Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Secrist
Infra
ericTheDog
Gandalf
Dao
lazy
DirtyDog
RedCloud
12 posters

civilikurage.....

R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

civilikurage..... - Sida 2 Empty Sv: civilikurage.....

Inlägg  R.O.F.L 2013-12-23, 17:55

lazy skrev:
    Judisk sd-man nekades delta i manifestation
    Skriv ut
    11 NOVEMBER 2011 05.30

KRISTIANSTAD. Sverigedemokraten Chang Frick fick inte vara med på en manifestation med tyngdpunkten på Hitlers behandling av judarna under andra världskriget.
    Detta trots att politikern är av judisk härkomst.

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20111111%2FKRISTIANSTAD%2F711109888%2F

Hål i huvudet är ett uttryck som kommer för mig i det här sammanhanget. En annan kille med judiskt ursprung blev misshandlad för att han tagit med sig den israeliska flaggan till en Kristallnattsdemo. Mycket märkliga personer i
    den "antirasistiska" rörelsen   confused 

Kristallnatten har kidnappats av vänsterintellektuella samt våldsvänstern. Man skiter nog fullt ut i den vanlige juden.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-12-23, 19:24

Chanukah, Eid, Jul eller andra religiösa högtider, är alltid lika fantastiska! Dessa högtider får en att inse att de stollar som skäl religionerna för egna egoistiska syften faktiskt är ganska isolerade!

Synd om ni vill förstöra dem genom att politisera dessa!
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-12-23, 21:07

R.O.F.L skrev:
    lazy skrev:
    Judisk sd-man nekades delta i manifestation
    Skriv ut
    11 NOVEMBER 2011 05.30

KRISTIANSTAD. Sverigedemokraten Chang Frick fick inte vara med på en manifestation med tyngdpunkten på Hitlers behandling av judarna under andra världskriget.
    Detta trots att politikern är av judisk härkomst.

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20111111%2FKRISTIANSTAD%2F711109888%2F

Hål i huvudet är ett uttryck som kommer för mig i det här sammanhanget. En annan kille med judiskt ursprung blev misshandlad för att han tagit med sig den israeliska flaggan till en Kristallnattsdemo. Mycket märkliga personer i
    den "antirasistiska" rörelsen   confused 

Kristallnatten har kidnappats av vänsterintellektuella samt våldsvänstern. Man skiter nog fullt ut i den vanlige juden.

Det finns inga intellektuella inom vänstern!  Laughing
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-12-23, 22:01

Sniperace skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:
    Gandalf skrev:En fredlig och trevlig sammankomst i Kungsträdgården, varken kravallvänstern eller nazislöddret lyckades förstöra festen.

Kom och fira Chanukka, ljusets högtid vid Stockholms största Chanukka!
    Ta med familjen och vänner till en offentlig fest präglad av judisk stolthet.

PROGRAM:
    • Åk skridskor till judisk musik kl.16:30 - 17:30
    • Sufganiot och varm dryck serveras
    • Tändning av chanukkaljusen
    • Tal, musik och dans
    • En chanukkapresent åt alla barn
    • Chanukkaballonger med mera...

Chanukah in 2014 will start on Wednesday, the 17th of December and will continue for 8 days until Wednesday, the 24th of December

Välkomna alla igen nästa December.

Lazy skrev:Ta med familjen och vänner till en offentlig fest präglad av judisk stolthet.

Vad är ni mest stolta över? Förtrycket, de olagliga bosättningarna,
    atombombsarsenalen eller de döda småbarnen?

Så jävla hatisk så jävla sjuk.... Shocked 

Var detta firande i Israel och firande av denna stat?

nej det var firande sn religuonenbJudendom.

Här visar du tydligt att ditt hat är Judehat, du visar tydligt att du ÄR en antisemit. FY FAAN VAD ÄCKLIG DU ÄR
    Skitsnack! Ingen är så hatisk här på forat som du är mot Islam och mot muslimer.
    När du spyr ut ditt hat, när du skvätter på varenda invandrare och sölar ner forat
    då kan vi tala om äckelpäckel.

