Fällda för vad?Dao skrev:Det fanns bara en enda journalist som följde samtliga rättegångar, i kombination med egna intervjuer och undersökningar. Läs lite av var Erik Wijk skrivit i ämnet.Secrist skrev:Vad var det som var opartiskt menar du?Dao skrev:Det beror på lite vad som framkommer!Sniperace skrev:och om rätten frikänner dem så accepterar du detta utan att knota och gnälla om att det var fel domslut?
Vi såg alla hur rättegångarna efter göteborgskravallerna inte var speciellt opartiska. Hoppas de är det NU!
Inte en enda polis blev fälld, trots massor av ögonvittnen och tekniskt bevis.
Även i andra situationer har det visat sig att juridiken inte sträcker sig till polisen. Framför allt när det är polisen som undersöker polisen. De allra flesta undersökningar "läggs ner", och i flera fall är det mycket tydligt att poliser ljuger för att täcka varandra. Nån form av kåranda...
Se gärna den svenska dokumentären "Terrorister", om just rättegångarna efter göteborgskravallerna. Den är smått underhållande!
+12
DirtyDog
berralarzon
RedclownIII
Thetaxpayer
Dao
redalert
RedCloud
formsvackan
Secrist
ericTheDog
Sniperace
Infra
16 posters
Vad sa jag om broöppningen?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 101
Sv: Vad sa jag om broöppningen?
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 102
För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
Föreslår att du går till Wijks böcker om du vill veta mer.
- Inlägg 103
Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
- Inlägg 104
Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
- Inlägg 105
Snarare att situationen var extrem med totalt kaos, våld och skadegörelse. 53 polismän och 90 demonstranter skadades. Du vet om att polisen är människor de också va?Dao skrev:Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 106
Secrist skrev:Snarare att situationen var extrem med totalt kaos, våld och skadegörelse. 53 polismän och 90 demonstranter skadades. Du vet om att polisen är människor de också va?Dao skrev:Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
Det var inte demonstranter. Det var våldsverkare.
- Inlägg 107
berralarzon skrev:Du är för sorlig sniper att mista sitt barn är den värsta sorg som finns för en förälder och du raljerar fjantar om ett ringa brott! och hyllar poliser som är understimulerade och gillar biljakten/broöppning resten av forumets högertomtar har i alla fall den goda smaken att vara tysta förutom råtttskiten etd som inte ens vill vara här orerar som det miffo han är!Sniperace skrev:de var väl helt korrekta tycker jag, där bröt många av vänsterpacket mot lagar där de hotade liv och vandaliserade, klart de skulle stoppas.Dao skrev:Det beror på lite vad som framkommer!Sniperace skrev:och om rätten frikänner dem så accepterar du detta utan att knota och gnälla om att det var fel domslut?
Vi såg alla hur rättegångarna efter göteborgskravallerna inte var speciellt opartiska. Hoppas de är det NU!
men nu förstår jag att du inte kommer godta en friande dom i detta fallet
Skrev formsvackan grottmänniska om dig bara att skriva under på det.
//Nilkas
förövrigt när ska du börja jobba Sniperace och bidra till samhället sitta här 24/7 då kan du jobba med.
Han som körde bilen tog självmord och mördade samtidigt mannen på passagerarsätet. Ett synnerligen tragiskt drama som knappast blir bättre av att tokavänstern vill lägga skulden på oskyldiga.
Polisen gör väl så gott de kan. Det kryllar av farliga eller potentiellt farliga situationer. I detta fall var det som hände extremt osannolikt. Att någon med berått mod skulle köra rakt ner i vattnet måste vara extremt ovanligt. Oavsett omständigheter.
Jag tycker högern här debatterar utifrån det sunda förnuftet och människans fria vilja. Vänstern vill istället att vi på curling-manér ska sopa flyktvägen ren åt våra kriminella så att de inte halkar eller snubblar när de fega krakarna flyr brottsplatsen.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 108
fniss fniss,jag super iallafall inte bort mitt liv som du!!berralarzon skrev:Du är för sorlig sniper att mista sitt barn är den värsta sorg som finns för en förälder och du raljerar fjantar om ett ringa brott! och hyllar poliser som är understimulerade och gillar biljakten/broöppning resten av forumets högertomtar har i alla fall den goda smaken att vara tysta förutom råtttskiten etd som inte ens vill vara här orerar som det miffo han är!Sniperace skrev:de var väl helt korrekta tycker jag, där bröt många av vänsterpacket mot lagar där de hotade liv och vandaliserade, klart de skulle stoppas.Dao skrev:Det beror på lite vad som framkommer!Sniperace skrev:och om rätten frikänner dem så accepterar du detta utan att knota och gnälla om att det var fel domslut?
men nu förstår jag att du inte kommer godta en friande dom i detta fallet
Skrev formsvackan grottmänniska om dig bara att skriva under på det.
