslut om chockhöjningar av a-kasseavgiften så gick hundratusentals människor ur försäkringen. Varje individ av dessa hundratusentals har säkert sina egna skäl för detta.


    kom ihåg vilken grupp jag tillhör.... och som ändå inte gnäller över min situation, men visst jag skulle gärna ha högre SJUKPENSION SÅ JAG KUNDE ÅKA TILL THALAND VARTANNAT ÅR ELLER SÅ ISTÄLLET FÖR ALDRIG...
    MEN, jag har förståelse för att andra INTE ska betala sådant för mig.

    Ska jag tolka detta som ett argument ?
    För vad i så fall ?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-05, 12:27

    Freedom är uppenbarligen inte intresserad av debatt. Liknar faktiskt en annan skribent som inte vill vara här.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 12:28

    Freedom är uppenbarligen inte intresserad av debatt.

    Erik, vad bygger du det påståendet på ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  MartinLindgren 2011-03-05, 12:47

    Suck, Mr.Doggen visar sitt rätta nylle, vov, vov gläfsar och bjäfsar vidare, hur han orkar begriper jag inte...? Arrow
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-05, 12:54

    Freedom skrev:
    Freedom är uppenbarligen inte intresserad av debatt.

    Erik, vad bygger du det påståendet på ?

    Men Erik har ju rätt, du har bestämt dig för att hundratusentals har lämnat akassan bara av de skäl du inbillar dig, allt och alla som påstår nåt annat vill du inte lyssna på.
    Det är ju uppenbart att det finns en rad andra skäl och orskaer, du bara sitter och rapar upp tomma ord.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-03-05, 13:05

    -Kärnkraften, så som den är utformad i väst, är det absolut bästa energislaget, sett till kapacitet, säkerhet och pris. Att jämföra med ett ukrainskt verk med grafitbroms och inkompetent personal är inte relevant någonstans.

    -Det alliansen gjort för den svenska tandvården är det enskilt största NÅGON regering gjort i modern tid i ärendet. Sossarna kunde ha gjort något åt det, men sket som vanligt i de mindre bemedlade.

    -A-kasseavgiften är en prioriteringsfråga av mindre omfattning för folket, då jobbskatteavdraget med gigantisk marginal överstiger a-kassehöjningen. Möjligtvis tyder det bara på att folket inte klarar av valfrihet, vilket i så fall bara ytterligare motiverar titeln på Reinfeldt's gamla bok.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 13:33

    -Kärnkraften, så som den är utformad i väst, är det absolut bästa energislaget, sett till kapacitet, säkerhet och pris

    Från brytning, drift till slutförvar är det dödens energiform, allt annat är nys.


    Att jämföra med ett ukrainskt verk med grafitbroms och inkompetent personal är inte relevant någonstans.

    Exakt, västs k-verk kan gå sönder de också.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  redalert 2011-03-05, 13:34

    MartinLindgren skrev:Suck, Mr.Doggen visar sitt rätta nylle, vov, vov gläfsar och bjäfsar vidare, hur han orkar begriper jag inte...? Arrow

    Hade du något att tillföra i frågan martin? Very Happy
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 13:37

    du har bestämt dig för att hundratusentals har lämnat akassan bara av de skäl du inbillar dig

    Jag tror det finns hundratusentals skäl, ett för varje människa som beslutat sig för att lämna A-kasan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  MartinLindgren 2011-03-05, 13:41

    Ja du allerten, hålla jämna steg med dig klarar man nog med ett ben... Arrow
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sniperace 2011-03-05, 14:29

    Freedom skrev:
    JAdu, men så var det några övertolkningar och sådant i din debattstil, jag tycker den liknar en annan forumists som skrivit flitigt här tidigare, skolade på amma kurs?

    Tråkigt att du verkar tillhöra den skaran som tycker att personen bakom inläggen är viktigare än det som skrivs ?

    Blyet finns redan i naturen fritt överallt, och miljöpåverkan av några skott per år i en skog på 200 hetktar blir knappast mätbar med några som helst metoder, och som jag sa, bly är en av naturens mest stabila metaller, så snart den är överdragen a oxidskiktet så finns bara en sak som kan lösa upp denna, nämligen kvicksilver, du kan doppa den i kungsvatten och det berör inte blyet så det ligger där som en klump utan att påverkas eller urlakas, därmot är koppar EN RIKTIG MILJÖBOV SO PPÅVERKAS STARKT av miljön osv, och tänk nu på hur mycket koppartråd osv vi har överallt, ska vi ta bort den?
    och koppar DÖDAR växtlighet, slå in en liten kopparspik i ett träd, så är det dött inom kort tid..

    sila mygg och svälja kameler...

