Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
DirtyDog
berralarzon
RedclownIII
Thetaxpayer
Dao
redalert
RedCloud
formsvackan
Secrist
ericTheDog
Sniperace
Infra
16 posters

    Vad sa jag om broöppningen?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2014-04-10, 18:34

    Dao skrev:Ta dig ur DETTA du! Very Happy
    Och hur hade du tänkt dig att detta skulle gå till ?

    Är man inte medveten om att man befinner sig i en grop, lär man heller inte försöka klättra ur densamma Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-10, 18:53

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Ta dig ur DETTA du! Very Happy
    Och hur hade du tänkt dig att detta skulle gå till ?

    Är man inte medveten om att man befinner sig i en grop, lär man heller inte försöka klättra ur densamma Very Happy

    Kan bli intressant att se utvecklingen här, då de ju aldrig erkänner fel (av någon anledning ser de detta som en form av svaghet).

    Fast det är inte nytt detta att de säger emot sig själva. Det vanliga är att de börjar med fokusförskjutning på något sätt.

    Kanske det bli Nordkorea igen!? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-10, 19:29

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Med andra ord ser du dig som bättre än domstolar och att följer de inte din åsikt är det fel Smile

    Tänk Daoren den allvetande........ snacka om högmod *asg*

    Vänta lite nu...

    Är det inte DU som här ogillar ett domstolsbeslut?

    Känner du till begreppet "åsiktsfrihet"? Det betyder bland annat att vem som helst får tycka vad de vill, även om beslut fattad av domstol. Även i ditt fall - där du ogillar en dom, är det din rätt!

    Så - om man utgår från ditt resonemang här, så anser du att DU SJÄLV "att du vet bättre än domstolar" och därmed hyser allvarlig HÖGMOD!

    Det är alltså inget JAG anser, då jag tycker att även högerextremister som du har rätt att ha en åsikt, utan HELT OCH HÅLLET ditt eget resonemang.

    Ta dig ur DETTA du! Very Happy
    ja och jag säger ju att högre domstol troligen friar. Får jag inte säha det?

    Däremot underkänner Du högre rätt när du fördömer ett ev frikännande.
    Men vistt får du tucka så om du vill.

    Jag säger vad jag tror fu påstår med skärpa.


    Så nå hur ställer du dig om högre rätt frikänner?
    Sägerdu fy fan de följer ju inte lagen, eller konstaterar du bara att de tyckte annorlunda än du?

    Jag tror de friar men gör de inte det ser jag bara det som att jag trodde fel.


    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-10, 19:48

    Sniperace skrev:ja och jag säger ju att högre domstol troligen friar. Får jag inte säha det?

    Däremot underkänner Du högre rätt när du fördömer ett ev frikännande.
    Men vistt får du tucka så om du vill.

    Jag säger vad jag tror fu påstår med skärpa.


    Så nå hur ställer du dig om högre rätt frikänner?
    Sägerdu fy fan de följer ju inte lagen, eller konstaterar du bara att de tyckte annorlunda än du?

    Jag tror de friar men gör de inte det ser jag bara det som att jag trodde fel.

    Du får säga och tycka VAD DU VILL, Sniper. Det är inte JAG som hävdar att det är högmod att ha egna åsikter! Smile

    Den enda som underkänner NÅGOT här, är du (och dina kumpaner) som underkänner det enda domslut som än så länge finns i detta.

    Jag tycker det vore MÄRKLIGT om högre instans skulle komma till en lindrigare bedömning här. Möjligheterna finns nog mer att domen SKÄRPS.

    Men det återstår att se.

    Och som vanligt kunde du inte ta dig ur dina egna klavertramp!

    Inget nytt under solen här inte!!! Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  ericTheDog 2014-04-10, 21:29

    Okej foliet, vi diskuterar denna händelse.

    En fullständigt alldaglig händelse - en broöppning - ägde rum. Det var vad som hände. Det händer varje dag. Just denna dag var det nån dåre som försökte flyga. Synd
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-10, 21:51

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ja och jag säger ju att högre domstol troligen friar. Får jag inte säha det?

    Däremot underkänner Du högre rätt när du fördömer ett ev frikännande.
    Men vistt får du tucka så om du vill.

    Jag säger vad jag tror fu påstår med skärpa.