//Nilkas
förövrigt när ska du börja jobba Sniperace och bidra till samhället sitta här 24/7 då kan du jobba med.
dessutor gör jag ändå min insats som ungdomsledare så mycket jag orkar, har dock fått läkarorder at dra ner på det.
kom ihåg att det var sossarna som tvingade ut mig till sjukpension, trots att jag ansåg mig ha att ge fortfarande.
är det den fina vänsterempatin du visar prov på nu?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 109
Jasså det gjorde jag DÅREN?Dao skrev:Frågade Sniper tidigare om han skulle tyckt polisens förfarande hade varit rätt om det var hans barn som satt i bilen!!
Han valde att ignorera denna fråga, och frågan är nu om han ens kommer att försöka...
Varför ljuger du så uppenbart när det är så lätt att bevisa att du ljuger?
inlägg nr 62 i denna tråd var svaret på den frågan.
jag skrev följande
nå, vad har du att säga till ditt försvar?Sniperace skrev:Självfallet skule jag vara ledsen, men inte fan skulle jag lasta polisenb för det, detta gjorde derssa av EGET val, ingen tvingade dem,
återigen har ditt ljugande bevisats!!
och nej, försök inte med satt du "missat" det, för det tror jag inte på!
- Inlägg 110
Just min poäng!Secrist skrev:Snarare att situationen var extrem med totalt kaos, våld och skadegörelse. 53 polismän och 90 demonstranter skadades. Du vet om att polisen är människor de också va?Dao skrev:Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
Alla människor tar ansvar för sina val, och kan alltså åtalas för val som skapar mer fel än rätt!
Anser du inte det?
- Inlägg 111
Dao skrev:Just min poäng!Secrist skrev:Snarare att situationen var extrem med totalt kaos, våld och skadegörelse. 53 polismän och 90 demonstranter skadades. Du vet om att polisen är människor de också va?Dao skrev:Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
Alla människor tar ansvar för sina val, och kan alltså åtalas för val som skapar mer fel än rätt!
Anser du inte det?
Det är lite lättare för vanliga människor än för poliser. En vanlig arbetare - som jag själv - håller sig naturligtvis borta från stenkastande rikspuckon. Oavsett om det handlar om Göteborg, Husby eller whatever. Polisen däremot har som arbetsuppgift att vara på plats där ligisterna härjar som värst. Om polisen ska fatta 1000 beslut så säger det sig själv att nånstans kan det bli ett felbeslut. Om man är rädd för att göra fel så kommer man inte att göra någonting alls.
I det stora hela är det ganska intressant att pappskallar som ff och Daoren tycks "inte försvara" (=just försvara) stenkastning oavsett om den sker i Göteborg, Husby eller wherever.
- Inlägg 112
En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.Dao skrev:Just min poäng!Secrist skrev:Snarare att situationen var extrem med totalt kaos, våld och skadegörelse. 53 polismän och 90 demonstranter skadades. Du vet om att polisen är människor de också va?Dao skrev:Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
Anser du inte det?
- Inlägg 113
Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.Dao skrev:Just min poäng!Secrist skrev:Snarare att situationen var extrem med totalt kaos, våld och skadegörelse. 53 polismän och 90 demonstranter skadades. Du vet om att polisen är människor de också va?Dao skrev:Gissar att det är för känsligt för dig...Secrist skrev:Nä tack. Frågan är alldeles för komplex och infekterad och kan diskuteras till domedag om vem som gjorde vad när utan att man kommer närmare någon sanning.Dao skrev:För det de gjorde!Secrist skrev:Fällda för vad?
Anser du inte det?
Exakt. Dessutom kan det kanske tänkas att herr Daore ingår i denna grupp.
- Inlägg 114
Och då slutar de vara människa?Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.
- Inlägg 115
Dao skrev:Och då slutar de vara människa?Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.
Fortfarande människa. Men en människa som inte respekterar det som vi demokratiskt kommit överens om.
- Inlägg 116
Om man kastar gatsten mot polisen och krossar fönster och bilar så kanske man riskerar att råka ut för att polisen agerar.Dao skrev:Och då slutar de vara människa?Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.
- Inlägg 117
Så det är POLISEN som inte är människa???Secrist skrev:Om man kastar gatsten mot polisen och krossar fönster och bilar så kanske man riskerar att råka ut för att polisen agerar.Dao skrev:Och då slutar de vara människa?Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.
Vad MENAR DU, Secrist???
Skall ALLA vara åtalsbara i Sverige idag, eller skall det finnas de som står ovanför lagen???
Har polisen rätt att använda vilken våld eller vilka metoder som helst, bara för att de som de är ute efter är dumma??? Skall dessa, då utan en juridisk dom, "skylla sig själva"?
