theward 2010-07-01, 01:12
ericTheDog skrev: theward skrev: ericTheDog skrev: theward skrev: ericTheDog skrev:Är du bara dryg eller är du så här jävla trög? rent ut sagt
De som redan hade permanent sjukersättning, har den ju kvar...(givetvis)
Nästa steg är väl att riva upp dem också eller ???
Steget efter är väl att höja pensionsåldern och tvinga tillbaka de som redan gått i pension arbete igen...om man ska ha någon form av logik
Håll dessutom isär sjukpenning, förlängd sjukpenning och sjukersättning
Försök hitta antalet nya beviljade permanenta sjukersättningar och begrunda vad resultatet blir....du får inte ihop många.....
Jag tror nog det kan finnas anledning att ifrågasätta en och annan förtidspensionering, tror inte du det?
Pensionsåldern är idag flytande och det tycker jag är utmärkt.
Sen är det väl fantastiskt att vi numera slipper massförtidspensioneringen. 2005 förtidspensionerades 5000 människor som var under 30 år. 5000, är det rimligt tycker du?
Eftersom ni väljer att inte lysnna och läsa statestik som fan läser bibeln är det öht inte lönt att diskutera med er....
ni vill inte fatta helt enkelt
jupp jag har ett olämpligt språk, mot de som jag tycker är "olämpliga"...punkt
Så det finns vissa personer som är olämpliga...vänstern upphör inte att dumförklara sig själv.
klart det gör och det står jag för att jag tycker...
Precis som att ni inte skulle tycka det, hycklare där
tycker att tex RA och RMC är riktiga rövhål som inte gör någon som helst nytta..inte om man utgår från att de är som de utger sig för att vara här på forumet
Att påstå att vissa människor är "olämpliga" tycker jag strider mot min grundläggande uppfattning om alla människors lika värde. Detta är något jag uppfattar som ganska allvarligt.
Skiter jag i, då jag inte tycker alla är lika mkt värda och det vet jag att inte du tycker heller.
Det har ju ganska tydligt framgått
Fast jag värderar inte folk efter ekonomi, arbete, social ställning, etnisk ursprung osv...
utan för de personer de är och de handlingar de faktiskt utför
kriminella och våldverkare anser jag inte vara lika mkt värda, inte heller människr som beter sig stora delar av forumhögern gör...
Sen för du låtsas vara moder theresa om du vill, men du gör dig bara löjlig