    Så nå hur ställer du dig om högre rätt frikänner?
    Sägerdu fy fan de följer ju inte lagen, eller konstaterar du bara att de tyckte annorlunda än du?

    Jag tror de friar men gör de inte det ser jag bara det som att jag trodde fel.

    Du får säga och tycka VAD DU VILL, Sniper. Det är inte JAG som hävdar att det är högmod att ha egna åsikter! Smile

    Den enda som underkänner NÅGOT här, är du (och dina kumpaner) som underkänner det enda domslut som än så länge finns i detta.

    Jag tycker det vore MÄRKLIGT om högre instans skulle komma till en lindrigare bedömning här. Möjligheterna finns nog mer att domen SKÄRPS.

    Men det återstår att se.

    Och som vanligt kunde du inte ta dig ur dina egna klavertramp!

    Inget nytt under solen här inte!!! Very Happy

    Jag underkänner INTE jag skriver att jag tror att hovrätten kommer underkänna tingsrättens dom och fria polismannen.

    DU påstår tvärsäkert att gör de detta gör de fel, för du vet bättre Smile
    *asg*
    därför är det du som är den högmodige, du deklararar vad du anser vara rätt och aztt gör hovrätten en annan så gör de fel.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-10, 22:17

    Sniperace skrev:Jag underkänner INTE jag skriver att jag tror att hovrätten kommer underkänna tingsrättens dom och fria polismannen.

    DU påstår tvärsäkert att gör de detta gör de fel, för du vet bättre Smile
    *asg*
    därför är det du som är den högmodige, du deklararar vad du anser vara rätt och aztt gör hovrätten en annan så gör de fel.

    Ha ha ha...

    Kul att se dig springa omkring med neddragna byxor, och låtsas att inget är konstigt!

    DU är den av oss två som ogillar domstolens utslag.

    Att ogilla domstolens utslag är, enligt dig, att visa HÖGMOD!

    Det är ganska enkelt att se...

    Fortsätt gärna! Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  RedMentalCase 2014-04-11, 12:41

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Så om det verkligen kommit en båt skulle polisen inte lastats även om de beordrat öppning?

    Kanske borde de då berordrat att bron INTE fick öppnas för att inte anses skyldiga?
    Det skulle underlätta om du höll dig till det som verkligen hände istället för bara att argumentera utifrån vad som skulle kunna ha hänt.

    Du din rödsvarte pajas sitter här och leker KGB, men du verkar inte ha nåt emot själv trådstarten där poliserna kallas mördare, din trovärdighet är 0.
    "... du verkar inte ha ...."  Nu är det återigen dina egna fantasier du retar upp dig på Very Happy

    Stryk verkar då, faktum kvarstår, du reagerar inte på trådstarten men sitter med ditt rödsvarta petimetrande angåenda annat, foliet = trovärdighet 0.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-11, 13:15

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag underkänner INTE jag skriver att jag tror att hovrätten kommer underkänna tingsrättens dom och fria polismannen.

    DU påstår tvärsäkert att gör de detta gör de fel, för du vet bättre Smile
    *asg*
    därför är det du som är den högmodige, du deklararar vad du anser vara rätt och aztt gör hovrätten en annan så gör de fel.

    Ha ha ha...

    Kul att se dig springa omkring med neddragna byxor, och låtsas att inget är konstigt!

    DU är den av oss två som ogillar domstolens utslag.

    Att ogilla domstolens utslag är, enligt dig, att visa HÖGMOD!

    Det är ganska enkelt att se...

    Fortsätt gärna! Smile

    JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda, då protetsterar du att om denna dömer annorlunda gör de fel, dvs du har högmod som fördömer en högre rätt, brukar det inbte vara så att högre rätts dom är vad som gäller?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2014-04-11, 16:07

    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda
    Jaså ?
    Sniperace skrev:Men i nästa instans kommer frikännandet!
    .
    .
    jag kan slå vad om att denne då blir frikänd
    Är det inte denna tvärsäkerhet som du numera kallar högmod, och dessutom skyller på andra ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-11, 16:13

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda
    Jaså ?
    Sniperace skrev:Men i nästa instans kommer frikännandet!
    .
    .
    jag kan slå vad om att denne då blir frikänd
    Är det inte denna tvärsäkerhet som du numera kallar högmod, och dessutom skyller på andra ?

