Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
formsvackan
redalert
lazy
Thetaxpayer
R.O.F.L
RedMentalCase
ericTheDog
11 posters

Mitt politiska engagemang är över

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Mitt politiska engagemang är över - Sida 6 Empty Sv: Mitt politiska engagemang är över

Inlägg  lazy 2015-01-01, 00:33

R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    Kurder har såvitt jag vet inte kämpat för att bli erkända som minoritetsfolk i Sverige, däremot har de gjort det i andra länder, Turkiet t.ex. Tycker du att det har gått bra där?
    Vad har detta med SD:s brist på integrationspolitik att göra ?
    Egentligen borde jag hänvisat till inlägget under ditt men jag tror inte att du vill se det.
    Du kan hänvisa till stekta gröna tomater om du så vill, men inte ens detta skulle vara något argument för existensen av SD:s integrationspolitik.
    lazy skrev:Vilket parti tycker du har en bra integrationspolitik? Några exempel borde du kunde räkna upp.
    Varför borde jag det ?
    R.O.F.L skrev:Det kommer form inte lyckas med, heller.
    Av vilken anledning ska jag anses ha misslyckas pga att jag inte kan exemplifiera något som egentligen inte existerar ?
    R.O.F.L skrev:Faktum är att vänsterkartellen redan tagit bort integrationsposterna och kapitulerat.  
    Detta får du gärna visa på.
    R.O.F.L skrev:Varför ska mångfaldsfrågor förtjäna en sämre styrning?
    Varför ska något alls förtjäna en sämre styrning ?

Mina frågor till dig kvarstår.  Hur ser SD:s integrationspolitik ut ? Har de överhuvudtaget presenterat någon sådan ?

Bollen ligger hos dig knallkork,  var vänlig bemöt fru lazys fråga. Jag återkommer när jag får tid

Om du vill se SD:s integrationspolitik så är det väl bara att gå in och titta på deras principprogram, svårare än så är det väl inte?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Mitt politiska engagemang är över - Sida 6 Empty Sv: Mitt politiska engagemang är över

Inlägg  formsvackan 2015-01-01, 04:07

lazy skrev:Om du vill se SD:s integrationspolitik så är det väl bara att gå in och titta på deras principprogram, svårare än så är det väl inte?
    Skulle jag ränna runt och leta efter stöd för era tokigheter behövde jag både anledning och 48-timmarsdygn. Du får själv försöka hitta det du antyder att existerar.

Tips: Innan du du försöker hitta något stöd i den rappakalja som SD kallar principprogram kanske du borde försöka förstå skillnaden mellan integration och assimilation.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-01, 04:08

R.O.F.L skrev:Bollen ligger hos dig knallkork,  var vänlig bemöt fru lazys fråga. Jag återkommer när jag får tid
    Jag har redan klarat av det du efterlyser. Försök du göra detsamma.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2015-01-01, 07:03

Enligt rubriken i denna tråd.

Har bestämt mig för att inte rösta alls i kommande val. Ev. röstkort kommer eldas upp i kaminen tillsammans med övrig reklam.

Engagemanget kommer istället att läggas på nära och kära.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2015-01-01, 11:27

ericTheDog skrev:Enligt rubriken i denna tråd.

Har bestämt mig för att inte rösta alls i kommande val. Ev. röstkort kommer eldas upp i kaminen tillsammans med övrig reklam.

Att rösta blankt är en bättre protest då än att inte rösta alls.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2015-01-01, 13:39

Secrist skrev:
    ericTheDog skrev:Enligt rubriken i denna tråd.

Att rösta blankt är en bättre protest då än att inte rösta alls.

Visst, men då jag beslutat att inte bry mig, så blir det ingen röst alls.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2015-01-01, 13:59

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Bollen ligger hos dig knallkork,  var vänlig bemöt fru lazys fråga. Jag återkommer när jag får tid

Du har som vanligt 0 nada inget notin  att tillföra en debatt, inbillar du dig att du bemött något??? att du har något att säga?
    Dina "svar" till dd Rolf Eric lazy och mig visar att du är en jubelåsna som inte har någonting att tillföra någonsin, som vanligt.

Du är en knallkork. Ett troll.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2015-01-01, 15:12

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Om du vill se SD:s integrationspolitik så är det väl bara att gå in och titta på deras principprogram, svårare än så är det väl inte?
    Skulle jag ränna runt och leta efter stöd för era tokigheter behövde jag både anledning och 48-timmarsdygn. Du får själv försöka hitta det du antyder att existerar.

Tips: Innan du du försöker hitta något stöd i den rappakalja som SD kallar principprogram kanske du borde försöka förstå skillnaden mellan integration och assimilation.

lol! lol! lol!

