Sniperace skrev:Vad är det konstiga i mitt resonemang?ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Varför då ?
Tja, man brukar ju rösta på det det som gynnar den situationen man själv befinner sig i. Men visst, tror du att majoriteten av sjuka och arbetslösa är hängivna alliansare så står det dig fritt att göra det.
Jag är sjukpensionerad med näst intill lägsta klassen i pension, och jag röstade på KD, alltså alliansen eftersom DE gjort mer för mig under sina få år vid makten än vad sossarna gjorde under alla sina år....
Konstigt resonemang du har Sniper...
när jag sjukpensionerades 1988 fick jag 106.000 som årsinkomst, år 2006 när alliansen tog över var den höjd till 115.000 kr, dvs en ökning på bara 9000:- under en tidsrymd av 18 år, årsinkomsten för 2011 hamnar på 130.000 kr, dvs en ökning på 15.000 under en fyraårsperiod jämfört med 9000:- på 18 år...
jag klarar mig ekonomniskt idag MYCKET bättre än under sossetiden, jag har av alliansen nfått förmånen att arbetsprova utan risk att mista pensionen, det jag lyckades tjäna under arbetsprovniongen påverkade INTE min pension som jag fick ändå utan minskning.
jag får under ett år tjäna 40.000 på arbete UTAN att min pension berörs ochg utan att de ifrågasätter denna, dvs jag kan utan att göra fel reparera datorer när jag orkar, och kan ta betalt för detta.
så vad är fel i mitt resonemang, alliansen har gjort mer för mig än vad sossarna har gjort helt enkelt.
Om det hade varit tvärtom, hade du fortfarande röstat på alliansen då, om inte du själv hade gynnats?