theward 2010-07-03, 10:58
ericTheDog skrev: theward skrev: ericTheDog skrev: F.I.S.T skrev: ericTheDog skrev:Samtliga riksdagspartier ställer upp på grundläggande värderingar om alla människors lika värde. Detta är allmänt vedertaget.
Här stämmer det inte alls det du säger........ Du kan inte på fullt allvar mena att Reinfeldt tycker alkoholisten i vällingby centrum, är lika mycket värd som honom...??
Vart har du varit de senaste 4 åren ??
Har du sett Moderaternas politik överhuvud taget.... här förvanskar du sanningen på ett vedervärdigt sätt
Självfallet är alkoholisten i Vällingby lika mycket värd som Reinfeldt.
Tycker ärligt talat att oavsett om man är vänster eller högersympartisör.
Är det ganska löjligt, när man säger att man inte sätter olika värde på människor.
Jag vill hävda att 99,99% faktiskt gör det...
Jag är iaf rakryggad nog att säga att det gör jag...
Fyllon, knarkare och kriminella står mkt lägre i värde hos mig än vanliga Svenssons..
Lägst står pedofiler, de är inte värds skiten under mina skor ens
Dock har värdet inget med status, pengar,yrka att göra för mig
Självfallet är alla människor lika mycket värda. Sd är väl det största parti som inte ställer upp på detta. Man är inne på en farlig väg om man ger människor olika värde. Nästa steg är att klassindela människor efter det värde som theWard tilldelar dem. Ska det t.ex vara okej att ett gäng som fått ett högre värde av theward söker upp hemlösa knarkare och misshandlar dem? Det är väl okej? De är ju inte värda något.
Jag misstänker att theWard inte menar på det viset, men detta är konsekvensen om man ger människor olika värde. Jag har sett det hända i andra länder och det är inte vackert.
jaja ingen idé att tjata om det då..
Fast jag tycker som jag gör..
Enligt mig ligger värdet i de handlingar man faktiskt gör eller inte gör...
En snäll,givmild hjälpsam person har mera värde en med helt motsatt personlighetsdrag
Mao så finns det snälla knarkare, tom snälla tjuvar..
Men snälla pedofiler eller våldsmäns, nja det finns det inte i mina ögon
De konskvenserna du talar ser du ju redan i samhället, du röstar ju på en regering som aktivt praktiserar detta...
känn på "det ska löna sig att arbeta" och försämringarna för sjuka och arbetslösa. Fundera lite över det..............
Att söka upp "rövhål" som förstör, stjäl och sprider skräck...tycker jag är helt ok om polisen skiter i det..
För man måste få skydda sig...buset och mörkret kan ju inte få ta över
Att dock söka upp en fredligt a-lagare/knarkare och spöa den.
Förstår jag inte ens vart man skulle få tanken ifrån
De som skulle misshandla dessa har ett lägre värde..inte högre