Nu råkade Lazy nämna judisk stolthet i samband med ordet israel. Det må stå mej fritt att
    genmäla och efterfråga vilken substans som när stoltheten? Är det de döda småbarnen,
    kärnvapenarsenalen, folkfördrivningarna, massakrerna på civila, barntortyren eller krigsbrotten  
    tror du?

Senast ändrad av Infra den 2013-12-23, 22:20, ändrad totalt 2 gånger
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-12-23, 22:13

redalert,

Vänstern saknar även empati.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-12-23, 22:31

Lazy skrev:En annan kille med judiskt ursprung blev misshandlad för att han tagit med sig den israeliska flaggan

Tycker du det är att visa avsky för minnet av Kristallnatten? Att släpa med sigt
    den israeliska flaggan, symbolen för apartheid, förtryck, kriminalitet, krigsbrott,
    massmord, barntortyr, rasism, deporteringar  samt all annan jävlighet som
    israel har på sitt samvete? Ska vi stödja mer av samma?

Rena provokationen om du frågar mig. Kristallnatten var väl det allra jävligaste.
    Visst! Men att komma dragande med samma människoförakt i nya kläder tyder
    på dålig smak.  
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-12-23, 22:37

Infra skrev:
    Lazy skrev:En annan kille med judiskt ursprung blev misshandlad för att han tagit med sig den israeliska flaggan

Tycker du det är att visa avsky för minnet av Kristallnatten? Att släpa med sigt
    den israeliska flaggan, symbolen för apartheid, förtryck, kriminalitet, krigsbrott,
    massmord, barntortyr, rasism, deporteringar  samt all annan jävlighet som
    israel har på sitt samvete? Ska vi stödja mer av samma?

Rena provokationen om du frågar mig. Kristallnatten var väl det allra jävligaste.
    Visst! Men att komma dragande med samma människoförakt i nya kläder tyder
    på dålig smak.  

Infra - borta i skogen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-23, 22:50

R.O.F.L skrev:Kristallnatten har kidnappats av vänsterintellektuella samt våldsvänstern. Man skiter nog fullt ut i den vanlige juden.

Något av det mest korkade jag sett dig skriva!

Vänstern har ALLTID kämpat mot fascismen, till skillnad från högern. Detsamma gäller antisemitism, där vänstern hela tiden kämpat MOT detta, samtidigt som högern har svajat fram och tillbaka - beroende på vad som varit mest "inne".

Nu är det inte "inne" hos högern längre, däremot är det "inne" att gå på muslimen!
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-12-23, 23:04

Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Kristallnatten har kidnappats av vänsterintellektuella samt våldsvänstern. Man skiter nog fullt ut i den vanlige juden.

Något av det mest korkade jag sett dig skriva!

Vänstern har ALLTID kämpat mot fascismen, till skillnad från högern. Detsamma gäller antisemitism, där vänstern hela tiden kämpat MOT detta, samtidigt som högern har svajat fram och tillbaka - beroende på vad som varit mest "inne".

Nu är det inte "inne" hos högern längre, däremot är det "inne" att gå på muslimen!

Vilken BULLSHIT!  Evil or Very Mad 
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-12-23, 23:08

Infra skrev:
    Gandalf skrev:En fredlig och trevlig sammankomst i Kungsträdgården, varken kravallvänstern eller nazislöddret lyckades förstöra festen.

Kom och fira Chanukka, ljusets högtid vid Stockholms största Chanukka!
    Ta med familjen och vänner till en offentlig fest präglad av judisk stolthet.

PROGRAM:
    • Åk skridskor till judisk musik kl.16:30 - 17:30
    • Sufganiot och varm dryck serveras
    • Tändning av chanukkaljusen
    • Tal, musik och dans
    • En chanukkapresent åt alla barn
    • Chanukkaballonger med mera...

Chanukah in 2014 will start on Wednesday, the 17th of December and will continue for 8 days until Wednesday, the 24th of December

Välkomna alla igen nästa December.

Lazy skrev:Ta med familjen och vänner till en offentlig fest präglad av judisk stolthet.

Nu råkade Lazy nämna judisk stolthet i samband med ordet israel. Det må stå mej fritt att
    genmäla och efterfråga vilken substans som när stoltheten? Är det de döda småbarnen,
    kärnvapenarsenalen, folkfördrivningarna, massakrerna på civila, barntortyren eller krigsbrotten  
    tror du?