Vilket jefla spån! affraid geek
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-01-01, 15:14

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Du har som vanligt 0 nada inget notin  att tillföra en debatt, inbillar du dig att du bemött något??? att du har något att säga?
    Dina "svar" till dd Rolf Eric lazy och mig visar att du är en jubelåsna som inte har någonting att tillföra någonsin, som vanligt.

Du är en knallkork.  Ett troll.
    Och ändå står det härliga till varje gång Svackan sopar golvet med dej härinne. Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2015-01-01, 15:31

Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Du är en knallkork.  Ett troll.
    Och ändå står det härliga till varje gång Svackan sopar golvet med dej härinne. Very Happy

Största myten härinne är den om foliets förträfflighet, foliet är och förblir en PAJAS! clown cyclops Sad
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-01, 17:41

RedMentalCase skrev:Du har som vanligt 0 nada inget notin  att tillföra en debatt, inbillar du dig att du bemött något??? att du har något att säga?.
    Din bristande läsförståelse är inget jag kan ansvara för.
    RedMentalCase skrev:Dina "svar" till dd Rolf Eric lazy och mig visar att du är en jubelåsna som inte har någonting att tillföra någonsin, som vanligt.
    Var hygglig mot DD och räkna inte in honom i tomtegänget. Han befinner sig på en betydligt högre nivå även om han använder den på ett mindre tilltalande sätt ibland. Vad beträffar er andra ser det ut som om ni i sammanhanget inte kan skilja på ditt och datt. Ni ylar om SD:s integrationspolitik trots att någon sådan inte existerar.

Hur fasiken ska det gå in i era skallar att SD kämpar ivrigt mot just integration ?

Er uppvisade begåvning är helt uppenbart av det annorlunda slaget.
    RedMentalCase skrev:Du är en knallkork.  Ett troll.
    I och med att detta kommer från dig är det något som jag tar som ett erkännande och blir riktigt glad.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2015-01-01, 18:13

formsvackan skrev:

Fattar du inte att integration och assimilering går hand i hand . Integration förutsätter assimilering.

Du och andra knallkorkar verkar tro att alla är svenskar så fort de får PUT samtidigt som alla har rätt till sin kulturella identitet och bortser från problemkomplexet. 
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-01, 18:30

R.O.F.L skrev:
    Fattar du inte att integration och assimilering går hand i hand . Integration förutsätter assimilering.
    Herre du min skapare .......

Assimilation och Integration används ofta i liknande sammanhang, men är två helt olika saker. Medan Integration betyder att man anpassar sig till varandra och två eller flera grupper försöker respektera varandra i ett samhälle eller i en ny grupp så betyder assimilation istället att endast en grupp ändrar på sig och anpassar sig till andra i det nya samhället eller i den nya gruppen.

Ur SD:s principprogram

"Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan nation."

Invandrare till Sverige ska alltså assimileras så till den milda grad att de "ser den svenska historien som sin egen".  Inser du inte galenskapen i detta ?  

”Enda långsiktiga lösningen är att helt lägga om nuvarande invandringspolitik tillika även den mångkulturalistiska ”integrationspolitiken” för att istället föra en restriktiv och därmed ansvarsfull invandringspolitik tätt följt av en assimileringspolitik” / Kent Ekeroth på frågan hur man löser hedersvåld

Förtydligande: med ansvarsfull invandringspolitik avses i detta sammanhang stoppad invandring.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2015-01-01, 21:56

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:

Assimilation och Integration används ofta i liknande sammanhang, men är två helt olika saker. Medan Integration betyder att man anpassar sig till varandra och två eller flera grupper försöker respektera varandra i ett samhälle eller i en ny grupp så betyder assimilation istället att endast en grupp ändrar på sig och anpassar sig till andra i det nya samhället eller i den nya gruppen.

"Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan nation."

Invandrare till Sverige ska alltså assimileras så till den milda grad att de "ser den svenska historien som sin egen".  Inser du inte galenskapen i detta ?  

”Enda långsiktiga lösningen är att helt lägga om nuvarande invandringspolitik tillika även den mångkulturalistiska ”integrationspolitiken” för att istället föra en restriktiv och därmed ansvarsfull invandringspolitik tätt följt av en assimileringspolitik” / Kent Ekeroth på frågan hur man löser hedersvåld

Förtydligande: med ansvarsfull invandringspolitik avses i detta sammanhang stoppad invandring.

Bra att du tog dig tid att gå in och läsa deras program. Hade jag aldrig orkat själv.

Har vi problem med hedersvåld i Sverige?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-01, 22:41

R.O.F.L skrev:Bra att du tog dig tid att gå in och läsa deras program. Hade jag aldrig orkat själv.
    Så tråkigt för dig då. Du hade kanske sluppit göra bort dig .....
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2015-01-01, 22:54

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Bra att du tog dig tid att gå in och läsa deras program. Hade jag aldrig orkat själv.

