Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Dao
ericTheDog
6 posters

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-25, 01:09

    Inom högern tror vi som bekant på individens fria val. Vi anser att bensintjuvarna själva valde att stjäla bensin, starta biljakt och forcera den öppnade bron.

    I vänstermupparnas galna värld så anser man att de kriminella styrs av polisen som marionetter. Det var kanske samhället som tvingade dem att stjäla bensin. Det var Alliansens fel att de kände sig tvugna att köra ifrån polisen. Det var polisens fel att de forcerade bron. Inte ett enda beslut fattade de på egen hand.

    Det stämmer ganska bra på vänstern i allmänhet. Individen ska i alla lägen behandlas som ett hjälplöst fån. Oförmögen att välja mellan eller lättmjölk. Staten vet bäst.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Dao 2013-11-25, 01:39

    Jag tror nog att många högerfolk, normala sådana, även de tycker att polisen agerade lite märkligt...

    Forumhögern vill bara säga emot all vänster i allt, och då blir det lite komiskt...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2013-11-25, 08:49

    Jag tror nog att många högerfolk, normala sådana, även de tycker att polisen agerade lite märkligt...

    Så alla som tycker frågan är föga intressant är onormala?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Infra 2013-11-25, 09:14

    Secrist skrev:Jag tror nog att många högerfolk, normala sådana, även de tycker att polisen agerade lite märkligt...

    Så alla som tycker frågan är föga intressant är onormala?
    Du kan hur som helst inte tillhöra den gruppen, väl. Varför skulle du
    annars gå in här och tjafsa? Alternativt så har du så tråkigt att du just
    inte kunde hitta nåt bättre att göra. Din bruna stackare.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-25, 10:22

    Infra skrev:
    Secrist skrev:Jag tror nog att många högerfolk, normala sådana, även de tycker att polisen agerade lite märkligt...

    Så alla som tycker frågan är föga intressant är onormala?
    Du kan hur som helst inte tillhöra den gruppen, väl. Varför skulle du
    annars gå in här och tjafsa? Alternativt så har du så tråkigt att du just
    inte kunde hitta nåt bättre att göra. Din bruna stackare.

    Finns kanske även högerfolk som inte tror på individens makt över sitt eget öde. Här handlar det om två personer som med berått mod kör rakt ner i sjön. Detta var deras val. Det gick illa.

    Men vänstern har ju en historia av att skylla ifrån sig. Var det verkligen högerns fel att Breivik begick massmord. Var bilbränderna i Husby Alliansens fel? Vad som händer nästa gång vet ingen. Men när det väl hänt hittar vänstern alltid en förklaring som passar dem.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Dao 2013-11-25, 11:29

    Secrist skrev:Jag tror nog att många högerfolk, normala sådana, även de tycker att polisen agerade lite märkligt...

    Så alla som tycker frågan är föga intressant är onormala?
    "Missförstod" du igen? Very Happy

    Nej, många högerfolk anser troligen också att detta bör prövas mot lagen! Det är alltså ingen "vänster-höger" skillnad, mer än inne i detta forumet. Detta eftersom forumhögern alltid säger emot vänstern, för att de inte förstår bättre, helt enkelt...

    Lämna denna skit nu, och låt juristerna ta över!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  ericTheDog 2013-11-26, 01:26

    Bortsett från resursslöseriet tror jag knappast någon högerdebattör har nåt emot att detta prövas rättsligt. Tokavänstern får sig en rejäl näsbränna när polismannen frias. Och det kan ju vara bra.

    Skillnaden mellan höger och vänster är dock klockrent kopplad till detta fall. Tror man inte på tjuvarnas fria val, så skyller man på polisen. På samma sätt anklagar vänstern "samhället" för enskilda individers pyromani.

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  DirtyDog 2013-11-26, 21:26

    Självklart är det helt ok att pröva detta rättsligt men varför som vänstersidan anklaga polisen för att ha mördat dessa ungdomar med berått mod? Kan du förklara/försvara det Dao?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Dao 2013-11-26, 22:14

    DirtyDog skrev:Självklart är det helt ok att pröva detta rättsligt men varför som vänstersidan anklaga polisen för att ha mördat dessa ungdomar med berått mod?  Kan du förklara/försvara det Dao?
    Nej, det kan jag inte! Själv har jag inte tagit ställning till om polisen gjorde fel eller inte. Detta för att jag inte känner till alla faktorer i ärendet. Det som det KAN vara, max, är möjligen "vållande till annans död" eller liknande. Just DÄRFÖR har jag varit ganska undrande till vissa av forumhögern som så SÄKERT kan hävda att de inte gjort något fel. Detta har av främst Sniper och Secrist "tolkats" till att jag redan dömt poliserna, vilket jag ju inte har gjort.