"Judisk stolthet" stod i programmet för nästa Chanukkah (2014)  som Gandalf lade in här och var alltså inte ett påhitt av mig men varför skulle jag inte känna stolthet? Precis som Secrist skrev i en annan tråd så måste man ändå känna sig stolt över att landet ö.h.t finns kvar, trots sina hatiska grannar.

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-23, 23:32

lazy skrev:"Judisk stolthet" stod i programmet för nästa Chanukkah (2014)  som Gandalf lade in här och var alltså inte ett påhitt av mig men varför skulle jag inte känna stolthet? Precis som Secrist skrev i en annan tråd så måste man ändå känna sig stolt över att landet ö.h.t finns kvar, trots sina hatiska grannar.

Chanukkah är en judisk högtid! Israel må vara ett judiskt land, och lyckats överleva trots sitt egen vansinne, men ta fan inte ifrån judarna SIN högtid!!!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-12-24, 00:10

Dao skrev:Chanukah, Eid, Jul eller andra religiösa högtider, är alltid lika fantastiska! Dessa högtider får en att inse att de stollar som skäl religionerna för egna egoistiska syften faktiskt är ganska isolerade!

Synd om ni vill förstöra dem genom att politisera dessa!
    då får du la skälla på infra. Det var ju han som politiserade detta med sitt judehat
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-12-24, 00:23

Dao skrev:
    lazy skrev:"Judisk stolthet" stod i programmet för nästa Chanukkah (2014)  som Gandalf lade in här och var alltså inte ett påhitt av mig men varför skulle jag inte känna stolthet? Precis som Secrist skrev i en annan tråd så måste man ändå känna sig stolt över att landet ö.h.t finns kvar, trots sina hatiska grannar.

Chanukkah är en judisk högtid! Israel må vara ett judiskt land, och lyckats överleva trots sitt egen vansinne, men ta fan inte ifrån judarna SIN högtid!!!

Nu förstod jag inte riktigt ditt inlägg, jag har firat Chanukkah och jag tänker fira Jul som den halvbastard jag är.  Smile 
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-24, 00:44

lazy skrev:
    Dao skrev:

Nu förstod jag inte riktigt ditt inlägg, jag har firat Chanukkah och jag tänker fira Jul som den halvbastard jag är.   Smile 

Kommenterade bara det att du drog in Israel och dennes ovilja till fred med sig själv och sina grannar! Resten av det judiska folket skall inte behöva lida för Israels agerande...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-12-24, 01:09

Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:

Nu förstod jag inte riktigt ditt inlägg, jag har firat Chanukkah och jag tänker fira Jul som den halvbastard jag är.   Smile 

Kommenterade bara det att du drog in Israel och dennes ovilja till fred med sig själv och sina grannar! Resten av det judiska folket skall inte behöva lida för Israels agerande...

Jag antar att du är medveten om att det är en försvinnande liten del av det judiska folket som inte ser Israel som sitt andra alternativt första hemland, allt beroende på hur de blir behandlade i sitt födelseland.  Wink Sverige har alltid varit ett bra land där det funnits plats för människor som velat göra rätt för sig och vara en del av samhället, ngt har förändrats de senaste åren och tyvärr inte till det bättre. 
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-24, 01:13

lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:

Jag antar att du är medveten om att det är en försvinnande liten del av det judiska folket som inte ser Israel som sitt andra alternativt första hemland, allt beroende på hur de blir behandlade i sitt födelseland.   Wink Sverige har alltid varit ett bra land där det funnits plats för människor som velat göra rätt för sig och vara en del av samhället, ngt har förändrats de senaste åren och tyvärr inte till det bättre. 

Att gilla Israel är inte det samma som att gilla Israels metoder, speciellt när det är ganska tydligt att det är Israel själv som är den som skapar mest otrygghet i regionen, som i sin tur leder till att fler hatar dem - varpå grunden för MINST terrorism byggs upp.

Detta är säkert även många judar medvetna om - vilket betyder att de som protesterar mot Israels metoder, är de som faktiskt kämpar för Israels rätt att existera!