Du har fortfarande inte svarat på varför vi ska ha integration Knallkork.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-01-02, 06:55

"Mitt politiska engagemang är över" deklarerar råttan uppgivet.

Är det riktigt, riktigt säkert, det?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2015-01-02, 14:37

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Fattar du inte att integration och assimilering går hand i hand . Integration förutsätter assimilering.

Minskad asylinvandring med 90% skall det vara. Inte stoppad invandring. I vad skall de integreras? Och kan du nu också svara på vilka fantastiska åtgärder Alliansen eller Röran har kommit med som fungerar med det inflödet vi har nu?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2015-01-02, 15:31

S har ingen integrationspolitik. Den vassa kritiken riktade under torsdagen Moderaternas Elisabeth Svantesson mot regeringspartiet. Nu kommer ett oväntat angrepp från hennes allianskollega Roger Haddad, Folkpartiets integrationspolitiska talesperson.
    – Jag vill hävda att inte heller Moderaterna har en integrationspolitik.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fp-kritiserar-m-om-integration_4225637.svd

Jag kan på sätt och vis förstå att fs inte klarade att svara på min fråga när inte ens partierna själva anser att de har en integrationspolitik. Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-02, 16:23

lazy skrev:Jag kan på sätt och vis förstå att fs inte klarade att svara på min fråga när inte ens partierna själva anser att de har en integrationspolitik.  Smile

Vadå inte svarade på din fråga ? Jag har alltid trott att du är läskunnig.

*
    lazy skrev:Vilket parti tycker du har en bra integrationspolitik? Några exempel borde du kunde räkna upp.
    Varför borde jag det ?
    Av vilken anledning ska jag anses ha misslyckas pga att jag inte kan exemplifiera något som egentligen inte existerar ?

*

Vad i ovanstående är det som du inte begriper ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-02, 16:28

R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    Du har fortfarande inte svarat på varför vi ska ha integration Knallkork.
    Varför skulle jag ha gjort det ? Frågan har hittills inte varit på tapeten.

Du kan ändå få början på ett svar här och nu.

Den som inte begriper varför integrationen är viktig kanske skulle öppna ögonen och se vad som blir följden av en utebliven eller misslyckad sådan, motsatsen segregation alltså.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-02, 16:32

Thetaxpayer skrev:I vad skall de integreras?
    I vårt samhälle, vad trodde du?
    Thetaxpayer skrev:Och kan du nu också svara på vilka fantastiska åtgärder Alliansen eller Röran har kommit med som fungerar med det inflödet vi har nu?
    Reinfeldt har väl bett oss öppna våra hjärtan samt upplyst oss om att det finns enorma obefolkade arealer i vårt land. Resten får väl Bert Karlsson och hans kollegor fixa. Marknaden du vet ........
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2015-01-02, 16:36

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Jag kan på sätt och vis förstå att fs inte klarade att svara på min fråga när inte ens partierna själva anser att de har en integrationspolitik.  Smile

Vadå inte svarade på din fråga ? Jag har alltid trott att du är läskunnig.

*

Varför borde jag det ?

*

Vad i ovanstående är det som du inte begriper ?

Ett typexempel på varför man bara ska citera det man vill svara på, gjorde tyvärr själv inte detta och lyckades samtidigt missa den meningen, ber om ursäkt!
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2015-01-02, 16:49

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:I vad skall de integreras?
    I vårt samhälle, vad trodde du?

Men hur skall de kunna göra det om de inte vet vad som gäller och de bara lever som i deras hemland?

Thetaxpayer skrev:Och kan du nu också svara på vilka fantastiska åtgärder Alliansen eller Röran har kommit med som fungerar med det inflödet vi har nu?
    Reinfeldt har väl bett oss öppna våra hjärtan samt upplyst oss om att det finns enorma obefolkade arealer i vårt land.  Resten får väl Bert Karlsson och hans kollegor fixa. Marknaden du vet ........

Bert har bara hand om asylhanteringen. Knappast integrationen.
    Så marknaden har alltså bestämt att de inte behövs utan måste kvoteras in för att kunna få ett jobb. Fin integrering

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-01-02, 16:59

lazy skrev:Ett typexempel på varför man bara ska citera det man vill svara på, gjorde tyvärr själv inte detta och lyckades samtidigt missa den meningen, ber om ursäkt!
    Accepted. Jag förstår att svaret var otydligt mitt i röran. Låt mig komma med en fråga till dig.

Varför ska svenska medborgare, födda och boende i Sverige, inte räknas som svenskar pga att de föredrar synagogan framför svenska statskyrkan ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:05