Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Thetaxpayer
MartinLindgren
Secrist
R.O.F.L
redalert
Vercingetorix
berralarzon
Sniperace
Infra
RedMentalCase
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
17 posters

Erkänn att Allians för Sverige lyckats

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 6 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

Inlägg  ericTheDog 2011-03-09, 09:40

Freedom skrev:
    Jag känner flera personer som drabbats av cancersjukdomar. Ingen av dessa har haft några problem med FK.

Innebär det argumentet att ingen annan farit illa av de nya sjukförsäkringreglerna ?

Finns de som farit illa med de gamla reglerna.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 6 Empty Sv: Erkänn att Allians för Sverige lyckats

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 09:48

Finns de som farit illa med de gamla reglerna.

jahadu, och det skulle då ge legitimitet för mer försämringar ?

Om du nu är MUF:are kanske du skulle försöka argumentera lite mer vuxet ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 10:52

ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Varför då ?

Tja, man brukar ju rösta på det det som gynnar den situationen man själv befinner sig i. Men visst, tror du att majoriteten av sjuka och arbetslösa är hängivna alliansare så står det dig fritt att göra det.

Jag är sjukpensionerad med näst intill lägsta klassen i pension, och jag röstade på KD, alltså alliansen eftersom DE gjort mer för mig under sina få år vid makten än vad sossarna gjorde under alla sina år....

Konstigt resonemang du har Sniper...
    Vad är det konstiga i mitt resonemang?

när jag sjukpensionerades 1988 fick jag 106.000 som årsinkomst, år 2006 när alliansen tog över var den höjd till 115.000 kr, dvs en ökning på bara 9000:- under en tidsrymd av 18 år, årsinkomsten för 2011 hamnar på 130.000 kr, dvs en ökning på 15.000 under en fyraårsperiod jämfört med 9000:- på 18 år...

jag klarar mig ekonomniskt idag MYCKET bättre än under sossetiden, jag har av alliansen nfått förmånen att arbetsprova utan risk att mista pensionen, det jag lyckades tjäna under arbetsprovniongen påverkade INTE min pension som jag fick ändå utan minskning.
    jag får under ett år tjäna 40.000 på arbete UTAN att min pension berörs ochg utan att de ifrågasätter denna, dvs jag kan utan att göra fel reparera datorer när jag orkar, och kan ta betalt för detta.

så vad är fel i mitt resonemang, alliansen har gjort mer för mig än vad sossarna har gjort helt enkelt.

Ja men du ser ju hur sjuka drabbas idag... Har du ingen åsikt om det?

Ja NÅGRA sjuka drabbas, men långt ifrån alla, jag känner MÅNGA sjuka eftersom jag är med och aktiv i en förening för sjuka med en viss sjukdom, och i den kretsn jag fiunns har jag inte mött en enda som har fått dessa problem, jag känner dock en utanför denna som drabats, men han answer själv at han räddas från ett inaktivt liv och att de hittat en nisach för honom ch på det sättet räddar hans självkänsla, jag känner en blind kvinna som är så väldigt vglad at hon fått hjälp till ett meningsfullt jobb osv osv.

att några faller mellan maskorna kommer alltid at ske oavsett vilka som bestämmer och hur reglerna skrivs, och alla förlag kommer ha fel och brister som man med tiden rättar till, men det unnar du inte alliasen eftersom du anser den ond, men med vänster sida vid rodret skulle det vara fritt att experimentera och försvara det med att detta fixar de när de märker felen, men dsamma sak låter du inte gälla när det är moståndarparti, här ser man TYDLIGT detta partihyckleriet lysa starkt..

så frågan är Anna, haqr inte alliansen gjort mer för mig SOMN ÄR EN AV DE SJUKA I LÅG SAMHÄLLSKLASS än vad sossarna gjort?
    skulle jag vara ENSAM i detta, eller tror du inte den största delen liger i samma nivå som mig i detta och att problemet ligger påp en mindre del, som de nu arbetar påp att lösa...

men som sagt, det duger inte för dig i di blinda partiälskande....