Men fortfarande är Israel inte judendomen. Det är nog de allra flesta judar OCKSÅ medvetna om!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-12-24, 01:29

Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:

Jag antar att du är medveten om att det är en försvinnande liten del av det judiska folket som inte ser Israel som sitt andra alternativt första hemland, allt beroende på hur de blir behandlade i sitt födelseland.   Wink Sverige har alltid varit ett bra land där det funnits plats för människor som velat göra rätt för sig och vara en del av samhället, ngt har förändrats de senaste åren och tyvärr inte till det bättre. 

Att gilla Israel är inte det samma som att gilla Israels metoder, speciellt när det är ganska tydligt att det är Israel själv som är den som skapar mest otrygghet i regionen, som i sin tur leder till att fler hatar dem - varpå grunden för MINST terrorism byggs upp.

Detta är säkert även många judar medvetna om - vilket betyder att de som protesterar mot Israels metoder, är de som faktiskt kämpar för Israels rätt att existera!

Men fortfarande är Israel inte judendomen. Det är nog de allra flesta judar OCKSÅ medvetna om!

Nu börjar du bli riktigt snurrig, vad menar du egentligen? Var det inte du och dina gelikar som skrev att Israel är en "apartheidstat" p.g.a just judendomen?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-24, 01:44

lazy skrev:Nu börjar du bli riktigt snurrig, vad menar du egentligen? Var det inte du och dina gelikar som skrev att Israel är en "apartheidstat" p.g.a just judendomen?

Israel är en apartheidstat, på grund av landets behandling av palestinierna. Jag har aldrig nämnt "judenheten"!

Vill man att Israel skall fortsätta känna otrygghet och känna sig osäker på om de kommer att kunna existera - skall man fortsätta den gångna vägen att skapa nya och allt mäktigare fiender!

Vill man att folket i regionen; judar, muslimer, kristna, israeler, palestinier och andra, måste man få Israel att välja annan väg än ständig militariserad konfrontation!

Min grund för kritiken mot Israel, är att jag vill att ALLA i regionen skall ha möjlighet att få leva i fred!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-12-24, 01:59

Dao skrev:
    lazy skrev:Nu börjar du bli riktigt snurrig, vad menar du egentligen? Var det inte du och dina gelikar som skrev att Israel är en "apartheidstat" p.g.a just judendomen?

Israel är en apartheidstat, på grund av landets behandling av palestinierna. Jag har aldrig nämnt "judenheten"!

Vill man att Israel skall fortsätta känna otrygghet och känna sig osäker på om de kommer att kunna existera - skall man fortsätta den gångna vägen att skapa nya och allt mäktigare fiender!

Vill man att folket i regionen; judar, muslimer, kristna, israeler, palestinier och andra, måste man få Israel att välja annan väg än ständig militariserad konfrontation!

Min grund för kritiken mot Israel, är att jag vill att ALLA i regionen skall ha möjlighet att få leva i fred!

Vilket de får om de ger f-n i att attackera Israel.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-24, 02:40

lazy skrev:Vilket de får om de ger f-n i att attackera Israel.

1973 var senaste gången något land angrep Israel. Sedan dess har Israel angripit sina grannländer ett tvåsiffrigt antal gånger om vi räknar in alla angrepp i de ockuperade områdena i Palestina.

De palestinska angreppen är en konsekvens av Israels angrepp, terror och ockupation!

Det är liksom Israels agerande som möjliggör ytterligare våld i regionen just nu! Slutar Israel med våld, så lär "de Andra" också göra detta!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-12-24, 03:12

Dao skrev:

1973 var senaste gången något land angrep Israel. Sedan dess har Israel angripit sina grannländer ett tvåsiffrigt antal gånger om vi räknar in alla angrepp i de ockuperade områdena i Palestina.

De palestinska angreppen är en konsekvens av Israels angrepp, terror och ockupation!

Det är liksom Israels agerande som möjliggör ytterligare våld i regionen just nu! Slutar Israel med våld, så lär "de Andra" också göra detta!

Så man kan säga att allt är Israels fel som vanligt då?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-24, 03:23

Secrist skrev:
    Dao skrev:

Nej! Sån typ av resonemang får du gärna behålla för dig själv!

