lazy skrev:Infra skrev:Gandalf skrev:En fredlig och trevlig sammankomst i Kungsträdgården, varken kravallvänstern eller nazislöddret lyckades förstöra festen.
Kom och fira Chanukka, ljusets högtid vid Stockholms största Chanukka!
Ta med familjen och vänner till en offentlig fest präglad av judisk stolthet.
PROGRAM:
• Åk skridskor till judisk musik kl.16:30 - 17:30
• Sufganiot och varm dryck serveras
• Tändning av chanukkaljusen
• Tal, musik och dans
• En chanukkapresent åt alla barn
• Chanukkaballonger med mera...
Chanukah in 2014 will start on Wednesday, the 17th of December and will continue for 8 days until Wednesday, the 24th of December
Välkomna alla igen nästa December.Lazy skrev:Ta med familjen och vänner till en offentlig fest präglad av judisk stolthet.
Nu råkade Lazy nämna judisk stolthet i samband med ordet israel. Det må stå mej fritt att
genmäla och efterfråga vilken substans som när stoltheten? Är det de döda småbarnen,
kärnvapenarsenalen, folkfördrivningarna, massakrerna på civila, barntortyren eller krigsbrotten
tror du?
"Judisk stolthet" stod i programmet för nästa Chanukkah (2014) som Gandalf lade in här och var alltså inte ett påhitt av mig men varför skulle jag inte känna stolthet? Precis som Secrist skrev i en annan tråd så måste man ändå känna sig stolt över att landet ö.h.t finns kvar, trots sina hatiska grannar.
Jamen snälla Lazy. Jag lastar inte dej personligen för israels aggressioner, fel och brister.
"Hatiska grannar"? Det här var ett fullskaleexempel på exakt projektion av egen ondska.
De mosaiskt troende som varit i färd med att lägga rabarber på Palestina i 60 år har ingen
hemortsrätt i landet. Det var ju, som en av dina trosfränder här, mycket riktigt påpekar,
ett par tusen år sen de senast var där. Såna folkomflyttningar har vi legio ute i världen.
Inte kan man på grundval av en sån tillfällig omständighet komma och göra anspråk på andra
människors fosterland. Skulle vi möblera om jorden som den såg ut på Jesu tid så fanns det
inte en enda svensk i Sverige. (Möjligen Åkesson, då).
Ledande företrädare för israel och hasbarahpropagandister utomlands och här hemma ljuger
ju genom att påstå att Palestina är "judarnas hemland" eller genom att låtsas som om judenheten
bara varit på semesterresa i tvåtusen år. Varför talar dom inte sanning?