    Du anstränger dig att försvara ytterliggare miljöpåverkan på en redan ömtålig balans.

    vad gäller kraftverk, ser du hellre att kolkraften fortsätter förorena? ser du hellre att fler och fler känner sig sjuka pga vindkraftens negativa påverkan med infraljud och annat som dessa orsakar, du vill alltså inte ha en möjlig ren kärnkraft som inte kan bli möjlighet om vi inte utvecklar denna, tänk själv en möjlig fusionskraft som inte ger några negativa miljöeffekter och som är i stort sett outinlig källa till kraft.


    Jag kan för mitt liv inte begripa varför du ställer dessa båda energislag mot varandra ?


    vad gäller farorna, så kan man fråga sig, varför händer det då inte oftare, och är inte dagens verk annorlunda byggda med fler säkerhetsåtgärder.

    Vi kanske ska vara innerligt tacksamma för att det just inte händer oftare ?
    Vilket inte undantar möjligheten att det kan hända igen.

    är det fördomsfullt atreagera på en tvintrevju där den som klagar på att inte ha råd att vara med i akassan när denne står med en tänd cigarett i mungipan?

    Ja, om du anser att intervjuoffret skulle vara representativ för all i den situationen.

    Det att inte klara akasseavgiften är skisnack, det finns då anndra vägar som man kunde spara, ex istället slopa FACKFÖREINGSAVGIFTEN som göder toppar med miljonlöner och fallskärmsavtal som parasiterar på arbetarna, nu är det ju så att man måste prioritera det som är viktigast, och arbetslöshetsförsäkring är väldigt viktig och skulle eg vara obligatorisk PRECIS SOM SOCIALFÖRSÄKRINGEN som dras med skatten...

    som sagt....

    nää det är din syn som är lite konstig som tror att ingen a råd, och att det aldrig finns sätt att klara sin akasseavgift.

    Nu skriver du åsikter som jag aldrig uttalat, jag konstaterar bara att efter regeringens beslut om chockhöjningar av a-kasseavgiften så gick hundratusentals människor ur försäkringen. Varje individ av dessa hundratusentals har säkert sina egna skäl för detta.


    kom ihåg vilken grupp jag tillhör.... och som ändå inte gnäller över min situation, men visst jag skulle gärna ha högre SJUKPENSION SÅ JAG KUNDE ÅKA TILL THALAND VARTANNAT ÅR ELLER SÅ ISTÄLLET FÖR ALDRIG...
    MEN, jag har förståelse för att andra INTE ska betala sådant för mig.

    Ska jag tolka detta som ett argument ?
    För vad i så fall ?

    Oki, det finns med andra ord ingen anoledning att lägga tid på dig, som det troll du verfkar vara.....
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 14:36

    Oki, det finns med andra ord ingen anoledning att lägga tid på dig, som det troll du verfkar vara

    Nja, det är högst frivilligt att besvara mina inlägg.
    Dock är mitt första och största intryck av det här forumet att många inte vet vad "debatt" innebär.
    Man blir stämplad som "vänsterpajas" och "troll" för att man har en avvikande mening från vad jag uppfattar som en högermajoritet av de som skriver.

    Tråkigt gränsande till tragiskt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-05, 14:36

    Freedom skrev:
    du har bestämt dig för att hundratusentals har lämnat akassan bara av de skäl du inbillar dig

    Jag tror det finns hundratusentals skäl, ett för varje människa som beslutat sig för att lämna A-kasan.

    Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan (" freedom" not)

    Ok, då kan du ju stryka detta från din löjliga lista.


    next....

    Det är ingen som stämplar dig, du stämplar dig själv, ju fortare du inser det , men what the heck, vi vet ju redan att du inte klarar av att inse det.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 14:40

    Höjda avgifter som fick en halv miljon människor att lämna A-kassan

    exakt

    Ok, då kan du ju stryka detta från din löjliga lista.

    Det får stå kvar...