Men de har triumf i hand, till en varaktig fred! Och de har haft det länge!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-12-24, 03:27

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Nej! Sån typ av resonemang får du gärna behålla för dig själv!

Men de har triumf i hand, till en varaktig fred! Och de har haft det länge!

Israel tycker säkert det är jättekul att leva i konstant krigstillstånd som dessutom dränerar statskassan.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-12-24, 04:00

Dao skrev:

1973 var senaste gången något land angrep Israel.
    Du menar senaste gången som nåt lands krigsmakt angrep Israel förmodar jag?
    I övrigt så har de ju angripits tusentals gånger av terrorister som förses med vapen och utbildning från andra krigsmakter (som t.ex. Iran).
    Dao skrev:Sedan dess har Israel angripit sina grannländer ett tvåsiffrigt antal gånger om vi räknar in alla angrepp i de ockuperade områdena i Palestina.
    Samtliga av dessa angrepp har föregåtts av angrepp från PLO, Hamaz och Hezbullah och Israel har då gått till motattack.
    Dao skrev:De palestinska angreppen är en konsekvens av Israels angrepp, terror och ockupation!
    Och Israels ockupation är en direkt följd av angrepp och terror och då ingen krigsmakt som är villig att förhandla om fred kontrollerar dessa områden så tvingas Israel att kontrollera dessa områden själv för att upprätthålla fred.
    När man sen förhandlade fram fred med PLO så drog man sig ur Gaza bara för att notera att angreppen från denna region påbörjades igen. Man började då isolera området för att förhindra att nya vapen tillfördes och för att förhandlingsviljan skulle uppstå hos de som blev isolerade. Men nej, det hjälpte inte och vapen fortsatte att smugglas in via tunnlar och Israel tröttnade till slut och angrep i syfte att förstöra terroristernas vapenlager och tunnlar.
    Då började angreppen istället komma från Libanon och Hezbollah. Man tvingades då att angripa även de områden som den Libanesiska armén själva inte lyckades hålla ordning i.
    Dao skrev:Det är liksom Israels agerande som möjliggör ytterligare våld i regionen just nu! Slutar Israel med våld, så lär "de Andra" också göra detta!
    Hamaz har aldrig behövt några motiv för att angripa Israel. Det är deras religiösa plikt och blir nog deras sysselsättning till dess att vanliga palestinier får nog och för fram några som är mer förhandlingsvilliga till makten där. Problemet är dock att Hamaz behåller makten med ett våld som är jämförbart med de värsta diktaturerna.

Israel som är intresserade av fred ökar ständigt palestiniernas motivation till förhandlingar genom att ständigt bygga fler bosättningar och förklara att detta kommer att fortsätta till dess att palestiniernas förhandlingsvilja ökar. Det är palestinierna som har mest att vinna på att förhandla men det är de för korkade för att begripa och kräver istället att Israel skall lämna sina bosättningar för att de skall gå med på några avtal och därför så kommer Israel nog aldrig att sluta utöka bosättandet och palestinierna kommer bara att få sämre och sämre förhandlingsvillkor.

Israel kommer ALDRIG mer att upprepa misstaget att FÖRST gå med på en eftergift (som att återlämna Gaza) för att sen finna att man ÄNDÅ inte får någon fred.  Nej, nästa gång lär det få bli palestinierna som gör eftergifter i avsikt att få en vinst på längre sikt. Men nej, de fortsätter att ställa krav så speciellt intresserade av ett eget land verkar de inte vara.
    De länder som förhandlat fram en fred med Israel har fått sina territorier tillbaka (Jordanien, Egypten) och länder som vägrat (Syrien) har fått se sina områden förbli ockuperade. Det måste alltså finnas en VILJA till fred för att lyckas och tyvärr finns det några parter som ännu inte fattat detta.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-12-24, 04:16

Secrist skrev:Israel tycker säkert det är jättekul att leva i konstant krigstillstånd som dessutom dränerar statskassan.

De vet att det är enda sättet att Israel skall kunna existera i sitt nuvarande skick. Krigstillståndet betalas näst helt och hållet av skattebetalarna i USA!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:42