- Inlägg 118
Jag har aldrig råkat illa ut av polisen. Men och andra sidan har jag aldrig kastat gatsten mot dem.Dao skrev:Så det är POLISEN som inte är människa???Secrist skrev:Om man kastar gatsten mot polisen och krossar fönster och bilar så kanske man riskerar att råka ut för att polisen agerar.Dao skrev:Och då slutar de vara människa?Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.
Vad MENAR DU, Secrist???
Skall ALLA vara åtalsbara i Sverige idag, eller skall det finnas de som står ovanför lagen???
Har polisen rätt att använda vilken våld eller vilka metoder som helst, bara för att de som de är ute efter är dumma??? Skall dessa, då utan en juridisk dom, "skylla sig själva"?
- Inlägg 119
...eller tvärt om!Secrist skrev:Jag har aldrig råkat illa ut av polisen. Men och andra sidan har jag aldrig kastat gatsten mot dem.
Som sagt - det hade varit intressant att höra er försvara polisens agerande, om det var era barn som satt i bilen ifråga!
Eller nått av era barn som åkte i fängelse för något man inte hade gjort under göteborgskravallerna, samtidigt som polisen som uppenbart ljög om sina "ögonvittnen" går fria?
Drabbas du inte själv, är det ganska lätt att se genom fingrarna för de flesta systemfelen idag, och du kan låtsas om att de inte existerar.
Inte heller jag har drabbats direkt, men flera nära mig har detta. Dessutom finns det gott om berättelse ute i världen idag!
Föreslår att du tar del av dem, nån dag!
- Inlägg 120
Mitt motförslag är att du drar på dig en polisuniform och ställer dig i ett regn av gatstenar så kanske du breddar dina vyer lite.Dao skrev:...eller tvärt om!Secrist skrev:Jag har aldrig råkat illa ut av polisen. Men och andra sidan har jag aldrig kastat gatsten mot dem.
Som sagt - det hade varit intressant att höra er försvara polisens agerande, om det var era barn som satt i bilen ifråga!
Eller nått av era barn som åkte i fängelse för något man inte hade gjort under göteborgskravallerna, samtidigt som polisen som uppenbart ljög om sina "ögonvittnen" går fria?
Drabbas du inte själv, är det ganska lätt att se genom fingrarna för de flesta systemfelen idag, och du kan låtsas om att de inte existerar.
Inte heller jag har drabbats direkt, men flera nära mig har detta. Dessutom finns det gott om berättelse ute i världen idag!
Föreslår att du tar del av dem, nån dag!
- Inlägg 121
Dao skrev:Så det är POLISEN som inte är människa???Secrist skrev:Om man kastar gatsten mot polisen och krossar fönster och bilar så kanske man riskerar att råka ut för att polisen agerar.Dao skrev:Och då slutar de vara människa?Secrist skrev:En vanlig svensson går inte bärsärkargång bara för att han ogillar något polisen gjort. Det är en grupp som är där enbart för att förstöra.
Vad MENAR DU, Secrist???
Vi är väl rätt många som inte direkt gråter om det tänjs lite på lagen när en ligist för en gångs skull får sig en näsbränna.
- Inlägg 122
Eller varför inte du stå i vägen för polisen som med hundar och batonger ger sig på dig oavsett vad du än gör där!Secrist skrev:Mitt motförslag är att du drar på dig en polisuniform och ställer dig i ett regn av gatstenar så kanske du breddar dina vyer lite.
Har du NÅN GÅNG testat att INTE låsa dig i en svartvit indelning av allting???
- Inlägg 123
De ungdomar som hade vett att inte delta i kravaller blev naturligtvis inte fängslade. Nån måtta på dumheterna får det väl ändå vara.
Daoren tycks inte ett dugg upprörd över alla ungdomar som gick fria trots ganska grov skadegörelse.
Daoren tycks inte ett dugg upprörd över alla ungdomar som gick fria trots ganska grov skadegörelse.
- Inlägg 124
Dao skrev:Eller varför inte du stå i vägen för polisen som med hundar och batonger ger sig på dig oavsett vad du än gör där!Secrist skrev:Mitt motförslag är att du drar på dig en polisuniform och ställer dig i ett regn av gatstenar så kanske du breddar dina vyer lite.
Om man gör som polisen säger är det sällan nåt problem.
- Inlägg 125
Hade inte slöddret från AFA och RF och allt vad de heter blandat sig med de fredliga demonstranterna så hade inget hänt.Dao skrev:Eller varför inte du stå i vägen för polisen som med hundar och batonger ger sig på dig oavsett vad du än gör där!Secrist skrev:Mitt motförslag är att du drar på dig en polisuniform och ställer dig i ett regn av gatstenar så kanske du breddar dina vyer lite.