    Det är ingen som stämplar dig, du stämplar dig själv, ju fortare du inser det , men what the heck, vi vet ju redan att du inte klarar av att inse det.

    Det är inte jag som kallar mig lögnare, vänsterpajas och troll, så där tror jag allt att du har fel.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Infra 2011-03-05, 14:45

    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:När det gäller Blunddockan och hela hans anhang så erkänner jag endast att han har rätt i att "det ska löna sig att jobba". Dock ska det ske med anständiga lönenivåer och inte genom att nagga vår välfärd i kanterna. Det kommer en dag då needskärningarnas konsekvenser kommer att märkas. Då blir det kul att se hur mycket Doggy får i pension.

    Pensionerna är en överenskommelse mellan M C FP KD och s, så hur pensionerna skulle bli bättre med rödgrön röra bör du förklara.

    Som vanligt missar du målet totalt.

    Under resans gång försämras villkoren för hur stora pensioner vi får. Förestående skattesänkningar för pensissar är bara tillfälligt och f ö nålpengar i sammanhanget. I framtiden kommer inte de som går i pension att klara sig på pensionen. Fonder går i putten och så vidare när bonusdirektörerna plundrat dem.. Dream on.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-03-05, 15:38

    Freedom skrev:
    -Kärnkraften, så som den är utformad i väst, är det absolut bästa energislaget, sett till kapacitet, säkerhet och pris

    Från brytning, drift till slutförvar är det dödens energiform, allt annat är nys.


    Att jämföra med ett ukrainskt verk med grafitbroms och inkompetent personal är inte relevant någonstans.

    Exakt, västs k-verk kan gå sönder de också.

    Har du någon länk till att det skulle vara en "dödens energiform"? Det skulle inte förvåna mig ifall fler människor har dött till följd av vindkraftverken än kärnkraftverken i Sverige...
    I övrigt rekommenderar jag dig att läsa lite om bridereaktorer.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Freedom 2011-03-05, 16:34


    Har du någon länk till att det skulle vara en "dödens energiform"?

    Nej det är min egen formulering, byggd på vetskapen om att kärnkraften, från uranbrytningen via drift till slutförvar är ytterst skadligt för människan.

    Det skulle inte förvåna mig ifall fler människor har dött till följd av vindkraftverken än kärnkraftverken i Sverige...

    Nu håller sig ju inte radioaktiva moln sig till nationsgränser...

    I övrigt rekommenderar jag dig att läsa lite om bridereaktorer.

    Som bekant har vi inga sådana i drift i Sverige.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-05, 16:40

    Freedom skrev:
    Oki, det finns med andra ord ingen anoledning att lägga tid på dig, som det troll du verfkar vara

    Nja, det är högst frivilligt att besvara mina inlägg.
    Dock är mitt första och största intryck av det här forumet att många inte vet vad "debatt" innebär.
    Man blir stämplad som "vänsterpajas" och "troll" för att man har en avvikande mening från vad jag uppfattar som en högermajoritet av de som skriver.

    Tråkigt gränsande till tragiskt.


    Nu har detta forumet en gång blivit hårt cencurerat av moderatorer från den extrema vänsterkanten. Sedan att de flesta vänsterforumister gett upp kampen efter valet (som inte gick att förlora). Är ju bara tragiskt. Även om en del verka titta in igen med nya nick. Wink
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Vercingetorix 2011-03-05, 16:58

    Freedom skrev:

    Har du någon länk till att det skulle vara en "dödens energiform"?

    Nej det är min egen formulering, byggd på vetskapen om att kärnkraften, från uranbrytningen via drift till slutförvar är ytterst skadligt för människan.

    Det skulle inte förvåna mig ifall fler människor har dött till följd av vindkraftverken än kärnkraftverken i Sverige...

    Nu håller sig ju inte radioaktiva moln sig till nationsgränser...

    I övrigt rekommenderar jag dig att läsa lite om bridereaktorer.

    Som bekant har vi inga sådana i drift i Sverige.

    Fast nu pratar vi om svensk kärnkraft, och svensk energipolitik skulle sannolikt må bra av att bygga nya och säkrare verk, än att lägga ner tekniken alldeles. De förnyelsebara energikällorna är helt enkelt inte nog tillförlitliga, utan fördyrar bara vår el, vilket vi kunnat bevittna under de senaste två vintrarna.

    Sponsored content


    Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 3 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 09:56