    Men MORD kan det aldrig bli tal om! Slarv eller oaktsamhet, möjligen...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Sniperace 2013-11-26, 22:39

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Självklart är det helt ok att pröva detta rättsligt men varför som vänstersidan anklaga polisen för att ha mördat dessa ungdomar med berått mod?  Kan du förklara/försvara det Dao?
    Nej, det kan jag inte! Själv har jag inte tagit ställning till om polisen gjorde fel eller inte. Detta för att jag inte känner till alla faktorer i ärendet. Det som det KAN vara, max, är möjligen "vållande till annans död" eller liknande. Just DÄRFÖR har jag varit ganska undrande till vissa av forumhögern som så SÄKERT kan hävda att de inte gjort något fel. Detta har av främst Sniper och Secrist "tolkats" till att jag redan dömt poliserna, vilket jag ju inte har gjort.

    Men MORD kan det aldrig bli tal om! Slarv eller oaktsamhet, möjligen...
    men du HAR ju uttalat att DU anser att de har gjort fel, är det så att du inte anser detta utan är helt neutral och anser att kanske var det INTE fel att göra så?

    att du INTE har en EGEN åsikt vad gäller detta, och att det bara är så att rättsväsendet ska avgöra detta, helt utan egen åsikt hos dig? Smile

    jag säger bara MIN åsikt, och den är inte något som styr, jag kan ha fel, men tvivlar på det, men DU har tydligen ingen sådan, eller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Dao 2013-11-26, 22:45

    Sniperace skrev:men du HAR ju uttalat att DU anser att de har gjort fel, är det så att du inte anser detta utan är helt neutral och anser att kanske var det INTE fel att göra så?

    att du INTE har en EGEN åsikt vad gäller detta, och att det bara är så att rättsväsendet ska avgöra detta, helt utan egen åsikt hos dig? Smile

    jag säger bara MIN åsikt, och den är inte något som styr, jag kan ha fel, men tvivlar på det, men DU har tydligen ingen sådan, eller?
    Nej, du och Secrist har för vana att dra allt jag skriver till extrema ytterligheter. Jag tycker förfarandet är KONSTIGT, och skulle inte bli överraskad om de fälls, på ett eller annat sätt. Annars skrev jag KLART OCH TYDLIGT i mitt första inlägg i den aktuella tråden, att jag inte tagit ställning. Men eftersom jag inte håller med er, och är "vänster", så tror ni att jag per automatik tror det diametralt motsatta till er.

    det är lite så ni fungerar - göra storm i ett vattenglas.

    Jag tycker att rätten skall prova ärendet, och finner de att de har gjort fel på något sätt, skall de även fällas för detta.

    Skönt att se att du åtminstone TROR att du KAN ha fel, någon gång...

    Det jag skrivit är mina åsikter! Jag lovar!!! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Sniperace 2013-11-26, 22:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men du HAR ju uttalat att DU anser att de har gjort fel, är det så att du inte anser detta utan är helt neutral och anser att kanske var det INTE fel att göra så?

    att du INTE har en EGEN åsikt vad gäller detta, och att det bara är så att rättsväsendet ska avgöra detta, helt utan egen åsikt hos dig? Smile

    jag säger bara MIN åsikt, och den är inte något som styr, jag kan ha fel, men tvivlar på det, men DU har tydligen ingen sådan, eller?
    Nej, du och Secrist har för vana att dra allt jag skriver till extrema ytterligheter. Jag tycker förfarandet är KONSTIGT, och skulle inte bli överraskad om de fälls, på ett eller annat sätt. Annars skrev jag KLART OCH TYDLIGT i mitt första inlägg i den aktuella tråden, att jag inte tagit ställning. Men eftersom jag inte håller med er, och är "vänster", så tror ni att jag per automatik tror det diametralt motsatta till er.

    det är lite så ni fungerar - göra storm i ett vattenglas.

    Jag tycker att rätten skall prova ärendet, och finner de att de har gjort fel på något sätt, skall de även fällas för detta.

    Skönt att se att du åtminstone TROR att du KAN ha fel, någon gång...

    Det jag skrivit är mina åsikter! Jag lovar!!! Very Happy
    så du HAR alltså INTE någon åsikt om de gjort fel eller ej?

    din åsikt är satt rätten ska avgöra, men du är 100% neutral?

    Smile

    Sponsored content


    Broöppningen är en höger/vänsterfråga Empty Sv: Broöppningen är en höger/vänsterfråga

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:36