Sniperace 2014-12-28, 12:45
ericTheDog skrev: Sniperace skrev: lazy skrev:Lite märkligt uttalande från Erik Ullenhag:
Jag tror att Sverigedemokraterna kan bli piggare på att försöka fälla regeringen i fler sakfrågor när de nu inte kan komma åt hela budgeten längre. Och för vår del behöver det naturligtvis inte vara någon nackdel. Vi kommer aldrig att förhandla med Sverigedemokraterna, men vi kommer naturligtvis att formulera våra yrkanden så att vi kan få majoritet för dem, säger Erik Ullenhag.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kampen-fortsatter-i-riksdagen_4216279.svd
Just detta har jag tidigare framfört att är vad som kommer ske.
Och tillräckligt många nederlag kommer troligen resultera i att regeringen avgår eftersom de i realiteten inte kan föra sin egen politik
Tyvärr har du fel. Det är inget märkligt i detta uttalande. Hela Alliansen har svikit sina väljare till den grad att Alliansen nu kan vara historia. Det Ullenhag gör är att försöka släta över.
Med denna överenskommelse i handen kommer alla viktiga frågor att bakas in i budgeten. Ingen bryr sig om övriga frågor.
det är bara en väldigt liten del som rör budgeten.
Allt annat ingår ju inte, så regeringen kan åka på bakslag i väldigt många hjärtefrågor, du tror väl inte att de nu efter detta genomför nedläggning av Bromma och stoppar förbifarten osv?
Så jag tror ändå de kommer rå det väldigt svårt.
Överenskommelsen är ingen lag och hoppet är att den kring av alliansen och att de tar lärdom av hur dessa medlemmar reagerat där är ilskan stor.
Utan att hymla hoppas jag på nederlag på nederlag för regeringen och att SD djävla så mycket de kan med denna.