formsvackan skrev:Jag hoppas verkligen inte att nästa instans ser det annorlunda. Polisen agerade på sidan om gällande regelverk och framkallade omotiverat fara för annan. Ett sådant agerande från poliser önskar jag att vårt rättsväsende sätter stopp för.Sniperace skrev:det var ingen myndighet som dödade dessa det fixade de själva genpm extraordinär idioti.Dao skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Nu har första instansen sagt sitt.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polis-doms-for-brooppning_3443468.svd
och DET var väldigt milt, men förhoppningsvis friar en förnuftigare hovrätt polisen!
Hur som helst, är det bra att forumhögerns människosyn att "dumma" får skylla sig själva när myndigheter dödar dem, inte är godtagbar förklaring!
Dessutom visar den milda domen på att det inte var värre brott av polisen än en vanlig fortkörning eller liten obetydlig felbedömning.
Men i nästa instans kommer frikännandet!
men tydligen ansågs det vara en bagatell med bara ett litet bötesbelopp
så, jo, jag misstänker det blir frikännander i nästa instans då det i verkligheten inte var ett inrättande av en vägsärr som kräver de rubricerade sakerna, utan användandet av en naturlig avstängsning som sker varje dag utan sådant, tänker de efter skulle resultatet bliivit detsamma om det verkligen kommit en båt, vilket dessa omöjligt kunde veta att det INTE gjorde.
Annars bör det bli så att om någon blåser iväg i hög hastighet m¨åste de se tioll att det lämnas fri väg, att båtar stoppas, att tåg stannas, att de ges grön våg för trafikljus osv, allt för att de inte ska råka i olycka.
Nej, som sagt, de är redan belsutat om överklagande, och jag kan slå vad om att denne då blir frikänd