du säger att du VET att de skulle varit himmelrike med dessa i regeringsställning, men frågan är VARFÖR VAR DET INTE DET NÄR DE SATT DÄR UNDER SÅ MÅNGA ÅR?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 11:08

Ja NÅGRA sjuka drabbas

Konjunkturinstitutet, som bygger sina beräkningar på Försäkringskassans siffror, räknar med att 45 000 personer bli utförsäkrade under 2010 och 20 000 personer under 2011.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 11:16

Freedom skrev:
    Ja NÅGRA sjuka drabbas

Konjunkturinstitutet, som bygger sina beräkningar på Försäkringskassans siffror, räknar med att 45 000 personer bli utförsäkrade under 2010 och 20 000 personer under 2011.
    på en befolkning på 9 miljoner människor.

Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 11:23

Jag tolkar det som att du glatt och villigt accepterar att 50-60 000 individer står utanför...

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Erkänn att Allians för Sverige lyckats - Sida 6 Empty Illa

Inlägg  Secrist 2011-03-09, 11:25

Jag tolkar det som att du glatt och villigt accepterar att 50-60 000 individer står utanför...

Mig veterligen finns det ingen som gör det.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-03-09, 11:28

Freedom skrev:
    Ja NÅGRA sjuka drabbas

Det är alltså kraftigt minskande låter bra tycker jag! Rolling Eyes
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 11:29

Mig veterligen finns det ingen som gör det.

står utanför eller glatt och villigt accepterar ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 11:34

Freedom skrev:

Nej, jag tolkar det som att fel kan alltid uppstå, och i det stora hela är det då inte ALLA eller hur, och något som kan rättas till, samtidigt har vi tecken på att efter tre månader återgår en hel del till som det var innan....
    och att en del faktiskt återbördas till ett produktivt liv vilket tydligen inte skulle skett annars.

vad tycker du om att en del tvingas stanna kvar i ett improduktivt liv utan försök att hjälpa dem då?
    vilket vore det du verkar förorda, för sanningen är ju att utan det skulle de fortsatt som de gör eller hur?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 11:39

Nej, jag tolkar det som att fel kan alltid uppstå

Fast när det drabbar 50 000+ så börjar det ju likna ett systemfel ?

vad tycker du om att en del tvingas stanna kvar i ett improduktivt liv utan försök att hjälpa dem då?

illa
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 11:47

Freedom skrev:
    Nej, jag tolkar det som att fel kan alltid uppstå

Fast när det drabbar 50 000+ så börjar det ju likna ett systemfel ?

illa

men nu är det ju faktiskt en del som gå till att komma in i arbetslivet, jag är en av dem som fick förmånen att FÖRSÖKA, något jag hela tiden under sossarna förvägrades, är inte det bra?
    Jag är iallafall tacksam att jag fått försöka, och ledsen att det misslyckades, dock är det en ljuspunkt att jag får göra vad jag kan och tjäna 40.000 utan att de drar eller miskar min pension.

Och visst finns ett fel, ett fel de gör vad de kan att fixa, som vi märkt så återförs ju en del av dessa till sjukförsökrinssystemmet eller hur...

tror du att någon på en enda gång kan hitte ett felfritt system utan några maskor, jag kan försäkra dig om att det fanns många maskor även förr.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 11:52

men nu är det ju faktiskt en del som gå till att komma in i arbetslivet

2% var en siffra jag såg....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 11:56

Freedom skrev:
    men nu är det ju faktiskt en del som gå till att komma in i arbetslivet

2% var en siffra jag såg....

det är väl bättre än noll procent?

om det finns en sjukdom där bara två procent överlever med behandling, ska man då inte ge denna?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 12:07

Man kan ju vända på det....

Ska 98% behöva bli utförsäkrade för att 2% kan återgå till jobbet.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 12:18

Freedom skrev:

Man kan ju vända på det....

Ska 98% behöva bli utförsäkrade för att 2% kan återgå till jobbet.

men nu är det ju inte nittiåtta procent av de sjuka som utförsäkras eller hur?
    sedan är det en betydande del som efter tre månader återförs till sjukförsäkringen då de visat sig inte kunna utföra arbete
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 12:25

Nej men 98% av 50 000 individer
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 12:27

Freedom skrev:

Nej men 98% av 50 000 individer

men stannar 98% kvar i sin utförsäkring, eller återförs inte en stor del till denna igen efter några månader där försöken görs att få dem in i samhället igen?

Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 12:30

men stannar 98% kvar i sin utförsäkring, eller återförs inte en stor del till denna igen efter några månader där försöken görs att få dem in i samhället igen?

Jo, sjukskrivningarna har ökat med 25% nu under våren just pga detta.
    Frågan är väl varför detta måste ske, att 50 000 individer ska leva i limbo ett tag.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 12:33

Freedom skrev:

Jo, sjukskrivningarna har ökat med 25% nu under våren just pga detta.
    Frågan är väl varför detta måste ske, att 50 000 individer ska leva i limbo ett tag.

Kanske för att kunna återföra dem som kan komma tillbaka istället för att döma dessa till ett helt liv utanför, och inte minst för att kunna sortera ut det fåtal som svinar sig....
    se kaninmannen och ett antal andra som blåst staten på mångmiljonbelopp som de sjukla skulle haft bra nytta av
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-09, 12:35

Kanske för att kunna återföra dem som kan komma tillbaka istället för att döma dessa till ett helt liv utanför

kanske inte det smartaste sättet att låta 98% av 50 000 stå utanför för att 2% ska få komma in. Det låter bakvänt och ganska dyrt i mina öron. Vad tycker du ?
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-03-09, 12:46

Det finns oärliga människor.

Människor som på alla upptänkliga sätt skor sig på andra. Dessa kommer alltid att finnas, det kommer vi aldrig komma undan.

Som tur är för oss andra, så är dessa egoister trots allt ett fåtal, om man ser till hur många människor vi bor i det här landet.

Men pga dessa människor, så har regeringen valt att outtalat anklaga alla långtidssjuka för fusk, genom hur man ändrat sjukförsäkringen.

Att man vill göra något åt problemet är absolut inte fel.

Men tillvägagångssättet är helt fel.

Om man tror att folk kan rehabiliteras, så ska rehabiliteringen sättas in under tiden personen är sjukskriven. Arbetsprövningen ska också ske under sjukskrivningen.

Idag, så måste man i princip vara döende, med få dagar kvar att leva för att inte bli utförsäkrad efter det antal dagar som är bestämt.

När dagarna tagit slut, så tvingas man över till AF, som i 3 månader har ansvaret för personen. Sen kan dom skicka tillbaka personen till FK, om dom anser att personen inte är arbetsför. Denna process måste samtliga igenom, oavsett vad läkare säger.

Det arbete som sker på AF borde ske under sjukskrivning. Då skulle chanserna för att folk verkligen kunde komma tillbaka i arbetslivet öka markant när det gäller personer som varit sjuka länge.

Ingen människa mår bra av att få sin redan knapra ekonomi raserad, vilket är vad som händer många som tvingas över till AF. Och när dom kommer tillbaka till FK, så har deras ersättning därifrån sänkts ytterligare.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 12:51

Freedom skrev:
    Kanske för att kunna återföra dem som kan komma tillbaka istället för att döma dessa till ett helt liv utanför

kanske inte det smartaste sättet att låta 98% av 50 000 stå utanför för att 2% ska få komma in. Det låter bakvänt och ganska dyrt i mina öron. Vad tycker du ?

kanske bättre att bara lyssna på vad den sjuke säger och bara acceptera?

men som sagt, nu återförs ju en stor del till sjukförsäkringen, och kanske borde man kolla upp fk,s handläggare som tyvärr kan ha dolda motiv och låter sin egen åsikt styra, liksom ex problem i personkemin...
    Kanske borde handläggare bli personligt ansvariga när de gör fel?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-03-09, 17:08

ericTheDog skrev:Fruktansvärt att de sjuka drabbats av sjukdom.

Ja det är det.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-09, 17:09

ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:Fruktansvärt att de sjuka drabbats av sjukdom.

Ja det är det.
    och det är självfallet alliansens fel att människor drabbas av sjukdom, sådant hände alödrig under sossetiden eller hur?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 16:22