    ja, är inte just det att tala om vad man TROR, när människor slår vad har alltid den ene fel eller hur?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2014-04-11, 16:35

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda
    Jaså ?
    Sniperace skrev:Men i nästa instans kommer frikännandet!
    .
    .
    jag kan slå vad om att denne då blir frikänd
    Är det inte denna tvärsäkerhet som du numera kallar högmod, och dessutom skyller på andra ?

    ja, är inte just det att tala om vad man TROR, när människor slår vad har alltid den ene fel eller hur?
    Sorry Snipern, du har gjort självmål. Det enda sättet för dig att komma ur detta med åtminstone en gnutta heder i behåll är att be om ursäkt för ditt användande av ordet "högmod" Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-11, 21:05

    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda, då protetsterar du att om denna dömer annorlunda gör de fel, dvs du har högmod som fördömer en högre rätt, brukar det inbte vara så att högre rätts dom är vad som gäller?

    Jag gjorde inget annat än vad du gjorde. Tycker det vore märkligt om Högsta domstolen skulle mildra domen för den aktuella polisen. Varför just DEN åsikten, men inte din, skulle vara "högmod" lär du nog aldrig kunna förklara.

    Som sagt - du är den enda av oss två som anser att en fällande dom är fel.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-11, 21:07

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda
    Jaså ?
    Sniperace skrev:Men i nästa instans kommer frikännandet!
    .
    .
    jag kan slå vad om att denne då blir frikänd
    Är det inte denna tvärsäkerhet som du numera kallar högmod, och dessutom skyller på andra ?

    Du vet väl att det bara är "vänstern" som hyser "högmod" om deras åsikter inte överensstämmer med maktens! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-11, 21:11

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda, då protetsterar du att om denna dömer annorlunda gör de fel, dvs du har högmod som fördömer en högre rätt, brukar det inbte vara så att högre rätts dom är vad som gäller?

    Jag gjorde inget annat än vad du gjorde. Tycker det vore märkligt om Högsta domstolen skulle mildra domen för den aktuella polisen. Varför just DEN åsikten, men inte din, skulle vara "högmod" lär du nog aldrig kunna förklara.

    Som sagt - du är den enda av oss två som anser att en fällande dom är fel.
    Nej jag skrev att jag var säker på att hovrätten frikänner, då skrev du att DÅ GÖR DE FEL.

    Så nu är det bara att vänta, som jag skrev, jag kan slå vad om att hovrätten ger ett frikännande, där är det inte lekmän som sittet o h låter känslor och populism styra.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-11, 22:55

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda, då protetsterar du att om denna dömer annorlunda gör de fel, dvs du har högmod som fördömer en högre rätt, brukar det inbte vara så att högre rätts dom är vad som gäller?

    Jag gjorde inget annat än vad du gjorde. Tycker det vore märkligt om Högsta domstolen skulle mildra domen för den aktuella polisen. Varför just DEN åsikten, men inte din, skulle vara "högmod" lär du nog aldrig kunna förklara.

    Som sagt - du är den enda av oss två som anser att en fällande dom är fel.
    Nej jag skrev att jag var säker på att hovrätten frikänner, då skrev du att DÅ GÖR DE FEL.

    Så nu är det bara att vänta, som jag skrev, jag kan slå vad om att hovrätten ger ett frikännande, där är det inte lekmän som sittet o h låter känslor och populism styra.

    Det går att läsa vad jag skrev, iofs. Vilket fall som helst, har även vänsterfolk som jag rätt till egen åsikt, även om du och Sniper ofta tycker att vi inte skall få ha detta...

    Du får givetvis hoppas och tro vad du vill, men jag tvivlar på att de kommer att förändra den nu fastlagda domen. Blir det en ändring, är det nog mer sannolikt med en skärpning av straffet.

    Jag är nöjd med dagens dom. Den är saklig och logisk!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-11, 23:42

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:JAg skriver enbart att jag tror hovrätten dömer annorlunda, då protetsterar du att om denna dömer annorlunda gör de fel, dvs du har högmod som fördömer en högre rätt, brukar det inbte vara så att högre rätts dom är vad som gäller?

    Jag gjorde inget annat än vad du gjorde. Tycker det vore märkligt om Högsta domstolen skulle mildra domen för den aktuella polisen. Varför just DEN åsikten, men inte din, skulle vara "högmod" lär du nog aldrig kunna förklara.

    Som sagt - du är den enda av oss två som anser att en fällande dom är fel.
    Nej jag skrev att jag var säker på att hovrätten frikänner, då skrev du att DÅ GÖR DE FEL.

    Så nu är det bara att vänta, som jag skrev, jag kan slå vad om att hovrätten ger ett frikännande, där är det inte lekmän som sittet o h låter känslor och populism styra.

    Det går att läsa vad jag skrev, iofs. Vilket fall som helst, har även vänsterfolk som jag rätt till egen åsikt, även om du och Sniper ofta tycker att vi inte skall få ha detta...

    Du får givetvis hoppas och tro vad du vill, men jag tvivlar på att de kommer att förändra den nu fastlagda domen. Blir det en ändring, är det nog mer sannolikt med en skärpning av straffet.

    Jag är nöjd med dagens dom. Den är saklig och logisk!
    ok, så felet var ändå inte mer än bagatellartat?

    du menade då med andra ord att du TYCKER att det är fel om de frikänns i högre rätt, INTE att det skulle vara fel dom?

    men som sagt vill du slå vad om utgången?
    Godkänner du domen om den blir frikännande, eller förkastar du den som felaktig?

    märk väl att OM det blir frikännande i hovrätten innebär detta att denna anser tingsrättsdomen som fel Smile

    visst jag kan ha fel, men jag tvivlar på att det blir så Smile
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-12, 08:42

    Sniperace skrev:ok, så felet var ändå inte mer än bagatellartat?

    du menade då med andra ord att du TYCKER att det är fel om de frikänns i högre rätt, INTE att det skulle vara fel dom?

    men som sagt vill du slå vad om utgången?
    Godkänner du domen om den blir frikännande, eller förkastar du den som felaktig?

    märk väl att OM det blir frikännande i hovrätten innebär detta att denna anser tingsrättsdomen som fel Smile

    visst jag kan ha fel, men jag tvivlar på att det blir så Smile

    Du var lika bestämd inför denna rättegång också...

    Frågan är inte om jag skulle "godkänna" en dom eller inte, utan mer om DU skulle ACCEPTERA en fällande dom i hovrätten? Du accepterar inte denna fällande domen nu, varför skulle du då acceptera när samma, eller hårdare, dom sker i hovrätten?

    Den nuvarande domen är logisk och rätt självklar, rent juridiskt. Att hovrätten skulle följa din praxis om "de får skylla sig själva", är föga troligt...

    Men det visar sig väl, gissar jag...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-12, 09:41

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ok, så felet var ändå inte mer än bagatellartat?

    du menade då med andra ord att du TYCKER att det är fel om de frikänns i högre rätt, INTE att det skulle vara fel dom?

    men som sagt vill du slå vad om utgången?
    Godkänner du domen om den blir frikännande, eller förkastar du den som felaktig?

    märk väl att OM det blir frikännande i hovrätten innebär detta att denna anser tingsrättsdomen som fel Smile

    visst jag kan ha fel, men jag tvivlar på att det blir så Smile

    Du var lika bestämd inför denna rättegång också...

    Frågan är inte om jag skulle "godkänna" en dom eller inte, utan mer om DU skulle ACCEPTERA en fällande dom i hovrätten? Du accepterar inte denna fällande domen nu, varför skulle du då acceptera när samma, eller hårdare, dom sker i hovrätten?

    Den nuvarande domen är logisk och rätt självklar, rent juridiskt. Att hovrätten skulle följa din praxis om "de får skylla sig själva", är föga troligt...

    Men det visar sig väl, gissar jag...
    Att tingsrättens dom överklaga hör till rättssäkerheten, vill du ta bort denna möjlighet?
    Tycker du det skulle räcka mes bara tingsrätten?

    Fortfarande TROR jag att det blir frikännande i hovrätten just baserat på att dessa dårar skulle gjort samma sak om det var en normal broöppning som sker varje dag utan någon som helst tidtabell.
    Jag har pratat med domare som hävdar samma sak. Bron förändras inte ett dugg av orsaken att den öppnas.
    Men som sagt även utan ditt tillstånd blir det rättegång i hovrätten.
    Och där tror jag på frikännande just för att där är det inte lekmän utan riktiga jurister.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2014-04-12, 09:58

    Sniperace skrev:Fortfarande TROR jag att det blir frikännande i hovrätten just baserat på att dessa dårar skulle gjort samma sak om det var en normal broöppning som sker varje dag utan någon som helst tidtabell.
    Du är på gränsen till otrolig. Finns du på riktigt ?

    Om hovrätten skulle börja basera sina yttranden på fantasier om vad som skulle kunna ha hänt vore det förbannat illa med vår rättssäkerhet.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  redalert 2014-04-12, 10:03

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Fortfarande TROR jag att det blir frikännande i hovrätten just baserat på att dessa dårar skulle gjort samma sak om det var en normal broöppning som sker varje dag utan någon som helst tidtabell.
    Du är på gränsen till otrolig. Finns du på riktigt ?

    Om hovrätten skulle börja basera sina yttranden på fantasier om vad som skulle kunna ha hänt vore det förbannat illa med vår rättssäkerhet.  

    Har du skänkt dina miljoner till dessa värstingars släktingar ännu?  Rolling Eyes 

    Dräller av tiggare i hela landet så ut och skänk en slant för tusan!  Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-12, 11:31

    Sniperace skrev:
    Att tingsrättens dom överklaga hör till rättssäkerheten,  vill du ta bort denna möjlighet?
    Tycker du det skulle räcka mes bara tingsrätten?

    Fortfarande TROR jag att det blir frikännande i hovrätten just baserat på att dessa dårar skulle gjort samma sak om det var en normal broöppning som sker varje dag utan någon som helst tidtabell.
    Jag har pratat med domare som hävdar samma sak. Bron förändras inte ett dugg av orsaken att den öppnas.
    Men som sagt även utan ditt tillstånd blir det rättegång i hovrätten.
    Och där tror jag på frikännande just för att där är det inte lekmän utan riktiga jurister.

    Ja, du har säkert hittat "domare" som tycker EXAKT som du! Very Happy

    Ja, du har inga höga tankar om svenskt rättssäkerhet, ser jag! Very Happy

    Hur som helst, det visar sig!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  formsvackan 2014-04-12, 13:17

    Sniperace skrev:Fortfarande TROR jag att det blir frikännande i hovrätten just baserat på att dessa dårar skulle gjort samma sak om det var en normal broöppning som sker varje dag utan någon som helst tidtabell.
    Rättssäkerheten är beroende av att hovrätten endast avhandlar det som verkligen hände och inget annat. Målet gäller polisens agerande vid det aktuella tillfället, inget annat !!!
    Sniperace skrev:Jag har pratat med domare som hävdar samma sak. Bron förändras inte ett dugg av orsaken att den öppnas.
    Brons konstruktion är av inget intresse. Detta torde alla normalt tänkande människor inse, även domare.

    Hovrätten har att ta ställning till huruvida POLISENS BEGÄRAN OM BROÖPPNING, i syfte att stoppa den förföljda bilen, överensstämmer med de lagar och förordningar som polisen ska rätta sig efter. INGET ANNAT !

    Försök förstå.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Dao 2014-04-12, 13:21

    formsvackan skrev:Försök förstå.

    Lycka till!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sniperace 2014-04-12, 13:44

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Att tingsrättens dom överklaga hör till rättssäkerheten,  vill du ta bort denna möjlighet?
    Tycker du det skulle räcka mes bara tingsrätten?

    Fortfarande TROR jag att det blir frikännande i hovrätten just baserat på att dessa dårar skulle gjort samma sak om det var en normal broöppning som sker varje dag utan någon som helst tidtabell.
    Jag har pratat med domare som hävdar samma sak. Bron förändras inte ett dugg av orsaken att den öppnas.
    Men som sagt även utan ditt tillstånd blir det rättegång i hovrätten.
    Och där tror jag på frikännande just för att där är det inte lekmän utan riktiga jurister.

    Ja, du har säkert hittat "domare" som tycker EXAKT som du! Very Happy

    Ja, du har inga höga tankar om svenskt rättssäkerhet, ser jag! Very Happy

    Hur som helst, det visar sig!
    snarare ör det fu som intr vill ha rättssäkerhet, du vill ju det ska räcka med tingsrätten

    Sponsored content


    Vad sa jag om broöppningen? - Sida 20 Empty Sv: Vad sa jag om broöppningen?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:34